Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

با خاتمه یافتن فصل پائیز، طی روزهای پیش رو انتشار گزارش عملکرد تولید و فروش آذر ماه شرکت‌ها را خواهیم داشت. این گزارش‌ها از 3 جهت برای بازار اهمیت دارد.

3 سیگنال قوی بازار

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار چهارشنبه همه فعالان خود را سورپرایز کرد. در این روز پالایشی‌ها و نمادهای بزرگی نظیر شستا و اخابر کار خود را با افزایش تقاضا آغاز نمودند. در ادامه شاهد تحرکات مثبت در گروه بانکی، غذایی، زراعت و ... بودیم و هر چه به سمت جلو حرکت کردیم، شرایط تقاضا در کلیت بازار سر و شکل بهتری گرفت تا در یک روز خوب شاهد جهش حدود 40 هزار واحدی دماسنج اصلی بازار باشیم. در این روز شاخص هم‌وزن هم شرایط خوبی داشت و این دماسنج با رشد بیش از 2.5 درصدی به کار خود خاتمه داد.

در بازار چهارشنبه علاوه بر شکل‌گیری یک کندل صعودی قدرتمند در شاخص کل، 2 نکته مثبت دیگر هم قابل مشاهده بود. نخست اینکه ارزش معاملات مجددا رشد کرد و دوم اینکه خروج نقدینگی حقیقی‌ها پس از هفته‌ها متوقف و تراز آنها مثبت شد. هر چند که هنوز پول قدرتمندی دل به تالار شیشه‌ای نزده اما به هر جهت رسیدن مصوبات ده گانه و اظهارنظر معاون اقتصادی دولت درخصوص حمایت از بازار در بهبود تقاضا و ایجاد مقداری اعتماد موثر بوده است.

اما به سراغ پیش‌بینی بورس برای دی ماه و البته برای هفته پیش رو برویم. با خاتمه یافتن فصل پائیز، طی روزهای پیش رو انتشار گزارش عملکرد تولید و فروش آذر ماه شرکت‌ها خواهیم داشت. این گزارش‌ها از 3 جهت برای بازار اهمیت دارد. اول اینکه اثرات قطعی گاز در فصل سرما تا حدودی (نه بطور کامل) مشخص می‌شود. دوم اینکه رشد نرخ دلار نیمایی می‌تواند محرکی برای افزایش فروش در برخی صنایع باشد و سوم اینکه با رسیدن این گزارش‌ها، تحلیلگران می‌توانند برآورد نسبتا دقیقی از سود محقق شده شرکت‌ها در سومین فصل سال و همچنین تخمین سود 3 ماه پایانی سال داشته باشند. لذا احتمالا در روزهای ابتدایی هفته کمی چالش داشته باشیم چراکه ممکن است تحولات کدال سبب نوسان در بازار شود اما نکته مهم رشد دلار نیمایی است که قطع به یقین تقویت‌کننده فروش شرکت‌ها برای دی ماه خواهد بود. و نکته آخر اینکه، برنامه حذف ارز 4.200 تومانی استارت خورده است. این رویداد تاثیر مثبت خوبی بر برخی صنایع داخلی دارد. لذا با برقراری تعادل در بازار، انتظار می‌رود که به مرور برخی صنایع بتوانند مسیر بهتری را در پیش بگیرند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24