Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

قیمت نفت هم در بازارهای جهانی روز گذشته ریزش معناداری را تجربه کرد و تا محدوده ۴٨ دلار عقب نشینی کرد. همین امر می تواند بر فشار فروش روی....

«موج های» کوتاه

این مطلب در طول بازار به روز می شود.....

پیش بینی بازار امروز : در حالی تا دقایق دیگر سوت آغاز بازار توسط نهاد ناظر به صدا در می آید که 1 – 2 روزی است ارزش معاملات خرد از سطح حداقلی فاصله گرفته است. با این حال همچنان حجم و ارزش خالص معاملات با دوران رونق بازار فاصله معناداری دارد. تجربه نشان داده که هر بار بازار وارد یک سیکل صعودی می شود ، ارزش معاملات خرد از محدوده 250 میلیارد تومان فراتر می رود. بنابراین مادمی که ارزش معاملات بازار به سطح مذکور نرسد ، شرایط به همین منوال خواهد بود. در ادامه فضای رکودی بورس تهران ، به نظر می رسد امروز هم بازاری مشابه روز گذشته داشته باشیم. قیمت نفت هم در بازارهای جهانی روز گذشته ریزش معناداری را تجربه کرد و تا محدوده 48 دلار عقب نشینی کرد. همین امر می تواند بر فشار فروش روی نمادهای پالایشی بیفزاید. پیش بینی ما بر این است که امروز یک بار دیگر شاهد تقابل دو گروه خودرویی و پالایشی خواهیم بود. به نظر امروز هم خودرویی ها شرایط بهتری نسبت به نمادهای پالایشی را تجربه کنند. اما در مورد شرایط کلی بازار باید گفت انتظار داریم کلیت بازار در فاز تعادل باشد ، با این حال هر بار که قیمت ها به سمت محدوده مثبت کامل حرکت کنند ، بر شدت عرضه ها افزوده خواهد شد. این شرایط تا اواخر شهریور ماه جسته و گریخته ادامه خواهد داشت.

پارسان : گروه گسترش نفت و گاز پارسیان و سرمایه‌گذاری اعتبار ایران پر‌تفولیوی عملکرد یک ماهه منتهی به پایان مردادماه را منتشر کردند. بر این اساس «پارسان» در مرداد ماه اقدام به تحصیل سهام سه شرکت پتروشیمی کیان، توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان و پتروشیمی جم به ارزش کل 905میلیارد و 984میلیون کرد، این در حالی است که در مدت مزبور بخشی از سهام 5 شرکت پالایش نفت تبریز، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت تهران، توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان و پتروشیمی جم را از سبد سهام خود خارج کرده که کل مبلغ حاصل از این واگذاری‌ها معادل یک‌هزار و 224میلیارد و 801میلیون ریال بوده که سودی حدود 957میلیارد ریال برای «پارسان» دربرداشته است. در حال حاضر سهم در نزدیکی ترند نزولی 8 ماهه خود قرار دارد. قیمت خرید در این حوالی به لحاظ نموداری جذابیت خاصی ندارد. برای خرید توصیه می کنیم منتظر شکست خط روند نزولی و تثبیت بالای باند مقاومتی 225 - 230 تومان باشید یا اینکه در قیمت های زیر 200 تومان منتظر ورود به سهم باشید.

مرقام : روز گذشته نماد مرقام بار دیگر بازگشایی شد و به تابلو معاملات برگشت. شرکت ایران‌ارقام ایران در حالی اولین سود سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه 96 را با 9 درصد کاهش نسبت به سود سال 95، 281 ریال پیش‌بینی کرده که سود هر سهم سال مالی 95 شرکت نیز نشان از تعدیل منفی 19درصدی دارد. بر این اساس سود شرکت از 378ریال در گزارش قبل به 308ریال کاهش یافته است، در این راستا مدیرعامل شرکت اقدام به توضیح درخصوص این تعدیل منفی کرد و عنوان داشت که مطابق پیش‌بینی اخیر، پیش‌بینی مبلغ فروش از یک هزار و 209میلیارد ریال به یک هزار و 8میلیارد و 273میلیون ریال (معادل 17 درصد) کاهش یافته‌ که دلیل عمده آن کاهش درآمد حاصل از فروش خودپرداز‌ آ‌ی‌تی‌ام بوده است. در مورد ایرا ارقام اخبار و شایعات فراوانی به گوش می رسد! پس از انتشار خبر فراخوان رسمی اتاق اصناف کشور از تولیدکنندگان بالقوه صندوق‌های فروشگاهی (همان پروژه‌ای که شرکت کنتورسازی به دست گرفته بود) شایعه قرار گرفتن ایران ارقام در صف شرکت‌هایی که می‌توانند در این پروژه نقشی ایفا کنند، بالا گرفت. برخی بر این عقیده هستند که مرقام راه کنتور را خواهد رفت و اهداف بالایی را برای سهم عنوان می کنند. در طرف مقابل شرکت از تعدیلات منفی سریالی رونمایی می کند و در گزارشات شفاف سازی اعلام می کند که هیچ خبری در شرکت نیست! متاسفانه سابقه نه چندان مثبت شفاف سازی ها در بازار ما باعث شده تا معامله گران سردرگم و اسیر دست شایعه پردازان شوند. به کرات دیدیم که شرکتی دست به شفاف سازی می زند و رویداد مهمی را تکذیب می کند اما در ادامه شاهد این بودیم که همان رویداد رنگ واقعیت به خود گرفته است! با همه این تفاسیر شرایط نموداری سهم را که بررسی می کنیم چیز خاصی مشاهده نمی شود. باند 490 - 520 تومان باند مقاومتی مهمی در پیش روی قیمت است که عبور از آن در کوتاه بسیار بعید است. توصیه ای برای خرید سهم نداریم با این حال اگر سهامدار شرکت هستید می توانید از حد ضرر 405 تومانی استفاده کنید.

حپارسا : عضو هیات مدیره توسعه حمل و نقل پارسیان دررابطه با تعدیل مثبت این نماد گفت : افزایش نرخ حمل از مهمترین عوامل تعدیل مثبت برای ما محسوب می شده است . به گفته علوی، نرخ حمل بار افزایش یافته و برای ما سود بیشتری را ساخته است. از سویی دیگر، افزودن واگن های جدید از دیگر برنامه های مهم این شرکت محسوب می شود که علوی خبر از ورود 100 واگن جدید به این شرکت می دهد. او تصریح می کند: تقریبا بخش اعظمی از کارهای خرید انجام شده و به زودی 100 واگن از 300 واگنی که قصد خرید داشتیم به ناوگان ما افزوده می شود.

میدکو : علی اصغر پورمند مدیر عامل میدکو  گفت:  در حال حاضر میدکو 23 پروژه معدن و صنایع معدنی در کشور اجرا می کند که این تعداد در سال 97 به 35 طرح می رسد.همچنین حجم سرمایه گذاری میدکو هم اکنون 15 هزار میلیارد تومان است که با باز پرداخت ها به 20 هزار میلیارد تومان می ر سد. وی گفت استراتژی میدکو ایجاد ارزش افزوده است بطوریکه کنسانتره مس38 درصد را به 99.9 درصد می رسانیم و در اینده نزدیک کارخانه مس کاتد میدکو با اخرین تکنولوژی روز دنیا  را ه اندازی می شود و با بهره برداری از ان علاوه بر تولید طلا،سرب،روی و نیکل در این مجتمع ایران سرمدار جدیترین تکنولوژی تولید مس در دنیا می شود ودر کنار آن با تبدیل کاتد به لوله های مسی ارزش افزوده ایجاد می کنیم. پورمند افزود قیمت فلزات از سال 2017 افزایشی می شود.نیاز به فلزات و مواد معدنی تا سال 2050  معادل 4 تا 10برابر خواهد شد.

آ.س.پ : شرکت آ‌س‌پ در حالی چند روز گذشته اقدام به ارائه گزارش عملکرد سال مالی منتهی به پایان شهریور 96 کرد که این گزارش با تعدیل مثبت 34درصدی سود هر سهم شرکت در مقایسه با سود سال قبل همراه بود، در این راستا مدیر‌عامل شرکت اقدام به شفاف‌سازی کرد و عنوان داشت که عمده تغییرات مزبور مربوط به دو پروژه برج‌های مسکونی مروارید شهر تهران و برج‌های مسکونی رشدیه تبریز بوده که بنا به پیش‌بینی صورت گرفته، 90درصد از کل پروژه‌های مروارید تا پایان سال مالی 96 و 27درصد از کل پروژه رشدیه در سال 95 و 56درصد دیگر آن تا پایان سال مالی 96 شرکت، فروش خواهد رفت که تاثیر این موضوع در تعدیل مثبت«آ‌س‌پ» لحاظ شده است. سهم در ماه های گذشته در نمودار تعدیلی روند نوسانی داشته است. بازه نوسانات سهم در محدوده 100 تومان تا 130 تومان قرار دارد. مادامیکه قیمت داخل این محدوده رنج حرکت می کند ، بهترین استراتژی خرید در کف و فروش در سقف هاست.

قاسم : مباحثی در خصوص فروش یک زمین توسط این شرکت در اصفهان مطرح است که به صورت غیر رسمی تایید شده و در جلسات هیات مدیره مطرح است و اگر محقق شود اثر آن با اهمیت خواهد بود. بر مبنای داده های تحلیلی سطح 600 تومان مقارن با سقف قبلی مقاومت مهمی را در پیش روی قیمت ایجاد کرده است. در صورتیکه قصد ورود به سهم را دارید ، بهترین استراتژی انتظار برای شکست سطح مذکور خواهد بود.

فرابورس : سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه ۷۵ درصدی شرکت فرابورس ایران را صادر کرد که بر این اساس سرمایه شرکت فرابورس از 40 میلیارد تومان به 70 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت، 20میلیارد تومان از این افزایش سرمایه از محل سود انباشته و مابقی از محل اندوخته خواهد بود. به لحاظ نموداری در حال حاضر قیمت با ترند نزولی کوتاه مدتی خود درگیر است. در صورتیکه سهم بتواند بالای سقف قبلی (780 تومان) تثبیت شود ، می توان وارد معامله خرید با هدف قیمتی 850 - 860 تومان شد.

سفارس : مرتضی لطفی نایب رئیس انجمن صنفی تولیدکنندگان سیمان و مدیرعامل هلدینگ سیمان فارس خوزستان ( بزرگ ترین شرکت تولیدکننده سیمان در کشور) از احتمال تاسیس شرکت مشترک بازرگانی بین هلدینگ سیمان فارس خوزستان و لافارژ خبر داد و گفت تشکیل این شرکت می تواند در افزایش صادرات سیمان واحدهای داخلی نقش موثری داشته باشد. او با اشاره به این که نماینده این شرکت به ایران آمده است، گفت:« نماینده شرکت لافارژ فرانسه برای مذاکرات در حوزه تجارت ، مالکیت و سرمایه گذاری به ایران آمده است و آن ها علاقه بسیار زیادی به گسترش و توسعه کار در ایران دارند.» لافارژ بزرگ ترین تولید کننده، توزیع کننده بتن و سیمان در جهان است.

سپاها : شرکت سیمان سپاهان نخستین پیش‌بینی درآمد هر سهم منتهی به پایان شهریورماه 96 را با سرمایه 2هزار و 100میلیارد ریال به‌طور خالص مبلغ 53ریال اعلام کرده که هر چند این رقم نسبت به سود پیش‌بینی شده برای سال 95 رشد چشمگیر 1667درصدی را نشان می‌دهد اما این سود (برای سال مالی 95) با 81درصد تعدیل منفی نسبت به گزارش 9 ماهه« سپاها» روبه‌رو‌ شده است.

سدور : سیمان دورود در حالی زیان هر سهم سال مالی اسفند 95 را با 750‌درصد افزایش از 26 به 221 ریال رسانده و همچنین در دوره 3ماهه نخست سال نیز 119 ریال زیان محقق ساخته که در این راستا روز گذشته اقدام به شفاف‌سازی درخصوص این تعدیل منفی کرده است؛ دراین رابطه هوشنگ خلفوندی مدیرعامل «سدور»،عواملی چون عدم صادرات که منجر به کاهش 150هزار تن در پیش‌بینی فروش و تحویل سیمان صادراتی، قطع گاز کارخانه به دلیل بدهی معوق که منجر به افزایش زیان عملیاتی شرکت شده، شرایط رکود اقتصادی حاکم بر صنعت ساختمان، تعدیل منفی بهای فروش نسبت به بودجه و همچنین تعدیل فروش صادراتی به‌علت شرایط سیاسی و نظامی حاکم بر کشور عراق را از جمله دلایل در تعدیل منفی «سدور» عنوان کرد. تحلیل گران تکنیکی بر این عقیده اند که سهم در حال ساخت پترن هارمونیک bat می باشد. PRZ الگوی مذکور حوالی 82 - 83 تومان می باشد. در کوتاه مدت محدوده 110 تومان مهمترین سطح مقاومتی پیش روی قیمت است.

چافست : شرکت افست اولین پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی 96 را با تعدیل مثبت 10درصدی نسبت به پیش‌بینی سود سال95، به‌طور خالص مبلغ 949ریال اعلام کرد، همچنین پیش‌بینی سود سال 95 «چافست» نیز در مقایسه با گزارش 9ماهه ارسالی در گذشته 11درصد تعدیل مثبت نشان می‌دهد.

بکاب : صنایع جوشکاب یزد گزارش پیش‌بینی عملکرد سال مالی 96 را بر سایت کدال منتشر کرد، بر این اساس «بکاب» سود هر سهم سال مالی منتهی به پایان شهریور ماه 96 را با سرمایه 15 میلیارد و 400 میلیون ریال به‌طور خالص 262 ریال اعلام کرده که در مقایسه با سود سال قبل 8 درصد کاهش نشان می‌دهد، این در حالی است که سود سال 95 شرکت با تعدیل مثبت 9درصدی نسبت به قبل به‌طور خالص مبلغ 285 ریال درنظر گرفته شده است.

واعتبار : بررسی پرتفوی واعتبار در مرداد ماه نشان از خرید 5هزار سهم سرمایه‌گذاری وثوق امین در مقابل واگذاری 14میلیون حق تقدم سرمایه‌گذاری مسکن به ارزش 2میلیارد و 466میلیون ریال دارد که از این واگذاری زیانی معادل 881میلیون ریال در پرتفوی شرکت شناسایی شده است.

کچاد : رییس دفتر بودجه و گزارشات شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به چند طرح در حال اجرای شرکت چادرملو در استان یزد گفت: در حال حاضر از مجموع طرح های زیربنایی شرکت چادرملو، ساخت نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی اردکان که 2 فاز گازی آن پیشتر وارد مدار شده بود بطور کامل به پایان رسیده و واحد حرارتی آن نیز در اردیبهشت امسال شروع بکار کرده و به شبکه سراسر برق متصل شده است. بشیرراد افزود: همچنین طرح های جمع آوری و تصفیه فاضلاب شهر اردکان که با سرمایه گذاری چادرملو عملیات اجرایی آن از سال 1393 شروع شده است مراحل پایانی خود را سپری می کند و انتظار داریم تا پایان سال جاری بهره برداری از آن آغاز شود. از طرفی واحد احیای مستقیم مجتمع اردکان نیز که تاکنون حدود 67% پیشرفت فیزیکی داشته در سال آینده راه اندازی می شود، ظرفیت این واحد صنعتی نیز تولید سالانه 1 میلیون و 500 هزار تن آهن اسفنجی است.یکی دیگر از طرح های شرکت، واحد نورد شرکت آهن و فولاد سرمد ابرکوه است که 65 درصد از سهام آن متعلق به چادرملو است.

دانا : کمیته راهبردی وصول مطالبات در جلسه ای با نمایندگان مدیران فنی ستاد، بر ایجاد هماهنگی لازم بین مدیریت های فنی با این کمیته به منظور ارائه راهکارهای لازم برای تسریع در وصول مطالبات باقیمانده از بیمه گذاران تأکید کرد. معاون اموراستان ها و توسعه شبکه فروش در این جلسه با تأکید بر وصول بموقع مطالبات و دغدغه ای که در این خصوص وجود دارد، ضروت کنترل و نظارت بیشتر در بحث ارزیابی ریسک را یادآور شد و افزود: در این خصوص بایستی متن یا دستورالعملی تهیه و از این پس در چاپ فرم پیشنهاد بیمه نامه ها اعمال شود و تمامی شعب با استفاده از این دستورالعمل اقدام نمایند. وی افزود: از اول شهریور ماه سال جاری، زمان تعیین شده برای کنترل سررسید اقساط در نرم افزار فناوران کاهش یافته است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24