Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بازار روز گذشته با افزایش تقاضا آغاز و با فشار عرضه به کار خود خاتمه داد. به نظر بسیاری از معامله‌گران به همان الگوی استراحتی که بارها اشاره شد، اعتقاد دارند و تا مادامی که اصلاح زمانی خاتمه نیابد، روند نوسانی بازار ادامه داشته باشد. البته کمی ترس بابت افزایش نرخ گاز و برق و تعیین تکلیف نرخ بهره وجود دارد که از کنار آن به سادگی نمی‌توان عبور کرد. برای امروز فشار عرضه در دقایق ابتدایی را خواهیم داشت. با این حال انتظار می‌رود از ابتدای بازار دوشنبه، بهبود تقاضا و حرکت رو به جلو را داشته باشیم.

جولان «الگوهای استراحتی» در بورس!

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات دومین روز کاری هفته می‌رویم که بازار روز گذشته با افزایش نسبی تقاضا تحت تاثیر نزدیک شدن دلار به کانال 28 هزار تومانی و همچنین جهش جدی قیمت کامودیتی‌ها در بازارهای جهانی آغاز به کار کرد اما بر خلاف انتظار با گذر از دقایق ابتدایی فشار عرضه‌ها بالا گرفت. تا جایی که بخش بااهمیتی از رشد بیش از 12 هزار واحدی دقایق ابتدایی، از دست رفت ! به نظر می‌رسد بسیاری از معامله‌گران و سرمایه‌گذاران به همان الگوی استراحتی که بارها اشاره شد، اعتقاد دارند و تا مادامی که اصلاح زمانی خاتمه نیابد، روند نوسانی بازار ادامه داشته باشد. البته کمی ترس بابت افزایش نرخ گاز و برق وجود دارد که می‌تواند عاملی برای کاهش مقداری از سود شرکت‌ها باشد.

با این حال نکته مهم اینکه، طی روزهای اخیر دو اتفاق موجب کاهش ترس فعالان بازار نسبت به تصمیات دولت شده است. اتفاق اول تصمیمات اقتصادی که دولت گرفته و به نوعی برخلاف آنچه فکر تصور می‌شد، شتاب‌زدگی در آن دیده نمی‌شود. به عنوان مثال آنچه در سیمان رخ داد و یا موارد دیگر تکیه بر ابزارهای قانونی نظیر بورس کالا، فعالان بازار را امیدوار کرده است. اتفاق بعد در نرخ دلار است. بسیاری فکر می‌کردند که دولت به محض حضور، فیتیله دلار را بصورت مصنوعی پائین می‌کشد. اما حال می‌بینیم که وضعیت به گونه دیگری رقم خورده و تا حدودی این ریسک از سر بازار برداشته شده است.

بنابراین با توجه به کاهش ریسک‌های سیستماتیک، می‌توان امیدوار بود بازار پس از کمی دست به دست شدن به مدار رشد بازگشته و روند صعودی خوبی را در پیش بگیرد. برای امروز احتمالا فشار عرضه در دقایق ابتدایی را داشته باشیم. با این حال انتظار می‌رود از یک ساعت پایانی معاملات و نهایتا از ابتدای بازار دوشنبه، بهبود تقاضا و حرکت رو به جلو را داشته باشیم.

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24