Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیرعامل «شپلی»: در بحث بازارگردانی ، نه قرارداد بازارگردانی  و نه هیچ منابعی برای بحث بازار گردانی نداشته‌ایم، بخش تخلفات سازمان بورس  در این خصوص جریمه‌ای برا ما بریدند، هرچند ما دفاع کردیم که سهامی از سمت حقوقی‌ها در دست ما نیست و توقیف مقام قضائی بوده و از طرفی ما منابع حاصل از فروش نداشتیم که به بازار ‌گردانی اختصاص دهیم. به هر حال در حال حاضر  قرارداد بازار گردانی را  امضا کرده‌ایم و بخشی از منابع حاصل از فروش را به بازار‌گردانی اختصاص داده‌ایم که بتوانیم انشاالله روند سهم را در خرید و فروش ها روان کنیم.

خبرهای خوب از «شپلی»؛ سهمی که در حال ورود به دنیایی جدید است

بورس24 : در نشست خبری شرکت پلی اکریل ایران، مدیر عامل و هیات مدیره به تشریح برنامه ها و عملکرد موفق شرکت پرداختند.

مهدی زر فشانی، مدیر عامل شرکت پلی اکریل ایران در نشست خبری با حضور تیم هیات مدیره، سهامداران و اصحاب رسانه درخصوص آخرین تحولات و برنامه های این شرکت توضیح داد:در بحث تسویه مطالبات، پس از  ۲۷ تیر ماه با تحویل مجموعه، برآورد ما این بود که تنخواه دریافتی هیات حمایت یعنی ۲۰ میلیاردی که سال ۹۶ به مجموعه داده بودند، را پرداخت کنیم و با تدبیری که هیئت مدیره داشت، این عدد یکجا واریز شد.

وی گفت: تیم قبل ، 2تسهیل بالغ بر  ۱۰ میلیارد تومان از بانک صنعت و معدن و بانک ملی گرفته بودند و هیچ چیزی از آن را پرداخت نکرده بودند، با جرائم آن عدد، به نزدیک ۲۰ میلیارد تومان تبدیل شده بود. بانک ها هم تمکین نکردند و در نهایت هفته آخر ما مجبور شدیم آن2 تسهیل را هم یکجا تسویه کنیم و پرداختی ما برای تحویل کارخانه نزدیک ۶۰ میلیارد تومان شد.

به گفته وی، طی صورت جلسه‌ای ، چند میلیارد پول کارمزد بابت حضور هیئت حمایت خواسته شد، و نزدیک ۶۲ میلیارد تومان چک بین بانکی آماده شد که 23تیرماه ، در زمان تحویل بگیریم. که چند رو بعد از آن ، یعنی 27تیر کارخانه را تحویل ندادند و حتی مقداری وجه هم از کارخانه بابت آن فروش‌ها برداشته بودند. نهایتا این چک ها تسویه شد و ما کارخانه را با تحویل گرفتیم و  از محل آن 60 میلیارد تومان ، بدهی شرکت را تسویه کردیم .

بدهی به بانک تجارت چه شد؟

زر فشانی با اشاره به بدهی اصلی شرکت و آخرین روند پرداخت آن گفت:  طبق شفاف سازی انجام شده، بزرگترین بدهی ما به بانک تجارت بود با تعاملی که با مدیران استانی این بانک صورت گرفت، از ۴ تسهیل ، ۳ تسهیل خرد را یکجا در پایان شهریور تسویه کردیم و بخشودگی جرایم آن را کامل گرفتیم، تا تعیین و تکلیف آن تسهیل بزرگ که سال ۸۴ برای مواد اولیه به صورت فاینانس اخذ شده بود و ماشین آلاتی که  در رهن بانک تجارت بود با تعامل خوب با بانک تجارت تعیین تکلیف کردیم و قسط های نقدی آن را پرداخت کردیم و  اطلاع رسانی از طریق کدال را هم انجام شد. شرکت بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان بخشودگی جرائم دارد که تا این لحظه هنوز نامه نگاری که کرده ایم عدد دقیق بخشودگی را بانک تجارت به ما اعلام نکرده است، پس از اعلام  بانک اطلاع رسانی می کنیم، بزرگترین بدهی بانکی این مجموعه از سر فصل بدهی های معوق خارج شده و در سر فصل بدهی های جاری قرار گرفت.

زرفشانی افزود: تعیین تکلیف بدهی مجموعه پلی‌اکریل و DMT به سازمان تامین اجتماعی انجام شد ، مجموعه بالغ بر ۱۳۰ میلیارد تومان بدهی با جریمه به بیمه داشت  که الان ۶۰ میلیارد بخشودگی گرفته‌ایم مشروط بر  اینکه طی ۱۲ قسط پرداخت کنیم. تا این تاریخ ۴ قسط از بدهی های سازمان تامین اجتماعی پرداخت شده است، علیرغم اینکه همزمان  اینکه در زمان  تحویل هم  بدهی برای خودمان ایجاد کرده ‌بودی و آن ها را هم با به کمک هیئت مدیره ، پرداخت کردیم. همچنین بالغ ‌بر  7.5 میلیارد بدهی مالیات  ارزش افزوده و بدهی شرکت های گروه سازمان امور مالی را تعیین تکلیف و پرداخت کردیم و امیدواریم بدهی های سازمان امور مالیاتی را در آینده به روز کنیم و بدهی های مان مربوط به دوره های ارزش افزوده هر فصل باشد.

بازارگردانی را شروع کردیم

مدیر عامل شرکت پلی اکریل ایران در خصوص بازار گردانی سهم نیز توضیح داد: در بحث بازارگردانی ، نه قرارداد بازارگردانی  و نه هیچ منابعی برای بحث بازار گردانی نداشته‌ایم، بخش تخلفات سازمان بورس  در این خصوص جریمه‌ای برا ما بریدند، هرچند ما دفاع کردیم که سهامی از سمت حقوقی‌ها در دست ما نیست و توقیف مقام قضائی بوده و از طرفی ما منابع حاصل از فروش نداشتیم که به بازار ‌گردانی اختصاص دهیم. به هر حال در حال حاضر  قرارداد بازار گردانی را  امضا کرده‌ایم و بخشی از منابع حاصل از فروش را به بازار‌گردانی اختصاص داده‌ایم که بتوانیم انشاالله روند سهم را در خرید و فروش ها روان کنیم.

قیمت فروش مان از رقیب پیشی گرفت چونکه ...

زرفشانی در مورد فروش محصولات شرکت در بورس کالا گفت: بالغ بر ۷ هزار تن محصولات شرکت ( بیش از  ۲۴۰ میلیارد تومان) طی دو ماه و نیم اخیر در بورس کالا به فروش رفته است. تامین مستمر پارازایلن جز دغدغه‌‌های این شرکت بوده است  و فقط ۲ تامین کننده ، پتروشیمی اصفهان و نوری در کشور هستند. در گذشته  اختلافی با پتروشیمی اصفهان وجود داشت  و با پتروشیمی نوری کار می‌کردند که مبلغ سنگینی هم اختلاف پیدا کردند و حدود ۱۰ میلیارد توسط نوری( علی الحساب بابت حساب های قبل)بلوکه شد. در زمان تحویل ، طی هماهنگی با مدیر عامل شرکت پتروشیمی اصفهان تفاهمی کردیم که سالانه بالغ‌بر ۳۰ هزار تن پارازایلن را در اختیار مجموعه DMT بگذارند و هر هفته به صورت پیش فاکتوری خرید و پرداخت می شود و تامین پارازایلن هیچ مشکلی نداشته است و خطوط پلی‌استر کار می کند. گلایکول و متانول را هم در بورس کالا و انرژی خرید می‌کنیم و در  تامین آن مشکلی نیست.

وی گفت  در بحث فروش در بورس کالا و برای اولین بار قیمت های ما با رقبا  برابر و حتی از رقبا پیشی گرفت. با بررسی گزارشات مشخص می شود که در مواردی قیمت محصولات پلی اکریل از قیمت رقبا بیشتر است.  البته این بیشتر بودن در گذشته نه  به دلیل مزیت  بلکه از باب انحصار در شرکت رقیب بود که موجب تعیین قیمت نخ می شد. اما پلی اکریل با قیمت واقعی و تناژ واقعی در بورس کالا عرضه انجام می دهد از طرفی به دلیل اینکه شرکت پلی اکریل ایران در مرکز کشور قرار دارد هزینه حمل از ماهشهر تا مرکز  و یا شمال ایران بسیار سنگین و حدود کیلویی ۴۰۰ تومان است.  ما در کمیته‌های قیمت‌گذاری این موارد را آنالیز کرده ایم و به دلیل مزیت رقابتی قیمت محصولات مان بالاتر بوده است.

به گفته وی ، در بحث فروش های کاغذی ما صرفاً به شرکتهای تولیدی می‌فروشیم و بحث اصالت سنجی مشتریان در بورس کالا انجام میشود. البته در خصوص موضوع بهین یاب با بورس کالا صحبت کرده‌ایم و سقف بهین یاب مشتریان در بورس کالا برداشته شد تا مشتریان با شرایط بهتری در بورس کالا با رقابت خریداری کنند.

زرفشانی گفت: در شرایطی که همه این پرداخت ها را همزمان داشته‌ایم خیلی تامین نقدینگی سخت بود، بازار صنعت نساجی بازار نسیه‌ای است. این چرخش پول ۳ ماه طول می کشد، یعنی ما در مقام پلی‌اکریل باید نقد پارازایلن و مواد اولیه را بخریم. اما به پایین دستمان اسناد ۳ ماهه بفروشیم که آنها هم در صنایع پوشاک و فرش هم همینطور است. این تامین نقدینگی ما را دچار اختلال می کرد اما با این حال  شروعذ به خرید چیپس کردیم و باتوجه به اینکه سهمیه اختصاصی ما کمتر از ظرفیت خط مان بود از ۱ ماه قبل شروع به تامین کردن آن کردیم که به یک ذخیره‌ای برسیم و ماشین 3B که نخ ۵۶۰ می‌زد را ۳ هفته پیش با ظرفیت ۷ تن و ۱۰ تن شروع کردیم و الان بالغ‌بر ۱۵ تن در روز تولید دارد. به دنبال افزایش سهمیه چیپس هستیم اگر بتوانیم ظرفیت واقعی مورد نیاز را بگیریم بیشتر از ۱۰۰۰ تن محصول نخ به فروش محصولات پلی استر شرکت پلی‌اکریل اضافه خواهد‌ شد. در حال حاضر سهمیه شرکت  ۴۶۲ تن در ماه است و هر هفته پیگیر هستیم که انشاالله این ۴۶۰ تن را به ۱۰۰۰ تن افزایش دهیم.

وی با اشاره به اینکه بالاخره شرکت توانست به بازار بالاتر ارتقاء یابد گفت: در مرداد ماه به گزارش حسابرس توانستیم که به بازار زرد برگردیم با کمک دوستان در واحد مالی  گزارش به حسابرس ارجاع داده شد  و طی ۲ هفته گزارش حسابرسی مردود با برخی  بند‌های گزارش و  ذخایر لازم  تعدیل شد، در بحث ساختمان مرکزی ارتقاء جایگاه اتفاق افتاد و در  اصلاح ساختار مالی که بخش عمده آن مباحث آئین‌نامه بود، ارتقاء نماد اتفاق افتاد .

تعمیرات اساسی «شپلی» طبق اصول انجام می شود

زرفشانی با بیان  اینکه تعمیرات اساسی در این شرت طی سال های گذشته جدی گرفته نشد، انجام  اورهال این شرکت در ماه های گذشته را مثبت ارزیابی کرد و گفت:  مجموعه پلی اکریل و DMT هیچ تعمیرات اساسی و  اورهالی بالغ بر ۱۰ سال انجام نداده بود.شرکت باید هر ۶ تا۸ ماه یک بار به دلیل جلوگیری از اشکالات در زمینه رنگ و کیفیت محصولات  اورهال انجام می داد.عدم انجام اورهال اثرات مخربی از جمله سوراخ شدن یکی لز مبدل ها در DMT و افت راندمان را به همراه داشت.هیات مدیره جدید با اورهال و شست و شوی بخش های مختلف  مجموعه از جمله واحد تولید الیاف پلی استر به وضعیت شرکت رسیدگی نمود.

زرفشانی گفت: در پی عدم تأمین مواد کمکی از بهمن سال گذشته نامه‌نگاری‌های انجام شد در ادامه در اردیبهشت ماه و تیرماه مجدداً این نامه نگاری با دادستان اصفهان انجام شد که هیئت حمایت از صنایع و هیات اجرایی دستور مواد کمکی را داده بوده و با وجود کد تخصیص ارز پرداختی صورت نگرفته است در زمان هیئت مدیره جدید این کدهای تخصیص ارز از بین رفته و ما مجبور شدیم که مواد مورد نیاز را از داخل با قیمت بیشتر تامین کنیم و برای برخی از مواد هم کد تخفیف جدید گرفتیم.

مدیر عامل شرکت در بحث پیگیری حقوقی نیز گفت: در بحث پیگیری‌های حقوقی و قضایی  کمیته تسویه تشکیل دادیم ، انصافا با کمک و پیگیری  این کمیته که  از بهمن ماه تشکیل شد، این موارد حل شد . همچنین  شکایت‌های خود سهامداران از مدیران اجرایی پیگیری شد که  طرح اولیه آن در دادسرای  مبارکه بود که به پرونده احاله خورد و یک شعبه‌ای مخصوص به پرونده‌های پلی‌اکریل اختصاص داده شد و بنا شده است تمام پرونده های کیفری این مجموعه آنجا متمرکز شود که فرآیند بازپرسی و رسیدگی به آن تسریع شود و پرونده‌ سریع ‌تر به نتیجه برسد. شعبه ۵ بازپرسی برای این پرونده مشخص شد اما پرونده شکایت سهامداران در شعبه تجدید نظر استان است که اگر  احاله شود ،  به شعبه ۵ بازپرسی یعنی صالح به رسیدگی اصفهان ارجاع و بررسی شود.   

سپهر پلیمرو روند پرونده آن...

وی در مورد شرکت سپهر پلیمر توضیح داد:  هفته گذشته با پیگیری که در واحد حقوقی شد، اعاده از استان پذیرفته شد و طی نامه ای ارسال شده  برای رئیس قوه قضائیه و معاونت محترم قضائیه رییس قوه ، انشاالله با نظر مساعد رییس قوه ، اجراییه این پرونده متوقف خواهد شد و وارد بحث رسیدگی در شعبه فرآیندهای قانونی می‌شود که نوید بسیار خوبی برای مجموعه پلی‌اکریل خواهد بود. چرا که پرداختی شرکت سپهر پلیمر در سال ۹۵ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به شرکت پلی‌اکریل بوده است و خرید ماشین‌آلات چیپس که به روز ۴۳۲ هزار دلار به شرکت داده است که این پول را هم شرکت همان موقع می گیرد در وجه شرکت چینی کارسازی می کند، ثبت و پول را پرداخت می کنند. ماشین آلات چند سال است که آماده شده است، بخش دوم آن را پرداخت نمی کند و از باب تاخیر در محصول از پلی‌اکریل شکایت می کند،در زمان هیات اجرایی هم پولی بابت دفاع و اخذ وکیل پرداخت نمی شود. رای بسیار ظالمانه گرفته می شود که روزشمار بابت ۸ هزار تن محصول هرروز  جریمه می‌خورد. اصل یک میلیارد و سیصد الان بالغ بر ۴۰۰ میلیارد بدهی برای شرکت ایجاد کرده است و این مهم  در بحث پرونده سپهر پلیمر یا پرونده‌هایی که اعاده دادرسی می‌شود، پذیرش استان بسیار مهم است. با رویکردی مثبتی قوه قضاییه روی مجموعه پلی‌اکریل دارد این مهم اتفاق بیفتد. ما اتفاق خوبی را شاهد خواهیم بود که به موقع اطلاع رسانی می‌کنیم.

در ادامه مهدی علیدوستی عضوهیات مدیره شرکت توضیح داد: صورت مالی ۹ ماهه شرکت هنوز منتشر نشده است، در ۹ ماهه براساس وضعیت موجود عدد فروش‌ و هزینه‌های شرکت  مشخص و ۳۴ میلیارد سود خالص بدون کسر مالیات است. علت کاهش آن هم این است که در هزینه‌های مالی ؛ هزینه‌های غیر عملیاتی جرائم وام‌ها وجود دارد و هنوز اثر آن را می بینید و ما باید ذخیره  بگیریم تا این ها از صورت مالی حذف شود.

وی گفت: 380 میلیارد سود ناخالص شرکت طبق صورت های مالی است یعنی ، حدودا 290 میلیارد تومان از این سود به وسیله جرائم بلعیده می شود اقدامات پیش رو  ،  سود عملیاتی شرکت را برای سهامدار در دسترس قرار می دهد. در حال حاضر سهامداران به دلیل بدهی ها و احکام  نمی‌تواند از منافع شرکت استفاده کند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24