Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بعد از اصلاح طولانی مدت و فرسایشی بازار سرمایه در چند ماه گذشته، برخی از سهم‌های ارزنده و بنیادی بازار، به لحاظ قیمتی پایین تر از ارزش ذاتی خود قرار گرفتند. یکی از این سهم‌ها که پس از یک اصلاح قابل توجه هم اکنون در نقطه‌ی بسیار جذابی برای ورود قرار گرفته است؛ سهم گروه صنعتی سدید با نماد « وسدید » است.

تحلیلی از «وسدید»

بورس24 : بعد از اصلاح طولانی مدت و فرسایشی بازار سرمایه در چند ماه گذشته، برخی از سهم‌های ارزنده و بنیادی بازار، به لحاظ قیمتی پایین تر از ارزش ذاتی خود قرار گرفتند. یکی از این سهم‌ها که پس از یک اصلاح قابل توجه هم اکنون در نقطه‌ی بسیار جذابی برای ورود قرار گرفته است؛ سهم گروه صنعتی سدید با نماد « وسدید » است.

این شرکت که یکی از بزرگترین پیمانکاران برترکشور درحوزه‌های مختلفی همچون نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشگاهی، فولاد و تولیدکننده انواع لوله های قطور فولادی خطوط انتقال نفت،گاز، آب، طراح و سازنده انواع مگا پمپ های پیشرفته در صنایع مختلف و توربین های آبی و همچنین سازنده توربین های بادی است، در طی چند سال اخیر، یکی از پر بازده‌ترین سهام بازار سرمایه بوده است.

وسدید در سال ۹۸ با روند صعودی مناسبی همراه بود که درادامه در نیمه اول سال99 به حدود قیمت ۵ هزار تومان رسید و به دلیل وضعیت بازار سرمایه در چند ماه گذشته، همانند اکثر سهم‌های بازار، وارد فاز اصلاحی شد به طوری‌که حتی از ارزش ذاتی خود باتوجه به پورتفوی جذاب و شرکت‌های زیرمجموعه بسیار پرپتانسیل خود، فاصله بسیاری گرفت ولی هم اکنون در یک موقعیت بسیار جذاب جهت سرمایه‌گذاری و ورود مجدد قرار گرفته است.

علاوه بر جذابیت‌های بنیادی سهم از جمله ارزش ذاتی بالای آن و شرکت‌های زیر مجموعه پرپتانسیل، اخبار جدید شرکت حکایت از تحولات قابل توجه و ادامه روند رشد سریع این شرکت دارد. یکی از آخرین تحولات « وسدید » خبر افزایش سرمایه سنگین 852 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی­ ها و برداشتن یک گام بزرگ در جهت اصلاح ساختار مالی شرکت بوده است که برای فعالین بازار سرمایه بسیار جذاب می‌باشد.

در واقع، افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی­ها به دلایلی از جمله بهبود وضعیت ترازنامه‌ای و نسبت‌های مالی، بهبود جریان خروجی وجه نقد، رقیق شدن قیمت سهم پس از افزایش سرمایه و جو روانی مثبتی که نسبت به قیمت تئوریک ایجاد می‌شود، اقبال بیشتر بازار سرمایه را به‌دنبال خواهد داشت.

در سیر تاریخی و بررسی ارزش معاملات وسدید به چند الگوی بسیار مهم و کلیدی می‌توان دست یافت؛ که به نوعی در بسیاری از سهم‌های پربازده دیگر نیز معمولا تکرار می‌شود. یکی از این شاخص‌ها، میزان حجم معاملات سهم می‌باشد که هرگاه این نشانگر‌ با حجم قابل توجهی نسبت به میانگین میان مدت سهم همراه باشد، حاکی از امکان رشد سریع و به اصطلاح شارپی در سهم بوده است.

نمودار زیر به نوعی در تایید و فهم بهتر این فرضیه به ما کمک می‌کند:

همانطورکه در نمودار بالا مشخص است، هرگاه میزان حجم معاملات سهم نسبت به میانگین کوتاه مدت یا میان مدت خود رشد قابل توجهی داشته است؛ قیمت سهم به سرعت وارد یک فاز رشد مثبت شده و توانسته مقاومت‌های پیش رو را به راحتی پشت سر بگذارد. مستطیل‌های نارنجی رنگ در سمت چپ تصویر که در دو سال گذشته برای این سهم ترسیم شده به سادگی این نکته را تایید می‌کند. حجم قابل توجه سهم در روزهای اخیر (مستطیل نارنجی رنگ سمت راست تصویر) حکایت از شکسته شدن روند حجم معاملات در میان مدت را داشته که می‌تواند نوید بخش شروع مجدد سهم برای یک رشد سریع باشد. همراه شدن بازار با این روند و عبور شاخص از مقاومت یک میلیون و چهارصد هزار واحدی، می‌تواند خود یک عامل هم‌افزا جهت تسریع این رشد باشد.

همانگونه که در نمودار بعدی مشاهده می شود، با خبر افزایش سرمایه پیشین و تشکیل مجمع مرتبط، حجم معاملات بشدت صعودی شده و مجدد توانسته است یک الگوی رشد سریع را در این سهم تشکیل دهد و در عرض چند ماه بیش از چند صد درصد بازدهی را ثبت نماید؛ به طوری که در بین برترین سهم‌های بازار به لحاظ بازدهی قرار می‌گیرد. در واقع به نوعی مشابه نمودار قبل و طی بررسی روند سهم، می‌توان به این الگو نیز اشاره کرد که خبر افزایش سرمایه و حجم بالای معاملات به صورت همزمان یک نشانگر جهت ورود سهم به فاز رشد سریع و شارپ بوده است.

جمع بندی نهایی

در مجموع با توجه به نکات ذکر شده از جمله ارزش ذاتی سهم و بررسی الگوهای رفتاری قیمت و حجم سهم در بازه‌های زمانی مختلف می‌توان این طور پیش‌بینی کرد که سهم وارد یک فاز مثبت سریع خواهد شد. معاملات در حجم بسیار بالا طی دو روز اخیر و احتمالا روند مشابه در روزهای آتی، نسبت به دوره‌های اخیر و اخبار افزایش سرمایه 852 درصدی شرکت در کنار تمامی اخبار ریز و درشت سهم و پتانسیل‌های فوق‌العاده‌ی زیرمجموعه‌ها، می‌تواند نویدبخش روزهای طلایی برای این سهم ارزنده باشد.

منبع خبر: به روایت تحلیل گران آزاد

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24