Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

شاید گفتن این جملات کمی تکراری باشد اما به نظر می رسد تا مشخص شدن گزارشات ۶ ماهه شرایط بازار به همین منوال باقی بماند و نمی توان انتظار رشد پایداری از بازار داشت...

فرجام ، بررسی «برجام»...

پیش بینی بازار امروز


روز گذشته در حالی که عرضه ها در بازار بالا گرفته بود و شاهد افت نسبی قیمت ها بودیم ، با تحولات مجلس و انجام رای گیری ، شرایط در یک ساعت پایانی کمی بهتر شد و شاهد پیشروی نسبی قیمت ها بودیم. بازار امروز می تواند شرایط بهتری نسبت به روز گذشته داشته باشد اما در نظر داشته باشید مادامی که نقدینگی در بازار نیست شرایط به همین منوال خواهد بود. چرا که با هر مثبتی وقتی فروشندگان ضعف جبهه خریدار و شکننده بودن اوضاع را می بینند همچون آوار بر سر خریداران خراب می شوند.

شاید گفتن این جملات کمی تکراری باشد اما به نظر می رسد تا مشخص شدن گزارشات 6 ماهه شرایط بازار به همین منوال باقی بماند و نمی توان انتظار رشد پایداری از بازار داشت.

اما برای امروز بازگشایی بازارهای جهانی را هم داریم. رشد یکباره قیمت فلزات رنگین باعث توجه اهالی بورس به نمادهای فلزی شده ، قطعا قیمت های امروز هم مورد توجه سهامداران نمادهای این گروه خواهد بود.


بازار سهام


بررسی شرایط بازار را با گروه فلزی آغاز می کنیم. در روی سازان ، کالسیمین حوالی 192 تومان با محدوده سقف قبلی برخورد می کند که می تواند باعث افزایش عرضه ها شود. ترند نزولی سهم نیز از حوالی 200 – 205 تومان عبور می کند. بنابراین بازه قیمتی 10 تومانی ذکر شده می تواند سطحی باشد که باعث افزایش عرضه ها به روی این نماد شود. لازم به ذکر است که در بودجه شرکت نرخ فروش روی 2170 دلار و نرخ فروش سرب 1800 دلار پیش بینی شده است!

در نماد باما ، به لحاظ نموداری الگوی دوقلوی کف شکل گرفته است. خط گردن الگوی مذکور حوالی 233 تومان شکسته شد و اکنون قیمت در صورت تثبیت بالای این محدوده می تواند تا حوالی 275 – 280 تومان پیشروی داشته باشد. لازم به ذکر است که نرخ شمش روی در بودجه این شرکت 2187 دلار پیش بینی شده است.

در نماد فرآوری ، در کوتاه مدت 193 – 195 تومان می تواند باعث افزایش عرضه ها به روی سهم شود. اما شکست این سطح می تواند قیمت را تا حوالی 225 تومان پیش ببرد. این شرکت نرخ فروش شمش روی را در بودجه خود 2118 دلار در نظر گرفته است.

کروی هم که در ماه های اخیر با ریزش سنگین قیمت های اسمی را هم تجربه کرد ، در حال حاضر چند روزی است که با افزایش تقاضا ، رشد قیمتی را تجربه می کند. در حال حاضر 113 تومان به عنوان محدوده سقف قبلی مقاومت مهمی در پیش روی قیمت است. در صورت شکست این محدوده انتظار می رود شاهد رشد ارزش سهم تا حوالی 125 – 130 تومان باشیم.

در نماد ذوب آهن ، ترمز سهم با نزدیک شدن به محدوده تبدیل سطح (حوالی 190 تومان) کشیده شد. به نظر می رسد ذوب برای شکست این محدوده کار سختی را در پیش دارد. عملا تنها برگه برنده سهم افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی است. به نظر سهم باز هم در قیمت های پایین تر فرصت خرید می دهد.

در گروه خودرویی ، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کمیسیون اقتصادی تصمیم گرفت شرایط تسهیلات بانکی ۳۰۰۰ میلیارد تومانی برای متقاضیان خرید خودرو فراهم شود تا بازار خودرو از سمت تقاضا تحریک شود. ارسلان فتحی پور درباره نشست دیروز کمیسیون اقتصادی مجلس به خانه ملت گفت : در این جلسه اعضای هیئت مدیره بانک ها،نمایندگان قطعه سازان و مدیران عامل شرکت های ایران خودرو و سایپا حضور داشتند و مسائل و مشکلات قطعه سازان خودرو بررسی شد. وی ادامه داد: در این نشست تصمیم گرفته شد به قطعه سازان زمان بیشتری برای تسویه بدهی های بانکی داده شود. همچنین شرایط قانونی برای استفاده از ظرفیت های صندوق توسعه ملی تسهیل شود.همچنین زمان دادن به قطعه سازان برای تسویه بدهی های مالیاتی و پرداخت مطالبات تامین اجتماعی از دیگر تصمیمات بود.

وی گفت: استفاده از ظرفیت ستاد سوخت و فراهم آوردن شرایط برای وصول مطالبات خودروسازان از کشور ونزوئلا و همچنین ارائه 3000 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به متقاضیان خرید خودرو از دیگر تصمیمات کمیسیون اقتصادی مجلس بود.همچنین مقرر شد تسهیلاتی که در شورای پول و اعتبار مصوب شده به خودرو سازان پرداخت شود تا آن ها بتوانند بدهی های خود را به قطعه سازان پرداخت کنند.

فتحی پور افزود: مقرر شد کارگروهی در کمیسیون اقتصادی با حضور نمایندگان وزارت صنعت و بانک ها تشکیل شود تا تصمیمات جلسه را پیگیری و تا دو هفته آینده گزارشی به رئیس مجلس و نمایندگان درباره مسائل قطعه سازان ارائه دهد.

در گروه بیمه ای ، تحلیل نموداری بیمه البرز روز گذشته به روی خروجی سایت قرار گرفت. سهم همچنان حوالی قیمت اسمی در حال نوسان است. به نظر می رسد خرید سهم حوالی 98 تومان ریسک آنچنانی نداشته باشد.

از دیگر نمادهای این گروه می توان به بساما اشاره کرد. سهمی که یک بار دیگر تصمیم گرفته تا افزایش سرمایه 150 درصدی خود را عملی کند. این افزایش از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران ، سود انباشته و سایر اندوخته ها خواهد بود.

اما امروز بار دیگر شاهد عرضه اولیه یک نماد نسبتا کوچک در بازار فرابورس خواهیم بود. امروز برای اولین بار 10 درصد شرکت کتوکا به روی میز فروش خواهد رفت. شرکت برای سال مالی جاری 947 ریال سود پیش بینی کرده است. تحلیل گران بنیادی اعتقاد دارند که سطح مناسب عرضه ، محدوده 400 – 430 تومان می باشد. با این حال سابقه عرضه های اخیر نشان داده که معمولا نمادها بالا قیمت می خورند و همین امر تا حدودی از جذابیت سهم برای خرید می کاهند!


اخبار سیاسی – اقتصادی


***عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای از احتمال ورود برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به فاز اجرایی، از دوشنبه هفته آینده خبر داد. سیدعباس عراقچی درباره اجرای برنامه جامع اقدام مشترک ایران و ۱+۵ پس از تایید مجلس اظهار داشت: مدت ۹۰ روزه بررسی برجام ۲۶ مهر به پایان می‌رسد. اگر در این فاصله، جزئیات طرح اجرای برجام در مجلس به سرانجام برسد و شورای نگهبان آن را تایید کند، روال قانونی تایید برجام طی شده است.

وی افزود: هم‌زمان، مرحله کنونی نقشه‌ راه که میان ایران و آژانس در حال اجراست، احتمالا تا پایان هفته جاری به پایان خواهد رسید و اگر این دو کار انجام شود، از دوشنبه آینده می‌توانیم اجرایی‌ شدن یا عملیاتی کردن برجام را اعلام کنیم.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای اضافه کرد: اجرایی یا عملیاتی شدن برجام، «روز تصویب» نام دارد و پس از اعلام آن روز، جلسه کمیسیون مشترک برجام احتمالا دوشنبه آینده در وین برگزار خواهد شد که قرار است در آن اتحادیه اروپا اعلام کند تحریم‌هایش لغو شده و کنگره آمریکا نیز اجرای تحریم‌ها را متوقف می‌کند؛ البته اجرایی‌ شدن این اقدامات بعد از دوره‌ای است که ایران نیز اقداماتش را براساس برجام انجام دهد.

***در پی دستگیری تعدادی از معلمان آموزش و پرورش در کشور امارات متحده عربی امروز کاردار این کشور در غیاب سفیر به وزارت خارجه فراخوانده شد و ضمن اعتراض به دستگیری معلمان علی رغم فعالیت چندین ساله قانونی مدرسه ایرانی در امارات از کاردار خواسته شد سریعا نسبت به حل مشکل بوجود آمده و آزادی معلمان اقدام شود. کاردار امارات متحده عربی درتهران تاکید کرد موضوع آزادی آنها را با فوریت با مقامات کشورش پیگیری می کند. مسوول ذیربط اماراتی اعلام کرده است مجوز کار این معلمان برای امارت دوبی بوده و هنوز مجوزی برای اشتغال این افراد در امارت ابوظبی صادر نشده است.

***به گزارش شبکه سومریه نیوز، جنگنده های عراقی خودروی حامل ابوبکر البغدادی سرکرده داعش را هدف حمله هوایی قرار دادند. بر اساس این گزارش، خودروی حامل البغدادی در حین حرکت به سوی الانبار برای شکرت در نشست سرکرده های داعش، هدف این حمله واقع شد. در همین ارتباط، منابع عراقی با اشاره به حمله هوایی به خودروی حامل ابوبکرالبغدادی سرکرده داعش در منطقه الکرابله در غرب این کشور اعلام کردند: سرنوشت وی در هاله ای از ابهام قرار دارد.

رسانه های عراقی اعلام کردند: محل برگزاری نشست سرکرده های داعش هدف قرار گرفته است که در این حمله شمار زیادی از سرکرده های داعش کشته و یا زخمی شدند.

شایان ذکر است منطقه الکرابله ناحیه ای در غرب عراق و درکرانه رود فرات واقع شده است وبا مرز سوریه 5 تا 7 کیلومتر فاصله دارد.این منطقه در شرق شهر القائم در استان الانبار قرار دارد و مسافت آن 5 کیلومتر و حدفاصل شهر العبیدی و حصیبه است.الکرابله از توابع قائم است و بیشتر ساکنان آن را عشیره الکرابله از قبیله الدلیم تشکیل می دهند.مراکز صنعتی در آن قرار دارد.جمعیت آن را 50 هزار نفر تخمین زده اند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • سعید عطائی (همکار فارابی)
    سعید عطائی (همکار فارابی)

    مشخص نیست چرا رشد قیمت نفت عنوان نمیشود ولی کاهش قیمت ان دائما فریاد زده میشود . قیمت نفت با امدن سرما . نابودی داعش که نفت را به زیر قیمت میفروشد . امدن روسیه به منطقه در کانال صعودی است .

    8 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24