Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

سمینار تخصصی «چالش برق در زنجیره فولاد» با حضور سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت،بهرام سبحانی رییس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران،منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و تنی چند از دیگر مدیران عامل شرکت های فولادی و صاحب نظران صنعت فولاد کشور و عرصه برق یک شنبه ۱۴ شهریور برگزار شد .

مدیر عامل ذوب آهن: با وجود بحران آب، بدون مشوق برق تولیدی خودمان و گاز فرآیندی مصرف می کنیم

بورس24 : سمینار تخصصی «چالش برق در زنجیره فولاد» با حضور سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت،بهرام سبحانی رییس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران،منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان و تنی چند از دیگر مدیران عامل شرکت های فولادی و صاحب نظران صنعت فولاد کشور و عرصه برق یک شنبه ۱۴ شهریور برگزار شد .

منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در پنل تخصصی تامین پایدار برق در زنجیره فولاد گفت : برای DRI به حدود ۶۰۰ کیلو وات تامین برق نیاز داریم اما برای برای قراضه این میزان ۱۵۰ کیلو کمتر است و اگر بتوانیم این نسبت را کاهش دهیم اندکی تاثیرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد : با توجه به اینکه منبع آب نیز در اختیار وزارت نیرو است اما در حوزه کاری ذوب آهن کوچکترین برنامه ریزی را تاکنون شاهد نبودم همیشه دیوار فولاد سازی ها به عنوان صنایع آب بر کوتاه است و لذا نیاز است در وزارت نیرو برنامه ریزی راهبردی در این خصوص تدوین شود که تحت هیچ شرایطی آب ورودی شرکت هایی که خودشان تامین کننده برق شان هستند تحت الشعاع قرار نگیرد زیرا طبیعتاً این بار را باید خودشان تحمل کنند.

این مقام مسئول با شاره به اینکه امسال شرکت زیسکو از زیر مجموعه های میدکو هم به عنوان یک تولید کننده کوره بلندی در چرخه تولید فولاد کشور قرار گرفته است،تصریح کرد : یکی از ویژگی های کوره بلند این است که از گازهای فرایندی استفاده می کند و ویژگی آن این است زمانی که نیروگاه را ارزیابی کنند فراخور راندمان نیروگاهی اظهارنظر می کنند که آیا چه تعرفه ای به آن تعلق می گیرد. ارزش حرارتی گاز فرایندی ما پایین است و طبیعی است که ورودی باید بیشتر باشد و آن عدد را به صورت قدرمطلق محاسبه می کنند و نتیجه آن این می شود که به ظاهر راندمان پایین دارم در صورتی که می توانم گارهای فرایندی را به اتمسفر بدهم زیرا آلودگی زیست محیطی هم ندارد و تقاضا کنم که گاز طبیعی در اختیار من بگذارند.

یزدی زاده گفت : برای اینکه بتوانم گازهای فرایندی را به بهترین شکل استفاده کنم هیچ مشوقی ندارم لذا باید تفاوتی بین فرایندهای کوره بلندی ها و سایر روش ها باشد.

منبع: روابط عمومی ذوب آهن

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24