Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

امروز احتمالا به 3 دلیل بازار بهتری نسبت به چهارشنبه داشته باشیم. دلیل نخست، تحرکات اندک در دقایق پایانی بازار چهارشنبه است. دلیل دوم را باید قرار گرفتن شاخص در کف قبلی دانست و دلیل سوم صحبت‌های رئیس سازمان بورس درخصوص دو صنعت خودروسازی و بانکداری است.

نیاز به شوک

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار چهارشنبه با فشار عرضه و کاهش مجدد ارزش معاملات همراه بود. همچنین تداوم خروج پول حقیقی‌ها از بازار را داشتیم. در دومین هفته آذر ماه میزان نقدینگی خروجی از بورس ۱۰ برابر افزایش یافت. این در حالی است که ورود نقدینگی حقیقی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس رشد ۵ برابری داشته است. تداوم ابهامات سیاسی و اقتصادی و بی‌توجهی دولت به بازار سرمایه مهمترین دلیلی است که بازار را به این حال و روز انداخته است. اما وضعیت بنیادی مناسب و قرار گرفتن قیمت در کف‌های حمایتی اکثر نمادها نشان می‌دهد بازار با تمام کم و کاستی‌هایش در محدوده‌ای ارزنده قرار دارد. به نظر برای نجات این بازار به شوک قوی احتیاج داریم.

اما برای امروز احتمالا به 3 دلیل بازار بهتری نسبت به چهارشنبه داشته باشیم. دلیل نخست، تحرکات اندک در دقایق پایانی بازار چهارشنبه است. دلیل دوم را باید قرار گرفتن شاخص در کف قبلی دانست و دلیل سوم صحبت‌های چهارشنبه بعدازظهر رئیس سازمان بورس درخصوص دو صنعت خودروسازی و بانکداری است. عشقی گفت: دولت در مورد حذف قیمت‌گذاری دستوری خودرو تصمیمات خوبی گرفته و در چند روز آینده اجرایی خواهد شد. درخصوص قیمت خودرو، هماهنگی‌ها به عمل آمده و مشکل هم‌اکنون حل شده است. عشقی همچنین گفت: یکی از مباحث اصلی ما در کمیته مشترک با بانک مرکزی شفاف‌سازی صورت مالی بانکها است. بحث نرخ تسعیر ارز بانکها مسیر جدی بود که در دو سال گذشته مسایلی برای بانکها ایجاد کرده بود که با رایزنی‌هایی که انجام شد به نقطه مشترکی رسیدیم که در آینده‌ای نزدیک این مسائل حل شود و نرخ تسعیر ارز بانکها اصلاح شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24