Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در نبود اخبار و محرک های قوی در هفته جاری ،قیمت اونس طلای جهانی تحت تاثیر سخنان خانم جانت یلن رئیس بانک مرکزی آمریکا و کاهش احتمال افزایش نرخ های بهره در نشست های فصل تابستان به بالاترین سطوح خود در سه هفته گذشته صعود کرد...

تجدید قوای سکه در آتی

با ثبات نسبی قیمت های ارز وسکه نقدی ، نوسانات قیمت اونس طلای جهانی درکانون توجه معامله گران بازار آتی سکه قرار گرفته است موضوعی که با توجه به کاهش تقاضای فصلی سکه نقدی و افت حجم معاملات بازارارز موجب تشدید حساسیت قیمت سررسیدهای بازار آتی سکه نسبت به نوسانات قیمت طلای جهانی شده است.

در معاملات امروز افزایش قیمت جهانی طلا و مقاومت قیمت دلار در برابر افت بیشتر با برخورد به کف های حمایتی قوی، قیمت های بازار آتی سکه را در مسیر صعودی قرارداد.

درحالی که سخنان ملایم خانم جانت یلن رئیس بانک مرکزی آمریکا در روز دوشنبه ، زمان احتمالی افزایش نرخ های بهره را در هاله ای از ابهام قرارداد و موجب تشدید سردرگمی و احتیاط در میان سرمایه گذاران بازارهای مالی در جهان شد امروز نیز انتشار آمارهای ضعیف اقتصادی از چین به افزایش جریان ریسک گریزی و افزایش تقاضای محافظه کارانه طلا در جهان منجرشد.علاوه براین در بازار ارز طولانی شدن اجرای شدن کامل برجام در کنار برخی از ابهامات در روابط تجاری در پساتحریم موجب افزایش تردیدها نسبت به تداوم سیاست های دولت در کنترل و یکسان سازی نرخ ارز شده است ومانع از ریزش بیشتر قیمت ارز با توجه به رشد قیمت های جهانی نفت و کاهش ارزش دلار در جهان شده است.

جدول آمار معاملات قراردادهای بازار آتی سکه

با صعود قیمت اونس طلای جهانی به بالاترین سطح خود موجب افزایش تب خرید وفروش وافزایش حجم معاملات در بازار آتی سکه شد.افزایش قیمت جهانی اونس طلا در معاملات امروز توانست تا اندازه ای وضعیت رکود ورخوت روزهای گذشته را در بازار آتی سکه کنار بزند اما هم چنان جو نزولی ناشی از کاهش حجم معاملات و ثبات نسبی در قیمت ارز و انتظارات برای افزایش حباب منفی در ماه مبارک رمضان مانع از تداوم رشد بیشتر قیمتها و ایجاد هیجانات خرید شده است.در معاملات امروز همچنین بر تعداد قراردادهای باز نیز افزوده شد که نشان از افزایش روحیه خرید وفروش و وارد شدن به بازار آتی سکه توسط معامله گران بود.

بازار اونس طلای جهانی:

در نبود اخبار و محرک های قوی در هفته جاری ،قیمت اونس طلای جهانی تحت تاثیر سخنان خانم جانت یلن رئیس بانک مرکزی آمریکا و کاهش احتمال افزایش نرخ های بهره در نشست های فصل تابستان به بالاترین سطوح خود در سه هفته گذشته صعود کرد.

بنابرآخرین نظرسنجی های انجام شده احتمال افزایش نرخ های بهره در نشست های آینده بانک مرکزی آمریکا در اواخر ماه جاری به 2 درصد ، ماه جولای به 23 درصد و ماه سپتامبر به 46 درصد تقلیل یافته است. نبود هیچ نشانه ای از زمان احتمالی افزایشی نرخ های بهره در سخنان رئیس بانک مرکزی آمریکا به افزایش ابهام وتردید در بازارهای جهانی دامن زده است موضوعی که به افت ارزش دلار به کمترین میزان خود در یک ماه گذشته و صعود اونس طلا به بالاترین سطح خود در سه هفته گذشته منجر شده است.

حساسیت قیمت طلا در جهان نسبت به سرعت فرایند افزایش نرخ های بهره بانک مرکزی آمریکا و تغییر دیدگاه های سرمایه گذاران نسبت به کند شدن مسیر افزایش نرخ های بهره در روزهای گذشته موجب رشد قیمت طلا در جهان شده است.علاوه براین گزارش تراز تجاری چین نشان از کاهش میزان واردات وصادرات در ماه گذشته میلادی داشت که به تشدید نگرانی از سلامت اقتصادی در دومین اقتصاد برتر جهان و افزایش تقاضای محافظه کارانه برای طلا در جهان منجر شد.

منبع خبر: کارگزاری مبین سرمایه

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24