Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در روز چهارشنبه در ابتدا تحرکات مثبتی در برخی شاخص سازها به چشم خورد و شاهد آغاز به کار متعادل همراه با نوسانات منفی در کلیت بازار سهام بودیم چنانکه در نهایت با افت قیمت دلار و افزایش هیجانات در بازار، شاخص با روندی نزولی کار خود را پایان داد. روند اصلاحی شکل گرفته در هفته پیش نشان داد که بازار با ابهاماتی نظیر آینده برجام و بالطبع آن نرخ دلار، سیاست های اقتصادی دولت جدید و تعیین مواضع آن در قبال صنایع مختلف مانند خودرو، اظهارنظرهای متناقض پیرامون قیمت گذاری های دستوری، شایعات در مورد اصلاح قیمت حامل های انرژی و فشار فروش احتمالی ایجاد شده پس از آزادسازی سهام عدالت روبرو است. با این حال، به نظر می رسد که احتمالا در روز آتی نیز دست کم در ابتدای بازار با حضور سمت عرضه روبرو باشیم...

بهترین تایم اصلاح سبد سهام

بورس24 : در آخرین روز معاملاتی هفته جاری اگرچه در ابتدا تحرکات مثبتی در برخی شاخص سازها به چشم خورد، اما شاهد آغاز به کار متعادل همراه با نوسانات منفی در کلیت بازار سهام بودیم.

با گذر از 50 دقیقه ابتدایی بازار با افزایش تعداد نمادهای با گرایشات مثبت در برخی گروه ها همچون بانکی ها، خودرویی ها و پالایشی ها، خریداران در سمت تقاضا ظاهر شده و رگه هایی از نوسانات مثبت در بازار مشاهده شد. هرچند که دوباره فروشندگان به صحنه بازگشته و با ادامه روند نزولی ابتدای بازار نهایتا شاخص کل با افت 8,666 واحد به سطح 1,488,297 واحد رسید. شستا، فولاد و اخابر بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند.

هرچند که تنها اخابر با صف فروش به کار خود پایان داد. در انتهای معاملات خودرویی ها از گروه هایی بودند که در آن ها گرایشات مثبت بر گرایشات منفی برتری داشتند. کوچکترهای بازار نیز همسو با بزرگان بازار با اصلاحات زیادی همراه بودند و نوسانات منفی را در آخرین روز معاملاتی هفته جاری تجربه کردند. با این حساب شاخص هم وزن نیز با افت 1,449 واحدی در ایستگاه 450,459.79 واحد متوقف شد.

در هفته ای که گذشت در بیشتر روزها بازار بورس با روند اصلاحی روبرو شد. اگرچه در روز چهارشنبه شاخص کل افتی 0.6 درصدی را تجربه کرد، اما حضور همزمان خریداران و وجود تکانه های مثبت همراه با نوسانات منفی در بازار موجب گشت تا شاهد تشکیل صف های فروش در عمده نمادهای معاملاتی بازار نبوده و اغلب شاخص سازها در نزدیکی صفر معاملاتی به کار خود پایان دهند.

آنچه که از بررسی روند یک هفته اخیر شاخص دستگیر می شود آن است که روند نوسانی شاخص بین محدوده 41. هزار واحد تا 1.6 میلیون واحد نشان می دهد که بازار برای گذر از این محدوده به عوامل محرک نیاز دارد. روند اصلاحی شکل گرفته در هفته پیش نشان داد که بازار با ابهاماتی نظیر آینده برجام و بالطبع آن نرخ دلار، سیاست های اقتصادی دولت جدید و تعیین مواضع آن در قبال صنایع مختلف مانند خودرو، اظهارنظرهای متناقض پیرامون قیمت گذاری های دستوری، گمانه زنی ها پیرامون انتشار اوراق بدهی، شایعات در مورد اصلاح قیمت حامل های انرژی و فشار فروش احتمالی ایجاد شده پس از آزادسازی سهام عدالت روبرو است و به آن ها واکنش نشان داده است که نتیجه ان افت حدود 2.5 درصدی شاخص کل در هفته جاری است.

در کنار این ها باید این نکته را نیز در نظر داشت که در صورت انتشار گزارش های 6 ماهه مثبت از سوی شرکت ها در روزهای پیش رو، بازار برای ادامه روند صعودی مشتاق تر شود. هرچند که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان با توجه به چشم انداز تورمی موجود، این اصلاح موقتی بوده و بهترین زمان برای اصلاح پورتفوی سهامداران و خرید سهم های جذاب از سوی آن ها می باشد. با وجود این ها، به نظر می رسد که احتمالا در روز آتی نیز دست کم در ابتدای بازار با حضور سمت عرضه روبرو باشیم.

با توجه به اصلاحات اخیر، افزایش ارزش معاملات در روز چهارشنبه و افزایش 2 درصدی میانگین هفتگی آن، در صورتی که نرخ دلار افزایشی باشد، سمت تقاضا می تواند در ادامه بازار فعال ظاهر شده و بازار را با تحرکات مثبت روبرو کند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24