Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

نشست روز نخست کمیسیون مشترک برجام بین دیپلمات‌ های ارشد گروه ۱+۴، اتحادیه اروپا و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران پس از حدود.. .

نماینده اتحادیه اروپا: ایران موافقت کرد مذاکرات را بر پایه ۶ دور قبلی ادامه دهد

بورس24 : این مقام اروپایی گفت که فردا سه شنبه کارگروهی برای گفت و گو در خصوص لغو تحریم ها فردا (سه شنبه) شروع به کار می کند و پس فردا هم کارگروه هسته ای تشکیل می شود.

نشست روز نخست کمیسیون مشترک برجام بین دیپلمات‌ های ارشد گروه ۱+۴، اتحادیه اروپا و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران پس از حدود دو ساعت پایان یافت. دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام با محوریت احیای توافق برجام پس از نزدیک به پنج ماه وقفه امروز در هتل کوبورگ وین از سرگرفته شد.

این نشست در سطح معاونان وزیر و مدیران سیاسی وزارت امور خارجه ایران و گروه ۱+۴، امروز (دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰) به ریاست انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا برگزار شد.

هیات آمریکایی نیز به ریاست رابرت مالی در وین حضور دارد اما به صورت مستقیم در مذاکرات حضور ندارد.

علی باقری کنی معاون وزیر خارجه ایران که شنبه گذشته با هیاتی پر تعداد وارد وین شد، ریاست هیات ایرانی را برعهده دارد.

بعد از پایان نشست امروز میخائیل اولیانوف نماینده روسیه نزد سازمان های بین المللی در وین در توئیتی نوشت شرکت کنندگان در این نشست درخصوص برداشتن گام های فوری بعدی توافق کردند؛ نشستی که کاملا موفقیت آمیز آغاز شد. 

همچنین انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا دقایقی پیش در نشست خبری گفت که مذاکرات جاری در روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت.

او گفت تمام طرف ها برای احیای مفاد برجام مصمم هستند.

این مقام اروپایی گفت که فردا سه شنبه کارگروهی برای گفت و گو در خصوص لغو تحریم ها فردا (سه شنبه) شروع به کار می کند و پس فردا هم کارگروه هسته ای تشکیل می شود.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وی انتظار دارد که وزیران خارجه کشورهای شرکت کننده در نشست امروز، برای حضور در نشستی دیگر دعوت شوند، گفت که که چنین نشستی دست کم در آینده نزدیک انتظار نمی رود.

انریکه مورا افزود: «من از طرف تمام مشارکت کنندگان برجام صحبت می‌کنم که از بازگشت به وین برای شرکت در دور هفتم مذاکرات خرسند هستیم.»

او شرایط برجام را دشوار توصیف و در این رابطه به ادامه تحریم‌ های آمریکا و پیشرفت برنامه‌های اتمی ایران اشاره کرد و گفت که یک حس اضطرار برای احیای برجام و پایان دادن به مصائب مردم ایران از طریق لغو تحریم‌ها وجود دارد. 

مورا گفت که در نتیجه نشست امروز مقرر شد که کارگروه لغو تحریم‌ها از فردا و کارگروه مسائل هسته‌ای هم متعاقبا آغاز به کار می‌کند.

این مقام اروپایی همچنین گفت که ایران موافقت کرد تا جلسات را بر پایه ۶ دور قبلی ادامه دهد.

منبع خبر: فرارو

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24