Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

موسسه مالی ساکدن انگلستان که یکی از ٩ موسسه مالی مجاز به فعالیت در بورس فلزات لندنLME است، پیش بینی قیمت فلزات اساسی در ٣ ماه آینده را منتشر و....

مرداد «داغ» بورس/تابستان است...

این مطلب در طول بازار به روز می شود....

08:30 در حالی بازار سرمایه کار خود را در سومین روز از مرداد ماه آغاز می کند که به نظر بازار سرمایه هم به طبعیت از آب و هوای این روزهای کشور ، روزهای گرم و پر حرارتی در پیش دارد. البته نه اینکه اوضاع همانند زمستان 94 شود ، اما انتظار داریم با پایان یافتن فصل مجامع و انتشار گزارشات سه ماهه بازار بورس تهران یک رشد 2 - 3 هزار واحدی را تجربه کند و بعد از چند ماه ضعیف و نامید کننده ، بازار در مردادماه روزهای خوبی را سپری کند. تحلیل گران نموداری بر این عقیده هستند که شاخص کل هدف 77 - 77.5 هزار واحدی را در سر می پروراند البته در این بین مقاومت مهم 75800 واحد را هم در پیش داریم.

08:30 موسسه مالی ساکدن انگلستان که یکی از 9 موسسه مالی مجاز به فعالیت در بورس فلزات لندنLME  است، پیش بینی قیمت فلزات اساسی در 3 ماه آینده را منتشر و سقف قیمتها را افزایش داد. طبق این گزارش سقف قیمت مس 5250$ و قیمت روی 2300$ اعلام شده و آلومینیوم نیز تا 1750$ افزایش خواهد داشت.

08:31 کشور چین بعنوان بزرگترین تقاضا کننده کامودیتی در دنیا نقش بسیار پررنگی بر روی قیمت محصولات دارد. استراتژی چین بهبود رشد اقتصادی تمرکز بر مسکن است. در طول ماههای گذشته رشد قیمت مسکن در چین افزایشی بوده و در گزارش دوشنبه اداره آمار چین این روند ادامه داشته و قیمت مسکن در دوماه اخیر 6.9 و 7.3 درصد افزایش داشته است. این امر روند حرکتی کومودیتی را حفظ میکند اما نکته مهم این است که رشد قیمت مسکن و ایجاد حباب میتواند سیاست انبساط پولی بانک مرکزی چین را متوقف ساخته و از میزان وام دهی بانکها بکاهد، این موضوعی است که بورس ها و کامودیتی از آن نگرانند. پیش بینی میشود رشد اقتصادی چین در سال 2015 در حدود 6.7 درصد قرار گیرد.

08:33 شرکت دارویی کاسپین سود هر سهم خود را برای سال مالی جاری 2868 ریال اعلام نموده که در 3 ماهه موفق به پوشش 719 ریال ازآن شده است. بر طبق اطلاعات موجود طی این دوره 25 درصد از فرآورده های تزریقی به فروش رسیده که منجر به تحقق 23 درصد درآمد این بخش شده با این حال 26 درصد سود ناخالص عملیاتی محقق شده است. بر این اساس شرکت پیشبینی کرده که 139میلیارد ریال هزینه مالی بپردازد و مانده تسهیلات با رشد نسبت به سال94 همراه شود در حالی که در 3 ماه نخست تنها 18میلیارد ریال هزینه مالی پرداخت شده و مانده تسهیلات نیز 9درصد کاهش داشته است. در صورت جریان وجوه نقد 544میلیارد ریال ورود وجه نقد عملیاتی در 3 ماه نخست اتفاق افتاده که بخشی ازان به دلیل کاهش حساب دریافتنی و موجودی کالا است. در همین حال شرکت 375میلیارد ریال سود سهام پرداختنی را نیز تسویه کرده است.

08:36 نتاج مدیرعامل بانک قوامین در همایش مدیران امور شعب این بانک با بیان اینکه برخی بانک ها با تاسیس صندوق های سرمایه گذاری اقدام به جذب سپرده های مردمی می کنند گفت: ما نیز درصدد اخذ مجوز تاسیس صندوق سرمایه گذاری در بانک هستیم تا از این طریق درآمدهای مشاع را نیز کسب کنیم.

08:44 روز گذشته گفتیم که گزارش سه ماهه زامیاد چندان دلچسب نبود. با این حال اخبار منتشر شده از مجامع خودرویی ها خصوصا سایپا ، باعث شده تا نمادهای این گروه با افزایش تقاضا مواجه شوند که زامیاد هم از این قاعده مستثنی نیست! امروز سهم با مقاومت مهمی دست و پنجه نرم خواهد کرد. در صورتیکه موفق به گذر از قیمت های فعلی شود عملا شاهد شکل گیری الگوی سر و شانه کف خواهیم بود. هدف کلاسیک این الگو محدوده 135 تومان می باشد.

09:00 شاخص گروه قند و شکر به نظر می رسد که زنجیره اصلاح ABC را به پایان رسانده است. اندیکاتور MACD نیز مستعد تشکیل واگرایی مخفی مثبت است. در مجموع با اخباری که از این گروه به گوش می رسد به نظر بد نیست نمادهای این گروه را با دقت بیشتری رصد کنیم. به لحاظ تکنیکی هم شاخص این گروه پتانسیل رشد تا 5200 واحد را دارد. در روزهای آخر هفته گذشته قمرو را برای خرید معرفی کردیم.

09:10 در غمارگ شنیده می شود یک شرکت خارجی در هفته گذشته از شرکت مارگارین بازدید داشته است. معاونت اقتصادی شرکت توسعه صنایع بهشهر در این رابطه گفت : یک شرکت خارجی در خصوص مشارکت در تولید با شرکت مارگارین اظهار تمایل نموده و کارشناسان در حال بررسی موضوع می ‌باشند؛ ولی تا زمان قطعی شدن مذاکرات نمی‌ توان در مورد جزئیات مشارکت صحبت نمود. وی افزود: شرکت مارگارین درصدد اجرای طرح توسعه و افزایش سطح تولید تا 300 هزار تن در سال در دوره زمانی 3 الی 4 ساله می‌ باشد گفتنی است ، تولیدات شرکت اکنون در سطوح 170 هزار تن می باشد. افزایش سرمایه 200 درصدی غمارگ نیز به منظور تامین مالی این طرح توسعه انجام خواهد شد.

09:25 علیرغم عرضه ها غدیر ، فولاژ همچنان با تقاضای خوبی همراه است. به لحاظ نموداری قیمت پس از برخورد با خط روند انرژی لازم برای رشد را کسب کرده. از طرفی دیگر شاهد شکل گیری الگوی کلاسیک کف دو قلو در نمودار سهم هستیم. به نظر می رسد در صورت شکسته شده خط گردن فرضی شاهد رشد قیمت تا حوالی 220 تومان خواهیم بود.

09:36 در روزهای قبل در مورد حتوکا صحبت کردیم و نمودار سهم روی خروجی سایت قرار گرفت. حالا قیمت پس از برخورد به سقف کانال نزولی متعادل شده و تا این لحظه در شکست این سطح مقاومتی ناکام مانده است. در صورت شکسته شدن حجم مذکور با حجم معاملات بالا می توان سهم را برای خرید بررسی کرد.

09:45 خگستر به لحاظ نموداری در هفته های اخیر ریزش قابل تاملی را تجربه کرده بود. در حال حاضر سهم در باند 380 - 385 تومان با محدوده تبدیل سطح حمایتی به سطح مقاومتی مواجه است. در صورتیکه قیمت بتواند با حجم بالا از این ناحیه عبور کند عملا پتانسیل رشد تا 450 - 480 تومان را خواهد داشت.

10:10 معاملات پکرما همچنان با صف خرید دنبال می شود. با این حال به لحاظ نموداری سهم حوالی 340 - 350 با سقف محدوده تراکمی مواجه می شود. به نظر می رسد که سهم فردا پرعرضه تر ظاهرا شود و به تعادل برسد.

10:18رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد دو لایحه قانونی اصلاح نظام بانکداری ایران و بانک مرکزی که در راستای تحول نظام بانکی کشور تهیه شده اند، تا پایان مرداد به مجلس شورای اسلامی ارسال می شوند.

10:19 هیأت امنای صندوق توسعه ملی به زودی احمد دوست حسینی را به عنوان رئیس هیأت عامل و مدیرعامل صندوق توسعه ملی به رئیس جمهور معرفی می‌‌کند. احمد دوست‌حسینی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مهندسی برق، فعالیت در شورای رقابت، قائم‌مقامی در وزارت صنعت و دبیرکلی اتاق بازرگانی تهران را در سوابق خود دارد. وی بیش از 20 سال سابقه معاونت وزیر صنایع داشته است.

10:27 َکربن به سقف کانال نزولی برخورد کرده و اسیلاتورها هم در فاز خرید هیجانی قرار دارند. در این قیمت ها توصیه به خرید نداریم. بهتر است خرید را منوط به شکست سقف کانال و تثبیت قیمت بالای محدوده مقاومتی کنید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • fereidoon agazadeh
    fereidoon agazadeh

    بادرود به شما، از افزایش 200 درصدی کاسپین هم اگر اطلاعی دارید اعلام فرمایید.

    7 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24