Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

ایجاد سکوی مشترک در بازار سرمایه ایران و اندونزی، مدیرعامل بورس کالای ایران در نشست مشترک با مسوولان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بازار سرمایه اندونزی از ایجاد سکوی مشترک معاملاتی در بازار سرمایه کشورهای ایران و اندونزی سخن گفت...

آمار میلگرد و تیرآهن را اینجا بگیرید

بازار فولاد امروز شرایط آرامی را پشت سر گذاشت.

بازار قراضه در اروپا پس از سه ماه روند صعودی افت قیمت را تجربه نمود. در شمال غرب اروپا قراضه خرد شده 30 تا 35 یورو پایین آمده 250 تا 270 یورو هر تن ثبت شده است. در بازار جنوب اروپا قیمت قراضه 10 تا 15 یورو ارزان تر شد. در این بین فولادسازان اروپایی فعلا منتظر نشسته اند تا ببینند روند بازار در آینده نزدیک چگونه خواهد شد و معامله ای انجام نداده اند.

بورس کالا

مشخصات عرضه محصولات رینگ فولادی

95.3.5

محصول

سبد میلگرد و تیرآهن

سبد میلگرد و تیرآهن

تولید کننده

ذوب آهن اصفهان

ذوب آهن اصفهان

قیمت پایه

۱۴,۶۰۰

۱۴,۲۰۰

قیمت نهایی بورس با مالیات بر ارزش افزوده

۱۵,۹۵۲

۱۵,۵۱۵

حجم عرضه

حداکثر افزایش عرضه

۲۲۰

۲,۲۰۰

۲۰,۰۰۰

 

محصول

تختال C

 

تولید کننده

فولاد خوزستان

 

قیمت پایه

۱۳,۵۱۲

 

قیمت نهایی بورس با مالیات بر ارزش افزوده

۱۴,۷۶۳

 

حجم عرضه

حداکثر افزایش عرضه

۲۰,۰۰۰

۲۰,۰۰۰

  

خبر بورس کالا:

ایجاد سکوی مشترک در بازار سرمایه ایران و اندونزی، مدیرعامل بورس کالای ایران در نشست مشترک با مسوولان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بازار سرمایه اندونزی از ایجاد سکوی مشترک معاملاتی در بازار سرمایه کشورهای ایران و اندونزی سخن گفت. به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بورس کالای ایران، در نشست مشترک دکتر حامد سلطانی‌نژاد، مدیرعامل بورس کالای ایران با مسوولان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی بازار سرمایه اندونزی و مدیران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق‌بهادار و تسویه وجوه ایران بر توسعه همکاری بازارهای سرمایه دو کشور تاکید شد. بر‌اساس این گزارش، مدیرعامل بورس کالای ایران در این نشست با اشاره به این نکته که اندونزی یکی از بزرگترین مصرف‌کنندگان قیر به شمار می‌رود، گفت: قیر ایران از جمله با کیفیت ترین قیر‌های منطقه به شمار می‌رود و ایجاد سکوی مشترک معاملاتی در بازار سرمایه دو کشور مزایای متعددی دارد که از جمله آنها می‌توان به حذف واسطه‌ها، حفظ کیفیت اصلی قیر ایران به‌واسطه حذف امکان دستکاری و اضافه کردن ناخالصی و کشف قیمت عادلانه و واقعی اشاره کرد.

گزارش بازار جهانی

قیمت های هفتگی محصولات صادراتی کره جنوبی

20.05.2016

13.05.2016

06.05.2016

شرایط قرارداد

سایز

محصول

430-440

480-500

470-475

FOB

2 mm

HRC

440-520

450-530

460-550

FOB TW

200-600 mm

I-beam

 

قیمتهای هفتگی محصولات صادراتی هند

20.05.2016

13.05.2016

06.05.2016

شرایط قرارداد

سایز

نام محصول

570-580

570-580

 

FOB

1 mm

Galvanized coils

450

450

450

FOB

over 2 mm

HRC

گزارش بازار واردات

جدول قیمت محصولات وارداتی در ایران

ورق

نام محصول

صادرکننده

مشخصات

قیمت

ضخامت 2

روسیه

ورق سیاه ۲ M.M.K 1000 برش خورده ST37 بنگاه تهران

19100

تیرآهن

نام محصول

صادرکننده

مشخصات

قیمت

سایز 20

کره

تیرآهن ۲۰ کره ۱۲ متری IPE تهران

4790000

سایز 22

کره

تیرآهن ۲۲ کره ۱۲ متری IPE تهران

5790000

سایز 24

کره

تیرآهن ۲۴ کره ۱۲ متری IPE تهران

7390000

سایز 27

کره

تیرآهن ۲۷ کره ۱۲ متری IPE تهران

9150000

سایز 30

کره

تیرآهن 30 کره۱۲ متری IPE تهران

11390000

میلگرد

نام محصول

صادرکننده

مشخصات

قیمت

سایز 5.5

چین

کلاف ساده چین | بندر امام

18600

سایز 5.6

چین

کلاف ساده (پلاک قرمز) چین | بندر امام

16500

اخبار بازار و صنعت

تابستان تورم تک رقمی می شود، نیلی از تک رقمی شدن تورم در تابستان ۹۵ خبر داد و گفت: در تابستان امسال شاخص‌های‌ تورم تک‌رقمی خواهد شد. مسعود نیلی در پنجمین جلسه از نشست های راهبردی اقتصاد ایران، که با موضوع پیش بینی آینده اقتصاد ایران برگزار شد، مهم ترین مشکل اقتصاد کشور در سال ٩٥ را نظام بانکی دانست و گفت: گلوگاه رشد اقتصادی کشور در سال ٩٥ و همچنین تهدید برای ثبات اقتصاد کشور نظام بانکی است.وی با اشاره به ریشه مشکلات در نظام بانکی، تصریح کرد: بالا بودن نرخ سود باعث کاهش تقاضای مصرفی و همچنین تقاضای سرمایه گذاری شده به گونه ای که انگیزه مردم برای نگهداری پول در بانک ها افزایش یافته است.

رشد قیمت قراضه در ژاپن ،در ماه گذشته میلادی تقاضای قراضه در بازار داخلی ژاپن صعودی بود و نسبت به یک ماه قبل رشد چشمگیری داشت. از آنجایی که قیمت قراضه در بازارهای خارجی نیز رشد چشمگیر داشت قیمت قراضه در بازار داخلی ژاپن ماه گذشته 45 دلار بالا رفت. البته قابل ذکر است در ماه می قیمت ها نزولی شده اند.

ابهام در بیلت سی آی اس، بازار بیلت سی آی اس در سکوت است و ظاهرا سعی دارد به توازن برسد. پس از آن که هفته گذشته نشانه های افت قیمت نمایان شد خریداران در منطقه منا عقب نشینی کردند و تا زمان روشن شدن روند بازار منتظر خواهند ماند. از طرفی عرضه کننده ها نیز عجله ای ندارند و پیشنهاد قیمت نمی دهند. اغلب آن ها تولید ژوئن را پیش فروش کرده اند . روزهای اخیر برخی در 360 تا 365 دلار هر تن فوب پیشنهاد قیمت داشتند که 30 دلار نسبت به هفته قبل افت داشت ولی کمکی به افزایش تمایل به خرید نکرد. ظاهرا فعلا بازار فعالیتی ندارد. فعالان بازار نسبت به تداوم افت قیمت اطمینان دارند. باید دید میزان روند نزولی به چه شدت خواهد بود. برخی معتقدند قیمت منطقی برای بیلت صادراتی سی آی اس در آینده نزدیک 250 دلار هر تن فوب خواهد بود.

رشد قیمت ورق در چین ، کارخانه آنگانگ چین اعلام کرده قیمت ورق گرم تولید ژوئن خود را 45 دلار هر تن بالا می برد. قیمت ورق سرد این تولیدکننده نیز 15 دلار هر تن رشد خواهد داشت.پس از این افزایش قیمت ها، قیمت جدید ورق سرد این کارخانه در بازار داخلی چین 581 دلار هر تن درب کارخانه خواهد بود و ورق گرم نیز 465 دلار هر تن می باشد.

تحلیل و پیش بینی بازار فولاد

افزایش تقاضای سنگ آهن در بازار داخلی به گفته رئیس ،رئیس هیات عامل ایمیدرو با پیش‌بینی افزایش تقاضا برای سنگ‌آهن در بازار داخلی گفت: هنوز قیمت فولاد و سنگ‌آهن نسبت به سال 1393 بسیار پایین‌تر است و باید امیدوار باشیم که به رقم‌های سال‌های گذشته دست یابیم.

قیمت سنگ‌آهن ایران طی ماه اخیر دوباره روند نزولی به خود گرفته است. در حالی که این سقوط قیمت پس از آنکه قیمت سنگ‌آهن به محدوده 60 دلار نزدیک شد، جریان گرفته است. پیرو سیاست‌گذاری جدید چین مبنی بر کاهش واردات مواد معدنی و اشباع فولادسازان این کشور، بازار سنگ‌آهن با سرنوشت جدیدی مواجه شده است.

معدنکاران سنگ‌آهن گرچه انتظار داشتند قیمت این کالا از مرز 60 دلار بگذرد و پس از آن وارد سرمایه‌گذاری در این حوزه شوند اما به نظر می‌رسد روند قیمتی سنگ‌آهن در بازار داخلی و جهانی مسیر تازه‌ای را دنبال می‌کند. در این صورت در عین حال که برخی معتقدند عصر یخبندان مواد معدنی به پایان رسیده رئیس هیات عامل ایمیدرو معتقد است در بازار مواد معدنی دنیا اتفاق جدیدی نیفتاده و هنوز رکود ادامه دارد. او بر این باور است که رکود بازار مواد معدنی و کاهش حجم واردات چین سبب شده معدنکاران ایرانی آمادگی این وضعیت جدید را هم داشته باشند.مهدی کرباسیان درباره پیش‌بینی بازار سنگ‌آهن ایران اظهار کرد: در حوزه سنگ‌آهن ایران با توجه به اینکه کارخانه‌های کنسانتره یکی پس از دیگری در سال 95 افتتاح می‌شوند، پیش‌بینی می‌شود نیاز به مصرف سنگ‌آهن داخلی افزایش می‌یابد و از سوی دیگر تولیدات فولادی با توجه به اصلاح قیمت‌ها رونق می‌گیرد. از این رو امیدواریم با بهبود بازار فولاد، فولادسازان کشور هم تولیدات‌شان را افزایش دهند و با توجه به حمایت‌های دولت که در جهت تعرفه فولادی داشت، تقاضا برای سنگ‌آهن به‌عنوان ماده اولیه تولید فولاد افزایش یابد.

گزارش بازارهای سه گانه(دلار-نفت-مسکن)

گزارش بازار دلار

بیشترین سطح دلار در سه هفته، دیروز هر دلار آمریکا با رشد 10 تومانی به نرخ 3465 تومان معامله شد. ارزش دلار در سطح بین‌المللی در 3 هفته اخیر رشد 3 درصدی داشته است. امری که با افزایش نرخ درهم، رشد تقاضای آربیتراژی ارز و رشد دلار را رقم زد. همچنین در روزهای اخیر قیمت اونس طلای جهانی به کمترین میزان در 3 هفته اخیر رسیده است. عاملی که قیمت سکه را با خود همراه کرد. اما تمایل معامله‌گران سکه به کاهش نوسانات، حرکت این معامله‌گران به بازار ارز را رقم زد. بنابراین معامله‌گران با افزایش تقاضای دلار، سعی داشتند با اهرم دلار از سکه حمایت کنند. همچنین توسط معامله‌گران آتی با چشم‌انداز رشد بیشتر نرخ دلار روز گذشته اقدام به افزایش تقاضا کردند. اما صرافی بانک‌ها اقدام به افزایش عرضه نکردند. برآیند این عوامل نرخ دلار را به بالاترین سطح از 9 اردیبهشت رساند.

گزارش بازار نفت

تشدید نوسانات روزانه نفت ،دیروز ساعت 16 هر بشکه نفت خام آمریکا به قیمت 47.8 دلار معامله شد. رشد شاخص دلار و کاهش نگرانی‌ها نسبت به اختلالات عرضه از سوی کانادا و لیبی، توجه معامله‌گران را به حجم بالای تولیدات صادرکنندگان بزرگ و ذخیره نفت تجاری بازگرداند. صادرات نفت عراق در سطح 3.9 میلیون بشکه در روز قرار گرفت و ایران نیز در ماه‌های اخیر صادرات خود را افزایش داده است. نشست هفته آینده اوپک (2‌ژوئن) تصویر روشن‌تری از چشم‌انداز تولیدات اوپک ارائه می‌دهد اما خوش‌بینی‌ها به رشد تقاضای بنزین و تداوم اختلالات عرضه عامل حمایت از نفت در کوتاه‌مدت است اما شاخص دلار بالاتر و حجم ذخایر نفت تجاری فشار را بر نفت در بلندمدت حفظ کرده است؛ بنابراین تقابل این عوامل و رشد 83 درصدی نفت از کف 13 ساله (در فوریه) با تشدید فعالیت نوسان‌گیران، نوسانات نفت طی معاملات روزانه را تشدید کرده است.

گزارش بازارمسکن

تهدید پنهان قیمت مسکن ، قیمت مسکن در تهران مطابق رفتار حداقل 20 سال اخیر کلیه متغیرهای موثر بر بازار املاک، از 6 پارامتر بیرونی، بیشترین اثرپذیری را دارد که دستکاری یکی از آنها در شرایط فعلی می‌تواند بزرگ‌ترین تهدید پنهان برای رونق غیرتورمی معاملات ملک محسوب شود. نتایج پژوهش دانشگاهی درباره «تاثیر عوامل عرضه و تقاضا بر قیمت مسکن» نشان می‌دهد نرخ سود بازار پول، نرخ بازدهی بازار سهام و همچنین نرخ واقعی بازار ارز، مجموعه پارامترهای رقیب سرمایه‌گذاری در بازار مسکن هستند که افزایش آنها به دلیل جذب تقاضای سرمایه‌ای، قیمت مسکن را کاهش می‌دهد. در این بین، رابطه معکوس نرخ سود با قیمت مسکن، قوی‌تر از رابطه بیرونی دو بازار دیگر است؛ به‌طوری‌که در فاصله سال‌های 70 تا 92، هر زمان جذابیت نرخ سود سپرده‌های بانکی کم شده، بازار خرید ملک شاهد ورود تقاضای غیرمصرفی برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت بوده که پیامد آن به شکل افزایش قیمت مسکن در تهران بروز کرده است. یافته‌های این تحقیق که توسط دفتر اقتصاد مسکن منتشر شده، اثبات می‌کند هم‌اکنون چنانچه نرخ سود به‌صورت دستوری و خارج از قواعد بازار کاهش یابد، انتظار سپرده‌گذاران برای بازدهی مناسب، از مسیر بازار ملک تعقیب خواهد شد. درآمد خانوار، سهم مسکن از تسهیلات و نقدینگی پارامترهایی هستند که تاثیر هم‌جهت بر قیمت می‌گذارند.

منبع خبر: کارگزاری مبین سرمایه

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24