Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

سلیمیان با اشاره به اینکه بورس کالا کمک کرد، نقش دلال و واسطه را کم کنیم، افزود: بورس کالا همچنین قیمت ها را مهار کرد تا شبکه توزیع مکانیزم مدرن تری داشته باشد. در واقع بورس کالا، توزیع سیمان را مدرن تر کرد...

مدیر عامل هلدینگ سیمان غدیر: برای تأمین سیمان یک میلیون مسکن هیچ مشکلی نداریم

بورس24 : عضو هیات مدیره انجمن سیمان کشور با بیان اینکه هیچ مشکلی برای تأمین سیمان یک میلیون مسکن وعده داده شده از سوی دولت نداریم، گفت: برای ساخت یک متر مربع مسکن، چهار کیسه سیمان مصرف می‌ شود که در بالاترین قیمت، ۲۰۰ هزار تومان هزینه دارد، بنابراین نگرانی از قیمت سیمان، آدرس اشتباه دادن در بخش مسکن است.

محمد رضا سلیمیان در نشستی با خبرنگاران که عصرشنبه_۲۰ شهریور ماه) برگزار شد،اظهار کرد: ظرفیت اسمی صنعت سیمان ۸۵ میلیون تن و ظرفیت عملیاتی ۶۵ میلیون تن است که ۱۳ میلیون تن آن صادر می شود و بخش عمده ای از تولید در بازار داخل مصرف می شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از ظرفیت تولید سیمان کشود مربوط به هلدینگ غدیر است، گفت: سهم سیمان سپاهان در گروه غدیر نیز حدود یک سوم است.

عضو هیات مدیره انجمن سیمان کشور با اعلام اینکه هلدینگ غدیر ظرف هفته آینده آماده عرضه در بورس است، گفت: درباره مزایای ورود صنعت سیمان به بورس کالا به ایسنا گفت: در شرایطی که برق قطع می‌شد، بورس کالا به کمک صنعت سیمان آمد و کمک کرد، درحالی که اگر سیمان غیر از مسیر بورس عرضه می شد شاهد قیمت های بیشتر بودیم و مدیریت واسطه ها سخت تر بود.

وی با تاکید بر اینکه بورس کالا کمک کرد نقش دلال و واسطه را کم کنیم، افزود: بورس کالا همچنین قیمت ها را مهار کرد تا شبکه توزیع مکانیزم مدرن تری داشته باشد، در واقع بورس کالا، توزیع سیمان را مدرن تر کرد.

سلیمیان با بیان اینکه مهمترین عامل افزایش قیمت سیمان در دو تا سه ماه اخیر قطع برق است، تصریح کرد: وقتی برق قطع می شود تولید با مشکل روبرو شده، نیاز بازار بیشتر می‌شود و قیمت افزایش پیدا می‌کند، اما اگر انرژی تأمین شود قیمت سیمان کاهش پیدا می‌کند. این موضوع مستلزم حمایت دولت است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم قیمت سیمان قطعا کاهش چشمگیر خواهد داشت، اما اگر در زمستان قطع گاز داشته باشیم، تهدید جدی برای صنعت سیمان است و می تواند مشکل ایجاد کند که امیدواریم این اتفاق نیفتد.

عضو هیات مدیره انجمن سیمان کشور با بیان اینکه مکانیزم فروش سیمان، عرضه در بورس است، تاکید کرد: ما عامل تحریک افزایش قیمت نیستیم و اینکه سیمان با چه نرخی فروخته می شود را بورس کالا مشخص می کند. در حال حاضر هر کسی برای خرید سیمان اراده کند می تواند با کد بورس کالا، اقدام به خریداری کند.

وی با اشاره یه اینکه نقش تولیدکننده در قیمت سیمان بسیار کم شده است، گفت: فکر می کنم نقش واسطه ها برای این بخش مهم است و رسانه ها باید این موضوع را تبیین کنند. سیمان سپاهان دو ماه است سیمان را در بورس عرضه می کند که تقریبا ۶۰‌ میلیارد تومان پولی که در جیب دلال می رفت به تولید برگشته و امیدواریم این مکانیزم کمک کند.

سلیمیان اضافه کرد: همیشه برای تغییر ساختار مقاومت هایی وجود دارد و این مقاومت ها، سد راه مسیر عرضه سیمان در بورس کالا است.

مدیرعامل هلدینگ سیمان غدیر در پاسخ به سوال دیگر ایسنا، گفت: هیچ مشکلی برای تامین سیمان یک میلیون مسکن وعده داده شده از سوی دولت نداریم و بیش از ۸۵ میلیون تن ظرفیت داریم، بنابراین هیچ نگرانی برای تولید سیمان وجود ندارد.

وی با تاکید بر اینکه دغدغه دولت برای سیمان، با برنامه ریزی صنعت سیمان قابل مدیریت است، افزود: برای یک متر مربع ساخت مسکن، چهار کیسه سیمان مصرف می شود که در بالاترین قیمت سیمان، کیلویی هزار تومان است، یعنی یک متر مربع ساختمان، ۲۰۰ هزار تومان سیمان هزینه دارد که نمی تواند تاثیر زیادی در قیمت مسکن داشته باشد، بنابراین نگرانی از قیمت سیمان، آدرس اشتباه دادن در بخش مسکن است.

وی در مورد تأمین انرژی صنعت سیمان نیز گفت: وزارت صمت برنامه‌ای برای تامین سوخت جایگزین دارد که می تواند مشکل قطعی گاز در زمستان را مهار کند، که اگر قیمت سوخت جایگزین قیمت گاز باشد موثر است، اما اگر با قیمت بالاتری باشد بر روی افزایش قیمت سیمان تأثیر دارد.

سلیمیان با بیان اینکه در حال حاضر صنعت سیمان با ۹۰ درصد ظرفیت کار می کند، گفت: تمام ظرفیت صنعت سیمان و گروه ما متمرکز بر تولید شده و برنامه تولید ما این است که با یک راندمان بالا همچنان بتوانیم تولید داشته باشیم.

وی در مورد صادرات سیمان نیز توضیح داد: در سه ماه گذشته صادرات سیمان کاهش قابل توجهی داشته و دغدغه برای تأمین نیاز بازار داخلی است، اما قیمت داخل بر شرایط صادرات نیز تاثیر داشته است. سال گذشته بیش از ۲۵ درصد تولید سیمان در مجموعه ما صادر شده است.

عضو هیات مدیره انجمن سیمان کشور همچنین در مورد وضعیت سیمان سپاهان نیز توضیح داد: سیمان سپاهان رکورد تولید پنج سال اخیر را زده و راندمان تولید سیمان افزایش یافته است. در حال حاضر سیمان سپاهان به ۱۱ کشور صادرات انجام‌می دهد و حاشیه سود آن از ۱۴ درصد به ۳۵ درصد رسیده است. این صنعت با ظرفیت تولید سه میلیون تن تولید در سال، نقش مهمی در استان اصفهان و استان های همجوار دارد.

منبع: ایسنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24