Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

رویترز اعلام کرد: مدیر عامل پژو هفته آینده به ایران سفر می‌کند تا فروش ١۵٠ هزار دستگاه خودرو در نیمه دوم امسال و ٣٠٠ هزار خودرو در سال ٢٠١٧ را با ایران قرارداد ببندد.مسوولان پژو سیتروئن گفته‌اند در نظر دارند بیش از ١۵٠ هزار دستگاه پژو در نیمه دوم امسال به ایران بفروشند. پژو قبل از تحریم‌ها...

بازار «پاییزی»

خودرو : رویترز اعلام کرد: مدیر عامل پژو هفته آینده به ایران سفر می‌کند تا فروش 150 هزار دستگاه خودرو در نیمه دوم امسال و 300 هزار خودرو در سال 2017 را با ایران قرارداد ببندد.مسوولان پژو سیتروئن گفته‌اند در نظر دارند بیش از 150 هزار دستگاه پژو در نیمه دوم امسال به ایران بفروشند. پژو قبل از تحریم‌ها علیه ایران بازار خوبی در این کشور داشت اما بعد از اعمال تحریم‌ها در سال 2012 ایران را ترک کرد و بعد از لغو تحریم‌ها در ماه ژانویه دوباره به ایران برگشته است.

گروه خودرویی : توافق نامه همکاری میان وزارت صنعت ایران و شرکت فرانسوی رنو در قالب جوینت ونچر روز گذشته با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاریس امضا شد. این توافقنامه همکاری از سوی منصور معظمی، رییس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران و تیری بلوره، قایم مقام شرکت رنو به امضا رسید و قرار است بر اساس آن جوینت ونچر جدید شکل بگیرد. این توافقنامه برای ایجاد یک جوینت ونچر میان گروه خودروسازی رنو و سازمان گسترش و نوسازی ایران (ایدرو) به امضا رسیده که منجر به گسترش حضور رنو در ایران خواهد شد. این جوینت ونچر شامل یک مرکز مهندسی و خرید جدید برای حمایت از قطعه سازان داخلی و یک کارخانه تولیدی با ظرفیت اولیه 150 هزار دستگاه در سال است. دو خودرو سیمبل و داستر جدید اولین خودروهای تولیدی این کارخانه خواهند بود که در سال 2018 به تولید می رسند. رنو برای اولین بار در ایران، مراکز توزیع، فروش و خدمات پس از فروش خود را خواهد داشت. همکاری‌های کنونی رنو با دو شریک خود سایپا و ایران خودرو در قالب جوینت ونچر رنو پارس، همچنان ادامه خواهد داشت. محمد رضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در این خصوص گفت: ایران به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو است تا خودروهای به روز و رقابتی را به مشتریان ایرانی عرضه کند که استانداردهای ایمنی و کیفیت را دارا هستند. وی افزود: شرکت‌های زیادی را مورد بررسی قرار دادیم و به این نتیجه رسیدیم که رنو، با توجه به سابقه حضور مستمر 12 ساله خود در ایران، شریکی ایده آل برای به انجام رساندن این پروژه است. کارلوس گون، مدیرعامل رنو نیز گفت: بازار خودرو ایران تا سال 2020 ، دو میلیون ظرفیت خواهد داشت و این ظرفیتی غیر قابل انکار است. امضا این توافقنامه، مهر تاییدی است بر انتخاب ‌های استراتژیک رنو در ایران. این توافقنامه سرآغاز فصل جدیدی است که رنو را در جایگاهی ممتاز قرار می دهد. جوینت ونچر جدید شامل یک مرکز مهندسی و خرید خواهد بود که قطعه سازان داخلی را حمایت خواهد کرد. در قالب این جوینت ونچر، یک کارخانه تولیدی با ظرفیت اولیه 150 هزار دستگاه در سال نیز فعال خواهد شد. با این حساب مجموع ظرفیت تولیدی گروه رنو در ایران 350 هزار دستگاه خواهد بود. دو خودرو سیمبل و داستر جدید اولین خودروهای تولیدی این کارخانه خواهند بود که در سال 2018 به تولید می رسند. در کنار این جوینت ونچر جدید، رنو همچنان به همکاری کنونی با دو شریک خود سایپا و ایران خودرو در قالب رنو پارس ادامه خواهد داد. در سوی دیگر رویترز مدعی شد : مدیرعامل پژو هفته آینده به ایران سفر می ‌کند تا فروش 150 هزار دستگاه خودرو در نیمه دوم امسال و 300 هزار خودرو در سال 2017 را با ایران قرارداد ببندد.

پتروشیمی : در گروه پتروشیمی با مصوبه شورای رقابت در مورد لزوم معامله محصولات پتروشیمی در بورس کالا، انتظار می‌رود مباحث در این بخش خاتمه یابد. در همین رابطه عضو هیات‌رئیسه مجلس با بیان اینکه عده‌ای تلاش می‌کنند که دلالی بار دیگر به بازار پتروشیمی بازگردد،گفت: بورس شفاف‌ترین مجموعه‌ای است که می‌توان محصولات پتروشیمی را در آن عرضه کرد.بهروز نعمتی درگفت‌وگو با خانه ملت،با تاکید بر اینکه خروج محصولات پتروشیمی‌ها از بورس امکان‌پذیر نیست، افزود: دولت و مجلس به دنبال شفافیت هستند و قوانین بسیاری برای شفاف‌سازی نوشته و تصویب می‌شود که بورس به این مهم کمک می‌کند.

پتروشیمی دهدشت : پتروشیمی دهدشت برنامه افزایش سرمایه 240 درصدی را در پیش گرفت تا درصورت موافقت سازمان بورس، سرمایه بیش از 97 میلیارد تومانی را به 330 میلیارد تومان برساند.این تامین مالی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی انجام و صرف پروژه پلی‌اتیلن سنگین و اصلاح ساختار مالی شرکت خواهد شد.

وبملت : مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده بانک ملت در 8 مهر ماه برگزار شد. نامه بانک مرکزی در ساعتی مانده به برگزاری مجمع، فضای کلی را تحت تاثیر قرار داده بود. مهم‌ترین نکات به شرح زیر می‌باشند: اعمال 3 هزار وهشتاد میلیون تومان ذخیره اضافی در صورت‌های مالی سال 94 در نامه بانک مرکزی که جزئیات آن به این شکل است.(1- اعمال ثبت اصلاحی حسابداری برگشت 7773 میلیارد ریال تاخیر تادیه دین مطالبات دولت در صورت عدم اخذ تاییدیه. 2- اعمال 15 هزار میلیارد ریال بابت کسری ذخایر مطالبات مشکوک الوصول. 3- اعمال ذخیره حداقل 2500 میلیارد ریال از بابت کسری ذخیره اکچوئری. 4- باتوجه به عدم ارائه مستندات کافی از ارزهای مورد مطالبه، مبلغ 5552 میلیارد ریال از سودهای ارزی برگشت داده شود. ) / خسارت 4 میلیارد دلاری از انگلیس تا سال آینده تعیین تکلیف نخواهد شد و احتمال کاهش این خسارت وجود دارد. / افزایش 44 درصدی هزینه‌های عمومی اداری یکی از نکات بحث برانگیز مجمع بود. / حضور گسترده کارمندان بانک منجر به اعتراض برخی سهامداران شد. / فروش 600 دارای غیر مولد بانک در دستور کار قرار دارد. / درآمدهای مشاع بانک طی سال 94 با مشکل مواجه بوده است. / بانک طی مدت بعد از برجام توانسته است روابط  بانکی خوبی با برخی از بانک‌های اروپایی برقرار کند. / لزوم باز بینی در صورت‌های مالی سال 94

وسینا : بانک سینا بعد از مجمع سالانه ۳۰ مرداد و تقسیم سود که بدون مجوز بانک مرکزی برگزار شد، بار دیگر سهامداران را به مجمع خواند. در پی عدم برگزاری مجمع سالانه 30 تیر و به تنفس کشیده شدن مجمع 19 مرداد بانک‌سینا، این بانک بورسی 30 مرداد بدون مجوز بانک مرکزی اقدام به برگزاری مجمع با حضور 90 درصد سهامداران و تقسیم سود 175 ریالی هر سهم کرد. مجمع وسینا یکشنبه 18 مهر در دفتر مرکزی این بانک واقع در خیابان مطهری برگزار خواهد شد.

ذوب : مدیرعامل راه‌آهن با اعلام خرید 50 هزار تن ریل از هند، گفت: شرکت ذوب‌آهن که 200 میلیارد تومان به راه‌آهن بدهکار است، تا به امروز یک شاخه ریل هم تولید نکرده است.محسن پورسیدآقایی با اشاره به برخی اخبار مبنی بر واردات ریل و واگن از روسیه توسط شرکت راه‌آهن به خانه ملت گفت:هیچ واگنی از سوی شرکت راه‌آهن خریداری نشده است.خرید واگن دراختیار بخش خصوصی بوده و بدون دخالت بخش دولتی انجام شده است.وی با بیان اینکه به موازات آن خرید ریل از داخل در دستور کار قرار داده‌ شده، گفت: راه‌آهن 200 میلیارد تومان بابت حمل بارهای ذوب‌آهن از این شرکت طلب دارد، اما به پیشنهاد آن شرکت، مطالبات را دریافت نکردیم تا در احداث خط ریل‌سازی در ذوب‌آهن هزینه شود. با این حال قرار بود تیرماه سال جاری ریل ملی ساخته شود اما فعلا به مهرماه موکول شده است.

لابسا : گودرز حکیم نژاد ، مدیرعامل آبسال (اونیورسال سابق) در نامه‌ای به سازمان بورس از کاهش حجم تولید و فروش بخاری و کولر این شرکت در بودجه سال مالی 95 خبر داده است. شفاف سازی بودجه ای این ناشر در حالی که قیمت این سهم طی حدود 10 روز معاملاتی متوالی رشد 50 درصدی را برجای گذاشته برای ناظر بازار سهام قابل تامل است. ناشر آبسال در این شفاف سازی با اشاره به اینکه« در بخش لباسشویی افزایش ذکر شده در بودجه 95 دور از انتظار نمی باشد» عنوان کرده که در سال جاری بازار لوازم خانگی در مجموع از وضع بسیار بدی برخوردار بوده است. حکیم پور در توضیح دلایل کاهش حجم تولید و فروش خود با اشاره به سیاست دولت در کاهش نرخ بهره بانکی عنوان کرده که این سیاست تا حدی با بانک هایی همچون ملت، ملی و صادرات با نرخ 18 درصد موفق بوده،« ولی در عمل در برخی بانک های خصوصی با روش های مختلف هزینه پول را برای واحدهای تولیدی به مراتب از ان چیزی که توسط دولت اعلام شده سنگین‌تر می‌نمایند. مدیر عامل آبسال معتقد است: در زمانی که بانک مرکزی نرخ تورم را تک رقمی اعلام می نماید سود بانکی 18 درصد ، بسیار بالا می باشد و برای بخش های صنعتی قابل تحمل نیست. این اختلاف بین سود بانکی و تورم فقط تشویق به سپرده گذاری در بانک‌ها است.

اپرداز : نماد آتیه‌پرداز روز چهارشنبه برای اعلام تعدیل زود هنگام متوقف شد.این شرکت طبق عملکرد 3 ماهه برای سال 95 مبلغ 708 ریال سود به ازای هر سهم پیش‌بینی کرده و طی این دوره توانست 246 ریال معادل 34 درصد این پیش‌بینی را پوشش دهد.گفته می‌شود انعقاد قراردادهای جدید موجب افزایش سود شرکت خواهد شد.

پکرمان : در گروه لاستیکی، لاستیک بارز زمان افزایش سرمایه ۵۱ درصدی را اعلام کرد. در پی صدور مجوز افزایش سرمایه 51 درصدی لاستیک بارز در 8 شهریور، این شرکت زمان برگزاری مجمع فوق‌العاده را ساعت 10 یکشنبه 18مهر تعیین کرد که در سالن اجتماعات تاپیکو برگزار می‌شود. در این مجمع در صورت موافقت سهامداران، سرمایه اسمی بیش از 166 میلیارد تومانی پکرمان از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی به بیش از 252 میلیارد تومان خواهد رسید و صرف مشارکت در افزایش سرمایه شرکت فرعی لاستیک بارز کردستان خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24