Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

یکی از مدیران شرکت سایپا در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایرنا پیشنهاد جابه‌جایی سایت تولیدی محصولات رنو از بن‌رو به سایپای خمین را داد، این در شرایطی است که سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با شرکت رنو اعلام کرد که گروه صنعتی سایپا سایت تولیدی بن‌رو را بابت بدهی خود به ایدرو واگذار کرده است.

چه خبر از «بازار»؟!

فولاد : مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: با بهره‌برداری از ماشین ریخته‌گری شماره 5 فولاد مبارکه در سفر آتی معاون اول رئیس‌جمهوری به استان اصفهان، 33 درصد به ظرفیت تولید این مجتمع اضافه می‌شود.به گزارش «ایرنا» بهرام سبحانی شامگاه یکشنبه درجمع خبرنگاران افزود: با بهره‌برداری از ماشین ریخته‌گری شماره 5 ظرفیت تولید فولاد کشور نیز بیش از هشت درصد افزایش خواهد یافت.وی با بیان اینکه این پروژه ظرفیت تولید فولاد مبارکه را 1.8 میلیون تن افزایش می‌دهد، گفت: هدف از اجرای این پروژه افزایش ظرفیت تولید تختال تا سقف 7.2 میلیون تن در سال است.

خساپا : یکی از مدیران شرکت سایپا در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایرنا پیشنهاد جابه‌جایی سایت تولیدی محصولات رنو از بن‌رو به سایپای خمین را داد، این در شرایطی است که سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک با شرکت رنو اعلام کرد که گروه صنعتی سایپا سایت تولیدی بن‌رو را بابت بدهی خود به ایدرو واگذار کرده است.

روانکارها : دولت همزمان با صدور مصوبه‌ای مبنی بر جایگزینی نرخ ارز آزاد به‌جای نرخ ارز مبادله‌ای در قیمت‌گذاری۲۰ فرآورده نفتی، طرح گرانی ۳۰ تا ۴۰ درصدی قیمت انواع روغن موتور و قیر در بازار را کلید زد. محاسبه قیمت گذاری ۲۰ قلم فرآورده ویژه نفتی با ارز آزاد شامل انواع حلال‌های صنعتی، لوبکات، وکیوم باتوم، گوگرد گرانول و کلوخه بوده که عملا موج جدیدی از گرانی انواع روغن و قیر را در بازار رقم خواهد زد.

گروه رایانه : روز گذشته مداران دست به شفاف سازی زد و در سوی دیگر توقف 2 نماد رانفور و رکیش را داشتیم. مداران در شفاف سازی خود گفت : 24 متقاضی شرکت در این پروژه در ابتدا 1.000 صندوق را تولید و توزیع می کنند و براساس میزان رضایت مصرف کنندگان و با رای نهایی کمیته، تولیدکنندگان نهایی انتخاب می شوند. با توجه به سیاست های اتاق اصناف و وزارت اقتصاد تحقق این پروژه تا پایان سال میسر نیست. مداران مالک 100 درصدی شرکت توسعه ریز کامپیوتر ایران می باشد. از کل سود قبل از کسر مالیات 170 میلیارد ریالی مداران ، مبلغی بالغ بر 66 میلیارد آن سود حاصل از سرمایه گذاری ها بوده که کل آن از سپرده های بانکی تامین می شود و مداران از درآمدی از این شرکت ندیده است. به نظر فضا در حدی شفاف نیست که بتوان اثرات این قرارداد بر مداران رو محاسبه کرد. در این گروه نماد تازه وارد «آپ» هم به رشد قیمت خود ادامه می دهد. گویا قرار است امروز جلسه ای درخصوص بیان پتانسیل های شرکت با برخی از فعالان بازار در صندوق بازنشستگی برگزار خواهد شد.

سمایه : مدیرعامل بانک سرمایه با بیان اینکه تخلف 8 هزار میلیاردی منتسب به صندوق ذخیره فرهنگیان ارتباطی به بانک سرمایه ندارد، گفت: مجلس و کمیته تحقیق و تفحص هیچ‌گونه آمار و مستنداتی از بانک سرمایه نگرفته و تاکنون از سوی نمایندگان به ما مراجعه نشده است.‌ به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا خانی در نشست خبری با بیان اینکه افراد دستگیر‌شده جزو مدیران فعلی بانک سرمایه نیستند، اظهار کرد: یکی از این افراد حدود پنج ماه پیش بازداشت شده اما این فرد عضو هیات‌مدیره یا جزو مدیران بانک نبوده است.

وقوام : مدیرعامل بانک قوامین گفت: ما به جد دنبال ثبت نهایی افزایش سرمایه هستیم که پس از انجام این مرحله در خصوص تقسیم احتمالی سود مالی منتهی به اسفند ۹۳ و اسفند ۹۴ تصمیم گیری می شود. دکتر غلامحسن تقی نتاج در دیدارهای جداگانه گروهی از سهامداران و تحلیل اوضاع کنونی سهام بانک قوامین در بازار بورس به سوالات، پیشنهادها و نظرات آنان پاسخ گفت.

سیمان : مدیرعامل سابق هلدینگ "سیدکو" عنوان کرد: کاهش تخفیفات اعطایی شرکت های سیمانی به مشتریان و افزایش قیمت 10 تا 12 درصدی در برخی از مناطق را می توان به عنوان اصلی ترین دلایل افزایش تقاضا در گروه سیمانی برشمرد.

داسوه : پیشنهاد هیئت مدیره در خصوص افزایش سرمایه 200 درصدی از محل مطالبات و آورده نقدی روی خروجی کدال قرار گرفت. این شرکت قصد دارد در صورت موافقت سازمان ، سرمایه 250 میلیاردی ریالی خود را به 750 میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور 1- جبران مخارج سرمایه ای انجام شده بابت پروژه خطوط تولید سرنگهای تزریقی از پیش پر شده 2- تامین سرمایه درگردش مورد نیاز به منظور تقویت تولید محصولات 3- بهبود و افزایش قیمت سهام و ارزش بازار سهام شرکت 4- اصلاح ساختار مالی و کاهش ریسک مالی ترازنامه 5- کاهش اتکاء پذیری جریانات نقدی به تسهیلات مالی و کاهش هزینه های مالی با عنایت به تدیل مطالبات سهامداران به سرمایه6- بهبود نسبت مالکانه و ارتقاء جایگاه شرکت در صنعت داروسازی 7- رعایت ماده 11 دستور العمل بورس اوراق بهادار به منظور فراهم سازی مقدمات ارتقاء بازار و کسب حداقل سرمایه ثبت شده افزایش دهد.

لوازم خانگی : رئیس اتحادیه لوازم خانگی آخرین وضعیت کارخانه‌های ارج، آزمایش و پارس الکتریک را تشریح کرد. به گزارش «ایسنا» محمد طحان‌پور در نشستی خبری به آخرین وضعیت این سه کارخانه‌ پرداخت و اظهار کرد: برخی افراد در بخش خصوصی گام‌هایی را به منظور خرید کارخانه‌های ارج و آزمایش برداشته‌اند تا بتوان مجددا چرخه تولید آنها را فعال کرد اما در مورد پارس الکتریک مشکلات بیش از اینها است، چراکه دانش تولید و تکنولوژی محصولات آن فرق می‌کند و نیازمند سرمایه‌گذاری بیشتر است. وی ادامه داد: این کارخانه‌ها باید ماشین‌آلات جدیدی را اضافه کنند چرا که با تولیدات قبلی، امکان رقابت وجود ندارد. در مجموع وضعیت فعلی این کارخانه‌ها همانند سایر کارخانه‌ها نیست و باید به مرور زمان مشکلات آنها حل شود تا مجددا به چرخه تولید برسند.

فاهواز : مدیرعامل نورد و لوله اهواز با اعلام گلایه هایی، از شرایط سخت و بدهی سنگین 300 میلیارد تومانی با سود 30 میلیارد تومانی و ظرفیت تولید 4 درصدی خبر داد. امیر مهریزی با اشاره به اینکه نورد و لوله اهواز هنوز مانند گذشته به‌صورت کارمزدی برای تامین مواد اولیه اقدام می‌کند، به خبرگزاری تسنیم گفت: دولت تعهداتی را برای کمک به واحدهای تولیدی داده اما هنوز هیچ تعهدی در این واحد تولیدی عملی نشده است.وی با بیان اینکه چندین بار درخواست 100 میلیارد تومان برای احیای واحد تولیدی داده‌ایم، افزود: منابع را در یک حساب قرار داده تا از محل آن خریدهای خود را انجام دهیم و اقدام به تولید محصول کنیم.مهریزی ادامه داد: بدهکاری این واحد تولیدی به سیستم بانکی حدود 300 میلیارد تومان است که هر ساله باید 30 میلیارد تومان را هم پرداخت کنیم و این کار اصلا برای این واحد تولیدی به صرفه نیست.

منبع خبر: سازمان خبری- تحلیلی بورس24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24