Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

به جز ۵ عضو حاضر در دولت، چند نفر (تاکنون ۵ نفر) دیگر در جایگاه معاون یا دستیار ارشد وزیر مشغول خدمت شده اند که نسبت به تعداد مناصب معاونت و مشاورت وزیران ارزش آماری ندارد. بر اساس آمار رسمی مرکز آمار، تعداد مدیران کشور در کلیه سطوح اجرایی رده پایین تا وزیر حدود ۴۴۰ هزار نفر است*. بر این اساس اگر کلیه دانش اموختگان امام صادق ع که ۶۴۱۶ نفر هستند به مناصب مدیریتی دست نسبت آنان به مدیران کل کشور، تنها ۱.۴۵ درصد کل مدیران کشور خواهند بود.

آمار امام صادقی های دولت ؛ از لفظ تا واقعیت؟

محمد رضا اخضریان کاشانی

این روزها پیام های جدی و طنز متعددی در باب حضور دانش آموختگان دانشگاه امام صادق ع در مناصب عالی مدیریتی بازنشر می شود که همگی بر یک نکته متمرکزند: دولت امام صادقی ها !
آنچه این پیام ها القا می کند فراگیری حضور این گروه از دانش آموختگان در مناصب مختلف دولت سیزدهم است به گونه ای که ارکان دولت توسط آنان هدایت و مدیریت می شود.
اگر از جنبه طنزهای شیرین بیان شده -که می تواند تبدیل به یک مجموعه طنز ۹۰ شبی جذاب نیز بشود و امیدوارم با کمک خود امام صادقی ها ساخته شود- بگذریم، صرفنظر از نکاتی که پیش از این درباب چالش های آینده دانشگاه امام صادق ع ناشی از توقعات کنونی در یادداشتی با عنوان "یک دانشگاه ... یک دنیا آرمان" نوشته ام، توجه به چند نکته قابل تامل است:
۱. هیات دوات ۳۱ عضو دارد که تنها ۵ نفر از آنان دانش آموخته دوره کارشناسی ارشد از دانشگاه امام صادق ع هستند و کسی از تحصیلات و دانشگاه ۲۶ عضو دیگر پرسشی ندارد.

۲. به جز ۵ عضو حاضر در دولت، چند نفر (تاکنون ۵ نفر) دیگر در جایگاه معاون یا دستیار ارشد وزیر مشغول خدمت شده اند که نسبت به تعداد مناصب معاونت و مشاورت وزیران ارزش آماری ندارد.

۳. بر اساس آمار رسمی مرکز آمار، تعداد مدیران کشور در کلیه سطوح اجرایی رده پایین تا وزیر حدود ۴۴۰ هزار نفر است*. بر این اساس اگر کلیه دانش اموختگان امام صادق ع که ۶۴۱۶ نفر هستند به مناصب مدیریتی برسند ، نسبت آنان به مدیران کل کشور، تنها ۱.۴۵ درصد کل مدیران کشور خواهند بود.

۴. اگر آمار رسمی مدیران را نادرست و اغراق آمیز و تنها ۱۰ درصد آن یعنی ۴۴ هزار نفر (به جای ۴۴۰ هزار نفر) را صحیح بدانیم، باز هم کل دانش آموختگان امام صادقی ۱۲ درصد کل مدیران نخواهند شد.

۵. بیش از چهل سال از مدیریت در سطوح مختلف جمهوری اسلامی و چند دهه بیشتر از حضور دانش آموختگان سایر دانشگاه های کشور و خارج کشور در مناصب مدیریتی می گذرد و کارنامه همه و شرایط امروز کشور روشن است.
انتظار معجزه از دانش آموختگان هر دانشگاهی و توقع بهبود خارق العاده شرایط اقتصادی و سیاسی کشور جز از ناآگاهی از مدیریت و اقتضائات آن یا خوش بینی مفرط نیست.

۶. دانشگاه امام صادق ع و مرکز آموزش مدیریت که در دوره پیش از آن فعالیت می کرد اساسا با هدف تربیت نیروهای متخصص برای مدیریت های کلان کشور راه اندازی شده بود و توقع حضور آنان در جایگاه های مدیریتی نه تنها دور از انتظار نیست که با واقعیت و رسالت این دانشگاه همخوان و سازگار است.

۷. خشم حلقه های بسته مدیریتی از ورود چند نفر جدید به سطوح کلان مدیریت در کشور و توان بسیج گسترده در تولید و گسترش محتواهای طنز و جدی در این زمینه قابل تامل است.

منبع خبر: محمد رضا اخضریان کاشانی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24