Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

روند عرضه و تقاضا و شیب نمودار شاخص در روز چهارشنبه نشان می دهد که اگرچه ممکن است عرضه ها در ابتدای بازار فردا تا حدودی فعال ظاهر شوند و به دلیل افزایش احتیاط سرمایه گذاران به دلایل گفته شده در بالا شاخص در محدوده های فعلی کمی درجا زده و دست دست کند و افت یا رشد اندکی را رقم بزند، اما وضعیت پارامترهای موثر و البته انتظارات تورمی به حدی است که این نماگر در روزهای آتی توان عبور از محدوده 1 میلیون و 600 هزار واحد را دارد...

پیش بینی بورس در آخرین روز اردیبهشت 1401 / دست به عصا باش سهامدار!

بورس24 : بازار سهام معاملات آخرین روز هفته را در شرایطی با افت قیمت در کلیت بازار آغاز کرد که بر خلاف روزهای گذشته شاعد عقب نشینی خریداران در اغلب نمادهای کوچک و بزرگ بازار بودیم.

گویا حتی خبر لغو عوارض صادراتی فلزی ها نیز نتوانست روند رشد قیمتی روز سه شنبه در نمادهای فلزی و معدنی را استمرار بخشد و با تداوم غلبه فروشندگان بر خریداران شاهد روند نزولی شاخص کل و هم وزن و افت به ترتیب 0.7 درصدی و 1.2 درصدی این نماگرها بودیم و بدین ترتیب شاخص کل مجدداً کانال 1.6 میلیون واحدی را از دست داد.

ارزش معاملات خرد 23 درصد کاهش و تراز نقدینگی حقیقی ها منفی شد.

اما آنچه که قابل توجه است آن است که بر خلاف هفته گذشته که تحت تاثیر حذف ارز 4200 تومانی و افزایش نرخ صورت گرفته در نمادهای مرتبط با کالاهای اساسی شاهد رشد حدود 4 درصدی شاخص هم وزن بودیم اما این نماگر در این هفته تنها نزدیک به 1 درصد رشد داشت که ناشی از افزایش عرضه و حتی عقب نشینی خریداران در این نمادها تحت تاثیر شناسایی سود و یا افزایش تردیدها نسبت به میزان رشد سودآوری مورد انتظار در این نمادها به دلیل افزایش هزینه ها در این شرکت ها در مقایسه با میزان افزایش نرخ محصولاتشان است.

مشابه این رفتار را در نمادهای پالایشی نیز در روز چهارشنبه مشاهده کردیم که نمایانگر شناسایی سود  از سوی معامله گران پس از رشد هفته های اخیر و یا حتی تخمین های متفاوت سهامداران نسبت به سودآوری انتظاری این نمادها و سایر نمادهای متاثر از اخبار در این روزها می باشد.

اما آنچه که به وضوح مشخص است با وجود تمام دست اندازهای موجود پیش روی شاخص، این رفتارها و اصلاح شاخص در پی افزایش موقتی عرضه ها، در آستانه فصل مجامع و تقسیم سود نمادها موقتی و کوتاه قلمداد می شود و متغیرهایی چون نرخ دلار که این روزها در کانال 30 هزار تومان جولان می دهد در کنار احتمال ثبات محدوده های فعلی نرخ های جهانی می تواند انگیزه ای برای رشد بخش بزرگ و پررنگی از بازار سرمایه ایران باشد.

از سویی با سفر مورا به تهران باز بحث مذاکرات برجامی داغ شده و امیدها به بازگشت طرفین به این توافق بالا گرفته است.

تمامی موارد گفته شده در این گزارش موجب شده تا قابلیت پیش بینی پذیری بازار سهام کاهش یابد و این مساله موجب افزایش احتیاط سرمایه گذاران و در مواردی افزایش تصمیمات هیجانی در بازار گردد.

به هر حال روند عرضه و تقاضا و شیب نمودار شاخص در روز چهارشنبه نشان می دهد که اگرچه ممکن است عرضه ها در ابتدای بازار فردا تا حدودی فعال ظاهر شوند و به دلیل افزایش احتیاط سرمایه گذاران به دلایل گفته شده در بالا شاخص در محدوده های فعلی کمی درجا زده و دست دست کند و افت یا رشد اندکی را رقم بزند، اما وضعیت پارامترهای موثر و البته انتظارات تورمی به حدی است که این نماگر در روزهای آتی توان عبور از محدوده 1 میلیون و 600 هزار واحد را دارد.

برای اطلاع از گزارش بورس امروز روی لینک کلیک کنید.↪️

 برای دیدن نقشه بورس امروز بازار تهران روی لینک کلیک کنید.↪️

اخرین اخبار مسکن امروز را اینجا ببینید.↪️

مشاهده گزارش کامل چشم انداز بازار فردا

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24