Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در نشست خبری امروز شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر ، مهم‌ترین ویژگی‌های این هلدینگ، مزیت‌های رقابتی، جایگاه استراتژیک در صنعت سیمان کشور، آخرین وضعیت تولید وصادرات زیرمجموعه‌ها و روند سودآوری آن ها عنوان شد.

با «سغدیر» آشنا شوید؛ نمادی که به زودی عرضه اولیه می شود

بورس24 : در نشست خبری امروز شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر ، مهم‌ترین ویژگی‌های این هلدینگ، مزیت‌های رقابتی، جایگاه استراتژیک در صنعت سیمان کشور، آخرین وضعیت تولید وصادرات زیرمجموعه‌ها و روند سودآوری آن ها عنوان شد.

محمدرضا سلیمیان ،مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر در جلسه یک دیدار یک عرضه شرکت گفت: سرمایه شرکت را در حال حاضر 335 میلیارد تومان است و 100 درصد از سهام شرکت متعلق به سرمایه‌گذاری غدیر است و شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر دارای 4 شرکت زیرمجموعه شامل سیمان سپاهان، سیمان دشتستان، سیمان کردستان و سیمان شرق است که هرکدام نیز تعدادی شرکت زیرمجموعه دارند. مدیریت هر چهار شرکت فوق با هلدینگ سیمانی غدیر بوده و 10 درصد از صنعت سیمان کل کشور متعلق به این چهار شرکت است.

وی افزود: 30 درصد سیمان ساروج متعلق به سغدیر است، غیر از شرکت‌های تولیدی، ناوگان خیلی قوی با 200 ماشین و هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در هلدینگ سیمان غدیر انجام شده و در حال حاضر ظرفیت گروه هلدینگ‌غدیر حدود 7 میلیون تن در صنعت سیمان کشور است.

مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر گفت: جایگاه استراتژیک مجموعه در سطح کشور هم از دیگر ویژگی‌های مهم است، به این ترتیب که در شرق کشور، بزرگ‌ترین کارخانه سیمان سفید کشور در مشهد مستقر است که شامل دو خط یک‌میلیونی و یک خط 300 هزارتنی است و بازار صادراتی خوبی دارد. سیمان کردستان هم با ظرفیت حدود یک میلیون تن در غرب فعالیت می‌کند که به عراق نیز صادرات دارد و 53 درصد آن متعلق به سغدیر است.

وی در ادامه گفت: از سوی دیگر سیمان سپاهان جزو بزرگ‌ترین کارخانه‌های سیمان کشور است که ظرفیت سه میلیونی، ریل راه‌آهن و ایستگاه راه‌آهن دارد و یک‌سوم تولیدات آن نیز صادر می‌شود.

وی درخصوص عملکرد مالی این هلدینگ گفت: سال مالی سغدیر 31 شهریورماه است و سود خالص (تلفیقی) هلدینگ سیمان غدیر در سال مالی 1400-99، بیش از یک‌هزار و196 میلیارد تومان بوده و همچنین برای بودجه سال مالی 1400-1401 نیز این عدد با افزایش همراه شده و پیش‌بینی یک‌هزار و 310 میلیارد تومانی در بودجه آمده است.

سلیمیان در ادامه به رشد 35 درصدی روند درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌ها در بودجه سال مالی جاری نسبت به سال مالی گذشته اشاره کرد و گفت: 14 درصد عرضه کل شرکت‌های سیمانی در بورس کالا متعلق به هلدینگ سیمانی غدیر است.

افزایش سرمایه داریم، احتمالا از اندوخته ...

وی با اشاره به اینکه سغدیر به لحاظ تولید عملیاتی، دومین شرکت در بین سیمانی‌های کشور بوده و به جهت ظرفیت تولید نیز رتبه سوم را دارد، اظهار داشت: ظرفیت تولید کلینکر این مجموعه از 5 میلیون و 200 هزار تن در سال 97-96 به 6 میلیون و 900 هزار تن در سال‌های 98-97 رسیده بود و این رقم در سال 1400-99 به 7 میلیون و 140 هزار تن افزایش یافت و روند رو به رشد آن همچنان ادامه‌دار است.

وی در خصوص احتمال افزایش سرمایه شرکت گفت: احتمالا در سال پیش رو، افزایش سرمایه از محل اندوخته سرمایه داریم که البته جزئیات در آینده اعلام می شود.

وی با اعلام اینکه در زمینه تولید کلینکر در بین شرکت‌های کشور رتبه دوم را داریم، افزود: موجودی کلینکر یکی از اصلی‌ترین موضوعات در بخش موجودی مواد و محصولات استراتژیک است. استراتژی این است که کلینکر و موجودی‌ها حفظ شود تا برای شرایط سخت بتواند تولید داشته باشد.همچنین سغدیر برای 72 روز موجودی کلینکر را حفظ کرده در حالی که میانگین کل کشور 38 روز است و 1.5 میلیون تن موجودی دپوی استراتژی کلینکر در این مجموعه محقق شده است.

دو شرکت در راه ورود به بازار سرمایه داریم...

وی با اشاره به اینکه در مجموعه صنعت سیمان کشور یکی از ویژگی‌های هلدینگ غدیر این است که در حوزه صادرات چند برنامه مهم را دنبال کند، گفت: بر همین اساس تعداد کشورهای صادراتی را از 16 کشور در سال‌های 98-97 به 23 کشور در سال 1400-99 افزایش دادیم.شرکت همچنین افزایش ظرفیت صادراتی را محقق کرده و آن را از یک میلیون و 800 هزار تن در سال‌های 98-97 به دو میلیون و 500 هزار تن در سال‌های 1400-99 رسانده که این عدد بیش از 35 درصد تولید این مجموعه است.

به گفته وی:در حال حاضر حدود 15 درصد صادرات سیمان و کلینکر کشور متعلق به هلدینگ غدیر است که یک دستاورد مهم در صنعت سیمان کشور محسوب می‌شود. مکانیزم عرضه سیمانی ها به گونه ای شده،که همه تولیدات داخل در بورس کالا است.14 درصد عرضه های سیمان در بورس کالا متعلق به توسعه سرمایه و صنعت غدیر بوده است.

مدیر عامل هلدینگ توسعه سرمایه و صنعت غدیر از برنامه ورود دو شرکت زیر مجموعه خبر داد و گفت: شرکت های زیر مجموعه، سیمان منددشتی و سیمان سفید در حال عرضه به بازار سرمایه است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24