Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران، به ریاست مهندس محمد رضا مدرس خیابانی، رمضانی، ناظر مجمع، فرزان اصل، ناظر مجمع ، توکلی، دبیر مجمع، بزرگی اصل، حسابرس و بازرس، صفری، نماینده سازمان بورس، بیگدلی معاون مالی و پشتیبانی مدیرعامل و اورعی دبیرکل حسابداری گروه مخابرات ایران در تهران برگزار شد...

تقسیم سود ۴٠ تومانی در مجمع مخابرات ایران



مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران، صبح پنج شنبه ۲۴ اردیبهشت ماه 1394 در سالن خلیج فارس پژوهشگاه نیرو، واقع در شهرک غرب، بلوار فرحزادی، انتهای بلوار شهید دادمان با حضور مهندس مدرس خیابانی رئیس مجمع، سرپرست، معاونین و مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران، نمایندگان سازمان حسابرسی و بورس و با حضور 34 / 55 درصد سهامداران شرکت مخابرات ایران آغاز به کار کرد.
هدف از برگزاری مجمع امسال، تعیین سود سهامداران شرکت، ارائه گزارش مالی و اجرایی توسط هیات رئیسه، انتخاب حسابرس، ارائه گزارش حسابرس، تصویب پاداش سالیانه هیات مدیره و همچنین تعیین بعضی تکالیف برای شرکت در بخش های مختلف بود.گفتنی است،هم اکنون 50 درصد به علاوه یک سهم شرکت مخابرات ایران متعلق به شرکت توسعه اعتماد مبین بوده و مابقی نیز در اختیار نمایندگان دولت جمهوری اسلامی ایران، شرکت های کارگزاری سهام عدالت، کارکنان شرکت مخابرات ایران و سایر سهامداران حقیقی و حقوقی می باشد.

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مخابرات ایران، به ریاست مهندس محمد رضا مدرس خیابانی، رمضانی، ناظر مجمع، فرزان اصل، ناظر مجمع ، توکلی، دبیر مجمع، بزرگی اصل، حسابرس و بازرس، صفری، نماینده سازمان بورس، بیگدلی معاون مالی و پشتیبانی مدیرعامل و اورعی دبیرکل حسابداری گروه مخابرات ایران در تهران برگزار شد.

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت مخابرات در نهایت نرخ سود هر سهم سال ۹۳ را ۴۰ تومان در نظر گرفت.

گزیده ای از گزارش ارائه شده در مجمع

معرفی اعضای هیئت مدیره و مدیر عامل

سید مصطفی سید هاشمی به نمایندگی از شرکت گسترش الکترونیک مبین – رئیس هیئت مدیره

علی بقایی به نمایندگی از شرکت توسعه اعتماد مبین- نایب رئیس هیئت مدیره

نصراله جهانگرد به نمایندگی از وزارت اقتصاد و دارایی- عضو هیئت مدیره

محمدرضا مدرس خیابانی به نمایندگی از شرکت شهریار مهستان – عضو هیئت مدیره

محمد روح اللهی به نمایندگی از شرکت کارگزاری سهام عدالت – عضو هیئت مدیره

کاظم ابراهیمی مدیر عامل شرکت مخابرات ایران

موضوع شرکت

انجام هرگونه فعالیت در راستای تأمین و ارائهی خدمات مخابراتی مطمئن و اقتصادی اعم از سرمایه گذاری ، مدیریت و نظارت بر ایجاد و بهره برداری از تأسیسات و انجام کلیه امور مربوط و لازم برای تحقق اهداف شرکت از طریق شرکت های زیرمجموعه و مدیریت سهام و سرمایه های شرکت در بخش مخابرات و فناوری اطلاعات (ICT) ازجمله موارد ذیل به استثنای شبکه های مادر مخابراتی است:

  • ایجاد و بهره برداری شبکه های تلفن ثابت ، سیار ، انتقال داده ها و محتوی در حوزه شبکه های غیرمادر مخابراتی ، ایجاد و توزیع کامل و یکپارچه خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • تدوین پیشنهادهای لازم درزمینه راهبردها ، سیاست ها و برنامه های بلندمدت و میان مدت مخابرات و فناوری اطلاعات.
  • تصویب طرح های جامع مخابرات فناوری اطلاعات درحوزه وظایف شرکت
  • نظارت و ارزیابی عملکرد شبکه های مخابراتی شرکت های تابعه و وابسته درچارچوب قوانین و مقررات
  • تدوین ضوابط واستانداردهای مربوط به طراحی ، تأسیس ، توسعه ، نگهداری و بهره برداری ازشبکه های مخابراتی درشرکت های تابعه با رعایت ضوابط ، استانداردهای ملی و بین المللی و نظارت بر حسن اجرای آن ها
  • تدوین و پیشنهاد نرخ تعرفه های مرتبط با فعالیت شرکت به مراجع ذیصلاح سرمایه و ترکیب سرمایه و ترکیب سهامداران

پیام هیئت مدیره

شرکت مخابرات ایران، با این عنوان، مفتخر است که بیش از 43 سال خدمات خود را در جای جای میهن اسلامی ایران عرضه کرده و اینک با پشتیبانیِ مشترکان 87 میلیونی خود، پیشتاز عرصه ارتباطات و فناوری اطّلاعات در کشور ومنطقه است.

مجموعه شرکت مخابرات ایران در سال 1393 عملکرد نسبتاً مطبوعی داشته است ؛ ازجمله: اجرای موفقیت آمیز طرح همکدی در تمامی استان های کشور، ادغام شرکت ارتباطات ثابت در شرکت مخابرات ایران، با هدف کاهش هزینه ها و افزایش چابکی و بهره وری سازمانی ، اخذ مجوز فعالیت نسل سوم(G3 )برای همراه اول و افتتاح ده ها طرح و پروژه مهم مخابراتی، در مناسبت های مختلف خصوصا در هفته دولت وایام مبارك دهه فجر.

در سال 1394 بنا داریم با بهره گیری از رهنمودهای مقام معظّم رهبری و سیاست های ابلاغ شده در راستای همدلی و همزبانی و در جهت رشد و اعتلای هر چه بیشتر صنعت آی.سی.تی و نوآوری در این حوزه، گام برداریم؛ ارتقاء بهره وری ، دستیابی به سودآوری پایدار،کسب سهم بازار افزون تر و رسیدن به شاخص های قابل قبول در کیفیت خدمات رسانی از جمله اهداف ما در سال جاری 1394 است. امیدواریم ثمره این کوشش در سالی که به نام سال" دولت، ملّت، همدلی و همزبانی " مزین شده ، رضایت مشتریان و مشترکان و سهامداران و دولت و همه ی ذی نفعان شرکت را به همراه داشته باشد.

اهم عناوین سال 1393 همراه اول :

عنوان برترین اپراتور تلفن همراه کشور از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

تقدیر نامه اشتهار به کیفیت 4 ستاره

گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان

لوح و تندیس برند ارزشمند ملی

لوح تقدیر ویژه مسئولیت پذیری اجتماعی ، لوح تقدیر از جشنواره امنیت فضای تبادل اطلاعات و کنفرانس بین المللی مدیریت

بالاترین نشان کیفیت و بهره وری

تقدیرنامه شرکت برتر دانشی از چهرمین ارزیابی Make، لوح تقدیر از کنفرانس بین المللی برند

تندیس برگزیده از تکنولوژی و فناوری های نوین

لوح تقدیر ویژه جهت اجرا وپیاده سازی پروژه تضمین درآمد ازپنجمین جشنواره ملی بهره وری ایران

تندیس زرین سرآمدی از سرآمدان روابط عمومی ایران

بیان استراتژی شرکت

شرکت مخابرات ایران درراستای تامین منافع ورضایت کلیه ذینفعان اعم از سهامداران و مشتریان، با تکیه بر مزیت های نسبی خود به عنوان اپراتور برتر کشور در دو بخش ثابت و سیار ماموریت خودرا به شرح ذیل تعیین نموده است :

" ایجاد ارتباط مناسب مورد نیاز عموم با ارائه خدمات متنوع ICT"

 "تآکیدبرارزش آفرینی حداکثری برای ذینفعانICT "

  • کیفیت برتر سرویس
  • معرفی محصولات و سرویس های جدید
  • تامین کننده ملی سرویس های ICT برای همگان
  • تمرکز بر قیمت گذاری رقابتی، پوشش گسترده ، سرویس های نوآور، کیفیت برتر، سوددهی و ارزش آفرینی برای سهامداران
  • درهمین راستا این شرکت مصمم است تا با اجرای کامل برنامه راهبردی خوددریک بازه زمانی بلند مدت چشم انداز خود به شرح ذیل را محقق نماید :

"بیشینه سازی هم افزایی بین ثابت وسیار برای تامین منافع مردم"

دراین راستا برنامه راهبردی شرکت بر هفت محورمتمرکزگردیده که عبارتند از:

1. رشد و سودآوری پایدار

2. همکاری راهبردی با ذینفعان کلیدی

3. ارائه خدمت نوآورانه و با کیفیت به مشتریان

4. هم افزایی ثابت و سیار

5. چابک سازی سازمان

6. تعالی عملکرد در IT

7. حفظ و توسعه منابع انسانی

جایگاه شرکت در صنعت

عرصه فناوری و ارتباطات همواره با تحولات چشمگیری همراه بوده که موجب گردیده این صنعت متمایز از سایر صنایع روند روبه رشد خود را ادامه دهد در این میان " شرکت مخابرات ایران " به عنوان اپراتور غالب کشور جمهوری اسلامی ایران توانسته است همگام با روند صنعت در جهت ارائه خدمات نوین و رضایت مشتریان گام برداشته و در سطح کشور "پیشرو " باشد و حدودا" سهم کاملی از بازار تلفن ثابت و بخش اعظمی از مشترکین تلفن همراه کشور در شبکه مخابرات ایران این شرکت را دارد.

- شبکه ارتباطات ثابت

.. شبکه ارتباطات ثابت کشور خدمات مورد نیاز مشترکین خطوط تلفن ثابت شرکت را در دو بخش باند پهن و مکالمه تامین می نماید. اقبال عمومی مشترکین در بهره گیری از سرویس های باند پهن موجب گردید اهم فعالیت های این حوزه براین محور شکل گرفته و دستاوردهای بسیاری را برای شرکت به ارمغان آورد .

در این بخش سرمایه گذاری های مناسبی از آخرین فناوری های ارتباطی مبتنی بر IP انجام گردیده و بر این اساس پروژه های متعددی در جهت تامین نسل جدید سوئیچ های NGN و تجهیزات انتقال و دسترسی مبتنی بر IP اجرا و به بهره برداری رسیده اند . حرکت به سمت راهکارهای Fttx و ارائه سرویس های جدید از اهم فعالیت هایی است که خواهد توانست نوید بخش ارتقای روز افزون این شبکه ارتباطی باشد.

شبکه ارتباطات سیار (همراه اول)

شبکه ارتباطات سیار شرکت مخابرات ایران با ضریب نفوذ %80/5خدمات رسانی به مشترکین موبایل شرکت مخابرات ایران را بر عهده دارد . تحولات چشمگیر عرصه ارتباطات موجب گردیده این صنعت ورود به حوزه های نوین از جمله باند پهن ، دیتا ، خدمات ارزش افزوده ، بانکداری مبتنی به موبایل و .... را تجربه نماید .

در این میان شبکه همراه اول توانسته است با بروز رسانی تجهیزات شبکه های سوئیچ و انتقال آمادگی مناسبی را در جهت ورود به عرصه های جدید خدمات سیار کسب نماید.


منبع خبر: به سفارش مخابرات ایران

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24