Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

طی بازار امروز نیز همان‌طور که انتظار می‌رفت با انتقال بخشی از تقاضای روز معاملاتی قبل به بازار امروز در نمادهای بزرگ و شاخص ساز در پی انتشار خبر تعیین سقف قیمتی برای نرخ خوراک و سوخت شرکت‌های پتروشیمی و فولادی و همچنین .....

روزهای سبز بازار تداوم خواهد یافت؟

بورس24 - میثم بهرامی: طی بازار امروز نیز همان‌طور که انتظار می‌رفت با انتقال بخشی از تقاضای روز معاملاتی قبل به بازار امروز در نمادهای بزرگ و شاخص ساز در پی انتشار خبر تعیین سقف قیمتی برای نرخ خوراک و سوخت شرکت‌های پتروشیمی و فولادی و همچنین افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی، در عموم نمادهای شاخص ساز و کامودیتی محور گروه محصولات شیمایی، فرآورده‌های نفتی و پالایشی، فلزات اساسی و گروه استخراج کانه‌های فلزی معاملات در بازه‌های مثبت و با رشد قیمت‌ها آغاز گردید چنانکه شاخص با روندی صعودی و در بازه‌های مثبت کار خود را آغاز نمود.

با این حال در عموم نمادهای کوچک گروه محصولات غذایی، گروه زراعت و خدمات وابسته و بسیاری از نمادهای گروه مواد و محصولات دارویی با توجه به انتشار خبر عدم حذف ارز ترجیحی در بودجه سال آینده دولت، معاملات برخلاف روز گذشته با افزایش حضور سرمایه‌گذاران در عرضه‌ها و در بازه‌های منفی آغاز گردید اما با توجه به تأثیر اندک این گروه از نمادها بر شاخص کل، شاخص همچنان با روندی صعودی کار خود را دنبال نمود.

در نیمه دوم معاملات اما با انتشار برخی اظهارات مسئولین در خصوص آینده مذاکرات وین و همچنین افت هرچند اندک قیمت دلار در بازار ارز و با توجه به رشد قیمت‌ها طی چند روز گذشته و فرصت‌های خروج ایجاد شده در نوسان گیری‌های کوتاه مدت، بار دیگر تحرکات در سمت عرضه‌ها افزایش یافت چنانکه در بسیاری از نمادهای کوچک بازار همچون نمادهای گروه خودرو و ساخت قطعات روند قیمت‌ها نزولی شده و حتی شاهد بازگشت معاملات به بازه‌های منفی بودیم و این در حالی است که با توجه به حجم بالای معاملات در بازه‌های مثبت، قیمت‌های پایانی همچنان در بازه‌های مثبت باقی ماند. با افزایش هیجانات در بازار در نمادهای بزرگ گروه محصولات شیمیایی و نمادهای گروه فرآورده‌های نفتی و پالایشی نیز صف‌های خرید فروریخت و معاملات به صورتی متعادل دنبال شد.

درنهایت با تداوم معاملات نمادهای بزرگ و شاخص ساز در بازه‌های مثبت همچون نمادهای شاخص گروه فرآورده‌های نفتی و پالایشی، گروه فلزات اساسی و استخراج کانه‌های فلزی و همچنین گروه محصولات شیمیایی، شاخص کل با رشدی 2.03 درصد و در 1284575.18 واحد که بیشترین مقدار ثبت شده شاخص طی بازار امروز بود و با روندی صعودی به کار خود پایان داد. کمترین مقدار ثبت شده شاخص طی بازار امروز نیز 1267833.73 واحد گزارش شده است.

از جمله نمادهای با بیشترین تأثیر مثبت بر شاخص کل می‌توان به نمادهای کچاد با تأثیر 2675.86 واحد، فارس با تأثیر 2509.36 واحد، فولاد با تأثیر 1976.26 واحد، فملی با تأثیر 1798.64 واحد و نماد کگل با تأثیر 1448.91 واحد اشاره نمود. بیشترین تأثیر منفی بر شاخص نیز مربوط به نمادهای غکورش با تأثیر 149.14 واحد، غبشهر با تأثیر 82.44 واحد، اخابر با تأثیر 59.95 واحد، قرن با تأثیر 42.47 واحد و نماد پاکشو با تأثیر 35.97 واحد بوده است.

با آغاز به کار نمادهای بزرگ و پرطرفداری همچون نمادهای گروه فرآورده‌های نفتی و پالایشی در بازه‌های مثبت و در سقف قیمتی امروز و با وجود آغاز دوباره روند نزولی قیمت‌ها در نمادهای کوچکی همچون نمادهای گروه زراعت و خدمات وابسته، شاخص قیمت هم وزن نیز همچون شاخص کل با روندی صعودی کار خود را آغاز نمود که این روند تا نیمه‌های بازار نیز تداوم یافت. در نیمه دوم بازار اما با توجه به افزایش حجم معاملات در نمادهای کوچک و منفی و همچنین بازگشت روند نزولی قیمت‌ها به بسیاری از نمادهای کوچک و مثبت همچون نمادهای گروه خودرو و با متعادل شدن معاملات در نمادهای شاخص ساز، شاخص قیمت هم وزن اما برخلاف شاخص کل از رشد باز ایستاده و بار دیگر با روندی نزولی ولی با سرعتی به نسبت آرام‌تر نسبت به صعودی اولیه،  کار خود را دنبال نموده و درنهایت با رشدی 0.81 درصد ولی با روندی نزولی به کار خود پایان داد و این در حالی است که با توجه به تداوم معاملات نمادهای بزرگ و کامودیتی محور در بازه‌های مثبت شاخص سی شرکت بزرگ درنهایت رشدی 2.73 درصد و شاخص پنجاه شرکت فعال رشدی 2.47 درصد را تجربه نمودند.

بورس از دریچه آمار:

آمار آمار جهانی

شاخص در روزی که گذشت:

در دومین روز معاملاتی هفته و در پیش گشایش بازار، از 648 نماد حدود 168 نماد با صف خرید و حدود 68 نماد نیز با صف فروش رو به رو بودند.

شاخص کل

شاخص کل

شاخص کل هم وزن

شاخص قیمت هم وزن

شاخص در نیمه اول بازار:

در نیمه اول معاملات روز جاری شاخص کل بازار سرمایه با رشد 21,454 واحدی معادل 1.70 درصد افزایش در سطح یک میلیون و 280 هزار و 449 واحدی جای گرفت. شاخص کل هم وزن نیز با افزایش 2,717 واحدی معادل 0.83 درصد به سطح 327 هزار و 853 واحد رسید.

در نیمه اول معاملات از 637 نماد حاضر، 59 نماد در صف خرید و 82 نماد در صف فروش بودند.

شاخص در انتهای بازار:

در انتهای معاملات، نهایتا شاخص کل با پیشروی 25579 واحدی معادل 2 درصد افزایش نسبت به روز معاملاتی گذشته در قله یک میلیون و 284 هزار و 574 واحدی آرام گرفت. شاخص کل هم وزن نیز در نهایت با 2,620 واحد افزایش معادل0.8  درصد، در مدار 327 هزار و 755 واحد قرار گرفت.

در انتهای بازار از 635 نماد حاضر، 85 نماد در صف خرید و 90 نماد در صف فروش بودند.

پرتراکنش‌ترین ها:

جدول زیر نمادهای پرتراکنش بازار بورس و فرابورس را نمایش می دهد. در صدر پرتراکنش های بورسی، نماد بکاب متعلق به صنایع جوشکاب یزد و در گروه ماشین آلات و دستگاه‌های برقی قرار دارد. این نماد امروز در مدار منفی و در کف قیمتی بازگشایی شد. در طی معاملات نیز به صورت نوسانی و متعادل مورد معامله قرار گرفت و در نهایت در بازه منفی به کار خود پایان داد. ارزش معاملات این نماد در روز جاری 512.573 میلیارد ریال رسیده است. در این نماد مجموعا 8.607 میلیون سهم معامله شد که از این میزان 99.7 درصد خریداران حقیقی بودند. در اولین روز معاملاتی هفته، بیش از 99.99 درصد فروشندگان بکاب، حقیقی بودند.

پرتراکنش ها

برترین تقاضا:

در روز جاری بیشترین تقاضا مربوط به پالایش نفت تهران با نماد شتران با ارزش حدودی 554 میلیارد ریال بوده است.       

برترین تقاضا

بیشترین حجم و ارزش معاملات:

بیشترین ارزش معاملات در بورس تهران متعلق به نماد پالایش با ارزش معاملات ۶,۴۹۹.۹۷ میلیارد ریال بوده است. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز با رشد 51 درصدی نسبت به روز گذشته آن به حدود 3,419 میلیارد تومان رسید. بیشترین ارزش معاملات نیز مربوط به گروه فرآورده های نفتی بوده است.

بیشترین هاحجم معاملات

ورود و خروج پول حقیقی:

حقیقی ها

جدول بالا نمادهایی را که در آن ها بیشترین ورود و خروج پول حقیقی صورت گرفته است، نمایش می دهد. در میان نمادهای حاضر در بازار امروز نماد نوری، بالاترین میزان ورود پول حقیقی را داشته است. در پایان بازار روز یکشنبه، تراز نقدینگی حقیقی ها منفی شده و حدود 177 میلیارد تومان خروج پول حقیقی صورت گرفت.

تحرکات حقیقی ها

معاملات مشکوک:    

در جریان معاملات روز یکشنبه 10 بهمن 1400، 15 نماد با داد و ستد 4 تا 28 برابری نسبت به میانگین ماهانه خود در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.

در صدر این فهرست، س. ساختمانی نظام مهندسی ایران با نماد ثنظام با حجم معاملات 28 برابری نسبت به میانگین ماهیانه قرار دارد که در بازار پایه زرد فرابورس و در گروه انبوه سازی، املاک و مستغلات معامله می شود. سهم حقیقی ها در جریان معاملات امروز این نماد در سمت تقاضا 100 درصد و در سمت عرضه 96.9 درصد بوده است.

در ادامه نمادهای فنرژی، وکبهمن، جهرم، بکاب، سباقر، کگاز، وجامی، حرهشا، کوثر، اپرداز، ولانا، وسخوز، واتی و سفاسی در زمره معاملات مشکوک امروز قرار گرفتند.

صندوق های قابل معامله:

صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک، یکی از روش‌های مرسوم و پرطرفدار سرمایه گذاری با ریسک معقول است که افراد می‌توانند به‌صورت بلندمدت انتظار بازدهی نسبتا خوبی را از آن داشته باشند. یکی از این صندوقها، صندوق سرمایه گذاری قابل معامله یا ETF است. صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک با هدف مدیریت حرفه‌ای وجوه و کسب بازدهی مناسب از طریق تجمیع سرمایه‌ افراد و سرمایه‌گذاری در اوراق‌بهادار، تشکیل شده‌اند و در سطح جهان تنوع بالایی دارند.

یکی از شیوه های سرمایه‌گذاری در بورس خرید واحدهای یک صندوق است. این صندوق‌ها اقدام به سرمایه‌گذاری کرده و سهامداران آن‌ها هر واحد از صندوق خود را در بازار بورس مانند یک سهم معامله می کنند. با این تفاوت که محدودیت کمتری برای آن‌ها وجود دارد. تفاوت انواع صندوق های ETF، علاوه بر استراتژی معاملاتی، در کارمزد خرید و فروش آن‌ها است. در جدول زیر تعدادی از صندوق‌های قابل معامله را به همراه بازدهی آن‌ها مورد مقایسه قرار می دهیم. (جدول زیر بر اساس ارزش معاملات روزانه مرتب شده است).

صندوق ها

نگاهی به بازار فردا:

بورس تهران امروز را نیز با برتری خریداران و با لیدری پالایشی‌ها و پتروشیمی‌ها در کلیت بازار سبزپوش آغاز کرد، با این حال خودرویی‌ها و فلزاتی‌ها نسبت به دیروز معاملات متعادل‌تری را آغاز کردند و غذایی‌ها، زراعتی‌ها و برخی دارویی‌ها نیز تحت تاثیر اخبار اعلام شده از عدم موافقت کمیسیون تلفیق با حذف ارز ترجیحی دارو و نهاده‌های دامی با عقب‌نشینی خریداران و تحرکات سمت عرضه روبرو شدند. با وجود اینها و در شرایطی که رفته رفته در میانه بازار عرضه‌ها به میدان آمده و نمادهای شاخص خودرویی نیز در میانه بازار به مدار منفی کشانده شدند، شاخص کل تا انتهای بازار روند صعودی و مثبت خود را حفظ کرده و در پایان بازار با رشد 2 درصدی به کار خود پایان داد. اما در سوی دیگر از میانه بازار روند رشد شاخص هم‌وزن متوقف شد و شاخص هم وزن در نهایت به رشد 0.8 درصدی بسنده کرد.

اکنون روند رشد تقاضای شکل گرفته از روز چهارشنبه در شرایطی تحت تاثیر خروجی مثبت اخبار و جلسات تداوم دارد که امروز با وجود اخبار عدم حذف ارز ترجیحی در صنایع نامبرده در بالا و سرایت جو روانی آن بر نمادهای دیگر از سویی و نزدیکی به سطح مقاومتی مهم پیش روی شاخص از سویی دیگر سرعت این رشد گرفته شده و مطابق انتظار از میانه بازار جریان معاملات متعادل‌تر شد. همچنین از نیمه بازار صفوف خرید برتری خود را بر صفوف فروش از دست دادند.

با اینکه می‌توان انتظار داشت در این هفته و در شرایطی که چندروزی است از عرضه بالای حقوقی‌ها خبری نیست شرایط تاحدودی بهتر شود، اما تا زمانی که در حجم و ارزش معاملات تغییر محسوسی را مشاهده نکنیم و نقدینگی قابل ملاحظه‌ای به بازار تزریق نشود نباید با قاطعیت از بهبود وضعیت بازار و بازگشت به شرایط رونق همزمان با ترمیم اعتماد از دست رفته سهامداران سخن گفت. کما اینکه می‌بینیم در روزهای این چنینی سهامداران از وضعیت پورتفوی خود و میزان جبران ضررهایشان راضی نیستند و شرایط را به انداز کافی رضایت بخش ارزیابی نمی‌کنند.

حال با توجه به روند عرضه و تقاضا در انتهای ساعت معاملاتی انتظار می رود که معاملات با روندی متعادل و مثبت آغاز شود و وضعیت قابل قبولی را تجربه کند. هرچند ممکن است تحت تاثیر اخبار مربوط به عدم حذف ارز ترجیحی در برخی صنایع، وضعیت معاملات در گروه‌های متاثر از این اخبار چالشی‌تر دنبال شود.

در خبرها آمده است که:

قطعی برق صنایع از فردا رفع می‌شود

سخنگوی صنعت برق:

طبق برنامه ریزی انجام شده باید تا ۳۰ درصد از میزان مصرف صنایع محدود می‌شد که فقط ۲۰ درصد محقق شده است. در حال حاضر برق کشور تامین است و محدودیت‌هایی که در برخی از صنایع اعمال شده است نیز تا دوشنبه ۱۱ بهمن ماه برطرف خواهد شد.

هفته گذشته به دلیل ایجاد وقفه در تامین گاز و سوخت نیروگاه برای مدیریت شرایط مجبور به اعمال محدودیت برخی صنایع شدیم که این برنامه با همکاری وزارت صمت و طبق اولویت بندی انجام شده است.

طبق پیش بینی سازمان هواشناسی دمای هوا در حال افزایش است که این موضوع سبب کاهش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری خواهد شد. بنابراین تامین سوخت نیروگاه‌ها با محدودیت مواجه نیست و به همین دلیل محدودیت اعمال شده در برخی از صنایع از دوشنبه برطرف خواهد شد. (اقتصاد آنلاین)

رئیس سازمان بورس: نه به قیمت‌گذاری دستوری را از خودمان شروع می‌کنیم

مجید عشقی در نشست هم‌اندیشی با اعضای اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی:

 دامنه نوسان همان قیمت‌گذاری دستوری است زیرا نمی گذارد بازار در مسیر عرضه و تقاضا و بدون دخالت‌های دستوری مسیر و راه خود را پیدا کند. اکنون با توجه به جلسات متعددی که در سازمان بورس با بورس ها در خصوص این مورد برگزار شده به جمع بندی‌های لازم رسیده‌ایم.

 عشقی افزود: اکنون با توجه به جمع‌بندی ها و تصمیمات اخذ شده امید می‌رود طی یک یا دوماه آتی شاهد تغییرات اساسی در حوزه دامنه نوسان باشیم، اما ناگفته نماند این موضوع قرار است به صورت تدریجی رخ دهد تا لطمه ای به بازار سهام وارد نشود.(سنا)

ارزش سهام عدالت من (۱۰ بهمن ماه)

ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته، ۲.۸ درصد افزایش یافت.ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی، یک میلیون تومانی و ۴۹۲هزار تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۱ میلیون و ۸۳۸هزار تومان، ۲۲ میلیون و ۳۰۲ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۹۷۵هزار تومان رسید. ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۱۰۳ هزار تومان رسیده است. (اقتصاد آنلاین)

الگوهای جدید عرضه نفت در بورس اعلام شد

مدیرعامل بورس انرژی ایران:

بورس انرژی الگوهای جدید عرضه نفت خام در بورس را به شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده‌ و همواره آماده عرضه نفت خام، میعانات گازی و نفت کوره است.

از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۱۵۰ تن متانول به ارزش یک‌هزار و ۱۵۱ میلیارد ریال از طریق بورس انرژی به خارج از کشور صادر و ۲۸۰ هزار تن متانول برای مصارف داخلی عرضه شده که ۲۶۰ هزار تن آن به ارزش یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان مبادله شده است.

در آینده به‌دنبال راه‌اندازی بازار آتی‌ متانول هستیم. اگر شرکت ملی نفت ایران و بورس انرژی یکدیگر را به‌عنوان شریکی راهبردی در برنامه‌های توسعه‌ای خود ببیند، هم شفافیت در فرآیندها و تأمین مالی پایدار افزایش می‌یابد و هم منجر به افزایش درآمدهای ناشی از رقابت می‌شود.

در این زمینه الگوهای جدید عرضه نفت خام در بورس را به شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده‌ایم و همواره برای عرضه نفت خام، میعانات گازی و نفت کوره آمادگی لازم را داریم.

فروش نفت کوره در بورس انرژی به‌صورت عرضه‌های زمینی انجام می‌شود. ما پیشنهاد داده‌ایم وزارت نفت عرضه‌های دریایی این محصول را در بورس به‌صورت منظم و مستمر انجام دهد، ضمن آنکه وزارت نفت می‌تواند از روش گواهی سپرده نیز برای فروش نفت کوره استفاده کند.(سنا)

حمایت دولت از بورس به معنای تزریق مستقیم پول نیست!

رئیس سازمان بورس در حاشیه نشست کمیسیون بازار پول و سرمایه در اتاق بازرگانی ایران در رابطه با حمایت از بورس اظهار داشت: حمایت از بورس اینگونه نیست که دولت به صورت مستقیم پول تزریق کند. تصمیماتی که در خصوص صنایع و شرکت‌ها گرفته می‌شود اگر منطقی باشد شرکت‌ها سودآوری خواهند داشت و به این ترتیب هیچ نیازی به حمایت ندارند.

تصمیماتی که هفته گذشته در خصوص بودجه گرفته شد و برخی پیشنهاداتی که در دست دولت است، شفافیت شرکت‌ها را بیشتر کرد و یک مقدار نیز ریسک افزایش یکباره هزینه‌ها را در شرکت‌ها کنترل کرد و این باعث شد بازار اعتماد بیشتری کند.

وی گفت: ‌قطعا ایجاد اعتماد زمانبر است، اما با شفاف‌سازی متغیرها از جمله بهای تمام شده شرکت‌ها، وضعیت شرکت‌ها به نحوی است که سهامداران را جذب کند و بازار را به تعادل برساند. (سنا)

جدیدترین اخبار شرکت ها:

  • شرکت  دشت مرغاب در خصوص عملکرد دوره اخیر شفاف سازی نمود. غدشت اعلام داشت به دلیل افزایش بهای نهاده های تولید و وجود مشکلات عدیده در تامین مواد اولیه رویکرد مدیریت مبنی بر به حداقل رساندن خرید محصولات نیم ساخته غیر استراتژیک و تمرکز بر تولید و فروش محصولات استراتژیک بوده است فلذا سطح فروش کاهش داشته است.
  • شرکت پتروشیمی شیراز اعلام نمود که صورتهای مالی حسابرسی شده منتهی به شهریور سال 1400 مانده مطالبات از شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تا پایان شهریور در دفاتر شرکت ثبت شده است.
  • شرکت سرمایه گذاری چشم انداز توسعه شمال توضیحاتی را در خصوص اطلاعات و صورتهای مالی منتشر کرد. لذا علت کاهش زیان عملیاتی نسبت به دوره مشابه سال قبل ناشی از درآمد فروش سهام قند تربت جام و سهام بیمه حافظ بوده است.
  • شرکت رادیاتور ایران اعلام نمود که افزایش نرخ کلیه محصولات فروخته شده به شرکت تراکتور سازی تبریز به میزان 9 درصد از تاریخ 1400.08.01 بوده است.
  • شرکت گسترش صنایع و خدمات کشاورزی از فروش دستگاه شیردوش ثابت به  شرکت مزرعه آزاده به مبلغ 26 میلیارد ریال خبر داد.
  • شرکت کارتن ایران اعلام نمود که موضوع قرارداد تهیه و تامین انواع کارتن ارسال و قهوه ای مورد نیاز جهت بسته بندی قطعات یدکی خودرو بر حسب اعلام خریدار میباشد و مدت قرارداد از تاریخ 1400.09.29 لغایت 1401.06.31 تعیین گردیده است ساخت و تحویل کالا بر اساس اعلام نیاز مشتری و تسویه پس از ارائه فاکتور رسمی می باشد.
  • شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی اعلام نمود که پیرو انتشار اصلاحیه زمانبندی پرداخت سود مورخ 1400.09.10، مبنی بر واریز سود سهام مصوب عملکرد سال 1399 سهامداران این شرکت در تاریخ1400.10.12 و پرداخت سود سهامداران حقیقی از طریق سامانه سجام، به استحضار می رساند باتوجه به مشکلات نقدینگی این مهم صورت نپذیرفت. لذا این شرکت متعهد می گردد حداکثر تا تاریخ 1400.11.12 نسبت به پرداخت سود مذکور از طریق سامانه سجام اقدام نماید.
  • شرکت  پالایش قطران ذغال سنگ اعلام نمود با توجه به صورتجلسه مناقصه  حمل تانکری مواد اولیه نوبت دوم با شرایط اعلامی برگزار و بدون حصول نتیجه بوده است.
  • شرکت البرز دارو اعلام نمود که محصولات شرکت را به شرکت پخش البرز به مبلغ 47  و  70 و 114 و 55 میلیارد تومان در تاریخ  10و 1400.11.11 به فروش رسانده است. لذا مبلغ 3 میلیارد تومان از شرکت البرز بالک مواد اولیه خریداری نموده و همچنین ارز معامله با اشخاص وابسته معادل یا بیش از 5 درصد دارایی مالک بوده است.
  • شرکت مهندسی نصیر ماشین از دریافت افزایش قیمت از مگاموتور از اول سال خبر داد. محصول  میل بادامک تیبا 58 درصد افزایش نرخ داشته است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24