Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

امروز شنبه ٢٧ شهریور ماه در حالی کرکره های بازار را بالا می دهیم که نفس های آخر تسویه حساب معامله گران اعتباری را احساس می کنیم. از طرفی دیگر در بازارهای جهانی قیمت هر بشکه نفت خام ریزش معناداری را تجربه کرده است. به نظر می رسد بازار امروز شروعی مشابه روزهای گذشته داشته باشد. یعنی کم حجم ، ضعیف و شکننده! اما انتظار داریم ...

شروعی دوباره

این مطلب در طول بازار به روز می شود....

09:00 امروز شنبه 27 شهریور ماه در حالی کرکره های بازار را بالا می دهیم که نفس های آخر تسویه حساب معامله گران اعتباری را احساس می کنیم. از طرفی دیگر در بازارهای جهانی قیمت هر بشکه نفت خام ریزش معناداری را تجربه کرده است. به نظر می رسد بازار امروز شروعی مشابه روزهای گذشته داشته باشد. یعنی کم حجم ، ضعیف و شکننده! اما انتظار داریم در نیمه دوم معاملات و خصوصا یک ساعت پایانی وضعیت بازار سر و سامان بگیرد و شاهد تقویت جبهه خریداران باشیم. البته در این بین برخی بر این باورند که ممکن است تعطیلی سه شنبه کمی کار را خراب کند و رشدی که منتظر آن هستیم چند روزی به تاخیر بیفتد. خیلی هم بیراه نمی گویند ، با این حال واضح بگوییم ، انتظار ما بر این است که از این هفته شرایط بازار به مرور بهبود یابد و با وارد شدن به ماه مهر و باز شدن خطوط اعتباری کارگزاری ها شاهد بازاری دلچسب در اولین ماه پاییز باشیم. البته بنا نیست که کل بازار یک دست با هم رشد کنند ولی در مجموع به نظر می توان در مهر ماه یک گین 15 – 20 درصدی گرفت و پس از آن هم باید دید گزارشات 6 ماهه و نتیجه انتخابات امریکا چگونه به بازار خط می دهد؟!

در کل نظر ما روی خرید در بازار مساعد است. گروه ساختمانی ، گروه روی ، گروه کاغذی ، برخی بیمه ای ها ، قندی ها در پولبک و حتی گروه های بزرگ چون پالایشی و خودرویی می توانند برای خرید مناسب باشند.

09:00 محمود حجتی در گفتگو با خبرنگار بخش کشاورزی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این سؤال که وزارت جهاد کشاورزی در جریان مطالبات چغندرکاران از کارخانه‌های قند است و در صورت تأیید، چه تصمیمی برای رفع این مشکل دارد  اظهار کرد: وضعیت مطالبات کارخانه‌های قند به چغندرکاران بررسی شده و اقداماتی برای رفع این مشکل در دستور کار قرار دارد. وی افزود: منشاء این مشکل، بدهی دولت به کارخانه‌های قند است و ما برای رفع این مشکل در حال تلاش هستیم و رئیس‌جمهور دستور داده‌اند که بدهی دولت به  کارخانه‌ها پرداخت شود.
وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با پرداخت بدهی دولت به کارخانه‌های قند مشکل مطالبات چغندر کاران از کارخانه‌ها نیز رفع می‌شود. وی تصریح کرد: بدهی کارخانه‌های قند به چغندر کاران مبلغ زیادی نیست، به‌طوری‌که کشاورزان عمده پول خود از فروش چغندر را دریافت کرده‌اند اما هنوز کمتر از  5 درصد آن باقی‌مانده است. حجتی گفت: کارخانه‌های قند نیز 140 میلیارد تومان تا 150 میلیارد تومان  از دولت طلب دارند که درصدد رفع این مشکل هستیم. به گزارش خبرنگار تسنیم، بدهی دولت به کارخانه‌داران شرایطی را به وجود آورده است که کارخانه‌دارن نیز مطالبات کشاورزان را نپردازند. گفتنی است که سال زراعی 95-96 آغازشده است اما چغندرکاران مطالبات سال گذشته خود را به‌طور کامل دریافت نکرده‌اند تا بتوانند برای کشت سال جدید اقدام کنند.

09:15 اروپا تعرفه ضددامپینگ را برای میلگرد و برخی محصولات فولادی وارداتی از چین اعمال می‌کند و اگر مشخص شود ایران نیز به دامپینگ محصولات فولادی به کشورهای اروپایی اقدام کرده است، شاهد وضع تعرفه‌های وارداتی برای محصولات فولادی ایران نیز خواهیم بود. بررسی آمار گمرک ایران نشان می‌دهد در سال ۹۴ بیش از ۴ میلیون تن فولاد از کشور صادر شده که بخش قابل‌توجهی از آن به کشورهای اروپایی بوده است. همچنین در سه ماه نخست امسال صادرات فولاد ایران به بیش از یک میلیون تن رسید.  ( فولادی ها در سه ماه نخست محصول خود را بسیار ارزان تر از جهانی فروخته اند و قطعا دامپینگ کرده اند چون صورت های مالی این را به وضوح نشان می دهد )

09:30 یک کارشناس صنعت سیمان از انجام بررسی برای افزایش قیمت پایه سیمان صادراتی ایران خبر داد و گفت: امکان افزایش ۲۰ درصدی قیمت سیمان صادراتی به عراق و افغانستان وجود دارد. علی‌ محمد بُد با اشاره به شیب منفی تقاضای خرید سیمان در سال گذشته، اظهار داشت: با توجه به اینکه شیب منفی تقاضا به عدد به صفر رسیده و وضعیت شرکت‌های سیمانی بهبود یافته است، اکثر کارخانه‌های سیمان تخفیف‌های فروش محصولات خود را حذف کرده‌اند و در عین حال، بررسی‌ها برای افزایش قیمت پایه سیمان صادراتی نیز در حال انجام است.  

09:38 شرکت سایپا شیشه در حالی اول اردیبشهت سال جاری برنامه افزایش سرمایه 228 درصدی را اعلام کرده بود که امروز سازمان بورسی مجوز این تامین مالی را صادر کرد تا سهام این زیرمجموعه با صف خرید همراه شود. براساس این گزارش، "کساپا که با سرمایه 7 میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس حضور دارد، می تواند تا 60 روز آینده با برگزاری مجمع فوق العاده ایی نسبت به افزایش سرمایه و رسیدن به سرمایه 23 میلیارد تومانی اقدام کند این افزایش سرمایه از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و با هدف پرداخت دیون و تامین سرمایه در گردش انجام خواهد شد.

09:53 مدیرعامل پتروشیمی شازند گفت: با رفع تحریم ها و اجرایی شدن برجام توانستیم بیش از 6 میلیون یورو از پول های بلوکه شده پتروشیمی شازند را از بانک های خارج از کشور دریافت کنیم. وی افزود: این پتروشیمی در سال گذشته توانست بیش از 561 هزار تن محصول را به نقاط مختلف دنیا صادر کند. وی ادامه داد: به دلیل عدم تامین خوراک مورد نیاز از این دو پالایشگاه، تلاش کردیم تا از منابع دیگر خوراک را به واحد پتروشیمی برسانیم و حتی در مواردی واردات نیز داشتیم. مدیرعامل پتروشیمی شازند افزود: بر همین اساس خوراک از 16 منبع تامین شد که این امر بالا رفتن هزینه ها را به دنبال داشت. ( شاراک به دلیل اینکه بعضی مواقع از عراق و شاوان و شبندر خورا می خرد هزینه بالایی برای تامین نفتا می دهد اما اگر پالایشگاه اصفهان و اراک به این شرکت خوراک بدهند، حاشیه سود خیلی بهبود می یابد )

09:55 یک کارشناس امور بانکی گفت: رشد سپرده‌های مدت‌دار بانک‌ها در حال کاهش است، در مقابل رشد سپرده‌های دیداری آنها نشان می‌دهد که یک کوچ سپرده در بازار پول در حال وقوع است. ( با توجه به اینکه سپرده ها در حال تزریق به بازار سرمایه نیست بنابراین یا در ملک سرمایه گذاری می شود و یا در حال حرکت به سمت موسسات است و یا اینکه بانک ها پذیرفته اند به حساب روز شمار سود بدهند اما در کل دستاورد قبلی در حال از دست رفتن است )

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24