Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

نوشتاری از علیرضا عسکری مارانی هفت سوال خبره بازارهای مالی از مسئولان دولت درباره اظهارات ضد بورسیِ یک نماینده مجلس و وعده ارزان شدن سیمان

اگر تا ١۵ روز دیگر سیمان ٢٧ هزار تومان نشود با نیکزاد چه می کنند؟

علیرضا عسکری مارانی

مصاحبه تکراری علی نیکزاد نماینده مجلس شورای اسلامی درباره قیمت سیمان سوال های زیادی را در اذهان عمومی ایجاد می کند.

1.آیا یک نماینده مجلس حق دارد نسبت به قوانین بالا دستی و از جمله قانون بازار سرمایه وفق قانون اساسی و آیین نامه های داخلی مجلس و خارج از حیطه کمیسیونی که در آن باید سیاست گذاری و بررسی لوایح و پیشنهادهای طرح های مناسب دهد را دارد؟

2. آیا وزیر محترم صمت که در اولین جلسه هیئت دولت قسم نامه ده فرمانی را سوگند خوردند و بیانات مهم جناب رییسی را که فرمودند یکی از راه های مبارزه با فساد اجرای قانون حتی قانون بد است را فراموش کرده اند؟

3.آیا ریاست محترم بورس( وزیر محترم اقتصادی و دارایی) و رئیس و اعضای محترم کمیسون اقتصادی اینگونه نظریه پردازی ها که موجب تشویش و اضطراب و تحمیل ریسک سیستماتیک و دست کاری در اقتصاد و تاثیر در قیمت و ثروت آحاد جامعه می شود را قبول دارند؟

4. آیا فرمانده اقتصادی دولت جناب آقای دکتر مخبر و معاون محترم اقتصادی دولت جناب آقای دکتر رضایی روش سلف های خود را در فولاد و سیمان و سایر کالاها می خواهند انجام دهند و نماینده فاقد مسئولیت به وزیر توانمند و برنامه ریزش با تحکم و باید خلاف قوانین و اصول بازار امر و نهی کند؟

5. آیا مردمی که با چند ده هزار رای ایشان را انتخاب کرده اند و همچنین استان های همجوار می دانند سرنوشت سیمان ارومیه ، صوفیان ، اردبیل ، کردستان ، فولاد میانه و ... عدم توسعه جدید ، فرسودگی صنعت و بیکاری را به ارمغان می آورد؟

6. آیا آقای دکتر عبدالملکی وزیر محترم رفاه و امور اجتماعی که بیش از سی درصد سیمان و حدود ۲۵ درصد فولاد مملکت را مستقیم و غیرمستقیم در اختیار دارد به عنوان یک درس خوانده خوب اقتصاد و مدرس حوزه اقتصادی بحران صندوق های بازنشستگی خود را حل می نماید و یا به امید فوت بازنشستگان و مستمری بگیران و از جمله شبیه به من که یکی از مدیران متبوعش اخیرا" در فضای مجازی اعلام کرده اند ، به سر خواهند برد؟

7. آیا وزیر محترم امور اقتصادی با حسابرسی موشکافانه مدیریتی از طریق بسیار سرعت بخشیدن بر تراکنش های مالی واسطه ها و دلالان به صورت شخصی و یا شرکتی خصوصا" با اولویت سه و نیم سال اخیر که بیشترین رانت و فرار مالیاتی را به همراه داشته دنبال خواهند فرمود و فولاد و سیمان را در اولویت قرار می دهند و یا به قانون بازار سرمایه و بورس های کالایی را برای شفافیت قیمتی و مبادلاتی را نداوم خواهند داد؟

فعالان اقتصادی در بازارها مالی می خواهند بنا به قولی که دکتر رئیسی ، رئیس محترم جمهور بنا به نظر صریح مقام ولایت که اعلام کردند اعتماد مردم را برگردانید و جلوی فساد و رانت را بگیرید ، تکلیف خود را روشن کنند.به قولی که به مردم دادید که ساده و شفاف و قانونمند بودن است عمل کنید.در بازار های مالی چقدر به شما اعتماد کنند؟ آیا پایان شهریور اگر مصرف کننده ای سیمان به قیمت اعلامی این نماینده مجلس به دستش نرسید آیا اقای دکتر قاضی زاده هاشمی و آقای دکتر رضایی پرورنده همکاران خود را در مجلس و دولت برای دادستان محترم که موجب بر هم زدن نظم بازار شده اند خواهند داد و یا مجددا شاهد کاهش ثروت صندوق های بازنشستگی و سهامداران سهام عدالت خواهیم بود؟

امیدوارم که برخی مسئولان از جمله آقای نیکزاد به راه راست هدایت شوند.

امین یا رب العالمین

خبره بازارهای مالی

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24