Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

​بر اساس قوانین حاکم بر بازار سرمایه، شرکت هایی که افزایش سرمایه ٢٠٠درصد و بالاتر را به تصویب می رسانند نمادشان تا ثبت افزایش سرمایه در مرجع ثبت شرکت ها متوقف می ماند. به عبارتی شاید سهام سهامداران گروگان گرفته می شود تا ثبت شرکت ها با فرآیندهای فرسایشی خود وظایف قانونی خود را اجرا کند و تنها سهامداران شرکت ها هستند که در این بین مغموم می شوند.

بورس انرژی؛ در انتظار ثبت رسمی افزایش سرمایه

بورس24 : بر اساس قوانین حاکم بر بازار سرمایه، شرکت هایی که افزایش سرمایه 200درصد و بالاتر را به تصویب می رسانند نمادشان تا ثبت افزایش سرمایه در مرجع ثبت شرکت ها متوقف می ماند. به عبارتی شاید سهام سهامداران گروگان گرفته می شود تا ثبت شرکت ها با فرآیندهای فرسایشی خود وظایف قانونی خود را اجرا کند و تنها سهامداران شرکت ها هستند که در این بین مغموم می شوند.

در این بین سهامداران انرژی 3 اخیرا نسبت به توقف طولانی مدت نماد این شرکت گلایه داشتند. اما علی نقوی مدیر عامل بورس انرژی درباره این توقف نماد به بورس24 گفت: بر اساس قوانین موجود در خصوص ثبت افزایش سرمایه 200درصد و بالاتر نماد تا زمان طی فرآیند ثبت افزایش سرمایه در مجمع ثبت شرکت ها متوقف می ماند.

مدیر عامل بورس انرژی در ادامه گفت: این افزایش سرمایه در مجمع عمومی شرکت به رای گذاشته شد و مورد تصویب سهامداران نیز قرار گرفت. ما هم با توجه به قوانین موجود موظف به ارایه مستندات و صورت جلسه مجمع ظرف مدت 10 روز پس از برگزاری مجمع به مرجع ثبت شرکت ها بودیم که اقدامات لازم نیز اجرایی شد و در صورت عدول از قوانین حسابرس و بازرس قانونی شرکت این موضوع را گزارش می کند.

وی افزود: تیم اجرایی شرکت اقدامات لازم در خصوص طی فرآیند ها در ثبت شرکت ها را عملیاتی کرده است و در زمان بندی مقرر مستندات لازم به مرجع ثبت شرکت ها ارایه شده است.

او در ادامه گفت: تیم اجرایی شرکت پیگیر ثبت افزایش سرمایه شرکت هست اما این فرآیندها جزو مواردی است که در اراده شرکت نیست و طی مراحل باید از سوی ثبت شرکت ها صورت گیرد. ما پیگیر هستیم اما بروکراسی ثبت شرکت ها پیچیدگی های خود را دارد. در تلاشیم تا هر چه سریعتر این اقدام نهایی شود و به محض ثبت افزایش سرمایه موضوع را در سامانه کدال افشا خواهیم کرد تا نماد پس از فرآیندهای لازم در سپرده گذاری و سایر نهادهای ناظر هرچه سریعتر بازگشایی شود.

نقوی در پایان گفت: بورس ها جزو شرکت هایی هستند که با توجه به ثبت معاملات سهام و ‌کالاها در سامانه معاملات و انتشار آمار معاملات روزانه به سادگی قابلیت محاسبه درآمدهایشان وجود دارد و شفافیت لازم را دارند.

مدیرعامل بورس انرژی در پایان خطاب به سهامداران گفت: همچنان از سهامداران تقاضا داریم که بر اساس تحلیل های بنیادی اقدام به سرمایه گذاری کنند و به شایعات و خبرهای خلاف واقع که برای جهت دهی به روند قیمتی سهام شرکت ها منتشر می شود توجهی نکنند تا دچار مشکلات ناشی از آن نشوند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24