Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس 24: شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند بلوک سهام یکی از زیرمجموعه های خود را از طریق مزایده واگذار می کند. برنده این مزایده اخیرا مشخص شده و «واتی» در حال انجام کارهای اداری آن است...

خبرهای مهم «واتی» چیست...؟

بورس24 : شرکت سرمایه گذاری آتیه دماوند بلوک سهام یکی از زیرمجموعه های خود را از طریق مزایده واگذار می کند. برنده این مزایده اخیرا مشخص شده و «واتی» در حال انجام کارهای اداری آن است.

یک واگذاری بزرگ از واتی

امین بهمنش مدیر سرمایه‌گذاری بورسی و امور سهام شرکت آتیه دماوند در گفت و گو با بورس24 در مورد مزایده عمومی واگذاری 86.36 درصد سهام شرکت فرآورده های ساختمانی منجر به فروش سهام این شرکت شد. گفت:  شرکت گروه سرمایه گذاری آتیه دماوند نسبت به برگزاری مزایده عمومی واگذاری تعداد 211،810،446 سهم (معادل 86.36درصد سهام) شرکت فرآورده های ساختمانی (سهامی خاص) طبق دو اطلاعیه اقدام نمود که پس از بررسی پاکات مزایده، برنده اعلام گردید.

وی افزود: پس از بررسی صلاحیت شرکت کننده ها در مزایده، در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ با توجه به قیمتهای پیشنهادی، شرکت گروه توسعه صنعتی خودرو سازی زر برنده مزایده اعلام شد.همچنین قیمت پیشنهادی با توجه به ارزیابی کارشناسان رسمی دادگستری و با در نظر گرفتن نقطه نظرات سهامداران محترم در مجمع عمومی عادی سالیانه تعیین شد.

بهمنش گفت: مبلغ کل قرارداد 5583 میلیارد ریال بوده و مقرر گردید خریدار همزمان با امضای قرارداد معادل 25درصد از ثمن معامله را نقداً جمعاً به مبلغ 1395 میلیارد ریال به فروشنده پرداخت نماید و الباقی ثمن معامله با احتساب 18درصد کارمزد و مالیات بر ارزش افزوده متعلقه جمعاً به مبلغ 6682 میلیارد ریال در مدت ۴.۵ سال طی اقساط مساوی هر سه ماه یکبار به فروشنده پرداخت شود.

مدیر سرمایه‌گذاری بورس و امور سهام واتی گفت: سود این واگذاری مبلغ 5554 میلیارد ریال معادل 1234 ریال به ازای هر سهم است. شایان ذکر است سود هر سهم (EPS) سال مالی 1400 (کل سال مالی قبل) 2088 ریال بوده است.

وی در پاسخ به اینکه از منابع حاصل از این واگذاری، سرمایه گذاری در چه حوزه هایی صورت خواهد گرفت؟ گفت: هدف از واگذاری شرکتهای زیانده یا غیرمولد به بخش خصوصی، سرمایه گذاری جایگزین در صنایع پیشرو است. با توجه به استراتژیهای شرکت، صنایعی با ارزش افزوده بالا که می تواند برای شرکت بازده مناسب داشته باشد در اولویت سرمایه گذاری خواهند بود. سرمایه گذاری در فلزات اساسی، پتروپالایشی از جمله این موارد است اما وزن هر کدام در پرتفو متفاوت است.

واگذاری سهام زیانده و غیر بورسی در راه است

وی با اشاره به  واگذاری سهام شرکتهای کارخانجات‌مخابراتی‌ایران‌ (لکما)، ریسندگی خاور، ریسندگی و بافندگی فومنات در خصوص مراحل انجام کار گفت: اقدامات نهایی به منظور انتشار آگهی مزایده انجام شده است. قطعاً به محض حصول نتیجه، سهامداران محترم را از طریق سامانه اطلاع رسانی کدال در جریان جز به جز این واگذاریها و با شفافیت کامل قرار خواهیم داد. فروش شرکت فرآورده های ساختمانی نشاندهنده عزم راسخ گروه برای واگذاری سایر شرکتهای غیربورسی و زیانده است و از این قبیل اقدامات در ادامه با جدیت کامل پیگیری خواهد شد.

افزایش سرمایه داریم ، از انباشته

وی گفت: امیدواریم تا قبل از پایان سال مالی، فرآیند افزایش سرمایه شرکت به اتمام برسد. این افزایش سرمایه از محل سود انباشته است و حدود 89درصد خواهد بود. با این اقدام سرمایه شرکت به 8500 میلیارد ریال خواهد رسید.

بهمنش افزود:  تنوع گرایی پرتفو و کاهش وابستگی به شیران با توجه به سیاست سرمایه گذاری،افزایش حجم پرتفو بورسی به طرق مختلف از جمله منابع کسب شده از محل فروش شرکتهای زیرمجموعه غیربورسی، واگذاری شرکتهای غیرمولد و تبدیل سرمایه های غیرمولد به مولد - تلاش برای دریافت مطالبات.(حداقل تا 30درصدمطالبات) از برنامه‌های  شرکت است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24