Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

شیوا گفت: شورای رقابت در پایان شهریور ماه نامه‌ای تحت عنوان درخواست تورم بخشی به بانک مرکزی ارسال خواهد کرد.

اعلام تغییر قیمت خودرو بعد از شهریورماه

بورس24 : شیوا گفت: شورای رقابت در پایان شهریور ماه نامه‌ای تحت عنوان درخواست تورم بخشی به بانک مرکزی ارسال خواهد کرد.

رضا شیوا رئیس شورای رقابت در پاسخ به این سوال که پس از پایان ۶ ماه افزایش قیمت خودرو مجدد شاهد افزایش قیمت در کارخانه خواهیم بود یا خیر؟ گفت: ۶ ماه از آخرین افزایش قیمت خودرو در اردیبهشت گذشته و در حال حاضر همان افزایش ۸ درصدی روی محصولات اعمال شده است و تا پایان شهریور (1400) قیمت ها تغییری نخواهد کرد.

این مقام مسئول گفت: شورای رقابت در پایان شهریور ماه نامه ای تحت عنوان درخواست تورم بخشی به بانک مرکزی ارسال خواهد کرد.

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه شورای رقابت در خصوص افزایش قیمت در آینده تصمیم گیری خواهد کرد، گفت: در حال حاضر زمان گرانی مجدد خودروها مشخص نیست. در پایان شهریور بانک مرکزی اطلاعات مربوط به تورم بخشی را جمع آوری می کند و آن را به شورا ارسال خواهد کرد. این پروسه زمانی احتمالا ۲ تا ۳ هفته زمان می برد و تغییر قیمت بعد از شهریور اعلام می شود.

او با اشاره به مصوبه‌ای که اخیرا شورای رقابت در خصوص خودرو‌های پیش فروش شده داده است، گفت: خودروسازان دیگر به هیچ دلیل نمی‌توانند خودرویی را که قیمت آن مشخص نشده باشد پیش فروش کنند.

شیوا در خصوص ابلاغیه جدید شورای رقابت در خصوص شرایط پیش فروش خودروسازان، گفت: در تاریخ ۶ شهریور ماه ۱۴۰۰ شورای رقابت ابلاغیه‌ای منتشر کرد، مبنی بر اینکه اگر خودروسازی بخواهد پیش فروش خودرو داشته باشد، باید قیمت آن خودرو مشخص باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: به طور مثال اگر قیمت خودرو ۱۰۰ میلیون تومان باشد و متقاضی ۵۰ میلیون تومان، مبلغ علی الحساب پرداخت کرده باشد، این پیش پرداخت ۵۰ درصد سهم خودرو خواهد بود.

رئیس شورای رقابت ادامه داد: اگر احتمالا در آینده تورمی شامل حال خودروها شود، فقط ۵۰ درصدی که مالک نیست را شامل می‌شود و ۵۰ درصد دیگر شامل تورم نمی‌شود.

قیمت گذاری خودرو‌های مونتاژی بر عهده شورای رقابت است؟

شیوا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قیمت گذاری خودرو‌های مونتاژی بر عهده شورای رقابت است یا خیر؟ گفت: بحث تعیین قیمت خودروهای مونتاژ فعلا بر عهده شورای رقابت نیست. تعداد و تولید شرکت‌های مونتاژ خودرو کم است و فعلا بحث قیمت گذاری برای آنها مطرح نیست. معمولا برای خودرو‌هایی دستور العمل صادر می کنیم که تولید انبوه دارند و مورد استقبال عامه مردم است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24