Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بورس 24 : طی دو هفته گذشته هلدینگ معدنی غدیر با نماد «وکغدیر» هم درج نماد شد و تا پایان سال عرضه اولیه خواهد شد. با سید ابوتراب فاضل مدیر عامل هلدینگ بین المللی توسعه و معادن غدیر در خصوص پروژه ها و وضعیت این شرکت گفت و گو داشته ایم.

تخمین زمان عرضه اولیه سهام هلدینگ معدنی غدیر و اعلام آخرین وضعیت پروژه ها

بورس24 : طی دو هفته گذشته هلدینگ معدنی غدیر با نماد «وکغدیر» هم درج نماد شد و تا  پایان سال عرضه اولیه خواهد شد.

با سید ابوتراب فاضل مدیر عامل هلدینگ  بین المللی توسعه و معادن غدیر در خصوص  پروژه ها و وضعیت این شرکت گفت و گو داشته ایم.

در مورد درج نماد‌تان و این که چه زمانی عرضه‌تان اتفاق می‌افتد توضیح می‌دهید؟

حدود ۱۰ روز گذشته درج نماد‌مان بعد از ثبت نهاد‌مالی با نماد "وکغدیر " انجام شد.  ما هم در گروه‌های چند رشته‌ای و هم در سرمایه‌گذاری یعنی واسطه‌گری مالی و هم معدنی تعریف شده‌ایم. مجددا به کارشناسی رفته‌ایم، فرآیند کارشناسی‌مان چیزی حدود ۱۰-۱۵ روز طول می‌کشد. باوجود این که پرتفوی گهر زمین‌ از وغدیر آمده است، فکر می‌کنم چیزی حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان NAVشرکت باشد که حتی اگر ۶۰ درصد آن را هم قبول کنند،  عدد بزرگی  خواهد بود و اگر ۱۰ درصد آن را هم بخواهیم عرضه کنیم،  ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی از بازار جذب می‌کند در نتیجه زمانی عرضه خواهیم داشت که توان بازار برای  جذب این پول وجود داشته باشد.امیدواریم که با این روند سهم عرضه شود ولی ما بهمن ماه را برای عرضه گذاشته‌ایم.

در مورد برنامه‌ها و طرح‌های توسعه‌تان توضیحی بفرمایید؟

پروژه یزد۱ و پروژه نی‌ریز‌، پروژه‌های تاریخی کشور هستند. از ابتدای سال باتوجه به بحث پایش پروژه ، پولی که تزریق شد و مدیریت خوبی که شد تا  امروز، نرخ متوسط ماهانه را 2 تا 2.5 درصد گرفته‌ایم.

پروژه  نی‌ریز‌ خیلی جلوتر است. مطمئنم که مکانیکالمان اسفندماه تمام می‌شود. ان شا الله  خرداد ۱۴۰۱ ذوب می‌گیریم و با یک تاخیر ، یزد۱ را به سرانجام برسانیم و امیدوارم که اواخر تابستان ۱۴۰۱ به نتیجه برسد. سرعت پروژه‌های مان خوب است . در تابستان آینده پروژه گندله سازی بهاباد‌هم حتما به نتیجه می‌رسد. این‌ها پروژه‌هایی است که  ظرفیت آهن‌اسفنجی و فولاد سازی ما را افزایش می‌دهد.

پروژه‌های دیگر هم در حوزه اکتشاف و معدن داریم به خصوص این که رویکرد ما معدنی شده است.در پروژه‌های معدنی‌،  زاگرس‌مس برای اولین بار به سوددهی رسید خیلی مهم بود، از معادن سمنان‌ در حال برداشت هستیم، معدن برزآباد و لاله زار در کرمان عملیات اکتشافی آن در حال پیش رفتن است. مهم‌ترین خبر معدنی ما بردن مزایده طلای خونیک بود که  هم ظرفیت بالقوه  و هم عیار خیلی بالایی دارد و هم یک ماراتن را به این سمت برده ایم و کنسرسیوم معدنی جانجا را با شرکای‌مان چادرملو، گلگهر، گهر زمین و و‌معادن وتجلی بسته‌ایم که انشاالله جانجا در ماه آینده ( بزرگترین معدن مس در خاورمیانه ) به مراحل خوبی برسد.

در خصوص پروژه آب هم توضیح می‌دهید؟

در پروژه آب ممبران خیلی خوب پیش رفته‌ایم  و با چادرملو شریک هستیم  و در حال انتقال تکنولوژی هستیم، در پروژه الکترود هم کارهای مان انجام شده است و انشاالله در همین ۱ ماه آینده کلنگ می‌زنیم.

درمورد روند سوددهی هلدینگ که الان به چه صورت است و برای سوال آینده چه پیش بینی‌هایی دارید، توضیحی می فرمایید؟

 تقریبا  ۹۸ درصد‌ پرتفوی شرکت  فولادی است  از ۳۵۰ میلیارد تومان ۹۹ به ۱۸۵۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیده‌ایم و ۶۲۰۰ میلیارد تومان هم در سال ۱۴۰۱ هدف گذاری کرده‌ایم که حتما بیشتر هم می‌شود.

در مورد زیرمجموعه‌ها و ورود‌شان به بازار سرمایه اگر می‌شود، توضیحاتی بفرمایید؟

پس از عرضه ( فغدیر ) و (فرود )  ، خودمان هم انشاالله عرضه می‌شویم ، برای ورود فولاد نی‌ریز و سالکو هم برنامه ریزی کرده ایم. این دو شرکت در اولویت ما هستند که وارد بورس شوند و آنجایی که با ایمیدرو شریک هستیم  موضوعات خاصی وجود دارد که در حال انجام هستیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24