Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

با تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار محدودیت دسترسی جدید به سامانه نامک که برای شرکت های کارگزاری از سال ۹۵ وضع شده بود، لغو شد و معامله گران کارگزاری ها می توانند از دو روش به هسته معاملات دسترسی پیدا کنند.

نامک چیست و لغو محدودیت دسترسی کارگزاری ها به آن چه تاثیری دارد؟

بورس24 : با تصویب هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار محدودیت دسترسی جدید به سامانه نامک که برای شرکت های کارگزاری از سال ۹۵ وضع شده بود، لغو شد و معامله گران کارگزاری ها می توانند از دو روش به هسته معاملات دسترسی پیدا کنند.

محمد عطایی،مدیر نظارت برکارگزاران سازمان سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص این موضوع و استفاده از ایستگاه های نامک برای معامله‌گران کارگزاری ها به خبرنگار بورس24 گفت: طبق دستور العمل هیات مدیره وقت سازمان ، در سال ۹۵، محدودیت دادن ارائه نامک به کارگزاری ها وضع شد و بر همان اساس اگر شرکت های کارگزاری نیاز به ایستگاه های معاملاتی دارند، از ایستگاه های معاملاتی برخط گروهی استفاده کنند.

وی گفت: معامله گران کارگزاری ها از کانال های مختلف سفارش می گیرند و از این پس سفارشاتی که توسط معامله گر خود کارگزاری ها وارد هسته معاملات می شود از دو طریق نامک و ایستگاه های برخط گروهی خواهد بود.

عطایی گفت: معامله گران شرکت های کارگزاری سفارشان مشتریان را از دو کانال وارد هسته معاملات می کنند، اولین روش ایستگاه های معاملاتی برخط گروهی در بستر وب است و دیگری بر اساس ایستگاه های معاملاتی نامک است که خط اختصاصی است که از شرکت های کارگزاری مستقیما به شرکت مدیریت فناوری خط اختصاصی خاص ایجاد می کند.

درخواست زیاد شد، مصوبه ۹۵ را حذف کردیم

وی گفت: از اوایل سال جاری متقاضی های زیادی از شرکت های کارگزاری داشتیم. برخی شرکت های کارگزاری از شهر های مختلف شعب تاسیس می کردند، یا درخواست جابجایی ایستگاه معاملاتی نامک داشتند و انتظار به حقی داشتند چرا که هم بازار رشد کرده بود و شعبات بیشتر شده بودند و سیاست برخی از مدیران کارگزاری ها استفاده از ایستگاه معاملاتی سامانه نامک بود.

کارگزاران تصمیم می گیرند که نامک می خواهند یا نه...

مدیر نظارت بر کارگزاران سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: با توجه به این درخواست ها و بررسی های انجام شده در هیات مدیره سازمان، محدودیت سال ۹۵ لغو شده و این موضوع با سیاست مدیران کارگزاری ها بستگی خواهد داشت که از برخورد های گروهی یا نامک و یا هر دو مکانیزم استفاده کنند.

نامک چیست و لغو محدودیت دسترسی کارگزاری ها به آن چه تاثیری دارد؟

«نامک» جایگزین خوبی در زمان اختلالات کلی سرویس وب

وی در خصوص فایده اصلی این ایجاد دسترسی برای معامله‌گران کارگزاری گفت: یکی از فواید آن این است که اگر ایستگاه معاملاتی بر خط که در بستر وب است دچار اختلال کلی شود، ایستگاه های نامک می توانند کمک کنند سفارشات از طریق معامله گران گارگزاری ها از این طریق انجام شود.

بیشتر بخوانید

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24