Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان از قرارداد خودروسازان آلمانی با ایران برای ایجاد پایگاه صادراتی خود در منطقه خبر می‌دهد. رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تاکید بر اینکه شرکت‌های آلمانی تمایل زیادی دارند که در ایران سرمایه‌گذاری مشترک داشته باشند، اظهار داشت: شرکت فولکس واگن به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان جهان به صورت گسترده خودروهای خود را وارد ایران خواهد کرد....

چه خبر از «خ» ها؟!

گروه خودرویی : رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان از قرارداد خودروسازان آلمانی با ایران برای ایجاد پایگاه صادراتی خود در منطقه خبر می‌دهد. رئیس اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تاکید بر اینکه شرکت‌های آلمانی تمایل زیادی دارند که در ایران سرمایه‌گذاری مشترک داشته باشند، اظهار داشت: شرکت فولکس واگن به عنوان یکی از بزرگترین خودروسازان جهان به صورت گسترده خودروهای خود را وارد ایران خواهد کرد. یراقی در پاسخ به این سوال که چه خودروهایی از این شرکت وارد ایران می‌شوند، افزود: انواع مدل‌های خودرو این شرکت از جمله پاسات و گلف به ایران می‌آیند. وی ادامه داد: موضوع ساخت این خودروها به صورت CKD در ایران است؛ به نحوی که خیلی از قطعات این خودروها از داخل کشور ایران تامین شده و مونتاژ می‌شود تا علاوه بر فروش در بازار ایران به کشورهای مجاور هم صادر شود.

خودرو : مدیر عامل گروه پژو سیتروئن فرانسه با حضور در شرکت ایران خودرو گفت: "ایران به تامین کننده شماره یک در تولید و عرضه محصولات پژو سیتروئن به بازار منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا تبدیل می شود." وی خاطرنشان کرد: "من می‌توانم این قول را به مصرف‌کنندگان ایرانی بدهم که تولیدات شرکت ایکاپ مطابق با آخرین استانداردهای روز جهانی باشد و در همان ابتدا 40 درصد قطعات این خودروها از سوی قطعه‌سازان ایرانی تامین خواهد شد و در سال سوم 70 درصد قطعات خودروهای تولید شده ایرانی خواهد بود." تاوارس با بیان اینکه رقم پرداختی غرامت پژو به ایران تا این لحظه محرمانه است، گفت: "پژو خود قربانی تحریم بود و تمایلی به خروج از بازار ایران نداشت." وی گفت: "انتقال های بزرگی برای تامین مالی پروژه ایکاپ در ایران انجام داده ایم که پرداخت غرامت نیز جزو آن بوده است." در دیدارهای امروز مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: "موتور محصولات تولیدی در شرکت مشترک ایران خودرو و پژو (ایکاپ) یورو ۶ خواهد بود، بنابراین امکان صادرات این محصولات به همه جای دنیا وجود دارد. وی ادامه داد: شرکت مشترک ایران خودرو و پژو به نام ایکاپ شرکتی مستقل است که هنگام آغاز به کار از امکانات موجود در ایران خودرو برای تولید و خدمات پس از فروش استفاده خواهد کرد، اما به تدریج ظرف سه سال آینده که ظرفیت تولید ایکاپ به ۲۰۰ هزار دستگاه می‌رسد، کارخانه مجزا با شبکه خدمات پس از فروش مجزا برای آن ایجاد خواهد شد. مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان این که داخلی‌سازی خدمات خودروهای تولیدی در سال اول به ۴۰ درصد و سه سال و حداقل ۷۰ درصد افزایش خواهد داشت، ادامه داد: طبق قرارداد با پژو تا ۲۵ درصد داخلی‌سازی شامل پرداخت حق رویالیتی نخواهد شد که البته مونتاژ و رنگ شامل ۲۵ درصد داخلی‌سازی محسوب نمی‌شود. یکه‌زارع با بیان این‌که اگر فردی که قطعه‌ساز نیست مصاحبه می‌کند که ما در قرارداد پژو حضور نداشتیم، خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود ۶۰ قطعه‌ساز توانمند داخلی در کنار ایکاپ برای خودروهای جدید در حال فعالیت هستند. وی درباره‌ی صحبت‌های انجام شده مبنی بر قدیمی بودن خودروهای تولیدی پژو در ایران اظهار کرد: خودروی ۲۰۰۸ که اسفندماه امسال در شرکت ایکاپ به تولید می‌رسد خط تولید آن تا حدود یک ماه دیگر در خود پژو راه‌اندازی خواهد شد بنابراین محصولی کاملا جدید است ضمن آنکه هر خودروی جدیدی که در شرکت پژو تولید شود در صورت داشتن توجیه اقتصادی در ایران نیز تولید خواهد شد. یکه‌زارع خاطر نشان کرد: در اطراف ایران بازار ۵۰۰ میلیونی تقاضا وجود دارد که ایران خودرو می‌خواهد ظرف ۱۰ سال آینده حضور قوی در این بازار را داشته باشد که در این زمینه یکی از شرکا نیز پژو خواهد بود. مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو درباره‌ی سهم دولت در شرکت‌های خودروسازی، اظهار کرد: هم‌اکنون سهام دولت در ایران خودرو ۱۴.۲ درصد و در سایپا ۱۷ درصد است و طبق گفته رییس جمهور دولت قصد واگذاری سهام و خصوصی‌سازی را دارد البته در آینده نیز ممکن است شرکت‌هایی مانند پژو برای خرید سهام دولت در خودروسازان داخلی اقدام کند.

خساپا : مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مراسم امضای قرارداد سرمایه گذاری مشترک سایپا و سیتروئن گفت: سایپا و سیتروئن مطابق برنامه های زمان بندی شده، تولید محصولات خود را در سایپای کاشان آغاز می کنند. مهدی جمالی از برنامه مشترک این گروه با سیتروئن برای آغاز سریع همکاری در زمینه تولید مشترک خودرو خبر داد و گفت: با توجه به تمایل دو طرف برای شروع هرچه سریع تر برنامه ها، بزودی شاهد حرکت گام به گام در مسیر برنامه تعیین شده خواهیم بود. وی اظهارکرد: خوشبختانه پس از حدود یک سال مذاکره فشرده با طرف فرانسوی، توانستیم به نتایج مدنظر دست یابیم و امروز شروع خوبی برای همکاری هر دو شرکت خواهد بود. وی با اشاره به سابقه همکاری های خوب سایپا و سیتروئن در گذشته افزود: این موضوع با همکاری مشترک دو طرف به خوبی پیش رفت و امروز مرحله ای جدید از برنامه های همکاری سایپا و سیتروئن شروع شده و مطمئن هستیم در صورت اجرای صحیح برنامه ها، طرفین به اهداف خود دست خواهند یافت. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: سایپا و سیتروئن تمایل دارند تا زمان طولانی سپری شده در مذاکرات را با شروع هرچه سریع تر همکاری در سایپا کاشان جبران کرده و مطابق برنامه های زمان بندی شده، تولید محصولات را در ایران آغاز کنند. جمالی در ادامه خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه مذاکره میان سایپا و سیتروئن منجر به دستیابی به نتیجه مطلوب برای هردوطرف بوده، امیدواریم این همکاری زمینه رشد و توسعه صنعت خودروسازی ایران را در کنار تولید محصولات جدید و به روز سیتروئن و عرضه همزمان در بازارهای داخلی و خارجی فراهم سازد.

بر اساس این گزارش، کارلوس تاوارس مدیرعامل گروه پژو سیتروئن PSA نیز در این مراسم گفت: پژو سیتروئن قصد دارد محصولات خود را در سایه بهترین و مطلوب ترین روش همکاری در ایران تولید کند. وی با اشاره به اظهارنظر مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا مبنی بر تمایل دو طرف برای سرعت بخشیدن به همکاری های خود تاکید کرد: وجود اراده در طرفین برای رسیدن به موفقیت، ما را مجاب کرده که برای حضور در بازار ایران فعالیت های خود را با شتاب بیشتری دنبال کنیم. تاوارس در خاتمه ضمن ابراز امیدواری نسبت به آینده همکاری میان سایپا و سیتروئن گفت: با تولید محصولات باکیفیت قصد داریم پاسخگوی نیاز مشتریان در بازارهای ایران و جهان باشیم.

حکشتی : محمد سعیدی گفت: یکی دیگر از دستاورد های دوران پسا تحریم که با مذاکرات شرکت کشتیرانی با بیمه گران معتبر جهانی انجام شد، رفع محدودیت های بیمه ای در بخش غرامت، بدنه و ماشین آلات بود. مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سپس به توسعه خطوط و احیای نمایندگی ها اشاره کرد و افزود: در حال حاضر نمایندگی های خود را در اروپا و آسیا و همچنین آمریکای جنوبی فعال کرده ایم و در حال حاضر به طور منظم حمل و نقل کالا توسط کشتیرانی در نقاط مختلف جهان در حال انجام است . وی گفت هیچ محدودیتی در استفاده از فاینانس و دیگر منابع خارجی نداریم!

ذوب : معاون فروش و بازاریابی ذوب آهن اصفهان از آغاز تولید ریل در این شرکت خبر داد. ظرفیت تولید بخش ریل ذوب آهن در صورت تولید صرفا ریل 400 هزار تن و در صورت تولید ترکیبی ریل، تیرآهن های بالا پهن و تیرآهن های سایز بالا 700 هزار تن است.

سیمان : به گفته مدیرعامل هلدینگ سیمانی غدیر، بی تردید عرضه سیمان در بورس کالا مزیت های زیادی دارد و باعث می شود تا شرکت ها و خریداران با اطمینان بیشتر و در قیمت های ثابت و مطمئن تری به معامله بپردازند. وی گفت  ممنوع شدن صادرات سیمان به عراق اتفاق بسیار مثبتی برای صنعت سیمان ایران بود چراکه این موضوع سبب شد تا قیمت سیمان از ۸۵ دلار به ۱۲۰ دلار برسد و عراق با کمبود سیمان مواجه شود. وی با بیان اینکه قطعا از ماه آینده صادرات به عراق از سر گرفته خواهد شد، ادامه داد: عرضه سیمان در بورس کالا نوید خوبی خواهد بود که بتوانیم این محصول را با قیمت های مناسب تری به عراق و سایر بازارهای صادراتی بفروشیم. / رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان کشور گفت: اجرای طرح سهمیه بندی تولید سیمان بیش از ۹۵ درصد موفقیت آمیز بوده است. سرجمع نسبت به تولید سال گذشته میزان قابل توجهی تولید پایین نیامده است ولی نسبت به ظرفیت به دلیل عدم مصرف داخلی چیزی حدود ۱۲ تا ۱۵ درصد کاهش را شاهدیم.

گروه لبنی : یک مقام مسئول از برنامه‌ریزی ۱۰ ساله برای خودکفایی ۷۰ درصدی در تولید روغن خبرداد و گفت:چهار کارخانه لبنی و بیش از ۲۰ مرکز تولید آبزیان مجوز واردات به روسیه را دریافت کردند. علی اکبر مهرفرد در حاشیه همایش روز ملی دامپزشکی با بیان اینکه در سال ۹۴ حدودا ۱۱۵ میلیون تن تولید در بخش کشاورزی داشتیم، اظهار داشت: ارزش این تولیدات اعم از محصولات باغی، زراعی، آبزیان و غیره ۷۶ میلیارد دلار بوده است. قائم مقام وزیر جهادکشاورزی رشد ارزش افزوده بخش کشاورزی را مورد اشاره قرار داد و آن را ۵.۱ درصد اعلام کرد و ادامه داد: در ۳ ماهه امسال رشد اقتصادی بخش کشاورزی ۵.۴ درصد بوده است. وی تراز تجاری بخش کشاورزی را در سال ۹۲، منفی ۸.۱ میلیارد دلار عنوان و اضافه کرد: این عدد در سال گذشته به منفی ۳.۴ دهم میلیارد دلار کاهش یافته است، بنابراین ما حدود ۵ میلیارد دلار در این زمینه صرفه جویی ارزی کرده ایم. مهرفرد افزود: در سال جاری نیز تاکنون تراز تجاری بخش کشاورزی حدود ۱.۵ میلیارد دلار منفی است. به گفته وی، در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۲۰ میلیون دلار بهبود فضای تجاری در بخش کشاورزی اتفاق افتاده است. قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی با بیان اینکه کشور پتانسیل های زیادی برای تولیدات کشاورزی دارد، گفت: در حال حاضر بزرگترین محدودیت ما مسئله آب است، بنابراین سیاست وزارت جهاد بر این مبنا است که تولید بخشی از محصولات آب بر به فضای بسته و گلخانه ها منتقل شود. مهرفرد ادامه داد: امروزه دنیا و همچنین کشور ما در حال گذار از کشاورزی سنتی به کشاورزی اقتصادی است. البته همچنان در کشور ما کشاورزی سنتی وجود دارد، اما در حال حاضر کشاورزی صنعتی و مدرن نیز به ایران منتقل شده و انجام می شود. وی با بیان اینکه ۵ گروه محصولات دامی، تجاری هستند و در بازارهای جهانی حضور دارند، اظهار داشت: مرغ، تخم مرغ، شیر، گوشت قرمز، آبزیان و فرآورده های این محصولات در بازارهای جهانی حضوری پررنگ دارند. به گفته قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور بازرگانی، در بخش تولید مرغ و تخم مرغ، پتانسیل های زیادی در کشور وجود دارد و پتانسیل تولید ما در این زمینه ۵۰۰ هزار تن بیش از مصرف است. مهرفرد با اشاره به اینکه سال قبل حدود ۷۰ هزار تن صادرات مرغ از کشور اتفاق افتاده است، گفت: ما باید به سمتی برویم که تولیدمان بر اساس سفارش بازارهای هدف باشد. به گفته وی، در بخش آبزیان حدود یک میلیون تن تولید در کشور انجام می شود. همچنین در گروه گوشت و فرآورده های گوشتی آن تولید کاملا متعادل است و مشکلی در این زمینه نداریم. قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در حال حاضر  ۹۰ درصد نیاز روغن کشور از طریق واردات تامین می شود، افزود: پیش بینی شده در افق ۱۰ ساله، ۷۰ درصد این نیاز در داخل کشور تولید شود. وی یکی از مهمترین اقدامات دولت یازدهم را افزایش روابط اقتصادی با روسیه عنوان کرد و اظهار داشت: کشور روسیه استانداردهای بهداشتی سختگیرانه ای دارد و در این زمینه با دامپزشکی ایران به توافقاتی دست یافته است. به گفته مهرفرد، در حال حاضر چهار کارخانه لبنی مجوز صادرات فرآورده های خود را به کشور روسیه دریافت کرده اند، ضمن اینکه در بخش آبزیان روسیه به شدت تعرفه های واردات از ایران را کاهش داده و هم اکنون بیش از ۲۰ مرکز اجازه صادرات آبزیان را به کشور روسیه دارند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24