Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

جزیره کیش، در روزهای سرد و آلوده پایتخت و بسیاری ازشهرهای کشور، در هوایی پاک و بهاری، کانون توجه رسانه ها و میزبان بزرگترین رویداد حوزه بازارهای مالی شامل: بورس، بانک و بیمه بود. ترافیک کامل پروازهای منتهی به کیش از 8 تا 11 آذر، نشانگر آن بود که فعالان اقتصاد، دست اندرکاران و سیاست گذاران کشور در این رویداد محتوا محور، هم افزا و همرسان، حضوری جدی داشتند.

در حاشیه کیش اینوکس 2021 اعلام شد؛ تعداد صندوق های سرمایه گذاری در بورس به عدد 300 رسید

بورس24 : جزیره کیش، در روزهای سرد و آلوده پایتخت و بسیاری ازشهرهای کشور، در هوایی پاک و بهاری، کانون توجه رسانه ها و میزبان بزرگترین رویداد حوزه بازارهای مالی شامل: بورس، بانک و بیمه بود. ترافیک کامل پروازهای منتهی به کیش از 8 تا 11 آذر، نشانگر آن بود که فعالان اقتصاد، دست اندرکاران و سیاست گذاران کشور در این رویداد محتوا محور، هم افزا و همرسان، حضوری جدی داشتند.

حضور بیش از 1500 نفر در مراسم افتتاحیه و همایش های جانبی، بازدید قریب به 5000 نفر از نمایشگاه که در فضایی به مساحت 17 هزار متر مربع برگزار شد و مشارکت بیش از 220 بنگاه و مجموعه بزرگ اقتصادی در نمایشگاه وهمایش، نشان از توجه جدی به اثرگذاری این رویداد اقتصادی داشت. گزارش اختصاصی اقتصاد کارا از این رخداد، پیش روی شماست.

برنامه و نقشه راه مناطق آزاد

سعید محمد

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی، از تدوین راهبردهای منطبق بر آمایش و اولویت بخشی به سرمایه گذاری در مناطق آزاد و رسیدن به جایگاه درخور و برتر خبر داد.

سعید محمد در آئین گشایش هشتمین نمایشگاه کیش اینوکس 2021، هدف از برگزاری این رویداد مهم را آشنایی با آخرین دستاوردهای بخش های مختلف دانست و گفت: برنامه و نقشه راه ما رسیدن به نسل هفتم مناطق آزاد دیجیتال است.

وی با بیان این که امروز در نسل اول و دوم «تجارت محور و تولید محور» هستیم، گفت: اکنون حتی در تجارت و تولید هم به شاخص های مورد نظر نرسیده ایم. از این رو برای بهبود شرایط،  برنامه ها با محوریت مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تدوین شده است. راهبردهای تازه، منطبق بر آمایش و اولویت بخشی به سرمایه گذاری در مناطق آزاد است.

وی، در رابطه با راه اندازی بانک آفشور در کیش، خاطر نشان کرد: با دریافت مجوز مربوطه و پیشرفت های قابل توجهی و طی مذاکره ای با شورای امنیت و بخش اقتصادی دولت، نظر های مثبت در این خصوص کسب شده است.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی، از شاخص های نسل سوم مناطق آزاد  را   دارا بودن بورس بین الملل عنوان کرد و افزود: این موضوع یک نیاز بسیار حیاتی برای کشور است که مقدمات لازم آماده شده و باید بورس بین الملل در جزیره کیش راه اندازی شود. سعید محمد، بر ضرورت ساماندهی مبحث رمزارزها و عرضه  ارز دیجیتال در مناطق آزاد و ویژه  تاکید کرد و اظهار داشت: این موضوع باید در کیش هرچه سریعتربه صورت پایلوت عملیاتی شود. او گفت: رمز ارز ملی به صورت جداگانه توسط نهادهای زیربط پیگیری می شود و پایلوت آن را در کیش اجرایی می کنیم.

مشاور رییس جمهور، در رابطه با تاسیس شرکت تامین سرمایه در مناطق  آزاد که مجوز های لازم اخذ شده است، گفت: تخصیص بانک اختصاصی ریالی برای مناطق آزاد با رویکرد توسعه زنجیره مالی و روان کردن گردش تسهیلات میان مناطق آزاد در حال پیگیری است.

وی افزود: نسل چهارم به عنوان نسل دانش محور نامیده می شود و تخصیص صندوق جامع پژوهش و فناوری مناطق آزاد، توسعه مراکز نوآوری، استقرار  شتاب دهنده ها، ارتقاء سطح فناوری  واحدهای مستقر و تخصیص بسته های تشویقی در دستور کار قرار گرفته است. با داشتن نسل سوم و چهارم  شرایط را برای نسل پنجم که نسل جامع نامیده می شود محقق خواهیم کرد و فعالیت های خوبی را در جهت نسل ششم که فرا مرزی است انجام خواهیم داد.

سعید محمد افزود: ایجاد مناطق آزاد مشترک با سایر کشورها را نیز مدنظر داریم. امروز با توجه به وجود دیپلماسی اقتصادی مناسبی که در حال شکل گرفتن با تعداد 15 کشور همسایه است؛ تقاضاهایی از برخی کشورها برای ایجاد مناطق آزاد مشترک داریم که این مهم در دست بررسی است. همچنین چین، در قالب پیمان شانگ های پیشنهاد تاسیس مناطق آزاد مشترک را داده که این مهم در دست بررسی است.

وی، فعالیت های بورس، بانک و بیمه را عرصه جنگ اقتصادی با دشمن دانست و گفت :  فعالان این حوزه ها با در نظر  گرفتن منافع ملی با یک یک انسجام مثال زدنی در مقابل توطئه های اسکتبار نقش آفرینی می کنند و تلاش بر این هست تاب آوری کشور را افزایش دهیم و وضعیت معیشتی بهتری را برای مردم فراهم کنیم. در بخش های خصوصی و دولتی همه فعالان در عرصه اقتصادی باید تلاش کنند تا شاخص های اقتصادی کشور را به سمت منفعت ملی هدایت کنند. مناطق آزاد و ویژه نیز در این دوره،  دارای راهبردهای مشخص و برنامه های زمان بندی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت هستند که به زودی این طرح برای هر منطقه، اعلام رسمی خواهد شد تا به فعالان اقتصادی جهت دارا بودن دید درست و برنامه ریزی، کمک کند.

وی با شاره به این که در وبسایت دبیرخانه فرصت های سرمایه گذاری بارگذاری شده و بیش از 150 فرصت سرمایه گذاری با همین طرح امایش سرمایه گذاری عنوان شده، اظهار داشت: تمام این طرح ها دارای جزئیات سرمایه گذاری مشخص برای راهنمایی نخست سرمایه گذاران برای انتخاب فرصت های سرمایه گذاری است.

به گفته دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی، در مناطق ویژه اقتصادی بیش از 870 شعب نهادهای مالی، از قبیل بانک، صرافی، بیمه، تالار بورس و تامین سرمایه داریم  و یک خانواده بزرگ در این حوزه محسوب می شویم.

وی خاطر نشان کرد: تکمیل فرایندهای الکترونیکی، هوشمند سازی، ارز دیجیتال، قراردادهای هوشمند، اوراق بهادار،ثبت اسناد با رویکرد اصلی در دبیرخانه مناطق آزاد در حال پیگیری است. با بهره گیری از ظرفیت رمز ارزها و ایجاد پلت فرم های صرافی دیجیتال که از مهمترین ظرفیت های رمز های دیجیتال و فناوری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است حمایت می کنیم و این موضوع در مجموعه اقتصادی کشور با جدیت در حال پیگیری است. دبیرخانه همه همت خود را  بکار می گیرد تا مناطق آزاد، به  الگو تبدیل شود و این الگو سازی به سرزمین اصلی تعمیم یابد.

وی با بیان این که نخستین جلسه شورایعالی مناطق آزاد در حضور 14 نفر از اعضای کابینه تشکیل شد، گفت: رئیس جمهوری با تسلط بر مبنای قانونی، در این جلسه از اجرای ماده 65 قانون احکام دائم توسعه محکم دفاع کردند و تاکید داشتند که تمام مسائل مناطق آزاد باید توسط رئیس منطقه انجام شود و اگر کسی که مغایر این اصل رفتار کند مصادیق را به شورایعالی اطلاع رسانی کنندتا شخصا پیگیری کنم و با دستگاه های اجرایی متخلف برخورد خواهد شد.

رونق تولید غیر تورمی

سلاح ورزی

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی ایران و رئیس شورای سیاست گذاری رویداد، برگزاری کیش اینوکس 2021 و ظرفیتهای برآمده از این هم افزایی بزرگ را،  فرصتی برای کمک به رشد اقتصادی با تامین مالی غیر تورمی سرمایه گذاری ها برشمرد.

حسین سلاح ورزی ضمن ابراز خرسندی از برپایی مستمر این رویداد با کیفیت هرچه بیشتر گفت: امسال برگزاری سیزدهمین نمایشگاه فرصت های سرمایه گذاری و هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک،بیمه و خصوصی سازی کشور با آغاز فعالیت های دولت سیزدهم همراه بود و خبر مسرت بخش آنکه هفته گذشته نیز از “نقشه راه رونق تولید غیر تورمی” در حوزه اقتصادی دولت رونمایی شده است.

این صاحبنظر اقتصادی افزود: امسال به جهت اینکه نرخ استهلاک از سرمایه گذاری، پیشی گرفته است و به عبارتی نرخ سرمایه گذاری منفی شده و در رشد پایین اقتصادی قرار گرفته، یکی از اهداف اصلی  این رویداد معرفی فرصت های سرمایه گذاری است و از این منظر،می تواند به رشد اقتصادی وسرمایه گذاری در بخش های مهم، کمک شایانی کند.

سلاح ورزی در ادامه بیان داشت: مقرر شده بانک وبورس و به عبارتی بازار پول و سرمایه نیز از طریق معرفی و جذب سرمایه گذار و تشکیل سرمایه، تامین مالی غیر تورمی کنند تا رشد اقتصادی و رونق تولید محقق شود، بنابراین باید بخشی از پنل های تخصصی این رویداد را برای بررسی و تحلیل و ایجاد بستر های مناسب در زمینه های مورد نظربه کار گیریم. وی با ابراز امیدواری از مصادف شدن رویداد اینوکس 2021 با حضور ایران در دور جدید مذاکرات وین گفت: امیدواریم این موضوع موجب رفع تحریم ها و بازگشت ایران به چرخه زنجیره ارزش اقتصاد بین الملل شود و بیش از پیش شاهد رشد اقتصادی، سرمایه گذاری، اشتغال و رفاه مردم عزیز کشورمان باشیم.

تسهیل فرایندها با هدف خلق ایده های نو در کیشنوایی لواسانی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، تسهیل فرایندها را زمینه ساز خلق ایده های نو و سرمایه گذاری های نوین در این منطقه عنوان کرد.

محمدرضا  نوایی لواسانی ، ضمن قدردانی از سعید محمد مشاور رئیس جمهور که با وجود تمام مشغله های کاری خود به جهت اهمیت نمایشگاه در این رویداد مهم حضور یافتند، گفت: با ایجاد ساز و کارهای مناسب برای افرادی که دارای مشروعیت و صلاحیت هستند می توانند در خلق ایده های نو در منطقه آزاد کیش نقش مهمی ایفا کنند. تسهیل فرایندها و شفاف سازی ضمن جلوگیری از اسراف و فساد سبب رونق اقتصادی جزیره می شود.

به گفته وی، اکنون تعداد زیادی از افرادی که تمایل به سرمایه گذاری در منطقه آزاد کیش هستند نمی توانند تا آخر مسیر اهداف خود را پیش بینی کنند و دچار مشکلاتی از جمله اقتصادی و ارزی می شوند از این رو باید نسبت به اصلاح فرایندها اقدام کنیم. باید شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که فرایند سرمایه گذار تسهیل شود و سرمایه گذاران با یک بروکراسی ساده وقت و انرژی خود را برای ارتقاء کیفیت و افزایش سرعت فعالیت های خود به کار گیرند.

نوایی لواسانی در خصوص این که برخی اوقات برای دریافت مجوزهای کسب و کارها  و بکارگیری یک تکنولوژی جدید در منطقه آزاد، شرایط و روند سختی نسبت به سرزمین اصلی سپری می شود، افزود: ایجاد کسب و کار در سرزمین اصلی به مراتب راحت تر از منطقه آزاد است که با اهداف مناطق آزاد منافات دارد. به گفته وی، بروکراسی پر پیچ و خم در سازمان منطقه آزاد کیش و مجموعه های وابسته، یکی از علل اصلی ایجاد مشکل در مسیر فعالیت سرمایه گذاران و کار آفرینان کیش است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به تاکید مشاور رئیس جمهور در رابطه با شش محور اصلی «شهر هوشمند، ارتقاء جایگاه مناطق آزاد، مباحث فرهنگی و اجتماعی، شناسایی ظرفیت ها، جذب تکنولوژی ها و فناوری های نوین، شفاف سازی» تعیین شده به عنوان ماموریت اصلی سازمان، اظهار داشت: به زودی دعوت نامه ای برای مجموعه ها و فعالان اقتصادی که در رویداد کیش اینوکس امسال حضور دارند، ارسال می کنیم و نظر آنان درباره فرصت های سرمایه گذاری در این حوزه ها را اخذ می کنیم تا با همفکری جمعی بتوانیم بر سرعت توسعه بیفزائیم. وی خاطر نشان کرد: نمایشگاه های هدفمند و تاثیرگذار، فرصت های زیادی در اقتصاد  ایجاد می کند و باید برگزارکنندگان، اهتمام ویژه به اهداف نمایشگاه داشته باشند که خوشبختانه در چنین رویدادی محقق شده است.

امکان جذب سرمایه گذار خارجی با ایجاد بورس بین‌الملل در کیش

ناصرپور

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار، از بررسی مجدد ایجاد بورس بین الملل کیش از سوی شورایعالی مناطق آزاد با هدف جذب سرمایه گذار خارجی خبر داد.

علیرضا ناصرپور، با اشاره به همزمانی این رویداد و سالروز تصویب قانون بازار سرمایه در گفت: بازار سرمایه طی این مدت مسیر پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و در حال حاضر، از لحاظ تنوع نهادهای مالی به جایگاهی مطلوب رسیده است.

وی افزود: پس گذشت این مدت از زمان تصویب و اجرای قانون اوراق بهادار، شاهد تنوع وسیعی در ابزارهای مالی هستیم و در این بازه زمانی موضوع سرمایه گذاری غیرمستقیم به طور خاص طی یک دهه گذشته مورد توجه قرار گرفته، به طوری که تاکنون 300 صندوق سرمایه گذاری و 54 شرکت سبد گردانی در این بازار مشغول فعالیت هستند.

وی در ادامه گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار علاوه بر موضوع توسعه کمی نهادها و ابزارهای مالی، توسعه کیفی آن ها را نیز در دستور کار قرار داده  و بر همین اساس نخستین شرکت پذیره نویسی در بازار سرمایه فعالیت خود را آغاز کرد.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به سیاست اصولی سازمان در خصوص توسعه نهادها و ابزارهای مالی با توجه به ثبات در بازار اظهار داشت: موضوع مهمی که طی یک ماه گذشته در هیئت مدیره جدید سازمان بورس و اوراق بهادار مورد بررسی قرار گرفت مسائل شرکت‌های سهامی پروژه‌ای بود که اصلاحاتی در روند کاری آنها ایجاد و اولین شرکت سهامی عام پروژه، فعالیتش آغاز شد.

ناصرپور همچنین بر لزوم توجه به استارتاپ ها در بازار های مالی تاکید کرد و گفت: شرکت‌های استارتاپی از جمله تپسی مراحل پذیرش خود را از فرابورس دریافت کرده و سایر شرکت‌ها نیز در حال پیگیری این فرآیند هستند. وی عنوان کرد: در حوزه بورس بین الملل، درخواستی را از سوی شورایعالی مناطق آزاد دریافت و در هیات مدیره جدید سازمان بورس و اوراق بهادار بررسی کردیم و با توجه به ابعاد پیچیده در مسیر راه اندازی بورس بین الملل، پس از بررسی ها و ملاحظات لازم، این اقدام مهم برای جذب سرمایه گذار خارجی اجرایی می شود.

معاون نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به قانون بودجه 1401 یکی از نکات مهم این قانون را اثرات آن بر بازار سرمایه برشمرد و گفت: در سال‌های گذشته پیگیری‌های لازم از سوی سازمان بورس انجام شده تا موجب حفظ حداکثری منافع سهامداران این حوزه شود.

به گفته معاون سازمان بورس، حوزه قیمت گذاری کالا نیز یک چالش قدیمی است که با ورود کالاهای متعدد به بورس تا حد زیادی در سال های گذشته مرتفع شده و انتظار می رود که این روند ادامه داشته باشد. با توجه به اینکه عمده شرکت های تولید کننده کالاها در کشور، سهامداران عمومی دارند و بخش قابل توجهی از این سهامداران نیز در سبد سهامداران سهام عدالت هستند، امید است مشکلات این حوزه مرتفع شود. در عین حال، سازمان بورس همچنان برنامه توسعه کیفی و کیفی نهادها را در اولویت قرار داده است و طی هفته گذشته مجوز کارگزاری جدیدی صادر شده و این روند در خصوص سایر نهادهای مالی نیز ادامه خواهد داشت.

رشد و پیشرفت اقتصاد کشور در گرو توسعه فعالیت شرکت های دانش بنیان

دلیری

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، دستیابی به فناوری های جدید را عامل مهمی در ارتقاء جایگاه کشور دانست.

علیرضا دلیری مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، با تاکید بر نگاه تکنولوژیک به رویدادهای اینچنینی و ایجاد تفکرهایی که ریشه در فناوری های نوین دارد، برپایی چنین نمایشگاه هایی  در تقویت سرمایه گذاری و تصمیمات جامع موثر برشمرد. دنیا به سرعت به سمت نوین شدن پیش می‌رود. حوزه های خدمات، تولید، نقل و انتقالات مالی و زندگی روزمره به سمت دیجیتالی شدن و سهولت حرکت می کنند و ما نیز باید برای دستیابی به اهداف مد نظر، خود را با این تغییرات هماهنگ کنیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت حمایت از تولیدات داخلی و مانع زدایی از تولید گفت: هم باید نهایت تلاش خود را به کار بگیریم تا اقتصاد، ریشه در دانش داشته باشد و سهم تولید داخل افزایش یابد. اگر همه اراده کنیم، می توانیم تحولی بزرگ در زیرساخت های تولید کشور را تجربه کنیم.

مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ضمن ابراز خرسندی از پیشی گرفتن دستگاه های اجرایی، نهادهای مالی و تولیدکننندگان برای رسیدن به فناوری های جدید، گفت: اساتید، جوانان و تحصیل کردگان ما از تفکر و دانش بالایی برخوردار هستند و با ایجاد شرکت های دانش بنیان، طی چندسال گذشته گام های بزرگی در بومی سازی و تامین نیازهای فناورانه برداشته اند.

وی در ادامه اظهار داشت: بسته های حمایتی که از سوی دولت برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده بود موجب شد تا امروز شاهد فعالیت حدود 6 هزار شرکت دانش بنیان و هزاران شرکت نوپا یا استارتاپ در کشور باشیم، به طوری که بخش بزرگی از صنعت بر اساس شرکت های دانش بنیان فعال است و این موضوع، اتفاق خوبی در بخش تولیدات داخلی محسوب می شود.

علیرضا دلیری مشاور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوربه اهمیت حضور سه بازارسرمایه، پول و بیمه در حوزه فناوری اشاره کرد و گفت: این بازارها خدمات عمومی و تسهیل گرانه به مردم ارائه می دهند و عملکرد سال های گذشته آنها نشان دهنده استقبال عمومی بالا برای استفاده از خدمات تحول آفرین بوده است. مدیران این حوزه نیز با تفکری نوین اتفاقات خوبی برای مردم رقم زدند.

علیرضا دلیری حضور فین تک ها، صندوق های سرمایه گذاری جسورانه و پی وی آر در بازارسرمایه را اتفاقات بزرگ و مهم این حوزه عنوان کرد و گفت: در چند سال گذشته بیش از 21 صندوق مجوز گرفتند که 17 صندوق تاکنون پذیره نویسی شده اند. راه اندازی پلتفرم های تامین مالی جمعی، بستر تسهیل گرانه ای برای جمع آوری گروه های خُرد در جامعه است.

نوآوری مهمترین عامل موفقیت در سرمایه گذاری

ستار هاشمی

معاون فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه سرمایه گذاری و نوآوری مکمل یکدیگرهستند گفت: نوآوری با ایجاد تحولات دیجیتال و هوشمندسازی، اثرات بسزایی بر رشد اقتصادی دارد. بنابراین سرمایه گذاری در کنار نوآوری معنا پیدا می کند.

ستار هاشمی با تشریح سیر تحولات بشری در دهه ها و هزاره های گذشته، به ویژگی های انقلاب های شناختی، کشاورزی، انقلاب صنعتی و پسا صنعتی اشاره کرد و گفت: طی 300 سال اخیر، در مقیاس جهانی،  نابرابری اقتصادی اتفاق افتاده و کشورهای غربی عملا به سرعت حجم اقتصاد خود رابزرگ کردند و آنها که از این ظرفیت استفاده نکردند، دچار عقب افتادگی شدند و شکاف های عمیقی در رشد اقتصاد به وجود آمد. وی تحول دیجیتال را یک واقعیت وضرورت عنوان کرد که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود.

این صاحبنظر، عوامل تاثیر گذار بر رشد اقتصادی را بهره وری ازسرمایه، نیروی کار و عوامل تولید و امکان تامین منابع جدید برشمرد و بر لزوم توجه به استفاده از ظرفیت فناوری در راستای تقویت اقتصاد مقاومتی تاکید کرد. توجه به فناوری ها، ضمن کاهش قیمت به بهبود کیفیت به عنوان ظرفیت بهره وری کمک می کند و موجب کنار گذاشتن ساز و کارهای سنتی و تغییر ساختار ها و فرایند های متناسب با فناوری جدید خواهد شد. وی درباره سهم تحول دیجیتال در اقتصاد گفت: حجم اقتصاد کشور در سال 2016 از کل اقتصاد دنیا 15 درصد بوده و پیش بینی ها حاکی از رشد این رقم تا 25 درصد در سال 2025 است که موفقیتی بزرگ در این حوزه به شمار می آید.

ستار هاشمی، مهمترین مولفه های شکل گیری اقتصاد دیجیتال را استفاده از قابلیت های نسل پنجم تلفن همراه، بستر سازی برای ایجاد اینترنت اشیا،گسترش هوش مصنوعی و استفاده از ظرفیت بلاکچین نام برد. هوشمند سازی، دستاوردهایی چون بهبود کیفیت زندگی، توسعه پایدار و حفظ محیط زیست، رشد اقتصادی، ارتقاء امنیت و آرامش با حفظ حریم خصوصی افراد را به همراه دارد.

وی با تشریح مبحث متا ورس (موضوعات فراجهانی) گفت: به موازات زندگی واقعی، زندگی و زیست مجازی در حال شکل گیری است که شاید برای ما قابل پذیرش نباشد، مصداق آن زمانی بود که برای پذیرش رمز ارز با مشکل مواجه بودیم و اکنون رمزارزها، نقش بسزایی در اقتصاد ایفا می کند. در حال حاضر نیز فضایی با واقعیت مجازی ایجاد شده که وارد آن می شویم، شخصیت هایی برای خود تعریف می کنیم و موضوعات زندگی واقعی مانند ساخت و فروش ساختمان میلیون دلاری و بسیاری اتفاقات دیگر را در این زیست مجازی تجربه می کنیم.

وی در پایان گفت: باید تمام تلاش و توان خود را در مباحث و موضوعات نوین سرمایه گذاری بگذاریم و از قافله مباحث نوین عقب نمانیم. ما در دوره خاصی به سر می بریم. امروزه هویت چندگانه بشر، در حال شکل گیری است.

در پایان این مراسم، از سامانه شفافیت نظام اداری و سرمایه گذاری منطقه آزاد کیش رونمایی شد. این سامانه حاوی اطلاعات جامع برای ایجاد عدالت و دورشدن از حمایت های خاص یا امضاهای طلایی است.

درباره کیش اینوکس 2021

سیزدهمین نمایشگاه معرفی فرصتهای سرمایه گذاری کشور و هشتمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک ، بیمه و خصوصی سازی (کیش اینوکس 2021) ، با مشارکت سیاست گذاران، دست اندرکاران، صاحبنظران و فعالان اقتصادی، طی 4 روز در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش و مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار شد. رویداد امسال با مشارکت بیش از 220 بنگاه و مجموعه اقتصادی در حوزه بازارهای مالی و کسب و کارهای مرتبط  و با استقبال قابل توجه برگزار شد.

برگزاری 16 پنل و نشست علمی و تخصصی و برگزاری همایشی جانبی با عنوان الگوی مطلوب حکمرانی اقتصادی با نگاه به ایجاد موازنه سیاست، اقتصاد و سرمایه گذاری از دیگر ویژگی رخداد امسال کیش اینوکس بود.

رویداد کیش اینوکس همه ساله توسط شرکت بهاران تدبیر کیش، مجری رویدادهای ملی داخلی و خارجی، طراحی و به اجرا در می آید.

بورس24 هم با شعار هیچ سرمایه گذاری تنها نیست در این نمایشگاه شرکت کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24