Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

اگر رشد ۴٠ روزه شاخص از حوالی ٧٢ هزار را بررسی کنیم ، این موج ظاهری مشابه امواج پیشرو دارد. به نظر می رسد در حال حاضر در ریز موج ۴ از این موج قرار داریم. هر چند...

تنور بازار «داغ» می شود!

این مطلب در طول بازار به روز می شود....

08:30 پیش بینی بازار امروز : در حالی به سراغ بازار امروز می رویم که همچنان در حاشیه بازار خبر قابل عرضی نیست! یک نکته را هم همین جا اضافه کنیم که بحث نموداری شاخص کل است. اگر رشد 40 روزه شاخص از حوالی 72 هزار را بررسی کنیم ، این موج ظاهری مشابه امواج پیشرو دارد. به نظر می رسد در حال حاضر در ریز موج 4 از این موج قرار داریم. هر چند علمای تکنیکی بازار صحبت از 76800 واحد می کنند ، اما بسیار بعید است در مقطع کنونی بازار 1000 واحد دیگر ریزش کند. در روزهای تسویه اعتباری هستیم و اوج فشار فروش را داریم! اما مشاهده می کنید که فروشنده چندانی در بازار نیست و خبری از صفوف فروش هم نیست. بازار بیشتر از نبود تقاضا رنج می برد تا فشار فروش! بنابراین انتظار داریم شاخص از همین حوالی با تلورانس 300 واحدی ، یک رالی صعودی دیگر را از اوایل شهریور آغاز کند. 10 – 15 روزی برایند نوسانات شاخص مثبت باشد و یک حمله به سمت 80 هزار واحد داشته باشیم. پس از آن با درگیر شدن بازار با تسویه اعتبار ها شاخص هم وارد فاز اصلاحی می شود و زنجیره a-b-c را خواهد ساخت. اما برگردیم به بازار امروز ، دو اتفاق خوب برای بازار امروز داریم. اولی رشد معنادار بهای جهانی نفت خام و قیمت فلزات گرانبهاست که می تواند نمادهای وابسته به این گروه را تکان دهد. مورد دوم تحولات سایپا و زیر مجموعه های آن است که بار دیگر می تواند توجه بازار را به خود معطوف کند. در مجموع بازار امروز می تواند مثبت باشد خصوصا در دو گروه پالایشی و خودرویی ، با این حال انتظار داریم که در مثبت ها فشار عرضه ها بالا باشد.

08:30 خکاوه : این روزها اخبار حول و حوش این سهم دوباره بالا گرفته است. از یک طرف هیئت مدیره پیشنهاد افزایش سرمایه 115 درصدی از محل تجدید ارزیابی را داده و حسابرس و بازارس قانونی هم آن را تایید کرده و حالا برای نهایی شدن مجوز سازمان را می خواهد. از طرفی دیگر بلوک 57 درصدی این شرکت را سایپا برای فروش در روز 14 شهریور آگهی کرده و قیمت پایه هر سهم هم 163 تومان است. از ماموت به عنوان خریدار بالقوه این مجموعه نام برده می شود. لازم به ذکر است که شرایط این معامله به صورت نقدی است و خریدار متعهد می شود که پس از قطعیت معامله مطالبات مجموعه سایپا از این شرکت را پرداخت کند که روی هم رفته رقمی در حدود 163 میلیارد تومان می باشد.

08:30 خساپا : در این نماد صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد که 17.5 درصد شرکت را تحت تملک دارد ، اعلام کرده که قصد دارد این بلوک را به صورت یکجا واگذار کند. اگر این اتفاق عملی شود ، انچه که مهم است قیمت بلوک سایپا است. اگر این بلوک با قیمت هایی که بطور معنادار بالاتر از قیمت تابلو باشد به فروش برسد بار دیگر بازی سایپا جالب خواهد شد!

08:30 واتی : پس از یک دوره رشد پرشتاب ، این روزها سهم وارد روند اصلاحی شده است. این شرکت در شرایطی بلوک 1.5 درصدی شیران را به فروش رسانده که قرار است یک بلوک 1.5 درصدی دیگر را عرضه نماید. یعنی با این شرایط سود سهم می تواند تا سطوح 50 – 52 تومانی هم افزایش یابد. با این شرایط طبیعی است که بازار چندان میلی برای خریدهای رو به بالا نداشته باشد. در کل خرید سهم در این قیمت ها توصیه نمی شود اما اگر سهم به هر دلیل تا قیمت های 320 تومانی اصلاح کرد ، می توان از نوسانات سهم بهره مند شد.

08:30 بترانس : این نماد بواسطه زمزمه هایی درخصوص دریافت مطالبات خود از دولت و خبر نوسازی و جایگزینی ترانس های فرسوده تهران با افزایش تقاضا به رشد خود ادامه می دهد. اما برای امروز سهم به مصاف سقف تاریخی خود می رود. مقاومتی که اگر شکسته شود ، فضای خوبی را برای تداوم رشد قیمت سهم تا سطوح 2.000 تومانی فراهم خواهد آورد. شنیده می شود بترانس بخشی از مطالبات خود را دریافت کرده و دولت وعده تسویه کامل بدهی شرکت تا پایان سال را داده است.

08:40 غشاذر : مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی درباره ویژگی‌های این کارخانه اظهار داشت: کارخانه شیر پاستوریزه پگاه در ارومیه در زمینی به‌مساحت 20 هکتار و با زیربنای 29هزار مترمربع و با سرمایه‌ای بالغ بر 700 میلیارد ریال بنا شده که قادر به دریافت و فرآوری روزانه 450 تن شیر است. احمد محمدپور گفت: اتوماسیون و استاندارد سازی بالا و تکنولوژی جدید در تأسیسات، ساختمان، خطوط متنوع تولید و تنوع محصولات و ظرفیت بالای تولد از جمله ویژگی‌های مهم این کارخانه است که سبب شده ارزش دفتری این کارخانه منحصر به فرد افزون بر 930 میلیارد ریال باشد. وی تصریح کرد: از نظر سیستم هوشمند و ماشین‌آلات در ایران چنین کارخانه‌ای نداریم. محمدپور بیان کرد: متأسفانه به‌دلیل رکود بازار و کاهش قدرت خرید مردم، میزان تولیدات شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان غربی کاهش یافته است. وی افزود: هم‌اکنون به‌دلیل رکود حاکم بر اقتصاد کشور فقط با 40 درصد ظرفیت کار می‌کنیم و روزانه 150 تن شیر از دامداران استان خریداری می‌شود در حالی که توان خرید 450 تن شیر داریم. مدیرعامل شرکت شیرپاستوریزه پگاه آذربایجان غربی تصریح کرد: متأسفانه شرکت تا سال 91 زیان‌ده بود ولی خوشبختانه با مدیریت مدیرعامل سابق که خود پیشتر معاون استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی بود به‌تازگی سودده شده و تلاش کارکنان این مجموعه از سال 92 ثمرده شده است. محمدپور گفت: هم‌اینک فقط 178 نفر به‌صورت مستقیم و 30 نفر در شرکت پخش و 35 نفر نیز در شرکت‌های وابسته مشغول به این شرکت مشغول به‌کارند اما در صورت رونق بازار و کارکردن این کارخانه با ظرفیت اسمی، می‌توان این تعداد اشتغال را چند برابر کرد. وی اظهار داشت: پیش از این محصولات این شرکت که 64 قلم کالا را شامل می‌شود به بسیاری از کشورها صادر می‌شد اما هم‌اینک صادرات لبنیات و تولیدات این شرکت فقط به افغانستان، عراق و مالزی محدود می‌شود.

غشاذر که همکنون در 40درصد ظرفیت کار میکند به دلیل هزینه مالی سنگین به سودآوری نمی رسد اما برنامه شرکت برای حفظ سود عملیاتی و کاهش هزینه های مالی، فروش برخی دارایی های ثابتی است که همکنون استفاده نمی شود. این شرکت قصد دارد به زودی با فروش برخی اقلام بخش مهمی از هزینه مالی خود را کاهش دهد. مشکل فروش صنایع لبنی نه تنها در غشاذر که در کلیه شرکت های لبنی وجود دارد و سرانه مصرف در کشور روند نزولی را در پیش گرفته است.

08:40 شپاس : رکود در بازار وکیوم باتوم و قیر همچنان در بازار داخلی و صادراتی ادامه دارد و اکثر کارشناسان این حوزه مقصر اصلی این رکود را قیر تهاتری می دانند. یکی  تولیدکننده قیر  گفت : تحویل قیر تهاتری از سوی وزارت نفت به وزارت راه مهمترین دلیل توقف بازار داخل و صادراتی است. این در حالی است که قیر تهاتری همواره یکی از معضلات بازار قیر بوده و بازار پررونق قیر را در سال های گذشته وارد سکون کرده است. اکثر کارشناسان این حوزه معتقدند؛ قیر تهاتری باید از چرخه مبادلات حذف شود و  وزارت نفت اقدام به فروش قیر با نرخ های معمول به وزارت راه کند. به گفته تولیدکنندگان قیر در حال حاضر پیمانکاران به دلیل داشتن طلب از وزارت راه اقدام به فروش وکیوم باتوم ۱۰ درصد پایین تر از نرخ واقعی بازار می کنند که این موضوع به معاملات قیر داخلی وصادراتی لطمه وارد کرده و حجم آن را کاهش داده است. به گفته این گروه مالیات بر ارزش افزوده نیز یکی دیگر از نکاتی است که در هنگام فروش وکیوم باتوم  توسط پیمانکاران به واسطه ها، به فراموشی سپرده می شود و دولت از این بابت ضرر می کند. این در حالی است که اکثر قیر سازان واقعی با توجه به فروش وکیوم باتوم ۱۰ درصد زیر نرخ واقعی بازار با توقف تولید مواجه هستند و ادامه حیات آنها در هاله ای از ابهام است. البته برخی از منابع خبری نزدیک به وزارت نفت، در روز گذشته از احتمال توقف تحویل قیر تهاتری به وزارت راه خبر دادند و اکثر تولیدکنندگان در این حوزه انتظار دارند تا این موضوع عملیاتی شود؛ هر چند که بارها این موضوع مطرح شده است.

براساس تحلیل های بنیادی سود شپاس قابلیت رشد دارد. این شرکت حاشیه سود پیشبینی شده خود را 5درصد دیده که این رقم می تواند تا  2برابر رشد کند. این شرکت با 3.3میلیون تن ظرفیت در سال گذشته 1.6میلیون تن محصول فروخت و عدم استفاده از ظرفیت خالی و کاهش موجودی مواد، منجر به افت سودآوری آن شد هرچند که اخبار و مباحث تحلیلی نشان از تغییراتی به نفع شپاس دارد.

08:45 وپارس : اگرچه بانک پارسیان در یک سال اخیر با سه رویداد بزرگ شامل قبول عاملیت پرداخت سپرده‌های سپرده‌گذاران تعاونی اعتبار ثامن‌الحجج، راه‌اندازی برنامه طراحی سیستم شعب با عنوان لوتوس در پایان سال 94 و اثر اجرای برجام مواجه بوده اما توان این بانک در بخش ارزی و بین‌المللی و گسترش فعالیت‌های ارزی با بیشترین کارگزاری‌ها و روابط با بانک‌های خارجی در بین بانک‌های کشور و در شرایط پسابرجام، فرصت و ظرفیت قابل‌توجهی برای توسعه فعالیت‌های ارزی و بین‌المللی و کسب درآمد و سود برای بانک پارسیان در حوزه ارزی ایجاد کرده است. معاون بین‌الملل بانک پارسیان دراین باره گفت : امکان گشایش اعتبار اسنادی و صدور حوالجات مستقیم برای کشورهای هدف  در اروپا ماند سوییس،  اتریش، آلمان،ایتالیا،اسپانیا، بلژیک،  سوئد، دانمارک، چکسلواکی و چند کشور دیگر فراهم‌شده است. درحالی‌که درگذشته این پرداخت‌ها و کارها از طریق کارگزاری‌ها و شر کت صرافی انجام می‌شد. تفضلی بابیان اینکه شاهد فراهم شدن تدریجی خطوط اعتباری از طریق بانک‌های خارجی هستیم و برخی از قرارداد -های فاینانس در حال نهایی شدن است افزود : برخی از این قراردادها بعضاً با مشکلاتی همراه بود که بانک مرکزی هم کاملاً موافق آن نبوده اما اکنون شاهد موفقیت در امضای پیمان‌نامه‌های تأمین مالی هستیم  و به‌تازگی هم دو قرارداد با کره جنوبی و هند بسته‌شده و انتظار داریم که قراردادهای بیشتری درراه باشد. معاون بین‌الملل بانک پارسیان در ادامه به افزایش قراردادهای مختلف و سرمایه‌گذاران خارجی و مشارکت آنان در پروژه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: با افزایش قراردادها،  ضمانت‌نامه ارزی نیز افزایش پیداکرده و در این خصوص هفته گذشته ضمانت‌نامه خارجی از بانک‌های خارجی را دریافت کردیم . علایی مدیر امور بین‌الملل بانک پارسیان نیز با اشاره به مسائل پیش‌آمده در پسابرجام گفت : در دوره تحریم‌ها با مدیریت  تطبیق بانک‌های بزرگ و استانداردهای آن فاصله داشتیم و حالا این فرصت پیش‌آمده که مدیریت تطبیق بانک‌ها و استانداردسازی و مذاکره با بانک‌های بزرگ را باقدرت و توان و توجه بیشتری به‌پیش ببریم. علایی با اشاره به اینکه بانک پارسیان اکنون  253رابطه سوئیفتی با بانک‌های مختلف و35 هزار حساب  فعال در خارج از کشور دارد، اظهار کرد: ایجاد رابطه کارگزاری در 3 سال گذشته  با پرسش‌هایی در 5 صفحه تمام می‌شد اما اکنون با سؤالات 20 صفحه‌ای و  با حساسیت زیاد مواجه هستیم که شرایط را سخت‌تر از گذشته کرده است .

وپارس حدود 17هزار میلیارد تومان معوقات دارد که عمده این مبلغ را در سرفصلی نگهداری کرده که مشمول 10درصد ذخیره است با اینکه از سررسید آن مدت زیادی گذشته اما استدلال این است که بانک به میزان کافی ازین بابت وثیقه در اختیار دارد. بر طبق اطلاعات موجود ارزش دفتری وثایق تملیکی این بانک کمتر از 10هزار میلیارد تومان است اما وپارس در سال 94 در عمل توانست بخش خوبی از این املاک و دارایی ها را به فروش برساند و شواهد نشان می دهد وپارس که زمین خورده بود، دست به زانو، در حال بلند شدن است.

08:45 کرازی : پیشنهاد هییت مدیره مبین بر افزایش سرمایه 106 درصدی از محل سود انباشته به منظور جبران مخارج سرمایه ای انجام شده در سنوات گذشته و اصلاح ساختار مالی روی خروجی کدال نشسته است.نموداری سهم 590 تومان یک مقاومت دارد و مقاومت مهمتر در محدوده 620 تومان قرار دارد. در صورت گذر از این دو سطح فضا برای رشد قیمتی بیشتر ، مهیا می شود.

09:25 شتران : مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران از آغاز طرح بررسی فنی و اقتصادی کاهش تولید فرآورده نفت کوره به کمتر از 10 درصد در این پالایشگاه خبر داد. پالایشگاه تهران همسو با سیاست های اقتصاد مقاومتی، در 5 سال آینده براساس اهداف تعیین شده و برنامه های در حال اجرا، بیش از 15 درصد از مصرف انرژی خود را کاهش خواهد داد. مدیرعامل پالایش نفت تهران با اشاره به حرکت پالایشگاه همسو با راهبرد تولید نقدینگی پایدار و انجام سرمایه گذاری های برگزیده به منظور افزایش رضایت ذینفعان، 4 هدف کلان این را افزایش کیفیت بنزین تولیدی به یورو 5، افزایش نقدینگی پالایشگاه، افزایش سودآوری شرکت از یک دلار به ازای هر بشکه به 4 دلار به ازای هر بشکه و تولید 6 محصول جدید تا سال 1400 اعلام کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24