Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

برای امروز بازاری متعادل با رگه‌های مثبت مورد انتظار است. طی روزهای پیش رو باید در انتظار انتشار گزارش‌های 12 ماهه باشیم. به نظر می‌رسد موج تورمی آغاز شده در کنار تحولات مثبت در کدال بتواند موج مثبت در بازار را حفظ نماید.

پیش‌بینی وضعیت بورس 24 اردیبهشت 1401 / گذر هم‌وزن از یک سد مهم

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات نخستین روز کاری هفته می‌رویم که بازار چهارشنبه تحت تاثیر 3 رویداد: حرکت دلار به سمت کانال 30 هزار تومانی، اعلام نرخ‌های جدید برای برخی از کالاهای اساسی نظیر روغن، مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات و البته حرکت پائین به بالای شاخص‌ها در بازار سه‌شنبه، با تحرکات مثبت و افزایش تقاضا آغاز کرد و با گذر از دقایق ابتدایی، سمت خریدار قدرت بیشتری گرفت تا در یک روز خوب و به دلیل تقویت انتظارات تورمی، شاهد جهش نزدیک به 25 هزار واحدی شاخص و جبران کل افت روزهای اخیر باشیم.

البته در بازار چهارشنبه شاخص هم‌وزن شرایط بهتری داشت و با رشد جالب توجه 9.500 واحدی، مقاومت 430 – 433 هزار واحدی را در هم شکست تا نگرانی‌ها نسبت به روند اصلاحی بازار خاتمه یابد. ارزش معاملات روز چهارشنبه به بیش از 6.500 میلیارد تومان رسید و رقمی بالغ بر 260 میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها وارد تالار شیشه‌ای شد.    

به نظر انتظارات تورمی سبب بسته شدن کف بازار شده است. اگرچه بحث جهش قیمت‌ها با براندازی ارز 4.200 تومانی قابل پیش‌بینی بود اما به هر جهت فشاری که این وضعیت به خانوار تحمیل می‌کند، بسیار استرس‌زا است و نوید یک تورم جدی را می‌دهد. نکته مهمی که معامله‌گران باید به آن توجه داشته باشند این است که مدل دهک‌بندی طوری هست که اکثر فعالان بازار در دهک‌های یک تا نه قرار نمی‌گیرند ! بنابراین اثرات تورم حاصل شده از سیاست‌های دولت را باید از بازار گرفت ! و در واقع یکی از دلایل سفت شدن کف بازار هم همین مساله است.

در ادامه شاید بد نباشد نگاهی به تصمیمات اخیر دولت‌ها در حوزه افزایش قیمت و اثرات آن بر بازار سرمایه داشته باشیم. در تاریخ ۲۷ آذر ۱۳۸۹، محمود احمدی‌نژاد با حضور در صدا و سیما، آغاز اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را رسماً اعلام کرد. او گفت که از صبح روز ۲۸ آذر، حامل‌های انرژی، آب و نان در سراسر ایران با بهای جدید ارائه خواهند شد. در نتیجه این رویداد شاخص کل کف خود را بست و رشد نزدیک به 50 درصدی طی بازه زمانی 4 ماهه ثبت کرد.

در دولت گذشته هم مشابه همین رویداد، رخ داد. بامداد ۲۴ آبان ۱۳۹۸ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، بدون اعلام قبلی از تغییر قیمت بنزین غیرسهمیه‌ای به ازای هر لیتر ۳ هزار تومان خبر داد. با رسیدن این شاخص کل مجددا در سطوح ۳۰۰ هزار واحدی کف بست و پرواز سنگینی را به نمایش گذاشت. رشد هر دو دوره به دلیل انتظارات تورمی بوده است. بنابراین انتظار می‌رود این بار هم شاهد رشد بازار و گذر موفق شاخص از مقاومت یک میلیون و 580 هزار واحدی باشیم.

اما برای امروز بازاری متعادل با رگه‌های مثبت مورد انتظار است. طی روزهای پیش رو باید در انتظار انتشار گزارش‌های 12 ماهه باشیم. به نظر می‌رسد موج تورمی آغاز شده در کنار تحولات مثبت در کدال بتواند موج مثبت در بازار را حفظ نماید.

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24