Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

دولت سه بار طی دو سال گذشته به مالکان خانه ها و واحدهای مسکونی در شهرهای مختلف کشور پیامک زده که «خانه شما به عنوان خانه خالی شناسایی شده است».

پیامک های دردسرساز به مالکان مسکن

بورس24 : دولت سه بار طی دو سال گذشته به مالکان خانه ها و واحدهای مسکونی در شهرهای مختلف کشور پیامک زده که «خانه شما به عنوان خانه خالی شناسایی شده است».

آخرین بار، همین هفته گذشته بود که به جمعیت زیادی از صاحبان خانه ها در تهران و دیگر شهرها پیامک داده شد که «وارد سامانه املاک و اسکان شوید و موقعیت ملکی تان را تعیین کنید».

این پیامک آخری اما یکسری تفاوت با دو پیامک اول داشته است. اولین تفاوت این است که در تیراژ زیادی این پیامک صادر شده است. در دو پیامک قبلی تعداد کسانی که این پیامک را دریافت کردند خیلی کمتر از این آخری بود که مشخص می کند دولت قصد جدی تری برای مالیات گرفتن از خانه های خالی دارد.

تفاوت دیگر در تشخیص غلط صاحب خانه خالی از یک آدم معمولی که فقط یک واحد مسکونی دارد و در آن نشسته است، خلاصه می شود.

تفاوت سوم نیز پیامک های اشتباهی است. مثلا هم به سرپرست خانوار و هم به فرزند آن خانواده پیامک مشابه داده شده است در حالی که این خانواده کلاً یک واحد مسکونی در اختیار دارد که مالکش است و در عین حال در آن نشسته است.

یا مثلاً برای فردی این پیامک داده شده و زمانی که آن فرد وارد سامانه شده تا اطلاعات ملکی را اصلاح و تکمیل کند متوجه شده تعداد زیادی آپارتمان به عنوان املاک آن فرد شناسایی شده و همگی خالی تشخیص داده شده است. در حالی که آن فرد فقط یک واحد مسکونی دارد.

برای فرد دیگری،‌ آپارتمانی که او سال ها پیش آن را فروخته است، به عنوان ملک خالی تحت مالکیت او معرفی شده است.

این پیامک های دردسرساز در نهایت آخر هفته گذشته منجر به پخش یک فایل صوتی توسط یک فردی که هنوز هویتش معلوم نیست در فضای مجازی شد که بر ابهامات این قانون مالیاتی افزود. در آن فایل صوتی، این فرد می گوید اگر به آدرسی که در پیامک خانه خالی نوشته شده، توجه کنید و وارد آن شوید حساب بانکی شما خالی می شود و این پیامک مربوط به دولت نیست.

کارشناسان اقتصادی معتقدند چون که سامانه املاک و اسکان نتوانسته به صورت کامل و درست اطلاعات ملکی افراد را شناسایی کند، این پیامک ها صادر شده است و از آنجا که صاحبان خانه خالی اصلا تمایلی به پرداخت مالیات ندارند روی موج اشتباهات و ابهامات این قانون سوار شده اند و باعث شده اند مردم به قوانین بی اعتماد شوند.

کارشناسان در این باره تاکید دارند در اینکه پیامک ها مستقیم از طرف دولت ارسال شده شکی نیست و اینکه گفته می شود حساب ها خالی می شود کاملاً بعید است صحت داشته باشد. اما چرا مردم باور می کنند؟ ‌چون که ضوابطی که در قانون برای اجرای مالیات خانه خالی تعریف شده از نگاه مردم به مشکل خورده است و همین موضوع باعث شده اعتماد مردم به حسن اجرای این قانون کمرنگ شود. در نتیجه یک جوسازی در فضای مجازی با عناوینی مثل خالی شدن حساب بانکی یکسری از افراد را از راه به در می کند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی هفته گذشته درباره روند پیشرفت قانون مالیات بر خانه خالی اعلام کرد براساس این قانون بهمن ماه امسال لیستی که به عنوان خانه های خالی به سازمان امور مالیاتی تحویل داده ایم مشمول پرداخت مالیات از طرف مالکانشان خواهد شد.

در این لیست، بیش از یک میلیون واحد مسکونی به عنوان خانه خالی شناسایی شده است.

محمودزاده از طرفی اعلام کرد که افرادی که پیامک خانه خالی دریافت کرده اند باید وارد سامانه املاک و اسکان کشور شوند و اگر اطلاعاتشان اشتباه است آن را فرصت دارند اصلاح کنند.

در این سامانه، یک بخش به عنوان اقامتگاه اصلی و یک بخش به عنوان اقامتگاه فرعی است.

درباره اینکه چگونه باید در این سامانه اطلاعات پر شود گزارش دیگری ارایه می شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24