Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

امروز؛ ٢۴ شهریور ماه ١۴٠٠ عرضه توسن در بازار اول فرابورس انجام شد، توسن که به عنوان شرکتی مهم در صنعت جهت طراحی و تولید محصولات و راهکارهای نوین در عرصه‌ های مختلف فناوری اطلاعات فعالیت می کند، اولین عرضه اولیه به روش ترکیبی و با قیمت ٧۶٣ تومان...

درباره سهمی که امروز عرضه اولیه شد

بورس24 : امروز؛ عرضه توسن در بازار اول فرابورس انجام شد، توسن کهبه عنوان شرکتی مهم در صنعت جهت طراحی و تولید محصولات و راهکارهای نوین در عرصه‌ های مختلف فناوری اطلاعات فعالیت می کند اولین عرضه اولیه به روش ترکیبی و با قیمت 763 تومان با این شرکت پاگشا شد.

امروز برای نخستین‌ بار سهام شرکت توسعه سامانه‌ های نرم‌ افزاری نگین در نماد «توسن» ‏به روش ترکیبی و طی دو مرحله در فرابورس ایران با روش جدید تخصیص سهام عرضه شد.

سید روح اله فاطمی اردکانی، مدیر عامل شرکت توسن در خصوص عرضه روز جاری به بورس24 توضیح داد:

با توجه به عرضه امروز با روش جدید نظر شما در مورد این نوع عرضه های اولیه چیست؟

طبیعتا شرکت توسن به عنوان ناشر سهام، تابع سیاست‌ها و رویکردهای سازمان بورس و فرابورس است و در خصوص شیوه عرضه سهام دخالتی نداشته است. اما به طور کلی به نظر می‌ رسد با روش ترکیبی، ضمن حفظ مشارکت سهامداران خرد در بازار اولیه، عموم مردم می‌توانند از منافع عرضه‌های اولیه برخوردار شوند.

از سوی دیگر نیز با اختصاص بخشی از سهام عرضه اولیه به صندوق‌ها، جذابیت این ابزارهای مالی برای سرمایه‌ گذاران خرد افزایش می‌یابد. در خصوص فرایند کشف قیمت توسط سهامداران واجد شرایط  (صندوق‌ها) با توجه به جذابیت قیمتی عرضه‌ های اولیه، چندان تفاوتی با روش‌ های قبلی احساس نمی‌شود و عموما سقف بازه قیمتی مدنظر سرمایه‌ گذاران خواهد بود.

با توجه به استقبال صندوق ها و نهاد های مالی این عرضه اولیه چطور ارزیابی می شود،آیا از نظر شما موفق بوده؟

با توجه به زمینه فعالیت شرکت توسن و سابقه موفق این شرکت در حوزه فناوری اطلاعات بانکی و آینده درخشان پیش روی این شرکت، تقاضای زیادی برای خرید سهام توسن در میان فعالان بازار سرمایه وجود دارد. امروز با در نظر گرفتن شیوه ترکیبی عرضه اولیه، 158 صندوق و بیش از 2 میلیون نفر از سرمایه‌ گذاران خرد در عرضه اولیه توسن مشارکت کردند و تمامی سهام شرکت در سقف بازه قیمتی به فروش رسید و از این منظر عرضه اولیه کاملا موفق بوده است و حتما منافع خوبی را برای سهامداران به ارمغان خواهد آورد.

طبق تعهد باز هم عرضه در آینده خواهید داشت؟

باتوجه به تقاضای بسیار زیاد سهامداران برای خرید سهام توسن و همچنین بر اساس قوانین و مقررات بازار سرمایه، عملیاتی بازارگردانی سهام توسن در روزهای آینده اجرایی خواهد شد و در یک بازه زمانی منطقی، امر عرضه سهام به بازار انجام می‌شود.

قیمت عرضه به نظر شما برای سهامداران جذاب است؟ آیا قابلیت رشد روی این قیمت ها را دارد؟

حتما همین طور خواهد بود و با توجه به فاصله قیمت عرضه با ارزش ذاتی شرکت، قیمت سهام توسن در روزهای آتی پتانسیل رشد خوبی را خواهد داشت.

سهامداران و فعالان بازار سرمایه برای اطلاع از ارزش سهام توسن می‌ توانند به گزارش ارزشگذاری این شرکت که توسط شرکت ارزش پرداز آریان انجام شده و در سامانه کدال موجود می‌ باشد مراجعه نمایند.

همچنین با توجه به ظرفیت بالای بازار خدمات فن‌آوری اطلاعات در کشور و توان رقابتی منحصربه فرد شرکت توسن، پتانسیل فروش و سودآوری خوبی برای این شرکت وجود دارد و از این منظر در بلندمدت نیز حتما سهامداران خود را از عواید مناسبی بهره‌ مند خواهد ساخت.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24