Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

در گروه پالایشی دیروز پالایشگاه لاوان در گزارشی از تصمیم این شرکت برای فروش۶ ملک در سه شهر تهران، مشهد و کیش خبر داد. در این گروه همچنین پالایشگاه شیراز آمار تولید و فروش ۵ ماه گذشته را با...

چه خبر از «بازار»؟

سنگ آهن : صادرات سنگ آهن ایران از ابتدای سال ۹۶ متوقف می‌شود. / رئیس امور بین الملل اتحادیه تولید کنندگان و صادر کنندگان سنگ آهن ایران گفت در حالی که قیمت جهانی سنگ آهن کاهش یافته، ایران در حال برنامه ریزی برای توقف صادرات سنگ آهن خام از مارس 2017 برابر با آغاز سال 1396 و فروش سنگ آهن فرآوری شده به منظور به حداکثر رساندن سود خود است.

پالایشی : در گروه پالایشی دیروز پالایشگاه لاوان در گزارشی از تصمیم این شرکت برای فروش6 ملک در سه شهر تهران، مشهد و کیش خبر داد. در این گروه همچنین پالایشگاه شیراز آمار تولید و فروش 5 ماه گذشته را با کاهش نسبی فروش بعضی محصولات اعلام کرد.این شرکت فرابورسی آمار تولید و فروش 14 محصول برای دو دوره یک و پنج ماهه (تا پایان مرداد) را اعلام کرد که طی آن مشخص شد در 5ماه گذشته، فروش محصولاتی چون بنزین، نفت گاز، نفت و کوره، وکیوم باتوم،گوگرد و آیزوریسایکل با کاهش نسبی مواجه شده است.

کطبس : مدیرعامل نگین طبس با ارسال نامه‌ای به سازمان بورس، درباره بودجه سال مالی 95 شفاف‌سازی و تاکید کرد که آخرین پیش‌بینی صورت‌های مالی این شرکت کماکان پابرجاست. در این نامه آمده است: در راستای شفاف‌سازی اطلاعات طبق دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های پذیرفته شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار بدینوسیله به استحضار می‌رساند با حفظ مبنای اهم رویه‌های حسابداری درخصوص نرخ و حجم فروش اطلاعات مالی پیش‌بینی شده سال مالی منتهی به 30 اسفند ماه 95 تا تعیین تکلیف در ساختار قراردادهای جدید شرایط ذکر شده در این سال مالی به قوت خود باقی است.

نگین طبس در آخرین گزارش مالی خود بر اساس عملکرد 3 ماهه، پیش‌بینی سود هر سهم منتهی به پایان اسفندماه 95 را با سرمایه 150میلیارد ریالی به‌طور خالص 82 ریال اعلام کرد که در دوره سه ماه نخست سال موفق به پوشش 22 درصدی از این رقم شد. همچنین شرکت در این 3 ماه موفق به تولید 59 هزار و 700 تن زغال‌سنگ شده که هر چند این تولید با پوشش 23 درصدی از تولید سالانه «کطبس» همراه شده، اما در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با کاهش 400 تنی مواجه بوده است. این در حالی است که فروش شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افزایش 9.6 درصدی به 51 هزار و 607 تن رسیده که این رقم معادل 17 درصد از فروش سالانه آن بوده است. همچنین درآمد حاصل از فروش محصولات مزبور تا پایان خردادماه بالغ‌بر 50 میلیارد و 324 میلیون برآورد شده که نشان از تحقق 17.6 درصدی درآمد فروش سالانه «کطبس» دارد. هنوز مشخص نیست افزایش قیمت جهانی زغال‌سنگ تا چه حد در شرکت‌های فولادی پذیرفته شده و این شرکت‌ها چه قیمتی را برای زغال‌سنگ شرکت‌های نظیر طبس قبول خواهند کرد. در واقع بحث افزایش نرخ فروش زغال‌سنگ در روزهای اخیر موجب رشد قیمت نمادهای این صنعت شده است.

سیمان : یک کارشناس صنعت سیمان گفت: از معاون اول رئیس جمهور خواستیم تا با توجه به کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی از ۲۸ به حدود ۱۵ درصد طی سال‌های اخیر، دولت برای کمک به صنایع اساسی، نرخ سود تسهیلات کارخانه‌ها را کاهش دهد. علی محمد بُد -مدیرعامل هلدینگ سیمانی غدیر، اظهار داشت: طی سال‌های اخیر سود بانکی کاهش داشته به نحوی که از ۲۸ درصد سابق به حدود ۱۵ درصد رسیده است. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که دولت برای حمایت از صنایع اساسی، بازپرداخت تسهیلات این بخش‌ها را با نرخ سود پایین محاسبه کند. وی با بیان اینکه سود تولید بیشتر از ۹ یا ۱۰ درصد نخواهد بود، گفت: بازپرداخت وام‌های گران‌قیمت امکان‌پذیر نیست و در صورتی که سود تسهیلات صنایع اساسی کاهش یابد، هم تولیدکنندگان قادر به بازپرداخت تسهیلات خواهند بود و هم بانک‌ها به پول خود می‌رسند. به گفته بُد، حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان وام گران‌قیمت به صنعت سیمان پرداخت شده که هم اکنون برخی تولیدکنندگان در بازپرداخت این تسهیلات با مشکل روبه‌رو هستند.

تپکو : لطف‌الله سعیدی مدیرعامل شرکت هپکو اراک گفت: سازمان بنادر و دریانوردی به منظور تامین ۱۲‌ گنتری مناقصه بین المللی برگزار کرد که شرکت هپکو اراک به همراه شرکت لیبهر آلمان برنده مناقصه شد. سعیدی اظهار کرد : حجم قرداد ۱۰۴ میلیون یورو اعلام شده اما قرار است قرداد ۲۵ درصد هم افزایش داشته باشد. وی ادامه داد: برای اجرای این مناقصه lc  باز شده و ضمانت را  شرکت لیبهر آلمان به هپکو اراک داده و هم اکنون در حال چانه زنی با شرکت آلمانی برای تعیین سهم تولید داخلی هستیم. مدیرعامل شرکت هپکو اراک با بیان اینکه شرکت هپکو در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ سه برابر فروش داشته است افزود: برای سال۹۵ هم دو برابر سال ۹۴ برای فروش برنامه ریزی شده است. سعیدی اضافه کرد: برای تحقق این میزان فروش شرکت هپکو نیازمند ۴۵ میلیارد تومان تسهیلات است که امیدواریم با پرداخت به موقع این تسهیلات شاهد تحقق برنامه های شرکت باشیم. وی با اشاره به اینکه شرکت هپکو اراک بدهی معوق ندارد یادآور شد: سرمایه ثبتی شرکت ۸۰ میلیارد تومان است. مدیرعامل شرکت هپکو اراک تصریح کرد: شرکت هپکو که یک سرمایه منحصر به فرد در کشور و کم‌نظیر در آسیا است از زیرساخت‌های مناسب و بسیار خوبی برای تولید انواع ماشین‌آلات راهسازی و از توان مهندسی و طراحی بسیار بالایی نیز برخوردار است.

دامین : شرکت داروسازی امین از برنامه افزایش سرمایه ۴۳ درصدی سود انباشته خبر داد. فضل‌الله حیدرنژاد، مدیر‌عامل «دامین» با ارسال نامه افشای مستقیم اطلاعات در مورد تغییرات سرمایه به سازمان بورس اعلام کرد: طبق اعلام، پیشنهاد افزایش سرمایه شرکت داروسازی امین از مبلغ 58 میلیارد تومان به 82 میلیارد تومان به میزان 43 درصد از محل سود انباشته به منظور جبران مخارج سرمایه‌ای و اصلاح ساختار مالی که به تصویب هیات‌مدیره رسیده و برای اظهار نظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده ارائه شد. همچنین اظهار نظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور متعاقبا اعلام خواهد شد. بدیهی است انجام افزایش سرمایه اعلام شده منوط به اعلام سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است.

وملی : گروه صنعتی ملی پرتفولیوی عملکرد یک ماهه منتهی به پایان شهریورماه سال جاری را منتشر کرد. بر این اساس «وملی» در این مدت 55 میلیون تومان بابت ذخیره کاهش ارزش سرمایه‌گذاری‌ها در نظر گرفته و به سرمایه‌گذاری در سهام 6 شرکت غیر بورسی کفش ملی، مدیریت و توسعه ملی، سرمایه‌گذاری آذرین، صادراتی و تجارتی ملی، تیس ایران و پوشاک عمده پرداخته که بهای تمام شده آنها در مجموع بالغ‌بر 107 میلیارد و 842 میلیون ریال بوده است.در مجموع، بازار دیروز بازاری مثبت بود که در آن اکثر نمادهای بازار با رشد قیمتی مواجه شدند. ارزش معاملات دیروز در بورس با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت به 177 میلیارد تومان و در فرابورس به 149 میلیارد تومان رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • سعید عطائی (همکار فارابی)
    سعید عطائی (همکار فارابی)

    مقامات شاوان اعلام کرده اند فروش املاک هیچ تاثیری در سود شرکت ندارند .

    7 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24