Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

قیمت سکه نقدی نیزدر بازار طلای تهران نیز هم چنان در محدوده یک میلیون تومان تا زمان مشخص شدن جهت حرکت قیمت اونس طلای جهانی در نوسان می باشد نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و کاهش تقاضای مصرفی و سفته بازانه موجب تشدید فشارهای نزولی برای تخلیه حباب مثبت سکه نقدی شده است...

سکه تقویت شد!

قیمت های بازار آتی سکه در معاملات دیروز تحت تاثیر برگشت قیمت اونس طلای جهانی از قیمت های کف خود در 3.5 ماهه گذشته با افزایش مواجه شدند.

علی رغم رشد قیمت اونس طلای از قیمت های کف ، تقویت گمانه زنی ها به افزایش نرخ های بهره در ماههای آتی موجب باقی ماندن فشارهای نزولی وتشدید جریان ریسک گریزی و احتیاط در میان معامله گران شده است.

علاوه براین روند قیمت دلار در بازار ارز نیز تحت تاثیر فقدان محرک جدی و کمبود نقدینگی با جذابیت بازار رقیب نرخ سود بانکی و تخلیه هیجانات و افزایش تسلط دولت پس از اجرای برجام و افزایش قیمت های نفت و کالا از سطوح کف قیمتی ،انتظار برای اصلاحات اقتصادی دولت در دوران پساتحریم و تک نرخی کردن ارز درکنار افزایش عرضه های صرافی بانک ها موجب کاهش دامنه نوسان و افزایش تردیدها به پایداری رشد و تشدید احتیاط و هراس معامله گران در بالا رفتن قیمت ها در نزدیک شدن و شکسته شدن مقاومت های مهم شده است.

قیمت سکه نقدی نیزدر بازار طلای تهران نیز هم چنان در محدوده یک میلیون تومان تا زمان مشخص شدن جهت حرکت قیمت اونس طلای جهانی در نوسان می باشد نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و کاهش تقاضای مصرفی و سفته بازانه موجب تشدید فشارهای نزولی برای تخلیه حباب مثبت سکه نقدی شده است.

جدول آمار معاملات قراردادهای بازار آتی سکه

در معاملات دیروز بازار آتی سکه به تعداد قراردادهای باز افزوده شد که نشان از افزایش روحیه خرید درمیان معامله گران بازار آتی سکه پس از واکنش قیمت اونس طلا به حمایت 1200 دلاری و تداوم نوسان قیمت سکه نقدی در محدوده یک میلیون تومان و جذابیت خرید قیمت های بازار آتی سکه پس از ریزش شدید و هیجانی قیمت ها در روزهای گذشته بود.

با تشدید فضای انتظاری برای مشخص شدن حرکتی عوامل تاثیر گذار موجب کاهش دامنه نوسانات و افت حجم معاملات بازار آتی سکه شد.

انتظار می رود در روزهای آینده با انتشار اخبار ومحرک های قوی موجب افزایش نوسان و حجم معاملات معامله گران در بازار آتی سکه باشیم.

اونس طلای جهانی :

قیمت جهانی طلا دریک ماه گذشته تحت تاثیر تقویت ارزش دلار به بالاترین سطح خود در دو ماهه گذشته و تمایلات نزولی سرمایه گذاران به دلیل لحن قوی بیاینه جلسه پیشین بانک مرکزی آمریکا و سخنان رئیس واکثر اعضاء کمیته سیاستگذاری بانک مرکزی آمریکا (FOMC ) مبنی بر قریب الوقوع بودن افزایش نرخ های بهره در نشست های آتی بیشترین افت قیمت ماهانه خود را از ماه نوامبرتجربه کرده است.

بنا برآخرین نظر سنجی های انجام شده از معامله کران بازارهای مالی جهان احتمال افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا در نشست ماه ژوئن به 28 درصد و در نشست ماه جولای به 60 درصد افزایش یافته است .

دیروز در مهم ترین خبرها در بازارهای مالی جهان شاخص بازارهای سهام چین به دلیل خبرورود چین به شاخص جهانی تاثیر گذار(MSCI) به بالاترین سطح خود در سه ماه اخیر افزایش یافتند وداده های اقتصادی در منطقه اروپا نیز نشان از باقی ماندن نرخ بیکاری در کمترین سطح خود در 5 سال اخیر و افت نرخ تورم برای دومین ماه متوالی داشت.

مهم ترین رویداد خبری هفته مربوط به انتشار آمار اشتغال ماهانه (NFP) در روز جمعه خواهد بود قبل از آن نیز انتظار می رود گزارش دادهای اقتصادی در چین و نشست سران نفتی اوپک و نشست بانک مرکزی اروپا در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه می توانند محرک لازم برای شکستن شدن حمایت مهم 1200 دلار ویا برگشت قیمت اونس طلا از روند نزولی را فراهم کنند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24