Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بازار سهام برای رشد به محرک نیاز دارد؟ چه محرک هایی؟ شهریور که گذشت ؛ آیا آبی از مهر برای بازار سرمایه ما گرم می شود!؟

دلار رفت بالا ؛ پس چرا بورس آمد پائین...!؟

بورس24 : در نخستین روز معاملاتی هفته جاری شاهد آغاز به کار متعادل همراه با گرایشات منفی در کلیت بازار سهام بودیم. به طوری که با فشار فروش ایجاد شده در اغلب نمادها به ویژه شاخص سازها، نمادهای بزرگی به صف فروش کشانده شدند.

ادامه روند افزایش عرضه در بازار موجب گردید تا روند نزولی شاخص کل و شاخص هم وزن در بازار ادامه دار بوده و نهایتا شاخص کل با افت 37,991 واحدی و شاخص هم وزن نیز با افت 10,533 واحدی به ترتیب در پله 1,450,221 واحد و 439,933 واحد جای گیرند. با ادامه روند نزولی شاخص ها، نمادهای معاملاتی زیادی همچون خودرو، خساپا، خبهمن، خگستر، فولاد، ذوب، فملی، شپنا، شتران، وتجارت و وبصادر به سمت کف قیمتی روزانه خود روانه شدند.

بر خلاف انتظارات و در شرایطی که دلار روند صعودی داشت، روند پرافت و خیز معاملات در نخستین روز از آخرین هفته شهریور ماه نیز ادامه یافت تا سهامداران شاهد عقب نشینی دوباره شاخص و استمرار اصلاحاتی باشند که از هفته های پیش آغاز گردیده است. گویا بازار این روزها به ابهامات موجود واکنش های منفی نشان می دهد و معامله گرانی که بیش از همیشه محتاطانه عمل می کنند، این بار در انتظار تزریق اخبار مثبت به بازار سهام دست از خرید کشیده و اقدامات سیاسی و اظهارنظرهای اقتصادی را با احتیاط رصد می کنند. هرچند به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، بازار از منظر عوامل بنیادی پرپتانسیل و مثبت قلمداد می شود، اما سرمایه گذاران ترجیح می دهند تا زمانی که ابهامات برطرف نشده، در خرید و فروش هایشان دقت عمل بیشتری به خرج دهند.

از سویی عرضه اولیه های اخیر و تمایل سرمایه گذاران به خرید آن ها، گمانه زنی ها پیرامون انتخاب رئیس بانک مرکزی و تعیین سیاست های پولی بانک مرکزی و از همه مهمتر سیگنال های منفی از اخبار قیمت گذاری های دستوری و دخالت در روند قیمت ها و آینده برجام و نرخ دلار سبب تردید سهامداران به حضور در سمت تقاضا و رفتارهای هیجانی آن ها در این روزها شده است.

پر واضح است که بازار برای صعودی شدن نیاز به عاملی محرک دارد که خریداران را به صحنه معاملات بازگرداند. گزارشات شرکت ها در مهرماه منتشر می شود و به اعتقاد برخی در شرایط فعلی انتشار گزارشات از سود سازی مثبت شرکت ها می تواند سرمایه گذاران را ترغیب به حضور در بازار سرمایه کند. اگرچه به عقیده بسیاری از تحلیلگران بازار بورس در سال جاری روند صعودی ملایمی را پیش رو دارد، اما با توجه به بازار امروز و عرضه های موجود در آن، به نظر می رسد که خریداران فردا نیز بازار را کم رمق آغاز کرده و فروشندگان حضور فعالی داشته باشند. هرچند که ادامه بازار بستگی به اخبار، روند دلار و شفاف سازی های احتمالی پیرامون ابهامات موجود دارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24