Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

تحلیل های فنی اونس طلا مبین مقاومت محکم اونس طلای جهانی در محدوده ١٢٨۵ تا ١٢٩٠ دلار است و انتظار می رود انتشار اخبار تکان دهنده وقوی در روزهای آتی بتوانند پتانسیل لازم برای عبور قیمت اونس طلای جهانی به کانال ١٣٠٠ دلار ویا افت قیمت ها به نزدیکی مرز روانی ١٢٠٠ دلار فراهم کنند...

طلا برگشت!

برگشت قیمت اونس طلای جهانی از بالاترین سطوح خود در چهار هفته گذشته، قیمت های بازار آتی سکه را در روندی نسبتاً خنثی و انتظاری قرار داد.

قیمت دلار در بازار ارز در نبود اخبار و محرک های قوی و خروج نوسان گیران بزرگ به دلیل جو روانی ناشی از گشایش های اقتصادی در سطح بین المللی همچنان در دامنه محدودی در نوسان می باشد،موضوعی که با توجه به انتشار گزارش های اقتصادی مهم و تاثیر گذار در روزهای آتی ، بر حساسیت قیمت های بازار آتی سکه نسبت به نوسانات قیمت جهانی طلا افزوده است.همان طور که در بازارهای جهانی با نزدیک شدن به انتشارگزارش های مهم (نشست بانک های مرکزی آمریکا ،ژاپن ، سوئیس و انگلیس) شاهد تشدید فضای ریسک گریزی و احتیاط در میان معامله گران خواهیم بود،در بازار آتی سکه نیز با توجه به تعطیلات پایان هفته انتظار می رود رفتار مشابهی را داشته باشیم امری که به کاهش دامنه نوسانات بازار آتی سکه منجر خواهد شد.

از طرفی نیز با اعلام خبر کاهش نرخ سود بانکی ، چشم انداز افزایش انتقال سرمایه ها از بازار پول به سایر بازارها از جمله بازارهای سکه نقدی و دلار و بازار آتی سکه را در بلند مدت تقویت کرده است که می تواند به تغییر انتظارات تورمی و ترزیق پول به بازارهای سفته بازی وافزایش هیجانات خرید منجر شود.

جدول آمار معاملات قراردادهای بازار آتی سکه :

تشدید فضای احتیاط وریسک گریزی با نزدیک شدن به انتشار گزارش نشست بانک مرکزی آمریکا و کاهش دامنه نوسان قیمت اونس طلای جهانی و افزایش تردید معامله گران موجب کاهش حجم معاملات بازار آتی سکه نسبت به معاملات دیروز شد. تقویت احتمال تاخیر در افزایش نرخ های بهره در آمریکا وتشدید ریسک خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موجب هجوم سرمایه گذاران (جورج سورس معروف ترین آنها می باشد) به سمت دارایی های امن از جمله طلا در جهان شده است موضوعی که سبب افزایش قیمت اونس طلا و تقویت روحیه خرید در میان معامله گران بازار آتی سکه برای انجام معاملات در بازار شده است.

بازار اونس طلای جهانی :

قیمت اونس طلای جهانی در معاملات امروز تحت تاثیر جو انتظاری برای مشخص شدن جهت حرکتی و شناسایی سود توسط خریداران روزهای قبل در مسیر اصلاحی ودر نزدیکی بالاترین سطح چهارهفته اخیر خود قرار گرفت.

در حالی که همچنان سایه ترس و وحشت ناشی از تقویت احتمال خروج احتمالی بریتانیا از اتحادیه اروپا در آخرین نظر سنجی های انجام شده و پیامدهای غیر قابل پیش بینی آن بر بازارهای مالی جهان سایه افکنده است و به تشدید نگرانی ها و عدم قعطیت و افت شاخص های سهام و افزایش تقاضا طلا در جهان منجر شده است که سرمایه گذاران بازارهای جهانی طلا در انتظار یافتن سرنخ هایی از زمان احتمالی افزایش نرخ های بهره ازگزارش نشست بانک مرکزی آمریکا و لحن سخنرانی جانت یلن درچهارشنبه شب هستند. همانطور که پیش تر نیز اشاره شد سیاست های پولی و تغییرات نرخ بهره توسط بانک های مرکزی آمریکا تاثیربسیارزیادی بروند قیمت جهانی دارند.

در مهم ترین خبر امروز در تقویم اقتصادی بازارهای جهانی میزان خرده فروشی ماهانه در ایالات متحده با افزایش نسبی مواجه شد ودر سایر تحولات امروز در بازارهای جهانی می توان به تداوم افت شاخص های سهام و منفی شدن بازدهی اوراق قرضه 10 ساله آلمان برای اولین بار و کاهش قیمت های جهانی نفت به کمترین سطوح خود در دو هفته گذشته و ازدست رفتن مرز روانی 50 دلار اشاره کرد که عمدتاً ناشی از تشدید نگرانی ها نسبت به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هستند

تحلیل های فنی اونس طلا مبین مقاومت محکم اونس طلای جهانی در محدوده 1285 تا 1290 دلار است و انتظار می رود انتشار اخبار تکان دهنده وقوی در روزهای آتی بتوانند پتانسیل لازم برای عبور قیمت اونس طلای جهانی به کانال 1300 دلار ویا افت قیمت ها به نزدیکی مرز روانی 1200 دلار فراهم کنند.همانطور که در شکل بالا نیز دیده می شود جو ناشی از آمار ضعیف اشتغال ماهانه در آمریکا و نگرانی از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا جهش قیمتی حدود 70 دلاری را برای اونس منجر شده اند.

منبع خبر: کارگزاری مبین سرمایه

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24