Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مجمع عمومی فوق العاده شرکت صنایع شیمیایی ایران برای افزایش سرمایه از محل سود انباشته امروز تشکیل شد.

تصویب افزایش سرمایه «شیران» در مجمع

بورس24 : مجمع عمومی فوق العاده شرکت صنایع شیمیایی ایران برای افزایش سرمایه از محل سود انباشته امروز تشکیل شد.

در این مجمع افزایش سرمایه 100 درصدی از محل سود انباشته به تصویب رسید.

مهم ترین موارد مطرح شده در مجمع:

*سه قول در مجمع  سالیانه دادیم، واریز سود در فروردین، راه اندازی پرتال سهامداران و افزایش سرمایه که با تشکیل مجمع افزایش سرمایه هر سه این موضوعات جامه عمل پوشید.

*بازار صادراتی جدید به شرکت افزوده خواهد شد.

*بعد از طرح توسعه تولیدات شرکت دو برابر خواهد شد

*تولید برق به سمتی می رود که طرح توسعه از 1 مگا وات به 3 مگا وات برسد این موضوع باعث عدم وابستگی شرکت به شبکه سراسری برق خواهد شد.

*سرمایه گذاری در طرح های نیمه تمام از برنامه های شرکت است.

*ما چون نوسانات قیمت نفت داریم عامدانه برخی ماه ها فروش را کاهش دادیم (البته جدای الزام به فروش در بازار داخل)

*تا پایان 6 ماهه 111 تومان به ازای هر سهم ساخته شده که با بودجه پیش بینی شده همخوانی دارد.

*ما ابتکارات زیادی برای افزایش فروش را ترتیب داده ایم.

*مدل بازرگانی‌مان را تغییر خواهیم داد

*در کشورهای ترکیه آفریقا و پاکستان نمایندگی خواهیم زد

*طرح توسعه DETAL با خروج آمریکا از برجام خوابید، در حال حاضر بار دیگر روی این موضوع توجه کرده ایم تا اگر بتوانیم آن را نیز به چرخه بازگردانیم.

گزارش تکمیلی...

جلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت صنایع شیمیایی ایران با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

مدیرعامل شرکت: در 6 ماهه سال مالی خوب عمل کردیم

در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و بیان داشت: بنده به عنوان مدیرعامل سه قول در مجمع عمومی عادی سالیانه دادم، واریز سود سهام در فروردین، راه اندازی پرتال سهامداران و افزایش سرمایه که با تشکیل مجمع افزایش سرمایه در حال حاضر هر سه این موضوعات جامه عمل به خود پوشید.

بازگشت قیمت های LAB به قبل

وی با اشاره به تولید شرکت در 6 ماهه سال مالی گفت: میزان تولید LAB در سقف خود قرار دارد و هدف ما 115 هزار تن در سال است که در حال حاضر هم بالاتر از ظرفیت تولید داریم. ضمن اینکه ارزش ریالی فروش محصولات و فرآورده‌ها در شش ماهه سال مالی شرکت نسبت به مدت مشابه خود رشد داشته است. در موضوع LAB و قیمت‌گذاری آن که به اندازه 15 درصد کمتر از FOB بود، رفع شده و به روال عادی خود برگشته است.

وی افزود: ما چون نوسانات قیمت نفت داریم عامدانه برخی ماه ها فروش را کاهش دادیم (البته جدای الزام به فروش در بازار داخل) به این ترتیب فروش ایجاد شده با مقدار تناژ کمتر ارزش ریالی بیشتری را ثبت کرد. ضمن اینکه ذخیره سازی محصولات تولیدی با هدف صادرات در قیمت های بالاتر و افزایش درآمدهای ارزی متناسب با رشد قیمت جهانی صورت می گیرد.

سود هر سهم 6 ماهه 111 تومان

وی خبر داد: شرکت تا پایان 6 ماهه 111 تومان به ازای هر سهم ساخته شده که با بودجه پیش بینی شده همخوانی دارد. صنایع شیمیایی ایران ابتکارات زیادی برای افزایش فروش ترتیب داده است. ما مدل بازرگانی‌مان را تغییر خواهیم داد و در کشورهای ترکیه آفریقا و پاکستان نمایندگی خواهیم زد همچنین مصرف کنندگان خرد در بازار ترکیه برنامه ریزی شده است. اتفاق مثبت دیگری که در سال 1401 تاکنون رخ داده است پیشرفت پرونده های حقوقی شرکت در خصوص وصول مطالبات است و با وصول آنها 1120 میلیارد تومان به آورده های شرکت افزوده می شود.

طرح توسعه تولید را دو برابر خواهد کرد

مدیر عامل شرکت صنایع شیمیایی ایران با اشاره به طرح های توسعه شرکت گفت: طرح توسعه شرکت افزایش ظرفیت به میزان 75 هزار تن است که تولید شرکت را دو برابر خواهد کرد و در کنار آن طرح توسعه DETAL با خروج آمریکا از برجام خوابید، در حال حاضر بار دیگر روی این موضوع توجه کرده ایم تا اگر بتوانیم آن را نیز به چرخه بازگردانیم.

وی با اشاره به پروژه های عملیاتی شرکت گفت: از جمله پروژه های عملیاتی شرکت می توان به تولید روغن ترانسفورماتور، تولید محصولات پارافینیک، ایجاد نیروگاه خورشیدی و تولید کلروپارافین است. ضمن اینکه شرکت با پالایشگاه اصفهان برای تولید محصولات جدید وارد مذاکره شده است.

وی در مورد افزایش سرمایه 100 درصدی از انباشته گفت: این افزایش سرمایه منجر به اصلاح ساختار مالی، روان شدن معاملات سهام در بازار سرمایه و تامین مالی برای تکمیل طرح توسعه خواهد شد. لازم به ذکر است که شرکت برنامه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها در دستور کار خود دارد.

وضعیت شرکت بازرگانی و خدمات بندری

مدیر عامل شرکت صنایع شیمیایی ایران با اشاره به شرکت بازرگانی و خدمات بندری ایران به عنوان شرکت فرعی گفت: این شرکت در جزیره نگین سرمایه گذاری کرده و اقدام به ایجاد مخازن و تاسیسات سقف ثابت نموده است. ساخت 3 مخزن ذخیره سازی جدید دو منظوره نیز در این شرکت برنامه ریزی و سرمایه گذاری شده است.

وی با اشاره به نیروکلر به عنوان شرکت فرعی دیگر گفت: نیروکلر از شرکت های فرعی صنایع شیمیایی ایران بسیار خوب عمل کرده و 100 درصد پیش بینی را در 6 ماهه سال مالی خود تولید داشته است.

معاملات سهام بهتر می شود

در ادامه مجمع گزارش حسابرسی قرائت و افزایش سرمایه از سود انباشته بلامانع اعلام شد.

رئیس مجمع شرکت در پاسخ به سوال سهامداران در مورد عرضه سهام در بازار گفت: شرکت تلاش کرده تا کاملا شفاف در بازار سرمایه باشد و در خصوص معاملات سهام هم تمهیدات خوبی خواهیم اندیشید.

مدیرعامل شرکت در مورد بازار صادراتی تاکید کرد: برنامه توسعه بازار های صادراتی محصولات و ورود بیشتر در بازارهای جهانی و انتشار آگهی و فراخوان انتخاب و ایجاد دفاتر نمایندگی در ترکیه و پاکستان و آفریقا و همچنین شناسایی و مذاکره با مصرف کنندگان نهایی در پاکستان و فروش محصولات و دریافت درخواست هایی برای ایجاد دفاتر نمایندگی در بازار های آفریقا دنبال شده و به آن عمل خواهیم کرد.

ارز حاضل از صادرات با نرخ توافقی

وی ادامه داد: همچنین دریافت ارز حاصل از صادرات به صورت اسکناس با نرخ توافقی و از طریق صرافی های مجاز و معتبر در جهت افزایش سود شرکت و اصلاح ساختار شرکت و تفکیک وظایف واحدها با هدف چابک سازی واحدهای پشتیبانی و عملیاتی شرکت و افزایش بازده فعالیت های سازمانی و مالی و اقتصادی از دیگر فعالیت های مهم سال مالی ۱۴۰۱ است که به آن افتخار می کنیم.

در پایان نیز افزایش سرمایه 100 درصدی از سود انباشته تصویب شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی فوق العاده شرکت رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24