Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

طبق آمارها، ۱۷ درصد از مصرف کنندگان برق پر مصرف و از بین این ۱۷ درصد بسیار بد مصرف هستند، تا حدی که ۲۰ برابر یک خانوار برق مصرف می‌ کنند...

تعرفه برق از امروز تغییر کرد

بورس24 : بر اساس مصوبه دولت تعرفه برق از امروز تغییر کرد و یارانه انرژی به صورت هدفمند است.

طبق آمارها، ۱۷ درصد از مصرف کنندگان برق پر مصرف و از بین این ۱۷ درصد بسیار بد مصرف هستند تا حدی که ۲۰ برابر یک خانوار برق مصرف می‌ کنند.

این موضوع منجر شد تا در تابستان سال گذشته و امسال با کمبود برق و خاموشی‌های مکرر در بخش خانگی شویم این اتفاقات مسئولان را بر آن داشت تا برنامه ریزی دقیق تری برای مصرف کنندگان تدوین کنند.

در گذشته، یارانه برق بر اساس میزان مصرف پرداخت می‌شد و مشترکانی که برق بیشتری مصرف می‌کردند از یارانه بیشتری برخوردار بودند، اما از امروز، آن بخش از انرژی برق که در چارچوب الگو مصرف می‌شود یارانه دریافت می‌کند و یارانه پرمصرف‌ ها برای آن بخشی که بیش از الگو مصرف می‌کنند به صورت پلکانی کاهش می‌ یابد.

تعرفه‌ های پلکانی جایگزین روش قبلی

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: الگو‌های مصرف قرار نیست تغییر کند، برای مردم عادی الگوی مصرف ۳۰۰ کیلووات ساعت، در ماه است. گرمسیر ۴، ۴۰۰ کیلووات و گرمسیر ۳، ۱۰۰۰ کیلووات، گرمسیر ۲، ۲۰۰۰ کیلووات و گرمسیر ۱، ۳۰۰۰ کیلو وات در ماه است. مردم اگر زیر این الگوی تعیین شده مصرف کنند، قیمت برق برای آنان تغییری نمی‌ کند.

به گفته رخشانی مهر، از بهمن پله‌های برق تغییر خواهد کرد، یعنی قرار است برای تمام اقلیم ۴ الگو داشته باشیم که پله بدین صورت است: پله تا الگوی مصرف، پله الگوی مصرف تا ۱.۵ برابر الگوی مصرف، پله ۱.۵ برابر الگوی مصرف تا ۲ برابر الگوی مصرف و پله از ۲ برابر الگوی مصرف به بالا.

پنجم دی‌ماه هیئت وزیران با استناد به حکم مندرج در بند (ی) تبصره (۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، نحوه محاسبه تعرفه برق مصرفی مشترکان را تعیین و اجرای آن از اول بهمن را به وزارت نیرو ابلاغ کرده است.

طبق این آیین‌ نامه، مشترکانی که زیر الگوی مصرف تعیین شده برای هر منطقه برق مصرف می‌کنند، مشمول هیچ افزایش قیمتی نشده و همچنان برق را به قیمت یارانه‌ای استفاده می‌کنند؛ اما مشترکانی که بیشتر از الگو برق مصرف می‌کنند به صورت پلکانی و در سطوح ۱.۵، ۲ و بیش از دو برابر الگو، یارانه ایشان کاهش یافته و حذف می‌شود.

طبق آخرین آمار و اطلاعات، بیش از ۷۵ درصد مشترکان این صنعت تا سقف الگو، برق مصرف کرده و مابقی مصرف‌کنندگان بالاتر از سقف الگو از این انرژی مهم استفاده می‌کنند، که تعداد بسیار معدودی از این مشترکان با بی‌توجهی به میزان استفاده خود از انرژی کلیدی برق، بیش از ۲ تا چندین برابر بالاتر از الگوی تعیین شده، برق مصرف می‌کنند.

بنابر اعلام وزارت نیرو، اگر مشترکان در ۴ ماه گرم سال مصرف خود را زیر الگوی مصرف منطقه خود قرار داده و نسبت به دوره مشابه سال قبل کمتر برق مصرف کنند، از پاداش مدیریت مصرف بهره‌مند می‌شوند.

اگر مشترکی که امسال ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه در فصل گرم برق مصرف کرده است و سال آتی در زمان مشابه ۲۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف کند و در نتیجه ۱۰۰ کیلووات ساعت کمتر از الگو از برق استفاده کند، از یک پاداش کم‌مصرفی برابر نرخ هزینه تامین برق برای هر کیلووات ساعت صرفه‌جویی بهره‌مند خواهد شد، و در صورتی که این کاهش مصرف در ایام پیک مصرف برق کشور باشد این پاداش به ۲ برابر افزایش می‌یابد و حتی امکان رایگان شدن قبض برق مصرفی این مشترک وجود دارد.

منبع خبر: باشگاه خبرنگاران جوان

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24