Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

طی بازار امروز همان‌طور که انتظار می‌رفت با افزایش عرضه‌ها در معاملات روز قبل و پایان یافتن معاملات بسیاری از نمادها در بازه‌های منفی در پی انتشار خبر آغاز فروش اوراق توسط دولت و همچنین کاهش شدید نرخ دلار در صرافی ملی، معاملات......

شاخص به روند صعودی خود بازخواهد گشت؟

بورس24 - میثم بهرامی: طی بازار امروز همان‌طور که انتظار می‌رفت با افزایش عرضه‌ها در معاملات روز قبل و پایان یافتن معاملات بسیاری از نمادها در بازه‌های منفی در پی انتشار خبر آغاز فروش اوراق توسط دولت و همچنین کاهش شدید نرخ دلار در صرافی ملی، معاملات ابتدا در کلیت بازار در بازه‌های منفی و با افت قیمت‌ها آغاز گردید چنانکه در پی کاهش قیمت در نمادهای بزرگ و شاخص سازی همچون نمادهای گروه فرآورده‌های نفتی، شاخص نیز بار دیگر روند نزولی و منفی را در پیش گردید.

در همان ساعت اولیه اما برخلاف انتظار در نمادهای گروه خودرو و ساخت قطعات و همچنین در نمادهای گروه فرآورده‌های نفتی با توجه به موقعیت خرید ایجاد شده پس از کاهش قیمت‌ها، بار دیگر شاهد حضور پر رنگ سرمایه‌گذاران حقیقی در تقاضا و درنتیجه بازگشت روند صعودی قیمت در این نمادها بودیم چنانکه درنهایت معاملات در عموم نمادهای گروه‌های مذکور بار دیگر به بازه‌های مثبت بازگشت که این موضوع خود باعث بازگشت جو مثبت به بازار و درنتیجه بازگشت روند صعودی به شاخص شد.

در نیمه دوم معاملات اما با افت دوباره قیمت دلار در بازار ارز و بازگشت آن به کانال 270 هزار ریال و همچنین متأثر از کاهش نرخ کامودیتی ها در بازارهای جهانی، در عموم نمادها بر فشار عرضه‌ها افزوده شد چنانکه در نمادهای گروه محصولات شیمایی و همچنین نمادهای گروه فلزات اساسی و استخراج کانه‌های فلزی معاملات به بازه‌های منفی بازگشت. با افت مجدد قیمت‌های پایانی در نمادهای شاخص ساز و بزرگ، شاخص کل نیز بار دیگر تغییر روند داده و با روندی نزولی کار خود را دنبال نمود.

درنهایت اما با وجود بازگشت معاملات نمادهای بزرگ گروه فرآورده‌های نفتی و پالایشی و تداوم معاملات بسیاری از نمادهای گروه خودرو در بازه‌های مثبت، بدون تغییر در روند عرضه و تقاضا در کلیت بازار و با تداوم و افزایش حجم معاملات در نمادهای بزرگ و پرطرفداری همچون نمادهای گروه محصولات شیمایی، فلزات اساسی و استخراج کانه‌های فلزی و همچنین نمادهای گروه بانکی در بازه‌های منفی، شاخص کل با روندی نزولی و با افت 0.54 درصد در 1408582.7 واحد به کار خود پایان داد که کمترین مقدار ثبت شده شاخص طی بازار امروز بود.

بیشترین مقدار ثبت شده شاخص طی معاملات امروز نیز 1414618.3 واحد گزارش شده است. نمادهای فارس با تأثیر 2708.7 واحد، شپدیس با تأثیر 684 واحد، شستا با تأثیر 529 واحد، فولاد با تأثیر 436.6 واحد و نماد فملی با تأثیر 298.1 واحد از جمله نمادهای با بیشترین تأثیر منفی بر شاخص بودند. نمادهای پاکشو با تأثیر 333.8 واحد، شبندر با تأثیر 200.2 واحد، شفن با تأثیر 161.4 واحد، شبریز با تأثیر 89.4 واحد و نماد آپ با تأثیر 71.7 واحد نیز بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

با آغاز به کار عموم نمادهای بازار در بازه‌های منفی و با افت قیمت‌ها، شاخص قیمت هم وزن نیز همچون شاخص کل کار خود را با روندی نزولی و در بازه‌های منفی آغاز نمود. با افزایش حجم معاملات در نمادهای مثبت گروه خودرو و اقبال دوباره سرمایه‌گذاران به نمادهای بزرگ گروه فرآورده‌های نفتی و پالایشی، این شاخص نیز همچون شاخص کل با نوساناتی همراه بود ولی درنهایت با وجود افت قیمت دلار در بازار ارز و همچنین کاهش قیمت کامودیتی ها در بازارهای جهانی و در پی انتشار اخبار و شایعات در خصوص تداوم فروش اوراق توسط دولت، با افزایش حجم معاملات در نمادهای منفی و درنتیجه کاهش هرچه بیشتر قیمت‌های پایانی در آن‌ها، شاخص قیمت هم وزن نیز با روندی نزولی و با افت 0.24 درصد به کار خود پایان داد و این در حالی است که با توجه به حجم بالای معاملات و کاهش قیمت در نمادهای بزرگی همچون گروه محصولات شیمایی و گروه فلزات اساسی و استخراج کانه‌های فلزی، شاخص سی شرکت بزرگ افتی 0.74 درصد و شاخص پنجاه شرکت فعال افتی 0.62 درصدی را تجربه نمودند.

بازار بورس از دریچه آمار

آمار بازار 25 آبانآمار بازارهای جهانی 25 آبان

شاخص در روزی که گذشت:

در چهارمین روز معاملاتی هفته و در پیش گشایش بازار، از 617  نماد حدود 65 نماد با صف خرید و حدود 101 نماد نیز با صف فروش رو به رو بودند.

شاخص کل

شاخص کل 25 آبان

شاخص قیمت هم وزن

شاخص قیمت هم وزن 25 آبان

شاخص در نیمه اول بازار:

 در نیمه اول معاملات روز جاری شاخص کل بازار سرمایه با کاهش 4,839 واحدی معادل 0.34 درصد افت در سطح یک میلیون و 411 هزار و 460 واحدی جای گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با افت 640 واحدی معادل 0.16 درصد به سطح 384 هزار و 236 واحد رسید.

در نیمه اول معاملات از 635 نماد حاضر، 74 نماد در صف خرید و 70 نماد در صف فروش بودند.

شاخص در نیمه دوم بازار:

در انتهای معاملات، نهایتا شاخص کل با عقب نشینی 7,716 واحدی معادل 0.5 درصد افت نسبت به روز معاملاتی گذشته در قله یک میلیون و 408 هزار و 583 واحدی آرام گرفت. شاخص کل هم وزن نیز در نهایت با 930 واحد افت معادل 0.2 درصد، در مدار 383 هزار و 945 واحد قرار گرفت.

در انتهای بازار از 641 نماد حاضر، 62 نماد در صف خرید و 33 نماد در صف فروش بودند.

پرتراکنش‌ترین ها:

جدول زیر نمادهای پرتراکنش بازار بورس و فرابورس را نمایش می دهد. در صدر پرتراکنش های بورسی، نماد بورس متعلق به بورس اوراق بهادار تهران از گروه فعالیت های کمکی مالی قرار دارد که امروز در مدار منفی بازگشایی شده و در روز جاری، ارزش معاملات آن به 3,329.22 میلیارد ریال رسیده است. در این نماد مجموعا 223 میلیون سهم معامله شد که حدودا هجده برابر میانگین حجم ماه در این نماد می باشد و از این میزان 93 درصد خریداران حقیقی بودند. در چهارمین روز معاملاتی هفته، بیش از 91 درصد فروشندگان بورس، حقیقی بودند.

پرتراکنش ها 25 آبان

برترین تقاضا:

در روز جاری برای سومین روز متوالی بیشترین تقاضا مربوط به نماد شفن از گروه محصولات شیمیایی با ارزش حدودی 571 میلیارد ریال بوده است. بیشترین عرضه نیز مربوط به نماد افران با ارزش 884 میلیارد ریال می باشد.  

برترین تقاضا 25 آبان

شفن: شرکت پتروشیمی فناوران در تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۳۷۷ به صورت شرکت سهامی عام تاسیس شد و در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و در تاریخ ۱۰ بهمن ۱۳۸۶ در سازمان بورس و اوراق بهادار پذیرفته شد. موضوع اصلی فعالیت شرکت عبارت است از احداث و راه اندازی و بهره برداری کارخانجات صنعتی به منظور تولید و بازاریابی و بسته بندی و فروش و صدور محصولات پتروشیمی و پتروشیمیایی و فرآورده های فرعی آن می باشد. مقدار تولید متانول شفن به طور متوسط در شش ماه اول سال 77 هزار تن بوده و در ماه مهر 78 هزار تن گزارش شده است. مقدار تولید اسید استیک شرکت میانگین ماهانه 12 هزار تنی داشت که در مهر رقم 13 هزار تن به ثبت رسید. میانگین 6 ماهه فروش شفن 64 هزار تن و مقدار فروش متانول در مهر 46 هزار تن گزارش شد. در بخش اسید استیک نیز میانگین ماهانه فروش امسال 11.6 هزار تن بوده که در مهر 12.8 هزار تن رقم خورد و 34 درصد از درآمد ماه را شکل داد. مبلغ فروش شرکت در مهر 719 میلیارد تومان بوده است. این در حالی است که رقم فروش مرداد 841 و شهریور 791 میلیارد تومان بود. شفن در 6 ماهه ابتدای امسال 1,799 تومان سود محقق کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5 درصد افت داشته است.

 پتروشیمی فناوران که در بازار اول بورس در حال فعالیت است امروز 25 آبان ماه، با صف خرید 41 میلیونی به کار خود پایان داد تا در لیست نماد های پرتقاضای امروز قرار گیرد. حجم معاملات این نماد در روز معاملاتی جاری حدود 3.05 میلیون برگ سهم به ارزش حدودا 42 میلیارد ریال بوده است و شاهد تشکیل صف خرید بیش از 41 میلیونی در این نماد بودیم. 93 درصد خریداران این نماد حقیقی بوده که هر کد حقیقی به طور میانگین 85 میلیون تومان خرید انجام داده است. در سمت فروشندگان اما عمده فروشندگان حقوقی بوده و 97.2 درصد از کل فروش را به خود اختصاص دادند که نشان از جابه جایی مالکیت سهم از حقوقی به حقیقی می باشد.

بیشترین حجم و ارزش معاملات:

بیشترین ارزش معاملات در بورس تهران متعلق به نماد بورس با ارزش معاملات ۳,۳۲۹.۲۳ میلیارد ریال بوده است. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز با افت حدود 8 درصدی نسبت به روز معاملاتی گذشته به حدود 4,017 میلیارد تومان رسید. بیشترین ارزش معاملات نیز مربوط به گروه فعالیت های کمکی مالی با سهم 18.8 درصدی بوده است.

بیشترین حجم معاملات 25 آبانبیشترین ارزش معاملات 25 آبان

ورود و خروج پول حقیقی:

تحرکات حقیقی 25 آبان

جدول بالا نمادهایی را که در آن ها بیشترین ورود و خروج پول حقیقی صورت گرفته است، نمایش می دهد. در میان نمادهای حاضر در بازار امروز نماد بورس، بالاترین میزان ورود پول حقیقی را داشته است. در میان گروهها نیز گروه محصولات شیمیایی، فعالیت های کمکی و هتل و رستوران بیشترین میزان ورود پول حقیقی را دارا بود. در مقابل، گروه مواد و محصولات دارویی، بانک ها و موسسات اعتباری و عرضه برق بیشترین خروج پول حقیقی را در روز جاری داشتند. در پایان بازار روز دوشنبه، حدود 31 میلیارد تومان خروج پول حقیقی صورت گرفت که نسبت به روز گذشته کاهش محسوسی داشته است.

تحرکات حقیقی ها 25 آبان

معاملات مشکوک:

در جریان معاملات روز سه شنبه 25 آبان 1400، 15 نماد با داد و ستد 3 تا 15 برابری نسبت به میانگین ماهانه خود در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، گروه صنعتی پاکشو ‌با نماد پاکشو با حجم معاملات 15 برابری نسبت به میانگین ماهیانه قرار دارد که در بازار دوم بورس و در گروه محصولات شیمیایی معامله می شود. سهم حقیقی ها در جریان معاملات امروز این نماد در سمت تقاضا بیش از 59 درصد و در سمت عرضه 12 درصد بوده است.

در ادامه نمادهای بورس، پردیس، حاریا، بسویچ، حآفرین، چکاوه، ثنام، لسرما، شساخت، شفن، سلار، ثجوان، کترام و ثاژن در زمره معاملات مشکوک امروز قرار گرفتند.

صندوق های قابل معامله:

صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک، یکی از روش‌های مرسوم و پرطرفدار سرمایه گذاری با ریسک معقول است که افراد می‌توانند به‌صورت بلندمدت انتظار بازدهی نسبتا خوبی را از آن داشته باشند. یکی از این صندوقها، صندوق سرمایه گذاری قابل معامله یا ETF است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک با هدف مدیریت حرفه‌ای وجوه و کسب بازدهی مناسب از طریق تجمیع سرمایه‌ افراد و سرمایه‌گذاری در اوراق‌بهادار، تشکیل شده‌اند و در سطح جهان تنوع بالایی دارند.

یکی از شیوه های سرمایه‌گذاری در بورس خرید واحدهای یک صندوق است. این صندوق‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری کرده و سهامداران آن‌ها هر واحد از صندوق خود را در بازار بورس مانند یک سهم معامله می کنند. با این تفاوت که محدودیت کمتری برای آن‌ها وجود دارد. تفاوت انواع صندوق های ETF، علاوه بر استراتژی معاملاتی، در کارمزد خرید و فروش آن‌ها است. در جدول زیر تعدادی از صندوق‌های قابل معامله از نوع درآمدثابت را به همراه بازدهی آن‌ها مورد مقایسه قرار می دهیم. (جدول زیر بر اساس بازدهی ماهانه مرتب شده است). در پایان معاملات امروز 10 میلیارد تومان پول حقیقی به صندوق های با درآمد ثابت وارد شد.

صندوق ها 25 آبان

نگاهی به بازار فردا:

در چهارمین روز هفته جاری شاهد ادامه حضور عرضه‌های روز گذشته در همان آغاز معاملات بودیم. بورس تهران یک روز نوسانی را در حالی پشت سر گذاشت که  در کنار حضور فروشندگان در کلیت بازار، خریدهای روبه بالا در برخی نمادها موجب بازگشت روند صعودی کم رمقی به نماگرهای بورسی و تعادل به بازار پس از گذشت نیم ساعت گردید. هرچند که با بازگشت فروشندگان در اغلب نمادها به ویژه بزرگان بازار در نهایت روند نزولی شاخص کل و هم وزن موجب عقب نشینی این نماگرها و افت آن ها گردید. به طوری که شاخص کل در یک روز پرافت و خیز با افت 7,716 واحدی در سطح 1,408,582 واحد ایستاد. شاخص هم وزن نیز با ثبت کاهش 930 واحدی در ایستگاه 383,945 واحد توقف کرد.

بازار سهام امروز را در مدار منفی و با حضور عرضه ها آغاز کرد و در یک روز نوسانی در نهایت شاخص کل و هم وزن به ترتیب با افت 0.5 و 0.2 درصدی به کار خود پایان دادند. اگرچه امروز به لطف عقب نشینی بخشی از فروشندگان بازار متعادلتر بود اما به نظر می رسد که نگرانی از روند انتشار و فروش اوراق، افت دلار، دخالت های دستوری و انتظار برای سرانجام حذف دلار 4200 تومانی خریداران را مردد کرده است. به گونه ای که بازار بیشتر از نبود خریداران رنج می برد و در صورت برداشتن سایه تردیدها از سر بازار بخشی از نقدینگی ها به بازار ورود خواهند کرد. با این حال در روزی که خبری از عرضه های عجیب نبود، ارزش معاملات خرد 8 درصد کاهش داشت، اما شدت خروج پول حقیقی از بازار کم شد. رقم های پایین ارزش معاملات نشانه شرایط رکودی است که این روزها به سبب تصمیمات و اظهارات غلط برخلاف ارزندگی موجود در کلیت بازار حاکم شده است. حال با توجه به روند عرضه و تقاضا در ساعات پایانی در صورت تداوم شرایط، احتمالا بازار با حضور عرضه ها کار خود را آغاز خواهد کرد. از سویی باتوجه به خریدهای روبه بالا و نبود عرضه های سنگین در جریان معاملات امروز و وجود مازاد تقاضا و از سویی با توجه به نزدیکی به کف کانال 1.4 میلیون واحد، کاهش فشار عرضه دور از انتظار نیست و بازار فردا می تواند متعادلتر و بهتر اما نوسانی باشد. هرچند این روزها قدرت اظهارات لحظه ای و تصمیمات شتاب زده به حدی است که می تواند روند قابل پیش بینی بازار را تغییر داده و در وضعیت بی اعتمادی، شرایط را بر خلاف انتظار و به نفع یا به ضرر بازار تغییر دهد.  

در خبرها آمده است که:

رشد ۳۰ درصدی صادرات فولاد ایران تا پایان مهر

مجموع صادرات فولاد ایران (فولاد میانی و محصولات فولادی) از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، پنج میلیون و ۹۱۲ هزار تن بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل، حاکی از رشد ۳۰ درصدی است.

برپایه تازه‌ترین گزارش آماری انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در دوره هفت ماهه ابتدایی سال جاری، صادرات فولاد میانی کشور، چهار میلیون و ۵۷ هزار تن بوده که رشد ۲۷ درصدی را نسبت به دوره مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

از صادرات فولاد میانی، سهم صادرات بیلت و بلوم در این دوره زمانی ۲ میلیون و ۷۲۲ هزار تن و سهم صادرات اسلب، یک میلیون و ۳۳۵ هزار تن بود. (ایمیدرو)

صادرات 7 میلیون تنی سیمان و کلینکر تا پایان مهر

عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان از صادرات 7 میلیون تن سیمان و کلینکر از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه خبر داد. در مدت یاد شده حدود هفت میلیون تن سیمان و کلینکر به مقاصد صادراتی صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش پنج درصدی داشت. (معدن 24)

مطالبات غیر جاری بانک ها ۲۳۶ هزار میلیارد تومان است

مرادپور، سرپرست معاونت امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد:

۸۰ درصد تامین مالی اقتصاد کشور توسط بانک‌ها انجام می‌گیرد از این رو مراقبت در خصوص تامین مالی بهینه دارای اهمیت است. هرکسی که حداقل ۱۰ درصد از سرمایه و اندوخته هر بانکی را دریافت کند، تسهیلات کلان گرفته که در صورت عدم پرداخت اقساط، ابربدهکار بانکی شناخته می‌شود و بدهی غیر جاری دارد.

کار بانک سپرده گیری و تسهیلات دهی است و آمار ابربدهکاران بانکی همواره تغییر می‌کند.  از ۱۱ ابربدهکار بانکی، ممکن است بدهکاری برخی تسویه شده باشد. تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ میزان مطالبات غیر جاری کل شبکه بانکی کشور ۲۳۶ هزار میلیارد تومان بوده است. درحال حاضر بانک مرکزی بانک‌ها را طبق صورت‌های مالی پایان سال مکلف کرده که تسهیلات و تعهدات کلان را منتشر کنند. فقط وزیر اقتصاد درخواست کردند که ضوابط به گونه‌ای اصلاح شود تا این اطلاعات به صورت ۳ ماهه و از طریق سایت بانک‌ها اطلاع رسانی شود.

استقراض ۱۰۰هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی برای تامین ارز ۴۲۰۰!

مسعود خوانساری، رییس اتاق تهران:

در سال ۹۹، ۱۰.۵ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی هزینه شد که ۵ میلیارد دلار آن از محل ارز حاصل از فروش نفت و ۵ میلیارد دلار مابقی از وجوه بانک مرکزی یا صندوق توسعه ملی بوده است.

اگر مابه‌التفاوت دلار ۴۲۰۰ را با ۲۲هزار تومان بگیریم، مبلغی بالغ بر ۱۰۰هزار میلیارد تومان بابت این بخش از بانک‌مرکزی استقراض شده است. (اقتصاد آنلاین)

رئیسی: در مذاکرات برای لغو تحریم‌ها جدی هستیم

آیت‌الله رئیسی در تماس با پوتین: ایران در مذاکرات کاملاً جدی است و به همین میزان در تامین حقوق ملتمان مبنی بر لغو تحریم‌ها هم جدیت داریم. آمادگی داریم سند جامع همکاری‌های بلندمدت دو کشور را نهایی کنیم تا روند ارتقاء هر چه بیشتر روابط و همکاری‌های دو کشور با سرعت، اجرایی شود.

رئیس‌جمهور روسیه: از حقوق ملت ایران در موضوع هسته‌ای حمایت‌می‌کنیم. برای افزایش سطح اعتماد و همکاری در منطقه قره باغ به دنبال راه‌اندازی مکانیزم مشورتی ۳+۳ هستیم و امیدواریم ایران نیز از آن حمایت کند. (تسنیم)

جدیدترین اخبار شرکت ها:

  • جلسه مجمع عمومی وصنعت در ساعت 10 چهارشنبه 10 آذر در تهران برگزار می‌شود.
  • در مجمع سالانه قمرو، 50  تومان سود به ازای هر سهم تقسیم شد.
  • با توجه به افزایش سرمایه سنیر از 10 میلیارد تومان به 23 میلیارد تومان (از محل مطالبات و آورده نقدی)، مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام از امروز 25 آبان تا 24 دی تعیین شد.
  • پاکشو اعلام کرد: در خصوص موافقت با انتشار اوراق اختیار فروش تبعی(بیمه سهام)، تحت شرایط ذیل: عرضه کننده: شرکت گروه صنعتی گلرنگ (سهامی خاص) تعداد قابل عرضه: تا سقف 1.7 میلیارد سهم، دوره معاملاتی: تا سقف 24 ماه، ارزش سررسید 1000 تومان برای این منظور مجموعا 1.8 میلیارد سهم پاکشو در وثیقه قرار گرفت.
  • درخواست پذیرش سهام شرکت پدیده شیمی جم ( سهامی خاص) از شرکت های وابسته گروه صنعتی پاکشو، با پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران موافقت به عمل آمد. قبل از درج نام شرکت در فهرست نرخ های فرابورس و آغاز معاملات اطلاعات لازم و تعیین شده توسط این شرکت ارائه می شود.
  • ودی از شرکت در مناقصه دو مرحله ای خرید خدمات بیمه درمان تکمیلی ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران خبر داد.
  • با توجه به افزایش سرمایه پردیس از 125 میلیارد تومان به 230 میلیارد تومان (از محل مطالبات و آورده نقدی)، مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام از امروز 25 آبان تا 24 دی تعیین شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24