Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه برنامه‌های متعدد سرمایه‌گذاری برای توسعه طرح‌های نفت پیش بینی شده است، از مذاکره با بانک‌ها و هلدینگ‌های پتروشیمی برای سرمایه گذاری در بخش بالادستی صنعت نفت خبر داد.

دولت از بانک‌ها و هلدینگ‌های پتروشیمی برای سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی صنعت نفت دعوت کرد

بورس24 : معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه برنامه‌های متعدد سرمایه‌گذاری برای توسعه طرح‌های نفت پیش بینی شده است، از مذاکره با بانک‌ها و هلدینگ‌های پتروشیمی برای سرمایه گذاری در بخش بالادستی صنعت نفت خبر داد.

«محسن خجسته مهر» در بخش پایانی و جمع بندی نشست هم اندیشی مدیران ارشد شرکت ملی نفت ایران، ضمن تشریح رویکردهای شرکت ملی نفت ایران در بخش های مختلف گفت: در بخش منابع انسانی رویکرد ما جذب نیروی انسانی نخبه از دانشگاه صنعت نفت و سایر دانشگاه‌ها است.

آموزش نیروی انسانی در دستور کار

وی افزود: نگهداشت منابع انسانی موجود نیز بسیار مهم است و در این خصوص جلسات متعددی برگزار شده و سازوکارهایی در نظر گرفته شده است تا چالش های موجود در این زمینه رفع شود.

معاون وزیر نفت افزود: بحث آموزش منابع انسانی در گذشته متاسفانه مورد غفلت قرار گرفته است؛ امروز نیروهای شاغل در بسیاری از بخش‌ها از جمله بخش‌های مهم عملیاتی ما نیروهای مدت موقت هستند که نیاز است آموزش این نیروها را در نظر بگیریم. در این خصوص تصمیمات لازم گرفته شده و مقرر شده است برنامه ۵ ساله‌ای برای آموزش و انسجام بخشی به  نیروی انسانی تهیه و تدوین شود.

 رویکرد فناورانه در طرح‌ها و پروژه‌ها

خجسته‌مهر تاکید کرد: در بخش فناوری حرکت بسیار جدی آغاز شده است و این بخش را از حضور روی کاغذ و قوانین، خارج و زنده کرده ایم. در این راستا با جهاد دانشگاهی حدود ۲۷۵ میلیون دلار و ۱۶ میلیارد تومان قرارداد و تفاهم نامه امضا شده است که حدود ۷۵ میلیون دلار و ۱۶ میلیارد تومان آن قرارداد قطعی و مابقی در قالب تفاهم نامه است.

وی افزود: حدود ۷۵۰ حلقه چاه کم بازده نیز به زودی فراخوان همکاری آن اعلام خواهد شد تا با شرکت های فناور قرارداد امضا شود.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: میدان گازی پارس جنوبی و گنبد شمالی بزرگترین میدان در دنیا است که گاز هلیوم دارد و ما در حال حاضر وارد کننده هستیم در حالی که این گاز در صنایع مختلف مصارف بسیاری دارد.

خجسته مهر افزود: با تولید این گاز علاوه بر رفع نیاز داخل حتی می توانیم به صادر کننده این گاز تبدیل شویم که این موضوع امروز اهمیت بسیار بالایی دارد و در این زمینه از طریق شرکت های فناور و دانش بنیان شروع کردیم و به زودی طرح آن تصویب خواهد شد.

برنامه‌های متعدد سرمایه گذاری روی میز

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: در بخش سرمایه گذاری می دانیم که منابع داخلی ما کفاف نمی دهد و ۱۴.۵ درصدی که در قانون بودجه برای شرکت ملی نفت ایران در نظر گرفته شده تقریبا معادل هزینه های جاری شرکت ملی نفت ایران است.

خجسته مهر افزود: بایستی از داشته های داخل کشور به خوبی استفاده کنیم زیرا ما معتقدیم حتی در شرایط تحریم اگر از ظرفیت داخلی به معنای واقعی استفاده شود، در آین شرایط هم می شود نیازها را رفع کرد.

وی تصریح کرد: ما محدودیت های متعددی داریم اما انگیزه های زیادی نیز داریم. در این راستا با بانک ها مذاکره شده که به صورت کنسرسیوم برای توسعه صنعت نفت وارد شوند و تمام بانک های کشور در این موضوع سهیم خواهند بود.

خجسته مهر ادامه داد: ما با هلدینگ های مهم پتروشیمی کشور جلساتی داریم که بخش پایین دستی در بخش بالا دستی صنعت نفت وارد سرمایه گذاری شود. هلدینگ های پتروشیمی می توانند در بخش توسعه میادین نفت و گاز سرمایه گذاری کنند و شرکت نفت هم برای ایجاد جذابیت بیشتر می تواند در یک بازه زمانی طولانی خوراک مورد نیاز را به آنها تحویل دهد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه این سرمایه گذاری برد-برد است، افزود: این رویکرد برای اولین بار مطرح شده و در مناطق نفت خیز جنوب نیز میادینی برای سرمایه گذاری مطرح هستند؛ بر این اساس به زودی از روش های مختلف پروژه هایی که به سرمایه گذاری نیاز دارند اعلام می شود و از هر توانی که در کشور وجود داشته باشد استفاده خواهیم کرد.

 تلاش روزانه برای رسیدن به ظرفیت تولید پیش از تحریم‌ها

خجسته مهر درخصوص فعالیت‌های انجام شده در بخش تولید بیان کرد: همکاران ما روزانه به صورت جدی تلاش می کنند تا ظرفیت تولید ما را به پیش از تحریم ها بازگردانند که مستلزم انجام یک سری پروژه ها و آمادگی ها بوده است و بخش زیادی از ظرفیت تولید پیش از تحریم ها بازگردانی شده است.

وی افزود: برای اولین بار تولید گاز از پارس جنوبی به حدود ۷۰۵ میلیون مترمکعب رسید و این بیش تر از برنامه بوده است، همکاران من به دلیل نیاز کشور تلاش کردند تا حداکثر تولید را این میدان مشترک داشته باشیم. همان ظور که می دانیم تمام فازهای پارس جنوبی کامل نشده اند و برخی فازها ۹۰ درصد پیشرفت داشته اند، در این بخش افزایش ظرفیت به وجود خواهد آمد و این جزو اولویت های ما است.

طرح‌های زود بازده در اولویت اجرا

وی اظهار کرد: همه طرح های توسعه ای مورد نیاز اجرا می شوند اما برخی طرح ها که می توانند زودتر ما را به تولید گاز برسانند در اولویت قرار دارند و برخی منابع مالی برای اجرای این طرح ها اختصاص داده می شوند؛ همچنین به شرکت ها تاکیده شده است که برای اجرای این طرح ها هیچ محدودیت مالی ندارند و تمام توان اجرایی خود را باید یه کار گیرند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: در زمینه فروش نفت نیز با توفیق الهی موفق شدیم که بودجه دولت را مطابق با برنامه محقق کنیم و این توفیق حاصل کار همه دست اندرکاران صنعت نفت است.

وی افزود: با زحمات کارکنان، نفت و گاز تولید می شود و با فروش آن نیازهای مردم کشورمان برطرف می شود؛ موفقیت در ماموریت شرکت ملی نفت مربوط به یک قشر خاص نیست و همه ما باید با هم همدلی داشته باشیم و برای اعتلای جمهوری اسلامی ایران تلاش کنیم.

بر اساس این گزارش، در نخستین نشست هم اندیشی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران که با حضور معاونین مدیرعامل، مدیران عامل شرکت های تابعه، مدیران و روسای ستادی در مرکز همایش های کوشک برگزار شد، برنامه های شرکت ملی نفت ایران در افق بلندمدت تشریح و بررسی شد و مدیران عامل شرکت های تابعه نیز گزارشی از آخرین دستاوردها به همراه برنامه ها و چالش ها ارائه کردند.

منبع خبر: ایرنا

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24