Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

روز گذشته پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه روی خروجی کدال قرار گرفت تا در صورت موافق حسابرس (که دقایقی بعد روی خروجی کدال نشست) و کسب مجوز از سازمان بورس و در نهایت تصویب در مجمع این افزایش سرمایه عملی شود. شرکت در نظر دارد...

تب «گزارشات» فروکش می کند!

گروه پتروشیمی : در گروه پتروشیمی یک مقام مسوول با اشاره به عرضه گران‌ترین گاز منطقه خلیج فارس به صنایع پتروشیمی ایران، گفت: هندی‌ها به دلیل بالا بودن قیمت خوراک از سرمایه‌گذاری در صنایع پتروشیمی ایران انصراف داده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر، احمد مهدوی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت‌های فعلی خوراک گاز اتان و مایع صنایع پتروشیمی ایران گران‌تر از کشورهای عربی حاشیه جنوبی خلیج فارس است، بیان کرد: هم‌اکنون قیمت‌ها را استخراج کرده‌ایم. منبع استخراج این اطلاعات، مطالعات و داده‌های شرکت‌های معتبر است و برای به دست آوردن آنها هزینه کرده‌ایم. دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی ادامه داد: در شرایط فعلی قطر حدود ۶ سنت و عربستان بسیار کمتر از ۶ سنت خوراک گاز را در صنایع پتروشیمی عرضه می‌کنند و در مجموع میانگین فروش خوراک به صنایع پتروشیمی در بین کشورهای منطقه خلیج فارس حدود ۶ سنت بوده ولی برای ایران حدود ۸ سنت است.

شبندر : عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: عملیات پیش راه اندازی واحد بنزین‌سازی پالایشگاه بندرعباس آبان ماه آغاز شده است و امروز مشعل این پالایشگاه روشن شد. وی افزود: با روشن شدن مشعل به زودی از هفته آینده ‎کوره‎ها برای عملیات فرآورش آماده می شود و وارد مراحل راه اندازی و تولید محصول می شویم. معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش ادامه داد: از شنبه آینده عملیات «Total Shut Down» برای اتصال پالایشگاه با پروژه جدید اجرایی خواهد شد. وی، با بیان این که همه واحدهای یوتیلیتی وارد مدار شده است، افزود: با اجرای طرح افزایش میزان تولید بنزین پالایشگاه بندرعباس تا پایان آذرماه امسال به افزایش ظرفیت روزانه چهار میلیون لیتری بنزین با استاندارد یورو ٤ دست می یابیم. به گفته کاظمی، با افزایش ظرفیت روزانه چهار میلیون لیتری بنزین، ظرفیت تولید بنزین موجود این پالایشگاه به ١٢ میلیون لیتر در روز خواهد رسید و کیفیت بنزین تولیدی یورو ٤ خواهد شد. وی ادامه داد: با توجه به اصلاح کیفیت صورت گرفته پالایشگاه بندرعباس به پالایشگاهی پیچیده، قدرتمند، با توان صادراتی بدل خواهد شد. طرح افزایش تولید بنزین و بهبود کیفیت فرآورده‎ها در پالایشگاه بندرعباس با هدف تکمیل مجتمع پالایشگاه بندرعباس و در راستای خودکفایی کشور در تولید بنزین و افزایش ظرفیت تولید بنزین چهار میلیون لیتر در روز و بهبود کیفیت فرآورده در حال اجراست. این طرح با هدف افزایش ظرفیت تولید بنزین پالایشگاه به میزان ٤ میلیون لیتر در روز،بهبود کیفیت نفت گاز تولیدی پالایشگاه (یورو ٥) حدود هشت میلیون لیتر در روز، بهبود کیفیت کل بنزین تولیدی پالایشگاه (یورو ٤) و بازیافت گوگرد و دانه بندی گوگرد تولیدی پالایشگاه اجرا شده است. طرح افزایش ظرفیت پالایشگاه نفت بندرعباس دارای ٩ واحد اصلی است که واحدهای تصفیه نفتای سنگین با ظرفیت ٢٥ هزار بشکه در روز، واحد تصفیه نفتای سبک با ظرفیت ٢١ هزار بشکه در روز، واحد تبدیل کاتالیستی با ظرفیت ٢٥ هزار بشکه در روز واحد تصفیه نفت‌گاز با ظرفیت ٥٠ هزار بشکه در روز و واحد بازیافت گوگرد با ظرفیت ١٢٠ تن در روز از واحدهای مهم این طرح است. براساس برنامه زمان‎بندی و پس از راه‌اندازی واحد بنزین‌سازی، واحد تصفیه گازوئیل نیز که در مراحل پایانی تکمیل مکانیکی قرار دارد، تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

خساپا : بالاخره انتظارها به سر آمد و گزارش 6 ماهه خساپا به روی خروجی کدال قرار گرفت. رشد چشم  گیر فروش در مقدار و تولید فروش در سه ماهه دوم مشهود  است . در مقام  مقایسه  با سال  قبل در همین  شرایط رشد ۴۹% فروش ، رشد ۱۹۷% سود عملیاتی  از نکات قابل تامل این گزارش است. در سمت مقابل هزینه های مالی هم  ۲0 درصد رشد کرده. سهم در ۳ ماهه  با  فروش ۱۴۸۷ میلیارد تومانی   و سود عملیاتی ۱۷۶ میلیارد تومانی مواجه  بوده اما در 3 ماهه  دوم  فروش ۲۱۴۴ میلیارد تومان  شده در سود عملیاتی نیز تنها ۱۸۵ میلیارد   تومان بوده  که  در مقایسه  با  فروش رشدی نکرده  . ولی هزینه های مالی ۲۱۰ بوده  که  به  ۲۳۵ رسیده است. در پایان شرکت بر همان سود 102 ریالی تاکید کرده و به این ترتیب شایعات تعدیل مثبت و اعلام سود 20 تومانی سایپا هم رنگ باخت. البته در گزارش سایپا ذکر شده مطابق نامه شماره 60546/821 مورخ 8/11/1387 سازمان بورس اوراق بهادارتهران مبنی برعدم افشای سودعملکردحاصل ازسرمایه گذاری درسهام شرکتهای تابعه و وابسته ، درآمد مذکوردرگزارش سود(زیان) شش ماهه شرکت سایپا درج نشده است.

گروه خودرویی : در گروه خودرویی سه شرکت ایران خودرو دیزل، تولید محور خودرو و چرخشگر از فروش سهام بانک پارسیان خبر دادند. براساس اعلام این سه شرکت به ترتیب 0.94 ، 0.3 و 0.53 درصد سهام بانک پارسیان را واگذار خواهند کرد. انتظار می‌رود این واگذاری‌ها به شرکت مادر یا سرمایه‌گذاری‌های وابسته صورت گیرد. در این گروه شنیده‌ها از تمرکز مدیران ایران خودرو برای احیای ایران خودرو دیزل حکایت دارد. گفته می‌شود مذاکراتی با خودرو سازان سنگین خارجی به ویژه بنز در همین راستا در حال انجام است.

غمارگ : مارگارین این روزها علیرغم گزارش نه چندان دلچسب خود ، پا به پای غبشهر حرکت می کند. روز گذشته پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه روی خروجی کدال قرار گرفت تا در صورت موافق حسابرس (که دقایقی بعد روی خروجی کدال نشست) و کسب مجوز از سازمان بورس و در نهایت تصویب در مجمع این افزایش سرمایه عملی شود. شرکت در نظر دارد سرمایه خود را از مبلغ 360 میلیارد ریال به مبلغ 1080 میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی ، سود انباشته به منظور به‌منظور اجرای پروژه‌های سرمایه‌ای و اصلاح ساختار مالی افزایش دهد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24