Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس 24 : آینده مالی سرمایه‌گذاران کریپتو در سال ۲۰۲۲ چگونه خواهد بود و امسال چه جهش تاریخی در انتظار پادشاه رمز ارزها بیت کوین است؟ محمد حسین حقیقی کارشناس بازار های مالی در خصوص روند آتی بازار رمز ارز با بورس ۲۴ گفت و گو کرده است...

بیت کوین 250 هزار دلار می شود؟

بورس24 : آینده مالی سرمایه‌گذاران کریپتو در سال ۲۰۲۲ چگونه خواهد بود و امسال چه جهش تاریخی در انتظار پادشاه رمز ارزها بیت کوین است؟ محمد حسین حقیقی کارشناس بازار های مالی در خصوص روند آتی بازار رمز ارز با بورس24 گفت و گو کرده است.

وضعیت بازار رمز ارز را چطور می بینید؟

 مدتی است که شاهد نوسان کمتری هستیم ، بازار ارز های دیجیتال  به دلیل تعطیلات ژانویه،  حرکت های شارپی کمتری داشته و بیت کوین حدودا" 1 هفته در محدوده 47 هزار دلار نوسان داشت . به نظر می‌رسید که کم کم باید منتظر افزایش نوسانات همراه با تمام شدن تعطیلات در  هفته جاری باشیم. هنوز کامل مشخص نشده که بیت کوین به کدام سمت حرکت می‌کند شاید کمی مقدار فشار فروش ها بیشتر باشد ولی فعلا منتظر هستیم که مسیر خودش را انتخاب و سپس وارد معامله شویم.

از کجا می توان فهمید بازار کدام مسیر را انتخاب می‌کند ؟

تحلیل های پرایس اکشنی که ضعف و قوت خریدار را نشان می دهد در تحلیل تکنیکال می تواند به ما کمک کند . همچنین آمار ورودی بیت کوین به صرافی ها از ولت های شخصی در صورتی که افزایش داشته باشد می تواند نشان از میل سرمایه گذار به فروش باشد  و دیگر تحلیل های on-chain می تواند در شناسایی مسیر به ما کمک کند.

وضعیت هش ریت و داده های درون شبکه ای بیت کوین چطور است ؟

امروز شاهد ورود مجدد بیت کوین به صرافی ها بودیم که می تواند در صورت ادامه دار بودن خبر بدی برای بازار باشد. هش ریت بیت کوین به تازگی سقف تاریخی جدیدی ثبت کرده که خبر خیلی جالبی برای بیت کوین است چرا که بعد از ممنوعیت استخراج رمز ارز در چین شاهد کاهش قابل توجه هش ریت بیت کوین بودیم اما کم کم با مستقر شدن ماینر ها در نقاط دیگری هش ریت بهبود پیدا کرد و با شروع سال میلادی جدید شاهد ثبت ATH و سقف تاریخی جدید بودیم که می تواند خبر خیلی خوبی برای بازار باشد چرا که نشان از افزایش ماینر ها و تجهیزاتشان و در نتیجه افزایش قدرت و سرعت شبکه دارد.

بعضا دیدیم که در بازار برخی ارز ها رشد های چند هزار درصدی می کنند. آیا عموم مردم امکان گرفتن چنین بازدهی ای از بازار دارند ؟

بازار ارز های دیجیتال بازار پرنوسانی است و چند هزار ارز در بازار وجود دارد. برخی ارز ها رشد قابل توجهی می کنند مانند عموم شت کوین هایی که در بازار وجود دارد برخی ارز ها هم به دلیل بنیاد خوب و جذب سرمایه گذار خوب رشد قابل توجهی می کنند. مثل ارز دیجیتال سولانا که در ابتدای سال 2021 حدودا 1.5 دلار بود و در طی سال تا 260 دلار هم رشد کرد. این بلاکچین با تمرکز بر روی مقیاس پذیری بلاکچین و افزایش سرعت توانست خودش را به سریع ترین بلاکچین ارز های دیجیتال تبدیل کند  و به رنک 5 مارکت کپ برساند. شناسایی چنین ارز هایی کار سختی است اما با تحقیق بنیادی و بررسی وایت پیپر ارز ها و دنبال کردن اخبار و ترند بازار می شود شناسایی شان کرد و از آن ها سود گرفت. طبیعتا" شما در هر بازار مالی نیاز به دانش مالی و اقتصادی و همچنین تجربه دارید تا بتوانید از بازار کسب سود کنید و  بدون آموزش وارد بازاری شدن ممکن است به صورت شانسی به شما سود برساند ولی در بلند مدت منجر به از دست رفتن کل سرمایه می شود.

نظرشما راجع به پروژه های متاورسی چیست ؟ آیا سرمایه گذاری در آن ها را پیشنهاد می کنید ؟

متاورس قراراست برای نسل آینده باشد . پروژه خیلی جذابی بوده و همه ابعاد زندگی انسان را تحت الشعاع قرار می دهد . همانند  سوشال مدیا هایی مثل اینستاگرام و فیس بوک و... که روزانه وقت خیلی زیادی از مردم می گیرد، متاورس هم قراراست به نوعی نسل جدید سوشال مدیا و ارتباطات باشد.

اما چیزی که الان از متاورس وجود دارد در حد چند بازی و پروژه است که حتی کیفیتت چندان خوبی هم ندارند و تحقق پیدا کردن پروژه ای که مارک زاکربرگ  صحبت می کند هنوز مثل یک رویا است. مانند  خریدن زمین در متاورس و ... نمی تواند خیلی گزینه منطقی ای برای سرمایه گذاران خرد باشد . بعضی ها  قسمتی از پولی که نیاز ندارند را صرف خرید این زمین ها می کنند به امید این که روزی این پروژه ها  رشد قابل توجهی کند ، سرمایه گذاری می کنند .در صورتی که اگر  سرمایه شان از دست رفت هم اهمیتی ندارد. ولی برای عموم مردم پیشنهاد می شود  همین کوین ها و توکن های متاورسی مثل sanf mana gala  و ... که تعدادشان هم خیلی زیاد است  را به عنوان  درصدی از پرتفوی خود خریداری کنند و  نگه دارند.

به نظر شما اتریوم می تواند جای بیت کوین را در مارکت کپ بگیرد؟

ایرادات زیست محیطی زیادی به بیت کوین گرفته می‌شود که برق و انرژی زیادی مصرف می کند که عموما تجدید ناپذیر است و این در طول زمان حتی باعث نوسانات قیمت بیت کوین هم شده است.  اما واقعیت این است  که بیت کوین پادشاه ارز های دیجیتال بوده و سال هاست که در بازار وجود دارد. به عنوان مثال از 10 ارز برتر از نظر مارکت کپ در سال 2013 فقط 2 ارز باقی ماندند و بقیه در طول زمان از بین رفتند ولی بیت کوین با قوت ادامه داده و جایگاه خودش را تثبیت کرده است.

از طرفی اتریوم بنیادی تر و به صرفه تر بوده و حتی قرار است در  آپدیت جدید خودش یعنی اتریوم 2 ، تعداد تراکنش ها را به عدد باورنکردنی 100 هزار تراکنش بر ثانیه برساند که این عدد 4 برابر سریع تر از درگاه پرداخت جهانی Visa است و می تواند انقلابی در صنعت بلاکچین و حتی آینده سیستم پولی دنیا باشد.

لذا با اجرایی شدن اتریوم 2 ممکن است مارکت کپ اتریوم به بیت کوین نزدیک بشود اما اسم بیت کوین همیشه به عنوان پادشاه ارز های دیجیتال ماندگار خواهد بود.

بیت کوین می تواند در سال 2022 سقف تاریخی جدیدی ثبت کند ؟

سرمایه گذاران و فعالین زیادی در این حوزه نظر خودشان را مطرح کردند و عموما به این باور بودند که بیت کوین امکان دستیابی به اهداف جدید را دارد. واقعیت این است که علیرغم این که عموم مردم در حال ورود به این بازار هستند و این معمولا گواه  پایان روند صعودی در بازار  است، فناوری بلاکچین ها روز به روز در حال پیشرفت و هر روز بلاکچین ها و پروژه های پیشرفته تری را در بازار می بینیم که رشد قیمتی خیلی خوبی می کنند. ارز های دیجیتال بسیاری در سال 2021 رشد چند هزار درصدی کردند. با این تفاسیر بعید نیست که بیت کوین طی سال جاری سقف های تاریخی جدیدی را هم ثبت کند که می تواند برای سرمایه گذاران بلند مدت جذاب باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24