Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

در فاصله پذیره نویسی سهام شرکت تجلی، دو پروژه فولاد کردستان و زغالسنگ گلندرود به پروژه های شرکت افزوده شد.

? دو پروژه جدید برای «تجلی»

بورس24 : امیر حسین نادری ، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در مراسم رونمایی و بازگشایی نماد تجلی در بازار سرمایه گفت: تجلی نگاه جدیدی بود که به بازار سرمایه داد، تا ما بتوانیم پروژه‌ها را از محل نقدینگی در حوزه بازار سرمایه ، تجهیز کنیم و به تولید برسانیم‌.

وی گفت: برای این کار پروژه‌های منتخبی و در حوزه فرآوری وجود داشت که با انتخاب آنها( که مهمترین آن گندله سازی صبانور و کنسانتره سازی فولاد شرق خراسان بود.) بتوانیم سرمایه‌گذاری مناسبی داشته باشیم. از طرفی بازده سرمایه گذاری‌ این پروژه‌ها هم خیلی زیاد است و هم در کشور ما بعضا دوره بازگشت سرمایه‌ کوتاهی دارد.

نادری گفت: در فاصله پذیره نویسی شرکت ، دو پروژه فولاد کردستان و زغالسنگ گلندرود به پروژه های شرکت افزوده شد. از طرفی رشد قیمت جهانی زغال و کک، این حوزه را در بخش پر‌بازده معدن کشور قرار داده‌ است. طی سالهای اخیر افزایش اهمیت اقتصاد زغال سنگ از طلا و سایر حوزه‌ها بوده که ما در آن ورود کرده و سرمایه‌گذاری خواهیم داشت.

حمایت از تجلی ادامه دارد

در مورد بازگشایی نماد، توقع ما بیشتر از این بود و سعی می‌کنیم که پشتیبانی کنیم که سهامدارانی که به ما اعتماد کرده‌اند و در این حوزه وارد شده‌اند بتوانند بازدهی متناسب و خوبی داشته باشند، این ابتدای راه است. پروژه‌های شرکت عمدتا در حوزه گندله و سنگ آهن و فرآوری فولاد است و فکر می‌کنیم که بازده خیلی خوبی داشته باشد.

وی گفت: گزارش‌های مالی ۳ ماه یکبار در تجلی خدمت بازار سرمایه ارائه می شود . خود ما هم به عنوان سهامدار عمده مجموعه گل‌گهر و چادرملو پشتیبانی خوبی انجام خواهیم داد.

ورودبه حوزه اکتشاف ...

نادری در خصوص حوزه اکتشافی جدید گفت: یک شرکت اکتشافی هم تاسیس کرده‌ایم که سهامدار عمده شرکت تجلی است و فکر می‌کنم که خبرهای خوبی در حوزه اکتشاف داشته باشیم. ما تارگت اکتشاف را به عنوان یک حوزه‌ای که در زنجیره‌مان نداشته‌ایم قرار داده‌ایم و فکر می‌کنم که گزارش‌های خیلی خوبی از این حوزه خواهیم داشت.

وی گفت: با آغاز عملیات اکتشافی در پهنه اردبیل، احتمال شناسایی ذخایر مناسب پلی‌متال و سنگ آهن در این منطقه وجود دارد، اقداماتی که در صبانور انجام شد نشان داد در غرب کشور ذخایر قابل توجه سنگ آهن وجود دارد و منطقه مستعد کشف این ماده معدنی است بر همین اساس و متناسب با مطالعات اولیه، عملیات اکتشاف در حال انجام است و تا امروز نتایج قابل قبولی حاصل شده است.

به گفته‌ وی، منطقه غرب مرکب از کردستان و همدان و آذربایجان را به صورت یک منطقه در نظر گرفتیم و وارد فولاد کردستان شدیم، موقعیت مناسب منطقه غرب کشور از نظر دسترسی به بازار ، تامین آب و ماده معدنی اولیه، بسیار مناسب است. خرید سهام عمده فولاد کردستان یک اقدام اقتصادی بوده و ساخت و بهره‌برداری از این پروژه در کمترین زمان، انجام خواهد شد.

به بزرگترین کنسریوم کشور ورود کرده ایم

وی درخصوص پتانسیل های استان سیستان و بلوچستان و سرمایه گذاری در بخش معدن در این استان گفت: در معدن جان‌جان بزرگترین کنسرسیوم معدنی در کشور را تشکیل دادیم، مجموعه معادن فلزات، گل‌گهر، چادرملو و گهر‌زمین و غدیر با هم کنسرسیوم تشکیل دادند، ما سابقه کنسرسیوم با این اندازه را در کشور از شرکت‌های معدنی نداشته‌ایم و اعلام آمادگی کردیم که در هر پروژه‌ای که دولت و مجموعه وزراتخانه صلاح بداند، وارد شویم و بتوانیم شرایط معدنی آن منطقه را احیا کنیم، و با توجه به روشی که شرکت‌های پروژه محور دارند، مردم منطقه نیز سهام‌دار و بعد از اجرای پروژه‌ها منتفع می‌شوند.

نادری با اشاره به خرید سهام مدیریتی شرکت گفت: ظرفیت علمی و تخصص این شرکت مهندسی، سوابق و تجارب موفق آن در پروژه‌های مختلف مانند فولاد مبارکه، فولاد خراسان و دیگر مجموعه‌های معدنی و فولادی بزرگ کشور بالا است و توانایی این شرکت در برنامه ریزی برای ایجاد پلنت‌های جدید را باید نظر گرفت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24