Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی تخت جمشید امروز برگزار شد.

مجمع «شجم» 85 درصد سود شرکت را تقسیم کرد

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی تخت جمشید امروز برگزار شد. این مجمع 90 تومان سود به ازای هر سهم تقسیم کرد که این رقم معادل 85 درصد سود محقق شده هر سهم است.

مهم ترین موارد مطرح شده در مجمع به شرح زیر است:

*یکی از موفقیت های بزرگ شرکت ورود از بازار پایه به بازار اصلی فرابورس است که این موضوع حدود 5 ماه پیش روی داد .

*پروژه ها و طرح های توسعه جهت افزایش تولید و همچنین کاهش بهای تمام شده خطوط فعلی است. این طرح ها حدود 19 پروژه است.

*پتروشیمی جم همکاری بسیار خوبی داشته است، خوراک اصلی ما 1 و 3 بوتادین است اما بوتادین 1 و 2 نیز را نیز نیاز داریم (برای خط تولید 2) این طرح در بهمن ماه به بهره برداری می رسد تا این ماده را با خط لوله دریافت کنیم.

*در نظر داریم تا در خط pbr2 تولید خود را از 25 هزار تن به 50 هزار تن برسانیم.

*تولید بوتادین را در برنامه داریم.

*عمده صادرات به چین است و اخیرا هندوستان به آن افزوده شده است.

*خط pbr جدید از سال 98 به مدت 5 سال به علاوه 2 سال مشمول معافیت مالیاتی هستیم.

*پروژه تولید بوتادین با ظرفیت تولید ۵۰ هزار تن در سال، مطالعه و تحقیق زنجیره ارزش شرکت از قبیل تولید مواد اولیه صنایع تایرسازی، تولید گریدهای خاص محصولات، دستیابی به بازارهای جدید صادراتی و دستیابی به ظرفیت اسمی و حفظ آن در طی سال های آتی از برنامه های مهم شرکت است.

خبر تکمیلی...

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی تخت جمشید با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

قرائت گزارش هیئت مدیره به مجمع

در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و بیان داشت: شرکت پتروشیمی تخت جمشید در سالی که گذشت توانست سود خود را نسبت به سالهای قبل رشد دهد، این شرکت برنامه های توسعه ای زیادی دارد. در نظر داریم تا در خط تولید 2 شرکت افزایش ظرفیت دهیم.

وی ادامه داد: انواع محصولات جدید نیز به چرخه تولید شرکت افزوده می شود، فروش شرکت در سال 1400 با رشد رو به رو شد، این شرکت موظف است ابتدا برای تولید داخل تامین را تکمیل کرده و سپس به صادرات بپردازد، فروش ما حدود 2500 میلیارد تومان بوده است.

ورود به بازار اصلی فرابورس

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: یکی از موفقیت های بزرگ شرکت ورود از بازار پایه به بازار اصلی فرابورس است که این موضوع حدود 5 ماه پیش روی داد . پروژه ها و طرحهای توسعه جهت افزایش تولید و همچنین کاهش بهای تمام شده خطوط فعلی است این شرکت حدود 19 طرح توسعه یا بازسازی دارد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تخت جمشید خاطر نشان کرد: پتروشیمی جم همکاری بسیار خوبی داشته است، خوراک اصلی ما 1 و 3 بوتادین است اما بوتادین 1 و 2 نیز را نیز نیاز داریم( برای خط تولید 2) این طرح در بهمن ماه به بهره برداری می رسد تا این ماده را با خط لوله دریافت کنیم.

خط تولید جدید راه اندازی می شود

وی گفت: در نظر داریم تا در خط PBR2 تولید خود را از 25 هزار تن به 50 هزار تن برسانیم.  علاوه بر آن تولید بوتادین را نیز در برنامه داریم.

وی تصریح کرد: پروژه تولید بوتادین با ظرفیت تولید ۵۰ هزار تن در سال، مطالعه و تحقیق زنجیره ارزش شرکت از قبیل تولید مواد اولیه صنایع تایرسازی، تولید گریدهای خاص محصولات، دستیابی به بازارهای جدید صادراتی و دستیابی به ظرفیت اسمی و حفظ آن در طی سال های آتی از برنامه های مهم شرکت است.

قرائت گزارش حسابرسی به مجمع

در ادامه بازرس قانونی گزارش خود را قرائت کرد و اظهار نظر مقبول را نسبت به صورت های مالی ارائه کرد.

پرسش و پاسخ سهامداران

در ادامه مدیرعامل شرکت در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص صادرات شرکت گفت: عمده صادرات پتروشیمی تخت جمشید به چین بوده و اخیرا هندوستان به آن افزوده شده است.

وی در خصوص معافیت مالیاتی خطوط تولیدی به سهامداران پاسخ داد: خط pbr جدید از سال 98 به مدت 5 سال به علاوه 2 سال مشمول معافیت مالیاتی داریم.

صادرات شرکت توسعه می یابد

وی در مورد مزیت صادراتی شرکت بیان داشت: شرکت پتروشیمی جم در نظر دارد تا با توسعه صادرات خود میزان درآمد ارزی خود را افزایش دهد و درآمد شرکت نیز از این محل رشد داشته باشد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی تخت جمشید بیان داشت: با توجه به رکودی که اقتصاد ایران در حال حاضر درگیر آن می باشد، یکی از مهمتریم ریسک ها و مخاطراتی که شرکت ها را تهدید می کند، تهیه نهاده های تولیدی و اقلام مصرفی با قیمت و کیفیت مناسب و متعادل می باشد. در این خصوص شرکت ضمن مذاکره با تامین کننده های متعدد اقدام به تامین نهاده های تولید از چند منبع نموده و میزان انبارش مواد شیمیایی مصرفی از سه ماه به دو سال تغییر یافته است.

وی در مورد واحد کمپاند نیز پاسخ داد: این واحد در حال مطالعه است. مخازن کروی با ظرفیت 17000 متر مکعب در پاییز 1400 به بهره برداری می رسد و احداث ایستگاه بارگیری BD1,2 از جم نیز در حال اجرا بوده و در بهمن 1400 به بهره برداری می رسد.

در پایان نیز به ازای هر سهم 90 تومان سود بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24