Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

کسب مدارج و رتبه از سازمان مدیریت صنعتی در قرارگیری در میان ١٠٠ شرکت برتر در نظام رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی در سال ٩٣ بر اساس اطلاعات مالی سال ٩٢، درخشش شرکت در کسب مقام برتر در میان ٣٣٠ شرکت برگزیده در جشنواره ششم بهره وری سال ٩٣، قرارگیری در میان ٩ شرکت برتر منتخب و دریافت لوح سپاس شبکه بهینه کاوی ایران همزمان با روز ملی بهره وری

سهامداران معادن و فلزات ٧٢٠ میلیارد تومان سود گرفتند

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات ( سهامی عام ) رأس ساعت 10:00 روز چهارشنبه مورخ 1394.04.31 درمحل وزارت نیرو با حضور بیش از 80 درصد سهامداران برگزار شد.

ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای احمد زاد به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان شیر محمد پور و کلاهدوز و به دبیری آقای علی اکبری تشکیل شد.همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند. مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره توسط آقای هاشمی و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

ومعادن

1- تصویب صورتهای مالی منتهی به سال مالی1393.12.29

2- تقسیم 450 ریال به عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی بهراد مشار به عنوان بازرس اصلی و موسسه حسابرسی ایران مشهود به عنوان بازرس علی البدل

4- انتخاب روزنامه های دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه کثیر الانتشار

اعضاء هیأت مدیره

ومعادن

پیام هیأت مدیره

مقام معظم رهبری:

تا چشم انداز را برای خود تعریف نکنیم، هیچ کار درستی صورت نخواهد گرفت-همه اش روزمرگی است- بعد از آن که تعریف کردیم، اگر برنامه ریزی نکنیم، کار بی برنامه به سامان نخواهد رسید. بعد از آن که برنامه ریزی کردیم، اگر همت نکنیم، حرکت نکنیم، ذهن و عضلات خود را به تعب نیندازیم و راه نیفتیم، به مقصد نخواهیم رسید:اینها لازم است."

چشم انداز:

تبدیل شدن به برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی در منطقه خاورمیانه و کشورهای مشترک المنافع تا سال 1404.

ماموریت:

ما می خواهیم به عنوان برترین شرکت سرمایه گذاری تخصصی معدن و صنایع معدنی با سرمایه گذاری محوری در فعالیت های معدن و فرآوری معدنی ضمن نقش آفرینی در توسعه و بازرگانی بخش معدن با پاسخگویی به نیازهای مشتریان و ذی نفعان خود باشیم.

اهداف استراتژی کلان:

1) نقش آفرینی موثر در رشد اقتصادی کشور در بخش معدن و صنایع معدنی

2) سرآمدی بازار سرمایه کشور در رسیدن به بازدهی سالیانه

3) کسب عنوان برترین شرکت سرمایه گذاری در معادن ایران؛ خاورمیانه و کشورهای (sis)

4) افزایش وفاداری سهامداران و مشتریان با خلق ارزش های ویژه

5) تقویت سرمایه انسانی متناسب با قابلیت های ضروری مورد نیاز توسعه و حیات شرکت

6) متنوع سازی منابع درآمدی و توزیع ریسک

7) سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف معادن جدید در ایران و کشورهای شمال قاره آفریقا

راهبردهای شرکت و الزامات اجرای راهبردها:

1- افزایش بازده سبد سهام موجود

2- نوآوری در مدل کسب و کار و سرمایه گذاری شرکتگ

3- افزایش بهره وری شرکتهای تابعه و وابسته

4- تحول در فرآیندهای شرکت

گزیده اطلاعات شرکت

ومعادن

مروری اجمالی بر اهم فعالیت های شرکت در سال 1393 جهت رسیدن به اهداف تعیین شده:

1.شرکت در سال مورد گزارش علیرغم مشکلات شدید نقدینگی توانسته سرمایه گذاری های خود را ارتقاء دهد که عمدتاً شامل ادامه روند اجرای طرحهای توسعه شرکت سنگ آهن گل گهر، اجرای افزایش سرمایه؛ استمرار روند اجرایی طرحهای توسعه شرکت چادرملو، ادامه اجرای طرحهای مجتمع فولاد خراسان از جمله گندله سازی و فولادسازی و سرمایه گذاری در طرح 2.5 میلیون تنی کنستانتره سنگان، ادامه اجرای طرح سرمد ابرکوه به ظرفیت 600 هزار تن شمش و 500 هزار تن نورد؛ انجام افزایش سرمایه و یا افزایش سرمایه گذاریها در سایر شرکتهای سرمایه پذیر همچون اتمام فاز اول پروژه 4 میلیون تنی کنستانتره گهر زمین و افتتاح و بهره برداری رسمی از واحد تولید کنستانتره شرکت توسعه معدنی صبانور به ظرفیت تولید 600 هزار تن و فاز نخست کنستانتره شهرک به ظرفیت 325 هزار تن و ادامه اجرای دوطرح گندله سازی جمعهً به ظرفیت 1.5 میلیون تن همگی در ادامه اجرای استراتژی های شرکت بوده که بسیاری از آنها عمدتاً از سال 94 به تدریج به بهره برداری می رسند.

2.افزایش سرمایه گذاری و یا مشارکت در افزایش سرمایه شرکتهای تابعه و وابسته؛ که در راستای تقویت حفظ عضویت هیأت مدیره و یا افزایش ارزش سرمایه گذاری ها جهت تقویت سودآوری شرکت ها بوده است.

3.کسب مدارج و رتبه از سازمان مدیریت صنعتی در قرارگیری در میان 100 شرکت برتر در نظام رتبه بندی سازمان مدیریت صنعتی در سال 93 بر اساس اطلاعات مالی سال 92، درخشش شرکت در کسب مقام برتر در میان 330 شرکت برگزیده در جشنواره ششم بهره وری سال 93، قرارگیری در میان 9 شرکت برتر منتخب و دریافت لوح سپاس شبکه بهینه کاوی ایران همزمان با روز ملی بهره وری

4.پیگیری در مورد شناسایی و ثبت محدوده های معدنی جدید

5.پیگیری موارد حقوقی له یا علیه شرکت از طریق وکیل حقوقی و همچنین پیگیری موارد حقوقی شرکتهای تابعه

6.پس از بررسی کامل و در جهت شفاف سازی حسابها و رفع ابهام موجود در گزارش حسابرسی؛ ذخیره مورد نیاز در حسابهای تلفیقی شرکت منظور شده است.

7.در سال مورد گزارش شرکت با حضور در مجامع عمومی شرکتها در تعیین خط مشی و سیاست گذاری و یا رفع مشکلات و کاستیها مشارکت فعال داشته و با عضویت در هیأت مدیره شرکتهای تابعه و وابسته در اجرای برنامه ها نظارت داشته است.

8.بررسی بودجه و مطابقت با عملکرد شرکتهای تابعه و وابسته و پیگیری موارد مغایرت جهت رسیدن به اهداف مورد نظر.

9.پیگیری و اجرای قوانین مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار و تهیه انواع گزارشات ماهانه و 3 ماهه و 6 ماهه و سایر گزارشات مورد لزوم در این رابطه و تهیه و ارسال بودجه حسابرسی شده سالانه و 6 ماهه تلفیقی به سازمان بورس.

10.بازارسازی سهام شرکتهای تابعه و وابسته بورسی در شرایط کمبود شدید نقدینگی و درحد توان شامل چادرملو-گل گهر-کارخانجات تولیدی شهید قندی-فولاد صبانور-فولاد خراسان-آهن و فولاد ارفع و توسعه معادن و فلزات( از طریق شرکتهای تابعه) و پیگیری، بررسی، کنترل و روند ارزش سهام شرکت در بازاربورس و جلوگیری از افزایش یا کاهش بی رویه.

11.پیگیری موارد مالیاتی شرکت و حل مسایل مربوطه

12.با توجه به مشکلات شدید نقدینگی، سود سهام سهامداران حقیقی که دارای شماره حساب بوده و همچنین سود سهام اشخاص حقوقی تا تاریخ تهیه این گزارش پرداخت شده است.

13.تمدید و یا اخذ تسهیلات از بانکها جهت پرداخت بدهی های شرکت

14.همکاری با کانون نهادهای سرمایه گذاری در خصوص موضوعات مطروحه و شرکت در نشست ها و همایشهای برگزار شده در خصوص بازار سرمایه و شرکتهای سرمایه گذاری.

15.کاهش بدهی به سازمان خصوصی سازی جهت اقساط معوقه خرید سهام ملی مس.

16.دعوت مستمر از مدیران شرکتهای سرمایه پذیر جهت بررسی عملکرد و برنامه های آنان در هیأت مدیره و بررسی صورتهای مالی و گزارشات پایان سال مالی آنان.

17.بررسی و پیگیری تکالیف مجامع عمومی شرکتهای سرمایه پذیر و برگزاری مجامع عمومی شرکتها.

18.اصلاح مشخصات تعداد 940 نفر از سهامداران از طریق مکاتبه با شرکت سپرده گذاری مرکزی و انجام انتقالات قهری سهام مربوط به 143 نفر از سهامداران فوت شده و پاسخ به استعمالات متعدد ادارات و سازمانها در این خصوص.

19.تهیه گزارشات ارزیابی سهام های خریداری یا فروش رفته و اخذ گزارش مربوط از کارشناس رسمی دادگستری.

20.عملی نمودن انجام افزایش سرمایه از مبلغ 16.000 به 21.920 میلیارد ریال از محل مطالبات و آورده نقدی پس از اخذ مجوز از سازمان بورس

21.اتمام عملیات افزایش سرمایه 16.000 میلیارد ریال و ثبت آن در اداره ثبت شرکتها

22.تعهد و ظهر نویسی مدارک اخذ تسهیلات دریافتی برای تعدادی از شرکتها از بانکها پس از اخذ تضمینات لازم.

23.بررسی در جهت توانمند سازی شرکتهای تابعه جهت تسریع در مبادلات پولی با خارج از کشور و تولیدات صادراتی و تبادلات بازرگانی

24.خرید یک واحد آپارتمان از ساختمان مرکزی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات

25.بازبینی و تجدید استراتژی شرکت جهت بروز آوری آن

26.رفع تصرف قسمتی از معدن شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور

27.استمرار پیگیری انتقال سند مالکیت ساختمان آرش از طریق قوه قضاییه

28.افتتاح و بهره برداری رسمی از دو واحد گازی (به ظرفیت 340 مگاوات) طرح نیروگاه سیکل ترکیبی معدنی و صنعتی چادرملو به ظرفیت 500 مگاوات

29.بهره برداری تولید آزمایشی طرح تولید کاتالیست ART در شرکت گسترش کاتالیست ایرانیان به ظرفیت 140 تن

30.افتتاح و بهره برداری از واحد شماره 2 تغلیظ مجتمع مس سرچشمه به ظرفیت 160 هزار تن اسید سولفوریک

تغییرات سرمایه و ترکیب سهامداران

سرمایه شرکت در بدو تأسیس اسفند ماه 1374 مبلغ ده میلیارد ریال(شامل تعداد 10 میلیون سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1000 ریال) بوده که طی چندین مرحله افزایش سرمایه طی سالهای متوالی به شرح زیر به مبلغ 21.920 میلیارد ریال-شامل 21 میلیارد ریال و 920 میلیون سهم، به ارزش اسمی هر سهم 1000 ریال- افزایش یافته است.

ومعادن

همچنین فهرست 15 سهامدار عمده شرکت در پایان سال مالی منتهی به 1393.12.29 و تاریخ تهیه گزارش به شرح جدول زیر است:

ومعادن

شرکت از منظر بورس و اوراق بهادار

وضعیت معاملات و قیمت سهام

شرکت در اردیبهشت ماه 1377 در بورس اوراق بهادار تهران در گروه استخراج کانه های فلزی با نماد "ومعادن" درج شده و سهام آن برای اولین بار در تاریخ 1377.10.02 مورد معامله قرار گرفته است.

وضعیت سهام شرکت طی 3 سال اخیر به شرح زیر بوده است:

ومعادن

از دلایل کاهش ارزش معاملات و ارزش بازار در سال 93؛ رکود در بازارهای کالایی و اقتصاد، عدم گردش نقدینگی متناسب و افت تدریجی بازار سهام و وجود برخی ریسکها سیستماتیک مربوط به صنعت استخراج کانه های فلزی بوده است که منجر به افت قیمت سهام همانطور که از نمودار زیر بر می آید شده است.

نمودار قیمت و P/E سهام توسعه معادن و فلزات طی سال 93 در زیر آمده است:

ومعادن

وضعیت نقد شوندگی سهام و کیفیت افشاء اطلاعات شرکت

اطلاعات مقایسه ای پیش بینی های درآمد هر سهم و عملکرد واقعی

اطلاعات مربوط به پیش بینی های درآمد هر سهم شرکت برای سال مالی منتهی به 1393.12.29 و عملکرد واقعی آن به شرح زیر بوده است:

ومعادن

رتبه کیفیت افشاء اطلاعات و نقد شوندگی سهام

وضعیت رتبه بندی شرکت از لحاظ نقد شوندگی سهام و کیفیت افشاء اطلاعات در سال مالی منتهی به 1393.12.29 بر اساس ارزیابی سازمان بورس و اوراق بهادار به شرح زیر بوده است:

ومعادن

- لازم به توضیح است که اتخاذ رتبه 103 از میان 294 رتبه در کل بازار سرمایه رقم خورده است.

- امتیاز به موقع بودن معادل 90 امتیاز از 100 امتیاز می باشد.

- امتیاز قابلیت اتکا بودن معادل 82 امتیاز از 100 امتیاز می باشد.

- امتیاز نهایی شرکت در سال 93 معادل 87 حاصل شده است.

- با توجه به افزایش حجم معاملات (عمدتاً جابجایی های بلوکی) سهام طی ماهه های پایانی سال 93؛ نسبت حجم معاملات به میانگین موزون نسبت به سال گذشته با رشد همراه شده است.

جایگاه شرکت در صنعت

مرور کلی بر وضعیت و تحولات صنعت سنگ آهن و فولاد در ایران و جهان

مختصری بر صنعت سنگ آهن در دنیا

میزان ذخایر زمین شناسی این ماده معدنی حدود 300 میلیارد تن برآورد شده است این در حالیست که میزان ذخایر قابل استخراج حدود 170 میلیارد تن برآورد شده است که بیش از 50 درصد این ذخایر در کشورهای استرالیا با 35 میلیارد تن؛ برزیل با 30 میلیارد تن و روسیه با 25 میلیارد تن قرار دارند.

ومعادن

در بین استخراج کنندگان بزرگ سنگ آهن دنیا، پین در مقام نخست و استرالیا در رده دوم قرار گرفته است.

چین در سال 2014 حدود 1.5 میلیارد تن سنگ آهن تولید کرد و به بزرگترین تولید کننده این ماده استراتژیک در جهان تبدیل شد. بعد از چین استرالیا با تولید 660 میلیون تن در رده دوم و برزیل با تولید 320 میلیون تن سنگ آهن رتبه سوم را به خود اختصاص داد. این در حالیست که کل تولید سنگ آهن در سال 2014 بیش از 3.2 میلیارد تن بوده که نسبت به سال 2013 از رشد 3.5 درصد برخوردار بوده است. ایران در سال 2014 با تولید 45 میلیون تن سنگ آهن (ایمیدرو و خصوصی) رتبه دهم تولید جهانی این محصول را به خود اختصاص داد. البته در سال 93 تولید سنگ آهن ایمیدرو 34 میلیون تن بود که نسبت به سال 92 تغییری نداشته است.

ومعادن

در سال 2014 کشور چین حدود 60 درصد از سنگ آهن صادراتی جهان را وارد کرد. همچنین 45 درصد از کل تولید جهانی نیز به این کشور اختصاص دارد. پیش بینی می شود که تا سال 2020 بر اساس پیش بینی رشد تقاضا و مصرف سنگ آهن جهان، این شاخص همچنان به تقاضای چین وابسته باشد.

مهمترین شرکتهای تأثیر گذار در تجارت جهانی این محصول سه شرکت واقع در کشورهای برزیل و استرالیا به نامهای Vale،Rio Tinto و BHP Billiton هستند که به ترتیب حدود 31 درصد،21 درصد و 14 درصد از تجارت جهانی این محصول را به خود اختصاص داده اند. در جدول زیر برنامه افزایش ظرفیت موجود در شرکتهای تولید کننده سنگ آهن دنیا آمده است: (ارقام به میلیون تن)

ومعادن

دو شرکت بزرگ تولید کننده سنگ آهن استرالیا قادر خواهند بود تا سال 2018 صادرات خود را به 815 میلیون تن افزایش دهند. این در حالیست که صادرات این کشور در سال 2014 حدود 720 میلیون تن بود. برزیل نیز دومین صادر کننده جهان می باشد که تا سال 2018 قادر به صادرات 580 میلیون تن سنگ آهن خواهد بود. صادرات این کشور در سال 2014 حدود 350 میلیون تن بود. در سال 2014 حدود 1390 میلیون تن صادرات سنگ آهن در دنیا وجود داشته است.(جدول زیر)

ومعادن

اما در بخش واردات بزرگترین وارد کننده سنگ آهن کشور چین بوده که در سال 2014 حدود 820 میلیون تن واردات داشته که حدود 200 میلیون تن آن از برزیل بوده است. بعد از چین؛ ژاپن دومین وارد کننده سنگ آهن به میزان 200 میلیون تن بوده که 120 میلیون تن آن از استرالیا بوده است. کل واردات سنگ آهن جهان در سال 2014 حدود 1100 میلیون تن بوده است. چین حدود 85 درصد از سنگ آهن مورد نیاز خود را از 4 کشور استرالیا؛ برزیل؛ هندوستان و آفریقا تأمین می نماید. این کشور برای کاهش وابستگی خود به واردات؛ سرمایه گذاریهای فراوانی را در سایر معادن دنیا انجام داده است. به عنوان مثال با سرمایه گذاری در منطقه آفریقای جنوبی و غرب، برنامه تولید 250 میلیون تن سنگ آهن را دارد. همچنین این کشور برنامه دارد تا 5 سال آتی حدود 20 میلیارد تن ذخایر جدید را شناسایی و کشف تولید سالانه 30 میلیون تن سنگ آهن را راه اندازی نماید.

پیش بینی می شود که بازار جهانی سنگ آهن حداقل طی چند سال آتی؛ با شرایط دشواری مواجه می شود. از یک طرف قیمتهای سنگ آهن با کاهش همراه شد و از طرف دیگر حجم تولید با بهره برداری از طرح های توسعه ایی افزایش قابل توجهی پیدا کرده و بازار با مازاد تقاضا روبرو خواهد شد. از عوامل اصلی موثر بر بازار عبارتند از:

حرکت کند تقاضا در صنعت فولاد چین و کاهش محرکهای تقاضا برای سنگ آهن چین در حالیکه شدت تقاضا در سایر نقاط دنیا صعودی می باشد.

افزایش آهنگ تولید و تقاضا در سایر نقاط دنیا

مشکلات مربوط به مازاد عرضه

تولید سنگ آهن در چین به طور قابل توجهی کمتر از تقاضای داخل خواهد بود.

مرور کلی بر جایگاه شرکت در صنعت سنگ آهن و فولاد کشور

شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات به عنوان یکی از بزرگترین هلدینگهای صنایع معدنی و فلزی علی الخصوص در بخش سنگ آهن و فولاد نقش موثر و بسزایی را در سرمایه گذاری در بخشهای توسعه ایی و افزایش ظرفیت شرکتهای موجود در این صنایع ایفا کرده و همچنین با حمایت و افزایش نقد شوندگی سهام شرکتهای مزبور در بورس اوراق بهادار، سعی در بالا بردن ارزش پرتفوی خود است.

در این راستا شرکت شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با در اختیار داشتن دوقلوهای سنگ آهنی (چادرملو و گل گهر) به عنوان بزرگترین تولید کنندگان سنگ آهن کشور با سهم 65 درصد، مجتمع فولاد خراسان به عنوان قطب سوم تولید فولاد کشور، ملی صنایع مس به عنوان تنها تولید کننده مس و کحصولات مرتبط با آن در ایران و همچنین بسیاری از شرکتهای واقع در حوزه های تولیدی، خدمات دهنده فولادی، بازرگانی، کارگزاری و ... علاوه بر ایجاد پتانسیل سودآوری بالا نقش موثر و حایز اهمیتی چه به لحاظ مدیریتی و تأمین منابع مالی لازم برای شرکتهای زیر مجموعه خود داراست. قطعاً با پیشرفت و توسعه چنین صنایع با اهمیتی (به عنوان شاخص توسعه یافتگی هر کشور) موجبات توسعه و ترقی در اقتصاد کلان کشور فراهم می آید.

بر اساس جدول زیر موقعیت و جایگاه شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات قبل از به بهره برداری رسیدن طرحها و پروژه های شرکت های زیر مجموعه و پس از اجرای آنها در پایان سال 93 (پایان برنامه پنجم توسعه کشور) در صنایع سنگ آهن، مس و فولاد آمده است. در این جداول علاوه بر سهم شرکت مادر، سهم هر یک از شرکتهای موجود در پرتفوی شرکت در صنایع مذکور محاسبه شده است.

توضیح آنکه: فرض بر آن شده است که درصد مالکیت شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات بر شرکتهای سنگ آهنی و فولادی تا پایان سال 94 تغییری ننماید.

ومعادن

جایگاه شرکت در صنعت مس کشور

ومعادن

جایگاه شرکت در صنعت فولاد کشور

ومعادن

وضعیت سرمایه گذاری ها به تفکیک بورسی و غیر بورسی

سرمایه گذاریهای کوتاه مدت و بلند مدت شرکت به تفکیک بورسی و غیر بورسی در پایان سال 1393:

ومعادن

- سایر سرمایه گذاری های کوتاه مدت بابت انتقال از سرمایه گذاری بلند مدت به منظور مدیریت بازار سهام شرکتهای تابعه و وابسته در بورس اوراق بهادار می باشند.

- بهای تمام شده سرمایه گذاری کوتاه مدت غیر بورسی به مبلغ 35 میلیارد ریال مربوط به سرمایه گذاری در صندوق سرمایه گذاری توسعه بازار می باشد که مشارکت کنندگان آن عبارت است از شرکتهای صندوق بازنشستگی؛ شرکتهای سرمایه گذاری و شرکتهای بیمه و بانک می باشند.ساختار و نوع فعالیت صندوق در حال بازنگری می باشد.

- در سال 92 تعداد 8 قطعه زمین واقع در شهرستان کرج، اتوبان کرج-قزوین، میدان استاندارد، محله شیخ آباد معروف به اراضی ذوب آهن جمعاً به متراژ 236.701 متر مربع از موسسه صندوق بازنشستگی کارکنان فولاد به قیمت کارشناسی خریداری گردیده است که اقدامات لازم جهت تغییر کاربری اراضی فوق از طرف شرکت در حال پیگیری می باشد. در سال مالی مورد گزارش معادل 998 میلیون ریال بابت هزینه های انجام شده بابت تغییر کاربری به حساب بهای تمام شده منظور شده است.

سرمایه گذاری به تفکیک صنعت:

سرمایه گذاریها (بورسی و غیر بورسی) بر اساس خالص بهای تمام شده:

ومعادن

سرمایه گذاری ها بر اساس ارزش بازار شرکتهای بورسی:

ومعادن

برنامه سال آتی شرکت

1) اصلاح ساختار سرمایه گذاریهای شرکت جهت بهینه سازی پرتفوی و به تبع آن افزایش سودآوری

2) استفاده از عرضه های بلوکی سهام شرکتهای اصل 44

3) بررسی ابزار تأمین مالی متناسب با طرحها و سرمایه گذاری های جدید

4) مذاکره با نهادها موسسات تأمین مالی داخلی و خارجی

5) بازپرداخت بدهی های سررسید شده

6) تکمیل برنامه افزایش سرمایه

7) پیگیری جهت تکمیل اجرای فعالیت شرکتهای جدید التاسیس داخلی و خارجی

ومعادن

ترازنامه

ومعادن

صورت سود و زیان

ومعادن

آدرس لینک شرکت

https://mmdic.ir/

منبع خبر: به سفارش معادن و فلزات

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24