Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

یکی از مسائل جدی حقوقی که همواره در گزارشات حسابرسی گروه سرمایه گذاری البرز از سال ١٣٩٠ اشاره گردیده است. مسائل مربوط به واگذاری سهام شرکت تولی پرس به بخش خصوصی و عدم ایفای تعهدات خریدار به بانک ها در برابر تضامین و تسهیلات اخذ شده است. مسئولیت تضامنی گروه سرمایه‌گذاری البرز در برابر تسهیلات مجموعه تولی پرس در سال های گذشته چالش هایی از جمله شکایات متعدد بانک‌ها و توقیف بخشی از اموال و دارایی ها از سوی آنها گردیده بود...

افزایش جذابیت سهام گروه سرمایه گذاری البرز با حل و فصل بخش عمده ای از دعاوی حقوقی پرونده واگذاری تولی پرس

بورس24 : یکی از مسائل جدی حقوقی که همواره در گزارشات حسابرسی گروه سرمایه گذاری البرز از سال 1390 اشاره گردیده است. مسائل مربوط به واگذاری سهام شرکت تولی پرس به بخش خصوصی و عدم ایفای تعهدات خریدار به بانک ها در برابر تضامین و تسهیلات اخذ شده است. مسئولیت تضامنی گروه سرمایه‌گذاری البرز در برابر تسهیلات مجموعه تولی پرس در سال های گذشته چالش هایی از جمله شکایات متعدد بانک‌ها و توقیف بخشی از اموال و دارایی ها از سوی آن ها گردیده بود.

بدیهی است توقیفا بخش قابل توجهی از دارایی ها منجر به عدم امکان بهره وری حداکثری از پتانسیل‌های مجموعه از جمله اخذ تسهیلات افزایش سرمایه و واگذاری دارایی های مازاد گردیده بود.

با پیگیری های گسترده حقوقی چندین ساله و شکایات متعدد در نهایت خریدار مجموعه تولی پرس نسبت به معرفی اموال و دارایی هایی جهت تسویه بخشی از بدهی ها سیستم بانکی اقدام نمود و بخش قابل توجهی از مسائل این پرونده طرف گردید.

انتظار می رود با واگذاری این اموال به بانک ها و رفع توقیف دارایی های گروه سرمایه گذاری البرز و شرکتهای تابعه امکان استفاده حداکثری از ظرفیت های مجموعه محقق گردیده و همچنین بهینه سازی دارایی ها و فروش دارایی‌های مازاد نیز با سهولت بیشتری صورت گیرد. همچنین با بهبود روابط با بانک های همکار امکان استفاده از پتانسیل های سیستم بانکی در جهت افزایش ظرفیت های تولیدی مجموعه محقق خواهد گردید.

به نظر می رسد کاهش قابل توجه ریسک حقوقی و باز شدن بخشی از این گره چندین ساله، عملکرد مالی مجموعه را برای سال های آینده به شکل قابل ملاحظه ای بهبود بخشیده و سودآوری مطلوبی را برای سهامداران به همراه داشته باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24