Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

جمالی گفت: با شرایطی که ایجاد شد توانستیم تولید مردادماه سال گذشته که به ٨٠٠ دستگاه در روز رسیده بود را، به تیراژ نزدیک به ٢۴٠٠ دستگاه در روز برسانیم و این یعنی تیراژ نزدیک به ٣ برابر تولید سال گذشته رسیده است....

«مهر» این گونه تمام می شود...

ارز/نفت : رئیس کل بانک مرکزی گفت: قیمت ارز در بازار واقعی است و حرکتی با شیب ملایم داشته است که با افزایش رشد اقتصادی می تواند ثبات بیشتری یافته و تعدیل شود. وزیر نفت گفت: بر اساس گزارش منابع ثانویه، تولید روزانه نفت خام ایران حدود چهار میلیون بشکه است.

خبر : فضای شفافی که بازار سرمایه برای اجرای خصوصی‌سازی مهیا کرد، باعث شد واکنش‌های منفی درخصوص جریان خصوصی‌سازی در کشور قطع شود.اسماعیل غلامی، معاون سابق سازمان خصوصی‌سازی با بیان این مطلب گفت: بر‌اساس استانداردهای حسابداری برای کشف قیمت شفاف و واقعی باید بازاری همانند بازار سهام وجود داشته باشد که کالاهای قابل سرمایه‌گذاری در آنجا قیمت‌گذاری شفاف شوند، در جریان خصوصی‌سازی نیز بازار سهام بستری فراهم کرد که کالاها کشف قیمت شوند.وی در ادامه افزود:من بارها تاکید کرده‌ام که خصوصی‌سازی به بورس مدیون است و البته بازار سرمایه نیز با ورود شرکت‌های بزرگ و معتبر اصل 44 بزرگ شد و عمق پیدا کرد.وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین مزیت بازار سرمایه برای خصوصی‌سازی کشف قیمت منصفانه و شفاف است، تصریح کرد: کشف قیمت شفاف در جریان عرضه و تقاضا در فرآیند عرضه اولیه 5 تا 10 درصدی، بهترین مزیت بازار سرمایه برای خصوصی‌سازی بود. غلامی در ادامه تاکید کرد: در مباحث اقتصادی تعیین قیمت باید در بازار و در جریان عرضه و تقاضا باشد که بازار سرمایه این امکان را به خصوصی‌سازی داده است.غلامی با اشاره به اینکه ایرادهای نهادهای نظارتی به جریان خصوصی‌سازی متعلق به بنگاه‌هایی است که در خارج از بازار سهام واگذار شده‌اند، گفت: تولد بازار فرابورس مشکلات خصوصی‌سازی را به حداقل رساند و باعث شد بسیاری از شرکت‌ها در فرابورس و بدون برگزاری مزایده خصوصی شوند.وی بزرگ‌ترین مزیت بازار فرابورس را بازار پایه دانست و اظهار کرد: در بازار پایه فرابورس قیمت اولیه مشخص است و کسی در این بازار مغبون نمی‌شود. معاون سابق سازمان خصوصی‌سازی درباره انتقادهای مطرح شده به خصوصی‌سازی در کشور گفت: همیشه در برابر خصوصی‌سازی مقاومت‌هایی وجود داشته و دارد که بیشتر برای اهداف شخصی است.وی با اشاره به انتقادهایی که به واگذاری‌ها برای رد دیون مطرح می‌شود، افزود: رد دیون حق مردم است و شرکت‌هایی که بابت رد دیون به نهادها واگذار شدند، شرکت‌هایی بودند که در جریان واگذاری، مشتری نداشتند و قیمت آنها نیز در جریان عرضه و تقاضا در بازار سرمایه کشف شده بود.

خساپا : طی نشستی با حضور مدیران عامل بانک صادرات و گروه خودروسازی سایپا و جمعی از مدیران ارشد دو سازمان، تفاهم نامه مشترک همکاری های بانکی و پولی در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی بین بانک صادرات و گروه خودروسازی سایپا به امضا رسید. جمالی گفت: با شرایطی که ایجاد شد توانستیم تولید مردادماه سال گذشته که به 800 دستگاه در روز رسیده بود را، به تیراژ نزدیک به 2400 دستگاه در روز برسانیم و این یعنی تیراژ نزدیک به 3 برابر تولید سال گذشته رسیده است.

خاور/خکاوه : در گروه خودرویی، شهریورماه امسال تولید چند مدل خودروی سنگین در خودروسازان داخلی به صفر رسید. در این مدت تولید کامیون‏ کشنده فراز شرکت ایران خودرو دیزل ۱۰۰ درصد کاهش یافته و از ۱۰ دستگاه در شهریور سال گذشته به صفر رسید. تولید کشنده T۳۷۵ (۲*۴) شرکت سایپا دیزل نیز با افت ۱۰۰ درصدی همراه بوده و از ۲۴ دستگاه در شهریور ۱۳۹۴ به صفر رسید.

تاپیکو : واحد تقطیر پالایشگاه ستاره خلیج فارس  (سه شنبه ، ٢٨ مهرماه ) با حضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری و بیژن زنگنه، وزیر نفت بهره برداری رسمی شد. واحد تقطیر پالایشگاه ستاره خلیج فارس ظرفیت پالایش روزانه ١٢٠ هزار بشکه میعانات گازی، تولید روزانه نفتا با ظرفیت ١٢ میلیون لیتر، تولید اولیه روزانه چهار میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر گازوئیل، تولید اولیه سه میلیون و ٥٠٠ هزار لیتر نفت سفید و تولید اولیه روزانه ٣٠٠ هزار تن گاز مایع (ال‎پی‎جی) دارد.

شپنا : پروژه بهینه سازی و ساماندهی سکوهای بارگیری شرکت پالایش نفت اصفهان با هدف حفظ محیط زیست، کاهش آلایندگی و ارتقاء سطح ایمنی آغاز شد. وی در این باره توضیح داد: پالایشگاه اصفهان درصدد است با بارگیری کاتالیست تولیدی در واحد سوم مجتمع بنزین سازی (با نام ایزومریزاسیون) برای تکمیل و راه اندازی در این مجتمع اقدام کند که در نتیجه  تولید بنزین یورو ۴ را از ۵ میلیون لیتر به 5.7 میلیون و پس از آن به ۱۰ تا ۱۲ میلیون لیتر برساند.

جم : سرمایه گذاران ایتالیائی از پیشنهاد برای سرمایه گذاری بر روی واحد های PHD و PP مجتمع پتروشیمی جم استقبال کردند.  آقای ارنستو پائولیو عضو هیت مدیره باشگاه اینتر میلان ایتالیا و مدیرعامل سابق سومین بانک بزرگ اروپا و از سهامداران شرکت فیات می باشد که به همراه گروهی از فعالان اقتصادی ایتالیا به ایران سفر کرده اند.

شیراز : شرکت پتروشیمی شیراز با هدف توسعه مقاصد صادراتی این مجتمع در پسابرجام یک محموله اوره به برزیل صادر کرد. مدیریت بازرگانی شرکت پتروشیمی شیراز، در ماه اکتبر در مجموع ١٨٠ هزار تن محصول اوره به کشورهای هند و برزیل صادر شده که سهم برزیل در صادرات این ماه، ٣٠ هزار تن بوده است. موسسه پرافرسی (Profercy ) انگلستان، در گزارش هفتگی تحلیل بازار جهانی اوره و آمونیاک به خبر صادرات اوره پتروشیمی شیراز به هندوستان در مناقصه اخیر (Metals & Minerals Trading Corporation) MMTC و همچنین صادرات یک محموله به مقصد برزیل اشاره کرده است.  شرکت پتروشیمی شیراز، این شرکت با راه اندازی طرح اوره و آمونیاک ٣ و تولید اوره گرانول، با ورود به بازارهای جدید و افزایش صادرات، راهبرد کلان شرکت «توسعه بازار و تنوع محصول» را دنبال می کند.

مخابرات : در گروه مخابرات شرکت وودافون اعلام کرد: برای کمک به نوسازی شبکه تلفن همراه و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در ایران، با یک شرکت اینترنتی ایرانی همکاری می‌کند. به گزارش رویترز، این شرکت مخابراتی انگلیسی دیگر شرکت غربی خواهد بود که پس از لغو تحریم‌ها فعالیت خود در ایران را آغاز می‌کند.

معدنی : شایعات در مورد کاهش بهره مالکانه تکذیب شد. در همین باره دبیر کل اتحادیه محصولات معدنی اظهار کرد: بهره مالکانه شرکت‌های معدنی در بودجه از طریق مجلس شورای اسلامی مشخص و به صورت سالانه تنظیم شده و در حال حاضر هیچگونه تغییری نداشته است. کامران وکیلی در ادامه افزود: این معادن در گذشته در اختیار دولت بوده و هزینه‌های اکتشاف، شناسایی، تجهیز و موارد دیگر را دولت پرداخت کرده و بعد از واگذاری به بخش خصوصی قرار بر اخذ بهره مالکانه از این معادن شد که در حال حاضر نیز بعید به نظر می‌رسد مجلس کاهش یا حذف این بهره مالکانه را تصویب کند. چرا که اصل پروانه بهره‌برداری از آنها مربوط به دولت است. وی تاکید کرد: کاهش بهره مالکانه گهر زمین که یکی از زیر‌مجموعه‌های گل گهر است نیز بسیار دور از ذهن است.

فلزات : جلسه یازدهم رسته مقاطع طویل درحالی امروز در انجمن تولیدکنندگان فولاد برگزار شد که تولیدکنندگان میلگرد درخصوص تغییر قیمت ها با یکدیگر به توافق رسیدند. طاهری زاده پیش بینی کرد: با توجه به مثبت بودن روند بازارهای کالایی در هفته های آتی، قیمت ها همچنان افزایشی تصور می شود بنابراین در جلسه امروز درخصوص اصلاح قیمت میلگرد در داخل و تطابق آن با الگوی قیمت های جهانی تصمیم گیری شد.

فولاد کاوه جنوب : دیروز بهره‌برداری رسمی از مرحله نخست پروژه فولادسازی شرکت کاوه جنوب کیش با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون و 200 هزار تن فولاد با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری در بندرعباس آغاز شد.به گزارش «ایرنا» سیدمحمد اتابک، مدیرعامل هلدینگ گسترش صنایع معدنی کاوه پارس در این مراسم با ارائه گزارشی اظهار کرد: برای اجرای مرحله نخست در مجموع 9 هزار و 450 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

تایرا : در گروه تجهیزات تراکتور‌سازی ایران تعدیل مثبت 41درصدی را اعلام کرد. براساس گزارش 6 ماهه این شرکت سود هر سهم از 239ریال به 337ریال افزایش یافت. شرکت در 6‌ماهه، 100ریال آن معادل 30درصد را پوشش داده است.

گوهران : در گروه سرمایه‌گذاری در فرابورس ایران، شرکت سرمایه‌گذاری گوهران امید در مورد صورت‌های مالی خود دیروز شفاف سازی کرد. براین اساس این شرکت اعلام کرد به‌دلیل رشد ارزش پرتفوی بخشی از ذخیره کاهش ارزش این شرکت برگشت یافته است. بر این اساس ذخیره کاهش ارزش از 353میلیارد ریال به 287میلیارد ریال رسیده است.در گروه تجهیزات ماشین سازی اراک از امضای تفاهم نامه‌ای ۱۰۰ میلیون یورویی برای تامین مالی ارزی پروژه‌ها خبر داد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24