Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

این روزها بورس گوش به زنگ اخبار برجامی است و هر خبر مثبت یا منفی از روند مذاکرات می تواند سمت و سوی معاملات را در روزهای آتی تغییر دهد.

پیش بینی بورس فردا 25 مرداد 1401/ گوش به زنگ خبرهای برجام

بورس24 : با انتقال بخشی از عرضه های روز گذشته به بازار امروز، در ابتدای معاملات روز جاری بازاری کم رمق با حضور نسبی سمت عرضه را شاهد بودیم، به گونه ای که شاخص کل در نیمه اول معاملات با افت حدود 2100 واحدی روبرو شد. اما با اعلام خبر پیشرفت در مذاکرات، جسارت خریداران برای ورود به معاملات افزایش یافته و تعداد نمادهای مثبت در بازار افزایش یافت. در این میان صنایع خودرویی و بانکی در کانون توجه خریداران قرار گرفته و برخی نمادها از این صنایع چون خساپا، خودرو ، وبصادر و وتجارت با صف خرید روبرو شدند.

البته از همان ابتدا وضعیت تقاضا در برخی کوچکترهای بازار چون زراعتی ها مطلوب تر بود و با بازگشت جو مثبت به کلیت بازار، در گروه های کوچک و متوسطی همچون زراعتی ها، غذایی ها، دارویی ها، سرمایه گذاریها، مخابراتی ها، انبوه سازی ها، حمل و نقلی ها و ... نیز سمت تقاضا فعالتر شدند.

بدین ترتیب در شرایطی که در صنایع صادراتی و کامودیتی محور به دلیل ابهامات موجود و البته کاهش نرخ دلار و ورود آن به کانال 29 هزار تومان، معاملات غالباً در مدار منفی دنبال شده و در دقایق انتهایی کمی از تب و تاب معاملات در خودرویی ها و بانکی ها کاسته شد، اما در نهایت شاخص کل با بیشترین تاثیرپذیری مثبت از نمادهای وبملت، اخابر و خودرو با پیشروی اندک 43 واحدی روبرو شد. شاخص هم وزن اما به لطف عملکرد بهتر نمادهای کوچک با رشد 1800 واحدی روبرو شد. ارزش معاملات خرد به سطح 3400 میلیارد تومان رسید و کدهای حقیقی حدود 24 میلیارد تومان نقدینگی از گردونه معاملات خارج کردند.

در گزارشات پیشین به طور مکرر در خصوص محرک ها و ریسک های موجود بازار سرمایه صحبت کردیم و شرایط مورد نیاز برای بازگشت اعتماد و رونق به بازار سرمایه را بازگو کردیم. اما اظهارات امیدوارکننده سخنگوی وزارت خارجه مبنی بر پیشرفت‌های نسبی در مذاکرات اخیر در وین و وجود زمینه برای توافق در آینده‌ای نزدیک توانست از میانه های معاملات جو مثبتی را به عموم نمادها بخصوص خودرویی ها و بانکی ها که در صورت حصول توافق به طور قابل توجه منتفع خواهند شد، ایجاد کند. حال وزیر خارجه اعلام کرده است تا ۱۲ امشب آخرین جمع بندی خود را به صورت مکتوب به هماهنگ کننده اتحادیه اروپا ارائه می‌دهیم، اگر واکنش آمریکا با واقع‌بینی و انعطاف باشد توافق رخ می‌دهد و اگر آمریکا انعطاف نشان ندهد باید بیشتر گفت‌وگو کنیم.

با تمام اینها مشخص است که این روزها بورس گوش به زنگ اخبار برجامی است و هر خبر مثبت یا منفی از روند مذاکرات می تواند سمت و سوی معاملات را در روزهای آتی تغییر دهد. بنابراین روند بازار فردا به اعلام نظر نهایی ایران در خصوص پیش‌نویس توافق در ساعت 12 امشب بستگی دارد. در صورت تداوم خوشبینی های موجود، انتظار می رود فردا نیز صنایع متاثر از برجام و  عموم صنایع کوچک با افزایش تقاضا همراه شوند.

متن کامل چشم انداز بازار فردا را ایــــــــــنــــــــــــــجـــــــــــــــا بخوانید.

برای اطلاع از بازار بورس امروز ایران روی لینک کلیک کنید.↪️

برای اطلاع از بروزترین اخبار مسکن روز ایران روی لینک کلیک کنید ↪️

برای اطلاع از اخرین اخبار به روز بانک های ایران روی لینک کلیک کنید ↪️

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24